Gå til innhold

Winds dagbok - Dørstokkmila er alltid lengst

Wind

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Bø!

Sorry, folkens. Jeg er bare veldig (VELDIG) sliten for tiden, med alt for mye å skulle ta hensyn til.

:klemmer:

:redd:

:fnise:

Det går bra, det er lov å være sliten!

God bedring! :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[teit innlegg]

Er jeg veldig vanskelig? De av dere som har kjent meg litt, vet at jeg ikke er en veldig sosial person. Jeg sliter veldig med fremmede og generelt folk jeg ikke kjenner godt. Sambo maser om at vi må invitere en venn av ham og dama hans på søndagsmiddag.

Jeg vil ikke. Får vondt hver gang han nevner det. Han påstår at det bare er 5 timer jeg trenger å ha det ille, og så går det over.. "Og så blir det lettere neste gang. Eller, neste gang blir sikkert vi invitert dit. Og da er det jo greit."Men det er ikke "bare" de 5 timene besøket varer. Det er dagene fram til søndag, timene på søndag før de kommer, timene de er her, og tiden etterpå, når jeg gruer meg til en evt. gjeninvitasjon eller maset om neste søndagsmiddag begynner igjen, og med tankene om hva de tenker om meg..

Jeg sliter forresten spesielt med jenter.

Vennen hans har jeg nemlig møtt et par ganger før. Til og med hatt ham på grilling en gang. Jeg var en smule utilpass.

Alle de tre studerer det samme, noe som krever gode prateevner og høy intelligens. Og så en jente jeg aldri har møtt før... (Da hadde jeg foretrukket å dra på kino med dem en gang. Ta det veldig gradvis. Men jeg vet at om jeg sier det, så kommer forslaget om å gå ut og spise først, eller ta en øl etterpå. Og sambo hadde garantert takket ja om spørsmålet hadde dukket opp etter kino.. "Det ville virket teit å si nei..".)

I tillegg har jeg det veldig travelt framover. Denne uken har tre labøvelser. Dvs. at jeg har tre rapporter som skal inn før neste fredag. Problemet her er at neste uke får jeg enda en rapport som skal inn. Og uken etter det får jeg enda en. Mao. må jeg skrive rapporter i helgen. Han sier at den unnskyldningen er ugyldig, ettersom jeg sitter og spiller nå. Prøver å koble av etter å ha vært på skolen og skrevet rapport/hatt lab i fem timer i dag. Fem timer på skolen er ikke mye, men det er absolutt nok til at jeg må koble av litt. Han mener altså at om jeg hadde brukt fem timer i kveld på å skrive, så kunne vi hatt besøk i fem timer på søndag. Jeg kunne bare gitt avkall på fritiden min. Han skjønner ikke at det er ikke bare de fem timene besøket varer som er problemet for meg.

"Jeg kan vaske og rydde og lage maten", sier han.

Jeg kan ikke tro på det. Slik jeg kjenner ham blir han å våkne på søndag og tenke at han må rydde.. Og så kanskje rydde grovt en times tid mens jeg sitter og liksom skal skrive rapport mens jeg gruer livet av meg, og ser støvet som flyter, hyllene som renner over med bøker og ledninger og gudene vet hva, kjøkkenet som ser skittent og jævlig ut, osv..

Jeg er ikke så enkel å ha med å gjøre, jeg vet det. Men jeg er ikke en sosial person, og jeg sliter virkelig med fremmede i en slik kontekst. Hvorfor kan han ikke bare ha det fint med dem alene? MÅ jeg absolutt være med, spesielt når han vet at jeg sitter der og har det fælt? Faen da.

[/teit innlegg]

Endret av Wind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nei du er ikke teit Wind :troest:

Jeg er på akkruat samme måte, eller jeg har vel en mildere verson. Jeg hater at sambo har besøk, og iallefall av nye personer jeg aldri har møtt for, og ja iallefall av jenter.

Jeg er egentlig ikke noe fan av å ha besøk genrelt, jeg liker å gå ut for å møte kjentfolk, eller dra på besøk til de. Så jeg er faktisk vanskelig når det kommer til folk jeg kjenner godt også.

Får ikke sambo til å fortså dette da han er uber sosial, så jeg har gitt opp kampen og sliter meg gjennom besøk og middager (HELDIGVIS er det ikke mange av de, og jeg har enda til overs å spise med jentevennene/kjærestene til guttevennene hans) :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er absolutt ikke teit Wind! Synes du har gode beskrivelser av hvordan ting er..

Det passer slik du sier det også på toppen av det hele jævlig dårlig, og selv om han studerer noe som tydeligvis er "bra/bedre enn de fleste" (slik jeg leser innlegget ditt) så betyr det ikke at du ikke har et mer krevende studie enn han..

Og er sjelden vi mannfolk har samme krav til ryddighet foran besøk ja!

PS: Det er han som ikke er enkel å ha med å gjøre, synes jeg. Ikke du..

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke noe teit vennen :klemmer:

Syns han burde respektere deg når du sier at du helst ikke har lyst på besøk! Det er jo ikke fordi du er trassig og ikke vil, men fordi det faktisk skaper masse uro og ubehagelighet for deg!

Hvis han er så gira på den middagen så syns jeg han kan gjøre det alene. Studievenner snakker jo stort sett bare om sitt eget studie uansett..

Kjenner godt igjen alt du skriver, spesielt det med jentene! Jeg er mye bedre nå enn jeg var før, men liker ikke å feks. dra på besøk til noen hvis det er noen der jeg ikke kjenner, spesielt jenter. Gutter er jo som regel mye enklere å forholde seg til :ler:

Nei, stå på krava! Eventuelt forklar ham det på en annen måte, slik at han evner å sette seg inn i situasjonen.

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Wind!! :klem:

Du er IKKE teit!! Er man av den asosiale typen, så er man det. Ikke noe galt i det! Jeg er vanligvis veldig sosial, men x-antall telefoner angående fødsel fra x antall folk har gjort meg litt smågrumpy og asosial selv... :sjenert: At ikke folk kan slutte å mase! Akkurat som om jeg ikke tenker på fødsel og baby ofte nok selv!! :rasende:

PUH!! Ha en god dag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med resten av gjengen her! Du er IKKE teit, Windy :klem: Jeg syns han bør respektere at du faktisk føler det slik. Prøv å forklare det for han igjen :kose:

Jeg kan absolutt kjenne meg igjen i det du skriver :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...