smil Skrevet 22. oktober 2003 #1 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hei. Jeg er utdannet lærer, men det er vanskelig å få jobb her jeg bor. Har fått noen vikartimer, men jeg liker overhode ikke å jobbe som lærer (så langt). Jeg prøver å se positivt på det, og gjøre mitt beste, men jeg klarer ikke å se for meg at jeg skal jobbe som lærer resten av livet... Noen som vet om andre ting jeg kan bruke utdannelsen min til? Er åpen for å ta litt videreutdanning også, men orker ikke begynne helt på nytt tror jeg. Har et barn på to år, og har litt lyst på en til snart, men kunne godt tenke meg å jobbe litt først. Noe må man jo leve av også. Noen som har gode råd til meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 22. oktober 2003 #2 Del Skrevet 22. oktober 2003 Et bredt flertall av de journalistene jeg har jobba sammen med har lærerskolen... Kanskje det er noe for deg??? Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 22. oktober 2003 Skal ikke se bort fra det nei... Er veldig glad i å skrive. Men er det ikke veldig vanskelig å få jobb som journalist også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 22. oktober 2003 #4 Del Skrevet 22. oktober 2003 Stortingspolitiker :blunke: der sitter det mange lærere! En lærerutdannelse er ganske anvendelig. Det første som faller meg inn er en jobb innen offentlig forvaltning. Departementer, byrådsavdelinger, kommuneadministrasjon etc. Tror det vil være mulig å få seg en jobb innen slike områder med en lærerutdannelse. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carmelita Skrevet 22. oktober 2003 #5 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hva med å ta en master i spesialpedagogikk? Det er en veldig nyttig kombinasjon med lærerutdannelsen både med tanke på jobb i skolen og andre steder, som for eksempel PPT. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 22. oktober 2003 #6 Del Skrevet 22. oktober 2003 Skal ikke se bort fra det nei... Er veldig glad i å skrive. Men er det ikke veldig vanskelig å få jobb som journalist også? Fast jobb er omtrent umulig (det er en grunn til at jeg jobber med informasjon nå ) men vikariater er ikke så vanskelig å få. Du må være forberredt på stort press, men også mye moro! Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 22. oktober 2003 Har tenkt litt på master i spesialpedagogikk, eller kanskje i rådgivning. Men det blir uansett ikke før neste høst. Når det gjelder vikariater, virker det som om det ikke er helt enkelt å få det heller. Dessuten vet jeg ikke om jeg er så forberedt på stort press... Noen som har tatt master i spes. ped eller rådgivning her inne? Har dere fått jobb, og evt. hva jobber dere med? Tusen takk for svar forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 22. oktober 2003 #8 Del Skrevet 22. oktober 2003 Tusen takk for svar forresten Bare hyggelig! Har du tenkt på å jobbe imed f.eks ungdom innenfor kommunen? Støttekontakt, BUP, fritidsklubb e.l.?? Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter #9 Del Skrevet 22. oktober 2003 Kan man jobbe i BUP uten å ha utdanning spesielt for det? Tror ikke fritidsklubb er noe for meg. Har ei lita jente jeg helst vil være hjemme hos om kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 22. oktober 2003 #10 Del Skrevet 22. oktober 2003 Kan personal være noe for deg? Det var det som "slo" meg med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter #11 Del Skrevet 22. oktober 2003 Personal? Kanskje det. Hva slags jobb tenker du på da? Kan du forklare litt nærmere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 22. oktober 2003 #12 Del Skrevet 22. oktober 2003 Tja, en har jo personal rekrutterer, men da bør du gjerne ha en liten "selger i magen" og`. Tenker da på alle disse vikarbyråene. Ellers så har vel de fleste firma av litt størrelse en egen personal avdeling, som har med jobb ansettelser, rekruttering, "råd og veiledning" i forhold til jobb. Lønn er vel og`noe som kan gå innunder personal. Min tidligere leder hadde lærer bakgrunn, og hun ble avdelingsleder der jeg jobbet tidligere. Og jeg TROR hennes lærer bakgrunn hadde mye å si for at hun fikk jobben. Joda, hun var nok flink i utgangspunktet. Men en har jo tross alt en svært god erfaring i å håndtere mange ulike mennesker (både elever og foreldre) og alle de utfordringene det medfører. I tillegg vil jeg tro at som lærer er en flink til å planlegge, i tillegg til at en flink i gjerne flere fag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter #13 Del Skrevet 22. oktober 2003 Tusen takk for svar. Jeg mangler jo den verdifulle erfaringen jeg da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 22. oktober 2003 #14 Del Skrevet 22. oktober 2003 Kan man jobbe i BUP uten å ha utdanning spesielt for det? Nei, det kan man ikke. Det er ikke så lett å bare ta en master for så å søke jobb i BUP. De som har en master eller det som før ble kalt hovedfag, bør ha en god del erfaring før en søker jobb i BUP. Ellers så er det psykologer som søker til BUP. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 22. oktober 2003 #15 Del Skrevet 22. oktober 2003 Tusen takk for svar. Jeg mangler jo den verdifulle erfaringen jeg da... Ja, det er jo det da. Ikke noe kjekt. Men jeg ønsker deg lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 22. oktober 2003 #16 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hva med en jobb som kursholder i Friundervisningen, AOF eller lignende? Vet også om lærere som driver kursing og opplæring av ansatte i ulike bedrifter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter #17 Del Skrevet 23. oktober 2003 Tja, kanskje det. Det er ikke selve undervisningen jeg ikke trives med, men alt det andre som følger med (oppdragelse, oppdragelse, oppdragelse...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 23. oktober 2003 #18 Del Skrevet 23. oktober 2003 AOF er absolutt eit godt alternativ. Elles så er jo både logopedar og sakshandsamarar i PPT stort sett lærarutdanna (med tillegg). Nokre nemnde personalansvarleg - veit fleire lærarar som har slike stillingar. Det er òg ganske greit (ofte) å få jobb på HVPU-bustadar eller anna arbeid med PU med lærarutdanning. (Men du må jo rekne med å vike plassen til ein evt. vernepleiar...) Mange mogelegheiter i alle fall! Lukke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter #19 Del Skrevet 23. oktober 2003 Tenkte litt på arbeid med PU i dag. Så en stillingsannonse om det, men de søkte etter vernepleier da. Men det er kanskje verdt et forsøk. Logoped hadde kanskje vært noe det også. Hvor mye videreutdanning trenger jeg da tro? Og hvor i landet kan jeg ta det? Tusen takk for gode tips alle sammen! Det finnes jo mange muligheter der ute Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 23. oktober 2003 #20 Del Skrevet 23. oktober 2003 Sjekk Norsk logopedlag. Der finner du mye info om logopedyrket. Står også en oversikt over hvor du kan ta utdanningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå