Gå til innhold

Er jeg et null?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann :)

Jeg har lest at hjemmeværende blir sett på som ingenting, de står lavest på rangstigen......jeg er hjemme med barn.

Jeg har forstått det slik at de som mottar trygd fra NAV er tapere.....jeg mottar trygd fra NAV.

Jeg har forstått det slik at mange ser ned på overvektige......jeg er overvektig.

Så kan jeg jo også nevne at:

Jeg heller ikke er pen.

Jeg går ikke i dyre og moteriktige klær/sko (eier bare 1 par vintersko og 3 par sommersko......og det inkluderer crocsa)

Jeg har lav utdannelse.

Jeg er ikke medlem av et treningsstudio (var tidligere støttemedlem)

Jeg har hverken gått på ski, sprunget eller syklet Birken (har lest at det er det nye statussymbolet).

Jeg har aldri vært på ferie i Syden.

Jeg bruker å dra på harry-tur til våre gode naboer.

Jeg har ikke mange venner.

Jeg er ikke rik.

Ja, jeg holdt jo på å glemme å fortelle at jeg har null selvtillit og er voldsomt sjenert.......helt utrolig at jeg har klart å kapre en kar og til og med fått to barn ;)

Men betyr dette at jeg er en taper ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser i hvert fall at du har én veldig viktig ting på plass, nemlig evnen til å skrive et korrekt norsk. :hjerte:

• Liker 4
Skrevet

Og sånn ellers så mener jeg at hjemmeværende mødre kan være en enorm ressurs.

• Liker 1
Skrevet

I flg enkelte debatter her inne så er du det...

I mine øyne er alle verdifulle og ingen skal karakteriseres som ett null. Alle har ressurser og noe å bidra med, hva det er varierer. Så er det slik at det er lettere å vifte med store lønnslipper, fine vitnemål osv enn feks en peronlighet som sprer varme og godt humør til alle rundt seg.

• Liker 1
Skrevet

I mine øyne er alle verdifulle og ingen skal karakteriseres som ett null. Alle har ressurser og noe å bidra med, hva det er varierer. Så er det slik at det er lettere å vifte med store lønnslipper, fine vitnemål osv enn feks en peronlighet som sprer varme og godt humør til alle rundt seg.

Flott sagt, Sulosi :jepp:

Skrevet

Nei. Mener du det selv?

Noen ganger må jeg jo innrømme at jeg føler meg som en taper, spesielt etter at jeg begynte å lese blogger og debatter her på KG :D

Skrevet (endret)

Noen ganger må jeg jo innrømme at jeg føler meg som en taper, spesielt etter at jeg begynte å lese blogger og debatter her på KG :D

Hvem føler seg ikke som en taper da ;)

Her er det veldig mange "perfekte" mennesker :sjenert:

Endret av Myp
Skrevet

På weben kan folk fritt velge hvordan de fremstiller seg selv. På blogger, facebook og for den del KG er det haugevis med "perfekte jenter" med "perfekte liv". Problemfrie, de har alt, de har gjort alt. Jeg tror vel egentlig at ingen er sånn. Og jeg tror også de aller fleste har gode egenskaper. Få mennesker med gode egenskaper ender opp som tapere - og du har både mann og barn og da må jeg si at du har gjort det ganske bra.

Skrevet

Det var det jeg fikk inntrykk av, men kanskje jeg burde styre unna visse debatter, men jeg blir bare dratt mot de, vil jo på en måte vite hva folk tenker om sånne som meg, var bare ikke forberedt på hvor mye negativt det var :sukk: Men det er ikke så ille at det kommer til å ødelegge nattesøvn :) Takk for hyggelig svar :)

Skrevet

Jeg ser i hvert fall at du har én veldig viktig ting på plass, nemlig evnen til å skrive et korrekt norsk. :hjerte:

Takk....det var hyggelig å høre :)

Skrevet

På weben kan folk fritt velge hvordan de fremstiller seg selv. På blogger, facebook og for den del KG er det haugevis med "perfekte jenter" med "perfekte liv". Problemfrie, de har alt, de har gjort alt. Jeg tror vel egentlig at ingen er sånn. Og jeg tror også de aller fleste har gode egenskaper. Få mennesker med gode egenskaper ender opp som tapere - og du har både mann og barn og da må jeg si at du har gjort det ganske bra.

Nope, kan nok ikke si at jeg er en av de perfekte på weben nei, har jo ikke så mange gode egenskaper heller, men okey, noen få er det vel :D Men du har rett, jeg har både mann og barn og de betyr SÅÅÅÅÅÅ masse for meg, mye mer en noen negative debatter :)

Skrevet

Jeg er slank.

Jeg har aldri hatt problemer med oppmerksomhet fra gutter.

Jeg har utdannelse.

Jeg tjener greit.

Jeg har familie.

Jeg har fler eiendommer.

Jeg har mange venner.

Jeg har mye klær.

Jeg har mange sko.

Er jeg perfekt for det? NEI! :gjeiper:

Skrevet

Jeg har lest at hjemmeværende blir sett på som ingenting, de står lavest på rangstigen......jeg er hjemme med barn.

Jeg har forstått det slik at de som mottar trygd fra NAV er tapere.....jeg mottar trygd fra NAV.

Jeg har forstått det slik at mange ser ned på overvektige......jeg er overvektig.

Jeg heller ikke er pen.

Jeg går ikke i dyre og moteriktige klær/sko (eier bare 1 par vintersko og 3 par sommersko......og det inkluderer crocsa)

Jeg har lav utdannelse.

Jeg har hverken gått på ski, sprunget eller syklet Birken (har lest at det er det nye statussymbolet).

Jeg er ikke rik.

Ja, jeg holdt jo på å glemme å fortelle at jeg har null selvtillit og er voldsomt sjenert.......helt utrolig at jeg har klart å kapre en kar og til og med fått to barn ;)

Jeg er helt sikker på at du har mange gode egenskaper også, er ikke bare dette som betyr noe :)

Skrevet

Jeg tar høyere utdannelse

Jeg har foreldre som har høyere utdannelse

Jeg har egen leilighet uten lån

Jeg har bil

Jeg er arving til noen mill

Jeg har dyre vesker og pene klær

Jeg(familien) har to hytter, en på fjellet og en ved sjøen

Jeg har aldri økonomiske problemer, og vet at jeg aldri kommet til å få det

Gjør dette meg lykkelig? NEI!

Dessverre tror andre mennesker dette kun fordi livet mitt virker som et "perfect picture" sett fra utsiden....

Jeg har ikke en perfekt kropp, og heller ikke et perfekt utseende(sett i mine øyne), og dette har ført til at jeg har hatt lav selvtillitt siden jeg var liten.

Men jeg har innsett at det ENESTE som virkelig betyr noe for meg er at jeg har gode foreldre og gode venner som er glade i meg.

Jeg har blitt oppdratt til å behandle alle mennesker, uansett hvordan de er og hvilken samfunnsklasse de tilhører, med respekt. Så nei, jeg synes ikke at du er et null.

Du har en flott mann og to flotte barn, pris det lykkelig over det :klemmer:

Skriver ikke dette øverst her for å virke kvalm, men materalistiske ting betyr ingenting når alt kommer til stykket.

Størst av alt er kjærligheten, pris det lykkelig over at du har det i livet ditt:)

• Liker 1
Skrevet

I følge KG er det galt uansett hva man gjør :) om man jobber (spesielt hvis man har utdanning) er man en mor som ikke bryr seg om barna sine, eller man bidrar til at mennesket dør ut hvis man ikke har barn. Er man hjemmeværende bidrar man til at landets økonomi går i vasken, snylter på mannen sin og undergraver likelønnskampen. Er man trygdet snylter man i hvert fall, rygdhar man ikke fortjent før man har dødd av årsaken til at man ble trygdet. Det verste man kan være er lærer eller sosionom, man burde bli ingeniør.

Jeg må innrømme at det er lett å ha fordommer ovenfor det som trådstarter beskriver. Men når jeg tenker meg om har jeg ei venninne som er omtrent alt hun beskriver, og som er et av de varmeste og mest reflekterte menneskene jeg kjenner, og en kjempegod mor. Hun er veldig annerledes enn meg, men i hvert fall ikke noe dårligere menneske.

Skrevet

Jeg heller ikke er pen.

Jeg har lav utdannelse.

Jeg er ikke rik.

Vel... Jeg har også for mange kilo på kroppen.. Jeg har ingen dyre klær eller sko, jeg heller. Jeg har ikke 1 par vintersko som passer da det forrige ble for lite etter et svangerskap. Denne vinteren valgte jeg heller å kjøpe varme klær som tåler kulde, enn vintersko. Jeg har heller aldri gått Birken. Det kommer jeg nok heller aldri til å gjøre. Jeg har vært på ferie i syden før, men da var jeg mindreårig. Mamma og pappa betalte turen siden de var med, men da var det også de som bestemte det aller meste. Jeg har ikke vært på en harrytur til Sverige, da vi ikke har en bil. Jeg har flere bekjente enn venner. De vennene jeg har må jeg bruke minst en halv time for å komme til. Til tider er jeg også alt for sjenert, jeg må bestemme meg for å være utadvendt i hvert enkelt tilfelle. Jeg har også likevel fått en mann, og et barn. Det finnes alltid andre som har det både verre og bedre enn oss selv. Det er gjerne de som tror de har det fantastisk som liker å skryte av det. Vi må bare gjøre det beste ut av situasjonen. Prøve å være den beste versjonen av oss selv. Det er det vi må. :skravle::klemmer:

• Liker 2
Skrevet

Jeg er slank.

Jeg har aldri hatt problemer med oppmerksomhet fra gutter.

Jeg har utdannelse.

Jeg tjener greit.

Jeg har familie.

Jeg har fler eiendommer.

Jeg har mange venner.

Jeg har mye klær.

Jeg har mange sko.

Er jeg perfekt for det? NEI! :gjeiper:

Helt sikkert ikke, det er ingen som er perfekt ;)

Men jeg tenkte da mest på debattene her inne på KG, tror ikke jeg har lest en eneste negativ debatt om de punktene du har ramset opp :) Det kan jo hende jeg tar feil, jeg har jo ikke lest alle debattene ;)

Skrevet

Vel... Jeg har også for mange kilo på kroppen.. Jeg har ingen dyre klær eller sko, jeg heller. Jeg har ikke 1 par vintersko som passer da det forrige ble for lite etter et svangerskap. Denne vinteren valgte jeg heller å kjøpe varme klær som tåler kulde, enn vintersko. Jeg har heller aldri gått Birken. Det kommer jeg nok heller aldri til å gjøre. Jeg har vært på ferie i syden før, men da var jeg mindreårig. Mamma og pappa betalte turen siden de var med, men da var det også de som bestemte det aller meste. Jeg har ikke vært på en harrytur til Sverige, da vi ikke har en bil. Jeg har flere bekjente enn venner. De vennene jeg har må jeg bruke minst en halv time for å komme til. Til tider er jeg også alt for sjenert, jeg må bestemme meg for å være utadvendt i hvert enkelt tilfelle. Jeg har også likevel fått en mann, og et barn. Det finnes alltid andre som har det både verre og bedre enn oss selv. Det er gjerne de som tror de har det fantastisk som liker å skryte av det. Vi må bare gjøre det beste ut av situasjonen. Prøve å være den beste versjonen av oss selv. Det er det vi må. :skravle::klemmer:

Nesten litt fint å se at det er noen som faktisk er ganske lik meg selv ;):klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...