Efelia Skrevet 22. oktober 2003 #1 Del Skrevet 22. oktober 2003 Ah, gud så barnslig man selv (og andre) er! Har hatt tradisjon i 3-4 år nå å be folk på gløgg, marsipan, pepperkaker og diverse annet julegodt 1. søndag i advent. Er den eneste gangen vennskapksgjengen treffes i advents/julehøytiden., hvor alle sammen faktisk har møtt opp. Så i vant tro har jeg bedd folk om å sette av denne dagen også i år, siden de som har barn gjerne trenger å få invitasjon i god tid. ( noe de selv har spurt om) Så i går inviterte jeg de, og har fått svar i fra de aller fleste om ar de gleder seg til å komme. Men i fra en fikk jeg spørsmål om vi ikke kunne være hos dem i år, siden jeg har hatt det de siste årene. Og,snufs, da ble jeg litt lei meg,(barnslig!!! :oops: ), siden jeg nå har følt at dette selskapet har blitt en tradisjon. Og i tillegg hev hun på den om: Ja, er jo så flink til å invitere folk til slike ting, så nå syntes hun at hun kunne få folk til seg... Syntes det var en teit grunn jeg da. Vil hun ha slike selskaper må hun jo be folk selv. Er jo ikke så mye å gjøre med dette egentlig da, må vel bare begynne en ny tradisjon med å treffes 1. søndag i advent, men hos forskjellige hvert år. Men jeg er faktisk litt trist fordi jeg ikke får ha dette selskapet i år! :o Er det bare meg som føler slik når det gjelder tradisjoner o.l? Sa det til de andre inviterete at venninen min ønsket å ha det hos seg i år, og ble da møtt av samme tanke. At de syntes det ble litt rart i og med at vi hadde denne ene tradisjonen, og ikke følte for å rokke på den. At de heller ønsket å holde den ved like i år også...men jaja," vi kommer læll!" Har dere møtt på slike "problemer" (Er ikke et problem da, men kom ikke på ett annet ord i farten...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. oktober 2003 #2 Del Skrevet 22. oktober 2003 Nå begynte jeg nesten å lure på om jeg kjenner deg...spooky! Uansett; jeg synes ikke noe om å "rappe" tradisjoner på denne måten. Det finnes 364 andre dager man selv kan etablere tilsvarende arrangement; vi har blant annet tradisjon for å innkalle nesten 30 stykker til fyll og faenskap 14. oktober for å feire den første vinterdagen. I fjor var det faktisk snø (5 cm), og da kom folk med brett og ski og alskens sakligheter, og vi skremte vettet av 5-6 åringene som ellers var ute og lekte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 22. oktober 2003 #3 Del Skrevet 22. oktober 2003 Synes ikke det er rart at du ble lei deg. Det hadde nok jeg også blitt. Vi bruker å ha lutefisklag hjemme hos oss, og noen andre venner holder rakfisklag. Ville aldri drømt om å foreslå å ha rakfisklaget hos oss, det er tradisjon å ha det hos venninna mi . Men idéen om "selskap" 1. søndag i advent var god, skal tenke på den :blunke: . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 22. oktober 2003 #4 Del Skrevet 22. oktober 2003 Dårlig gjort!! :fy: Jeg hadde også blitt lei meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 22. oktober 2003 #5 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg synes det er rart at du ikke forklarte på en pen og hyggelig måte at du ikke syntes det var greit å være hos noen andre. Du sier jo at du fikk et spørsmål, hva du da svarer blir jo selvfølgelig opp til deg, men når du har fått velge kan du vel ikke være missfornøyd med resultatet? Da har du jo bare deg selv å takke, synes jeg. Bare greit at noen andre spurte, for alt de visste syntes du det var slitsom at ingen andre ville ta på seg jobben det er i forbindelse med å samle folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 23. oktober 2003 #6 Del Skrevet 23. oktober 2003 Ragnhild, det er ikke alltid så lett for folk å si ifra sånn på direkten.... Jeg hadde også blitt lei meg, og prøvd å forklare henne det. Det er jo din tradisjon, og hun skjønner nok ikke hvor lei deg du er når du ikke sier det. Men det er ikke lett, det vet jeg..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. oktober 2003 #7 Del Skrevet 23. oktober 2003 :D Heiii. Jeg er litt sånn som deg, synes det er vanskelig å si fra. Når dette er din juletradisjon kan ikke en venninne bare ta over det.Det er direkte uhøflig av henne, synes jeg. Men du kan jo ta kontakt og si at du har tenkt litt.Si at du er blitt så glad i den tradisjonen og at det er noe som betyr mye for deg. Hør om hun ikke kan ha noe annet isteden.Gode venner kan aldri møtes for ofte!! Hvis du sier dette på en diplomatisk måte er jeg sikker på at hun ser hvor dumt det var å si det på den måten. Lykke til og klem fra Tradisjons-Guapa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå