smil Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter #21 Del Skrevet 23. oktober 2003 Kan ikke ta logoped-utdannelse her jeg bor, men takk for tipset likevel. Jeg skal tenke litt på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 24. oktober 2003 #22 Del Skrevet 24. oktober 2003 Tenkte litt på arbeid med PU i dag. Så en stillingsannonse om det' date=' men de søkte etter vernepleier da. [/quote'] Dei er nøydde til å søkje etter vernepleiar. Men får dei ikkje det, ligg du ganske godt an... Det med logopedi fekk du jo i grunnen gode svar på. Er i alle fall eit skrikande behov for logopedar i dei fleste kommunar, så du ville neppe bli arbeidsledig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 25. oktober 2003 #23 Del Skrevet 25. oktober 2003 Elles så er jo både logopedar og sakshandsamarar i PPT stort sett lærarutdanna (med tillegg). Lukke til! Vel i dag stemmer :blunke: ikke dette. Du må endten ha master, hovedfag eller embedseksamen for å jobbe i PPT. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 25. oktober 2003 Forfatter #24 Del Skrevet 25. oktober 2003 Master i hva da? Spesialpedagogikk f. eks? Eller kanskje rådgivning? Tusen takk for svar alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 25. oktober 2003 #25 Del Skrevet 25. oktober 2003 Master i hva da? Spesialpedagogikk f. eks? Eller kanskje rådgivning? Tusen takk for svar alle sammen! Ja, master har overtatt etter hovedfaget og embetseksamen. Du kan ta master i pedagogikk eller master i spesialpedagogikk., f.eks. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 25. oktober 2003 Forfatter #26 Del Skrevet 25. oktober 2003 Har tenkt litt på å ta master i spes.ped. Men er ikke helt sikker på om jeg er klar for to nye år med studier... Vi får se hva som skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 25. oktober 2003 #27 Del Skrevet 25. oktober 2003 Vel i dag stemmer :blunke: ikke dette. Du må endten ha master, hovedfag eller embedseksamen for å jobbe i PPT. ...men framleis får mange jobb i PPT utan master... Det er nok snakk om ein overgangsperiode - ein må trass alt ha folk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 25. oktober 2003 #28 Del Skrevet 25. oktober 2003 ...men framleis får mange jobb i PPT utan master... Det er nok snakk om ein overgangsperiode - ein må trass alt ha folk... Vel, det er vel snakk om de over 50 tenker jeg... ...det jeg kjenner til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nigella - ikke innlogget Skrevet 25. oktober 2003 #29 Del Skrevet 25. oktober 2003 [quote="Suzy" Har du tenkt på å jobbe imed f.eks ungdom innenfor kommunen? Støttekontakt, BUP, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 25. oktober 2003 #30 Del Skrevet 25. oktober 2003 Tenkte litt på arbeid med PU i dag. Så en stillingsannonse om det, men de søkte etter vernepleier da. Men det er kanskje verdt et forsøk. Logoped hadde kanskje vært noe det også. Hvor mye videreutdanning trenger jeg da tro? Og hvor i landet kan jeg ta det? Tusen takk for gode tips alle sammen! Det finnes jo mange muligheter der ute Vet om flere lærere som jobber med PU. De får da betegnelsen miljøarbeider (tror jeg). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Missuganda Skrevet 25. oktober 2003 #31 Del Skrevet 25. oktober 2003 [quote="Suzy" Har du tenkt på å jobbe imed f.eks ungdom innenfor kommunen? Støttekontakt, BUP, Ble litt nysjerrig, hva er BUP? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosejente Skrevet 25. oktober 2003 #32 Del Skrevet 25. oktober 2003 Lærere som får en "vernepleierstilling" får betegnelsen miljøterapeut. Lærere som jobber som vikar ( i f.eks bolig) jobber som miljøarbeider. Min første tanke var også at du kunne prøve deg innen arbeid med mennesker med psykisk utviklingshemming....vi (er vernepleier) driver også med opplæring...om enn på en noe annen måte og andre områder enn i "tradisjonell" skole... ...men du må også være forberedt på jobbe med andre "ting" som å bytte bleier og diverse annen pleie, takle utagerende atferd...etc...vet at mange lærere som har prøvd seg innen denne "bransjen" ikke er forberedt på dette....men kjenner også lærere som stortrives... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå