AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #1 Skrevet 24. januar 2011 Jadu, jeg skal begynne på raw diett og kommer til å presse masse juice. Men så har det jo seg slik at jeg handler 1 dag i uka.. Tror folk jeg er spinnvill om jeg kommer bærende på 4 poser med gulrøtter, 7 bunter selleri og det som er? Er ikke typisk "vegetar tynn" eller noe. Helt normal i skrotten, men har angst så jeg lurer alltid på hva andre tenker om slike "unormale" ting. 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #2 Skrevet 24. januar 2011 Kjenner meg godt igjen i den angst-biten. Mitt tips, hvis du ikke bor på et super-lite sted, er å gå sånn en gang mellom 15 og 17 på dagen. Da slutter de fleste på jobb og mange mange mange mennesker er innom butikken. Da er du bare en i rekken og ingen legger merke til deg, selv om du kjøper mye frukt og grønt.
Gjest Eurodice Skrevet 24. januar 2011 #3 Skrevet 24. januar 2011 Jadu, jeg skal begynne på raw diett og kommer til å presse masse juice. Men så har det jo seg slik at jeg handler 1 dag i uka.. Tror folk jeg er spinnvill om jeg kommer bærende på 4 poser med gulrøtter, 7 bunter selleri og det som er? Er ikke typisk "vegetar tynn" eller noe. Helt normal i skrotten, men har angst så jeg lurer alltid på hva andre tenker om slike "unormale" ting. Jeg tenker folk flest har nok med seg og sitt, jeg. Pleier du å gå rundt i butikken og legge merke til hva folk har i handlevognene sine og fundere på hva slags mennesker de er basert på hva du ser? Slapp av og kjøp det du vil. 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #4 Skrevet 24. januar 2011 Jeg hadde tenkt stakkar deg som skal spise så mye selleri. Selleri er skikkelig ekkelt, synes jeg. Foruten det hadde jeg nok ikke tenkt så mye over det. Jeg drar av og til ut på grønnsakshandel, da har jeg ofte en hel kurv full. Uten at jeg har tenkt at det er rart.
Gjest Normalfordeling Skrevet 24. januar 2011 #5 Skrevet 24. januar 2011 Hadde vel bare tenkt å du skulle lage en ekstra stor porsjon med grønnsakssuppe eller lapskaus.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #6 Skrevet 24. januar 2011 Handlekurver med masse grønnsaker ville jeg ikke reagert på (har jobbet i kassa i butikk). derimot tror jeg du er ganske spinnvill og uopplyst som går på Raw Food - en diett som er basert på faktafeil, feiltolkninger, utdatert og ugyldig vitenskap og en masse, masse ulogiske slutninger. Men det vet jo ikke de andre i butikken, så de tror nok bare du er normalt sunn. 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #7 Skrevet 24. januar 2011 Da lurer jeg virkelig på hva folk tenker om meg når jeg handler. Handler "normalmat" og husholdningsartikler 1 gang i uka. Da er det sjelden eller aldri kjøtt, grønt eller fisk i kurven. Kun melk, pålegg og evt husholdningsartikler. Handler inn kjempestort av fisk og kjøtt når det er gode tilbud. Kan finne på å kjøpe 3 hele torsk f.eks. Eller 8 kilo karbonadedeig Grønnsaker og frukt handler jeg 2 ganger i uka hos grønnsakshandleren. Og da er det noen kilo som går i kurven. De som evt ser meg i de forskjellige settingene må jo da tro jeg er gal...
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 24. januar 2011 #8 Skrevet 24. januar 2011 Jeg har jobbet i butikk, og tenke aldri over hva folk kjøpte. Heller ikke som kunde gidder jeg å bry meg. Så kjøp grønsakene dine med god samvittighet du
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #9 Skrevet 24. januar 2011 Cluet her er at TS har angst. Det vil si at TS er veldig opptatt av hvordan andre oppfatter TS og hva andre tenker om TS. Det er ikke TS sin skyld at TS tenker slik, TS skulle garantert ønske TS slapp å tenke slik. Men når man har angst... 1
Gjest navnelapp Skrevet 24. januar 2011 #10 Skrevet 24. januar 2011 Du ville ikkje bekymre deg så mykje for kva folk tenkte om deg viss du visste kor sjeldan dei gjer det. Dei fleste tenker mest på seg sjølv.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #11 Skrevet 24. januar 2011 Hvis du har angst og tenker mye på dette..så gjør som jeg gjorde. hvis du har anledning. Jeg handlet litt grønt og sånt i den ene butikken,satte varene i bilen,og dro til den andre butikken for å handle resten. 1
Nuith Skrevet 24. januar 2011 #12 Skrevet 24. januar 2011 Har en bekjent som ikke tør å gå på butikken og handle selv ting som brød og melk, for han henger seg fullstendig opp i hva folk kommer til å tenke om ham. Det ER faktisk ingen som tenker "wow se på den raringen der da, han/hun kjøper BRØD!" evt. "sjekk ut hu sprøe kjerringa der da, hun kjøper 10 kg gulrøtter!". De få som engang gidder å kikke i kurva di, kommer 1) til å ha glemt det innen 5 minutter 2) kun til å tenke at du skal ha selskap, lage noe spesielt, eller er veldig glad i grønnsaker 3) evt. tenke for seg selv "kanskje det er skikkelig billige grønnsaker idag?" 4) mest sannsylig, føle seg dårlige selv fordi de har potetgull og sjokolade i kurva og du bare har sunne ting 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #13 Skrevet 24. januar 2011 Jeg har faktisk aldri sett etter hva folk kjøper :klø:
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #14 Skrevet 24. januar 2011 Det er ofte slik at vi har et forvrengt syn av hva andre tenker om oss...
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #15 Skrevet 24. januar 2011 Takk for svar. Jeg får prøve å ikke tenke så mye over det, er vel bare første gangen jeg får litt ekstra angst for det hele. Også får jeg stoppe innom en butikk til eller to! Fin måte å sammenligne prisene på også. 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #16 Skrevet 24. januar 2011 Handlekurver med masse grønnsaker ville jeg ikke reagert på (har jobbet i kassa i butikk). derimot tror jeg du er ganske spinnvill og uopplyst som går på Raw Food - en diett som er basert på faktafeil, feiltolkninger, utdatert og ugyldig vitenskap og en masse, masse ulogiske slutninger. Men det vet jo ikke de andre i butikken, så de tror nok bare du er normalt sunn. Ja du kan kalle det hva du vil. Men etter flere år med forsøk på forskjellige dietter i håp om å finne noe som kan hjelpe å balansere meg litt, så gir jeg raw en sjangse også. Jeg skal ikke akkurat spise rått kjøtt som jeg vet noen gjør.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 24. januar 2011 #17 Skrevet 24. januar 2011 Å herregud, så mye ting folk er redde for da! TS: hva tror du egentlig? at kjøttspiserne skal glo på deg og tenke "oi, så teit av henne"? eller "herregud, så anderledes hun er"? Og hvorfor bryr du deg om hva andre eventuelt skulle finne på å tenke? Du er ditt eget selvstendige vesen, og bør ta valg utifra hva du ønsker, ikke hva andre eventuelt tenker om deg. Mest sannsynlig så tenker de ikke noe. Mennesker er som regel opptatt av seg og sitt. Fint for deg at du skal begynne med raw-diett, selv om jeg kanskje synes det virker litt heavy å gå fra normal kost til å helomvende så drastisk. rawfood er en heftig omvending fra ditt nåværende kosthold, og jeg vil faktisk tro du kommer til å trenge et par uker på å omstille deg helt.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2011 #18 Skrevet 24. januar 2011 Å herregud, så mye ting folk er redde for da! TS: hva tror du egentlig? at kjøttspiserne skal glo på deg og tenke "oi, så teit av henne"? eller "herregud, så anderledes hun er"? Og hvorfor bryr du deg om hva andre eventuelt skulle finne på å tenke? Du er ditt eget selvstendige vesen, og bør ta valg utifra hva du ønsker, ikke hva andre eventuelt tenker om deg. Mest sannsynlig så tenker de ikke noe. Mennesker er som regel opptatt av seg og sitt. Fint for deg at du skal begynne med raw-diett, selv om jeg kanskje synes det virker litt heavy å gå fra normal kost til å helomvende så drastisk. rawfood er en heftig omvending fra ditt nåværende kosthold, og jeg vil faktisk tro du kommer til å trenge et par uker på å omstille deg helt. Ts sier at hun har angst! Tydelig vanskelig å lese og forstå... Og hvor har Ts sagt at hun skal helomvende drastisk, og at det er en heftig omvendig fra hennes nåværende kosthold? Jeg tenker at folk som handler veldig mye av en vare skal ha det til skole/barnehage/grupper av noe slag Lykke til, det går nok bra skal du se 2
Ella_Grey Skrevet 24. januar 2011 #19 Skrevet 24. januar 2011 Jeg hadde mest sannsynlig ikke tenkt noe som helst, men hadde jeg tenkt noe så hadde det vært i retning av herregud så flink den personen er til å spise sunt - rett og slett blitt litt imponert faktisk
Gjest Lille-pus Skrevet 24. januar 2011 #20 Skrevet 24. januar 2011 Jeg tror ikke jeg hadde lagt merke til det du hadde i kurven jeg Når jeg handler er jeg helt i min egen verden (med handleliste og "full pakke" ). Om noen spør meg hva jeg la merke til at noen av mine medhandlende hadde kjøpt den dagen så er jeg redd for at jeg ikke kunne svare. - og jeg mistenker at jeg ikke er alene om akkurat det Handle det du trenger og har lyst på du TS - for de fleste er akkurat like surrete og distre som meg er jeg redd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå