Gå til innhold

Uttrykket "harry" på engelsk


elvital

Anbefalte innlegg

tenker på harry som i skinnvester o.l... Harley Davidson/motorsykkel klær/"stil" all the way liksom.

Hvis du beskriver ham/henne som en typisk "biker" så vil vel det være dekkende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo.. vil jo det, men liksoom ikke helt det jeg er ute etter. Hehe vanskelig. Får lære h*n norsk tenker jeg, så jeg kan bruke "Harry"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tacky går meir på vulgær, cheesy også dekker noko anna enn harry. Ka med å sjekke om personen kjenner australsk slang, og bruke bogan? For det dekker veldig harry...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, takk, tviler på h*n gjør det, så vidt vært utenfor staten h*n er fra, men kan jo hende.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs litt på hva det er jeg skal beskrive som harry, men bruker vel mest "trashy" og "tacky".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der jeg bodde i USA ville vi aldri brukt hverken cheesey, tacky eller trashy om harry. Mer dekkende er vel redneck.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Noen som har noe forslag på en engelsk versjon av "harry"?

Hva med bare "Harry"? De får lære seg at navnet ikke er særlig pent, de også :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker på harry som i skinnvester o.l... Harley Davidson/motorsykkel klær/"stil" all the way liksom.

From the US perspective :

Trashy

Trailer trash

wallmart shopper

Trailer park fashion....

Wife beater

Tracker

Tornado Bait

redneck (den typiske wannabe cowboy uten manerer men med masse tattoos og elendig munnhygiene og rifle i baksetet....)

a hick (den typiske norske FRP velgeren isbedd en god porsjon kristen dobbeltmoral.....)

:gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...