Gå til innhold

Hvilken bil burde jeg velge?


The Princess

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe ny bil! :biggrin:

Problemet er bare at jeg ikke vet hvilken jeg vil/burde ha.

Jeg skal bare bruke rundt 150 000 -200 000,- på den.

Noen forslag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags behov har du?

Trenger du stor og god plass?

Barnesete/vogn?

Kjøre mest i byen eller på landet?

Alene eller bilen full?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok si litt om behov. :) Hvor mye plass ser du for deg, hvordan skal du kjøre, foretrekker du automat? Greit å kjøpe brukt? Lag deg ei lita liste med "kriterier" og se hva som faller innenfor den kategorien. :) Selv om en gammel 240 kan funke for noen kan det hende at den er det mest uaktuelle på denne jord for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt.. hadde kanskje vært greit med litt info ja :gjeiper: gikk litt fort i svingene her :)

Jeg trenger egentlig bare en liten bil. Helst en kombi 5-dørs. Den bør ha ganske lavt forbruk. Egentlig bare en bil som går fra A til B. Blit litt 50-50 med bykjøring og landevei.

Vil ha manuelt gir. Brukt går helt fint. :)

Endret av The Princess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset har vi en Toyota Corolla 03-mod. Sjekk ut om den kunne være noe for deg? :) Veldig praktisk størrelse både utenpå og inni for å si det slik, aldri noe tøv og den går fra A til B med noko attåt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honda Jazz har fått god omtale. Har kjørt Civic en del år og har bare godord å si. Første nødstoppen jeg hadde var etter rundet 100.000 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Suzuki Swift! Liten (men ikke altfor liten), digg og morsom å kjøre,ser bra ut,lavt forbruk og 4hjulsdrift, som er sykt digg på vinterføre. Den kan du få ny for litt i overkant av 200 000, så hvis du kjøper en som er et par år gammel kan du nok få den enda billigere. Har kjørt den mye i jobb, og ønsker meg den så innmari!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Hyundai i20 og den funker iallefall utmerket og god plass til størrelsen og regne og bruker veldig lite bensin. Så i20 eller i30 tror jeg kan være ett godt alternativ:) Ingenting er som ny bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere gjør det for komplisert for TS. Husk nå på at det er en kvinne da!

Det hun trenger å vite er om det skal være en blå, en gul eller en rød bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Dere gjør det for komplisert for TS. Husk nå på at det er en kvinne da!

Det hun trenger å vite er om det skal være en blå, en gul eller en rød bil.

:filer:

Ja for ingen kvinner kan noe om biler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere gjør det for komplisert for TS. Husk nå på at det er en kvinne da!

Det hun trenger å vite er om det skal være en blå, en gul eller en rød bil.

Hihi :fnise: Ja, jeg vil egentlig ha en rosa boble, men finnes ikke så mange av de :lete:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på en Hyundai i20 og har fått et godt tilbud. Skal nok se nærmere på den bilen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte også på Golf.

Nyere Golfer (og sikkert andre) har en mobilitetsgaranti som kan være grei å ha!

Golf er super!

Men når det gjelder Mobilitetsgaranti har du den bare dersom service har blitt tatt på merkeverksted.

Les mer om Mobilitetsgarantien HER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi var selv å prøvde I20/30 da vi tenkte på ny bil, men den ble for liten i sete og rundt oss kan du si. Det var null støtte i sete, og for ben og armer.

Vi har fra før en Nissan Note, bruker 0.4, det høyeste har vært 0.48 men da var det Hard langkjøring!

God støtte, og mulighet for sjåfør til å legge ned en liten armlene. Den er perfekt inne i alle disse små parkeringshusene, men tar seg godt fram uansett vær og føre!(Ja, nesten da.. si meg en bil som ikke kan gli på f.eks speilhålke:)

Vi har ikke hatt problemer med vår(Kjøpt ny i 08), og den er billig å forsikre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, ikke kjøp Hyundai. Jeg har selv kjørt en del Hyundai i30, og kan ikke si jeg likte den spesielt godt. Den føles veeldig billig, den er ikke spesielt komfortabel og den kjører heller ikke noe særlig bra. Den jeg kjørte hadde i tillegg veldig tung gasspedal, men det kan selvsagt være slett vedlikehold. Interiøret var jalla og de blå lysene i dashen hjalp ikke akkurat på nattsynet.

For all del, det er en rimelig bil men verditapet kommer til å bli enormt. Dersom du vil ha en noenlunde rimelig bil som også har en viss standard kan det være verdt å se på Fiat og Citroën. Forhandlerne gir ofte veldig gode priser/inkluderer mye ekstrautstyr uten ekstrakostnad. Selv om det er stort verditap også på disse, så er det iallefall en bil som føles mer påkostet enn en Hyundai...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Er enig i det som ble sagt om Hyundai over her.

Men anbefaling av Citroen? Er det ikke dyrt om det skjer noe med de bilene (tenker på at franskmenn har en tendens til å lage sine biler veldig komplisert og det er grusomt for de som ikke KAN Citroen å reparere den, dersom man kanskje vil velge et billigere verksted)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...