Gå til innhold

tøybleier

wok

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg har respekt for at noen vil bruke tøybleier og på den måten spare miljøet for masse søppel.

Men på den annen side skjønner jeg ikke helt at noen vil utsette sine barn for ubehaget med å måtte gå med en stor og klumpete tøybleie, som vil føles konstant våt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøybleier er ikke mer miljøvennlig, i form av all den såpen og alt det skyllemiddelet man bruker i vasken. Det utgjør faktisk større miljøskade det, enn papirbleier med eksrementer som faktisk blir til jord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tex, det er fortsatt deler av engangsbleiene som ikke kan brytes ned, f.eks. plasten (sperrelaget) på bleiens underside. Om tøybleier vaskes i sammen med annen vask og ikke for seg selv så blir utslippene mindre.

Men, uansett syns jeg det er merkelig at man faktisk vil la barna sine gå med en tykk og klumpete bleie som hemmer bevegelsesfriheten, og som vil kjennes konstant våt så fort ungen tisser litt i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg brukte tøybleier fra Nøstebarn til jentungen, brettebleier med ullbukser utenpå... Det fungerte kjempebra! Det lakk aldri, måtte prøve papirbleier ved en anledning og det lakk som pokker... så det gjorde vi ikke igjen (når hun ble større så begynte vi med papir, ikke fordi det var noe iveien med tøy, men fordi vi flyttet og bodd i pappesker en laaang stund og da var det overhodet ikke praktisk med tøybleier)

Jeg kan trygt anbefale det videre, og på hjemmesidene til Nøstebarn så finner du mer info om det. Og det så overhodet ikke ut som om jenta mi var "plaget" av å gå med en "stor klumpete ting mellom bena" som de andre her kalte det!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg brukte tøybleier fra Nøstebarn til jentungen, brettebleier med ullbukser utenpå... Det fungerte kjempebra! Det lakk aldri, måtte prøve papirbleier ved en anledning og det lakk som pokker...

Merkelig at bleier som stort sett holder tett på alle andre barn, lekker som en sil på ungen din. Har litt vondt for å tro akkurat det for om ungen er en stortisser, så vil garantert en tøybleie bli gjennomvåt uansett hvor tykk ullbukse man har utenpå den bleia.

Og det så overhodet ikke ut som om jenta mi var "plaget" av å gå med en "stor klumpete ting mellom bena" som de andre her kalte det!

Du mener ikke på ramme alvor at en tøybleie ikke er stor og klumpete i forhold til en papirbleie?

Ungen er ikke i stand til å si i fra, og de prøver jo å bevege seg så godt de kan ut i fra de forutsetningen de gis. Men det kan da ikke være tvil om at når man går med noe tykt og klumpete mellom bena så hemmer det bevegeligheten, spesielt når ungen blir så stor at man må begynne med innleggsbleie i tøybleien for at den skal klare å suge opp nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mari_ili

VI brukte tøybleier på førstemann, men har ikke ork til den vi fikk for 3 uker siden, så de er kastet....

Det skal sies at her i huset er det bare mannen min som må gjøre alt da jeg er sengeliggende fortsatt, så da ville jeg ikke presse på at vi skulle bruke det denne gangen.

Hadde veldig god erfaring med det til førstemann, men det er en del styr....

Fordelen var at han ikke ble sår, brukte ikke en halv tube med zinkkrem engang.... De blir ikke våte så de merker det når man bruker ullbukse, det holder nemmelig på varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte begge deler til eldstejenta. Brukte noen enkle greie bomullsbleier med innlegg fra Bebs. Brukte de bare hjemme eller på kortere turer, så hun slapp å ha de på lenge etter at det var kommet noe i dem.

Synes det var mye bedre å ta på henne mykt tøy enn bare papir/plastikk. Ikke var det mye styr heller, bare heiv dem i maskinen og kokvasket. Dessuten gikk forbruket av papirbleier ned fra 4 til 1 pkke i mndn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...