Gjest Anonymous Skrevet 22. oktober 2003 #1 Del Skrevet 22. oktober 2003 I helgen er jeg blitt medt med ut, og jeg har takket ja. :D Eneste problemet er at jeg ikke får jenta på to mnd. til å ta flaska. Øver oss hver kveld nå på å drikke fra flasken, men hun bare tuller med den og får det ikke til. Det ender med at hun blir sint. Når jeg da gir opp, og legger henne til brystet blir hun så veldig fornøyd. Til og med far har prøvd endel men det nytter ikke. Noen som har noen gode råd å komme med?? Jeg VIL bort i helgen. Jeg skal jo bare være bort på kvelden og jeg skal ikke drikken, men pga. at det er teater kan jeg ikke ta henne med meg. HJELP!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Padmee Skrevet 22. oktober 2003 #2 Del Skrevet 22. oktober 2003 Nå vet jeg ikke om dette vil virke for deg siden jeg aldri har vært i en situasjon der barnet ikke vil ta flasken, hos meg var det nemlig omvendt, ho ville ikke ta brystet, men det du kan prøve er å kjøpe brystskjold (tror jeg det heter), det er en slags "smokk" som du legger på brystet når ungen skal suge. Det blir brukt hvis brystvortene er såre o.l. Dette vil gi samme følelse som å drikke fra flaske, men barnet ligger til brystet og får den kosen det er vant til. Kanskje dette kan hjelpe dere til å få ungen til å akseptere flasken denne ene kvelden, siden den er vant til at nå smaker mamma sin pupp også sånn. Det skader iallefall ikke å prøve, går det ikke så har dere iallefall forsøkt. Jeg skjønner godt at du vil ut en kveld, en kan bli litt lei av bare å være mor og gå hjemme med en baby. Det er godt å komme seg litt ut også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sunshine-t Skrevet 22. oktober 2003 #3 Del Skrevet 22. oktober 2003 det hjalp hos oss når verken jeg eller faren var i nærheten når littlå skulle ha flaske. hun kjente lukten av oss, og sikkert dermed visste at viss hun klagde lenge nok så fikk hun pupp. men det fantes jo visse grenser på hvor lenge jeg klarte å høre på griningen. så vi tok henne med til svigers noen dager før vi skulle ut. så stakk samboern og meg ut på en kjøretur. og tror du ikke littlå hadde tat flaska? joda, fordi at da hadde hun vel skjønt at enten tar jeg flaske ellers får jeg ingenting... så det funket det. seff hadde hun hylt litt for å sikkert test, men det gikk som sagt fint.. håper dere får det til da!!hehe!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gleder meg! Skrevet 22. oktober 2003 #4 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hei, jeg jobber paa en barneavdeling og faar med jevne mellomrom inn unger med det problemet. Dersom du masserer kinnene til barnet, sugerefleksen gaar det ofte bra. Ellers er det ingenting annet enn aa ta tiden til hjelp! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 22. oktober 2003 #5 Del Skrevet 22. oktober 2003 er ungen sulten nok tar h*n flaske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. oktober 2003 #6 Del Skrevet 22. oktober 2003 er ungen sulten nok tar h*n flaske. Ja en skulle jo tro det, men både jeg og min mann holdt på leeenge i går kveld, uten noe interesse, men da jeg la henne til brystet etter myye skriking ville hun jo selvfølgelig ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest timien- Skrevet 22. oktober 2003 #7 Del Skrevet 22. oktober 2003 men du lukter pupp så av deg vil hun nok ikke ha flaske Du må nok kanskje prøve å snike deg ut og la noen andre prøve som flere har foreslått!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisemor Skrevet 23. oktober 2003 #8 Del Skrevet 23. oktober 2003 Enig at det nytter IKKE at mor prøver å gi flaske.Moren må vere ute av rommet og la andre prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 23. oktober 2003 #9 Del Skrevet 23. oktober 2003 Enig at det nytter IKKE at mor prøver å gi flaske.Moren må vere ute av rommet og la andre prøve. akkurat. er ikke alltid far er beste læremester på flaska heller..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mari_ili Skrevet 27. oktober 2003 #10 Del Skrevet 27. oktober 2003 Min første ble tvunget til å ta flaske da jeg reiste til England da han var 3.5 mnd. den første dagen og natta hadde han nektet, bare skreket, mens barnefaren gikk rundt med han. Etter det gikk det kjempe bra!!!!! Jenta vi fikk for tre uker siden tok flaska kjempe lett da vi prøvde i helgen så det var en lettelse (skal på julebord om 3 uker...) Sønnen min tok foresten brystet med skjold, så det hadde ikke noen påvirkning på at han ville ta flaske.... Tror bare du må være utholdende og ikke la ungen vinne (dvs. gi pupp.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. oktober 2003 #11 Del Skrevet 27. oktober 2003 ..altså....nå er helgen over og jeg har vært hjemme.. :evil: Jeg gikk ut slik at far skulle prøve, men etter laaang tid måtte han bare gi opp. Tror ikke jeg ville dratt hvis jeg visste at jentungen ikke tok flaska. Han hadde jo tross alt de to andre barna også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. oktober 2003 #12 Del Skrevet 27. oktober 2003 Så synd da.. Men mange babier, drikker av kapp eller sje vis de ikke tar flasken. Det kan du prøve!! Litt sent nå da, men til senere en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. oktober 2003 #13 Del Skrevet 27. oktober 2003 Kopp ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 27. oktober 2003 #14 Del Skrevet 27. oktober 2003 Det spørs nok litt på hviken tåteflaske smokk du har også vil jeg tro.. Min jente ville bare drikke fra AVENT sin flaske.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå