Gjest Belle Gunnes Skrevet 19. januar 2011 #21 Skrevet 19. januar 2011 Jeg er 162 cm og har vært med menn på samme høyde som meg. Og jeg har bare possitive erfaringer med dette. Det de ikke har i høyde, har de tatt igjen på andre måter
Gjest hai Skrevet 19. januar 2011 #22 Skrevet 19. januar 2011 Gutten må være høyere enn meg...jeg er 175cm, så en høyde på minst 180cm passer for meg. Ikke bekymre deg, TS; det finnes mange jenter som er lavere enn dine cm! Du vil vel uansett ikke ha ei dame som ruver over deg? du bruker å ha ganske fornuftige svar, men her synes jeg du tenkte deg meget lite om... synes det er drøyt å anta at man kun passer sammen med noen som har annet type utseende. hva hvis dette var vekt eller hudfarge? "slapp av, det finnes sikkert mange som er like stor/liten som deg, du vil vel ikke ha noen som er større/mindre enn deg?" eller: "slapp av, det finnes mange asiatiske single. du vil vel ikke være sammen med noen som har nordisk/afrikansk utseende ved siden av deg?" vet du ikke mente det slik, men er kanksje ikke så rart at TS føler seg i en håpløs situasjon når man sier slikt...... TS: nei, du skal ikke ta en risikabel operasjon. noen centimeter vil ikke hjelpe på selvfølelsen din. den endrer seg først og fremst ved at du endrer deg innvendig. vi har alle trekk og personkarakteristikker som gjør at vi ikke er attraktive/er ekstra attraktive for ulike mennesker.....(hårfarge, vekt, øyenform, personlighet, synspunkter, IQ/mangel på IQ, utadvendhet, sjenanse.....)tenk deg om, du har helt sikkert også noen "krav" selv som du ikke ville tenkt på når du faktisk møter noen du blir forelsket i.
Sweetpea25 Skrevet 19. januar 2011 #23 Skrevet 19. januar 2011 Ser bare fordeler med å ikke være høyere jeg Tenk så heldig din kommende kjæreste er, som slipper å få vondt i nakken når hun skal strekke seg opp for å gi deg et kyss Selv er jeg 1,72 cm og kjæresten min er 1,71 cm.. Så vi er nesten jevnhøye. Men tror ærlig talt ikke du trenger å bekymre deg så mye. Hvis ei jente først blir glad i deg, så tviler jeg på at hun vil dumpe deg pga. du er lav... Iallefall fortjener du bedre! Og det finnes jo mange jenter som er mellom 1,50 og 1,60 også, så da ender du kanskje opp med å være den høyeste allikevel
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #24 Skrevet 19. januar 2011 Hvor lav kan gutten du blir sammen med være maks? Hvilken høyde er for lav for deg? Jeg vil ha en mann som jeg kan elske og som elsker meg. Jeg vil ha en partner som jeg kan leve med på godt og vondt. Hvor høy denne mannen er spiller absolutt ingen rolle, og her er jeg dønn ærlig. Jeg er 175 cm, min mann er 170 cm. Dette er kanskje ikke store forskjellen, men det jeg har jo hørt fra andre at de syns det er "rart" å se oss. Ikke at jeg bryr meg om slike kommentarer. Jeg har en søster som er 180 cm og hun er sammen med en mann som er litt under 170 cm. Og hun går gjerne ut på byen med ham i kjempehøye hæler uten å bry seg døyten om hva andre mener. Har ei tante som er 205 cm. Hun var i mange, mange år gift med en mann som var 167 cm. Tror faktisk ingen damer i min familie bryr seg så mye om denne problemstillingen, og vi er en familie med mange høye jenter/damer
Gjesten Skrevet 19. januar 2011 #25 Skrevet 19. januar 2011 Det er en stor avgjørelse å ta en slik operasjon (nå aner ikke jeg hva den går ut på, men allikevel). Jeg ville tenkt nøye gjennom dette om jeg var deg. Om du gjør det, så vær sikker på at du gjør det for deg selv, ikke for jentene rundt deg. Jeg har aldri vært sammen med en gutt som var lavere enn meg, men nå er jeg relativt lav selv, så det har aldri vært en aktuell problemstilling. Jeg skal ikke nekte for at jeg synes det er attraktivt med høye gutter, men jeg er sammen med en som kun er noen få cm høyere enn meg - jeg er høyere enn ham når jeg har høye hæler. For å si det som det er: Dette plager ham langt mer enn det plager meg. Tenk på deg selv, og kun deg selv, i denne situasjonen
Gjest B.B. Skrevet 19. januar 2011 #26 Skrevet 19. januar 2011 Hva er deres mening, burde jeg gå for det? Eller bare være fornøyd slik som jeg er og være deppa hele livet? Høyden din i seg selv er jo ikke noe problem. Problemet ditt er jo nettopp det at du ikke er fornøyd med deg selv. Jeg har mange høye venninner som har vært sammen med menn som er lavere enn dem, og en av de mest populære guttene i klassen min på videregående var bare noen få centimeter høyere enn meg (altså mellom 160-165 cm). Alle jentene digga han fordi han var full av både selvtillitt og selvironi og han hadde både penere (og noen ganger høyere ) kjærester enn de høyeste guttene i klassen. Derfor synes jeg at du bør jobbe med selvtillitten din i stedet for å gjøre noe så drastisk som å la deg operere for å bli noen få centimeter høyere. Tror ærlig talt ikke at operasjonen vil hjelpe noe særlig da jeg er nokså sikker på at problemet ditt kommer innenfra.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #27 Skrevet 19. januar 2011 En venninne av meg er under 1.60 (vet ikke hvor høy hun er) og kjæresten hennes er hvertfall ikke høyere enn 1.62. Vet han har hatt mange damer også, og det er kun pga selvtilliten og personligheten hans.
Gjest Jentehumor Skrevet 20. januar 2011 #28 Skrevet 20. januar 2011 50cm blir nok alt for lav for min del.. Det vil si at jeg kan ikke drasse på mannen min som om den var en baby. Alt over 50cm skal fungere kjempefint for meg
løvekvinnen Skrevet 21. januar 2011 #29 Skrevet 21. januar 2011 Kommer ann på hvor høy man selv er. Jeg er 176 så de cm ned til en som var 162 merkes jo. Men jeg har datet en som var 158 en gang, og det var rart men det gikk greit.
xeirinx Skrevet 21. januar 2011 #30 Skrevet 21. januar 2011 Ehh, jeg har aldri valgt gutter etter høyde.. Altså, om det er grunnen til at jenter aviser deg. Da er de ikke verdt det uansett..
Rød Heltinne Skrevet 21. januar 2011 #31 Skrevet 21. januar 2011 Skal veldig mye til for å være lavere enn meg, så det der er sjeldent noen problemstilling når det gjelder meg.
Sequax Skrevet 21. januar 2011 #32 Skrevet 21. januar 2011 du bruker å ha ganske fornuftige svar, men her synes jeg du tenkte deg meget lite om... synes det er drøyt å anta at man kun passer sammen med noen som har annet type utseende. hva hvis dette var vekt eller hudfarge? "slapp av, det finnes sikkert mange som er like stor/liten som deg, du vil vel ikke ha noen som er større/mindre enn deg?" eller: "slapp av, det finnes mange asiatiske single. du vil vel ikke være sammen med noen som har nordisk/afrikansk utseende ved siden av deg?" Det jeg mente er at det finnes mange, mange jenter som er på hans høyde og mindre...Han har jo ikke uttrykt noe spesifikt ønske om å bli sammen med ei som er 10-15 cm høyere enn seg selv?
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2011 #33 Skrevet 21. januar 2011 Jeg er 160 og gift med en på 192. Men det var ikke høyden jeg ble forelska i. (falt helt for de skjønne øynene og personligheten hans :rødme: ). Hadde han vært like høy eller mindre en meg hadde det ikke spilt noen rolle for min del. Kommer fra en familie med lave gener. Som et eksempel er et av søskenbarna mine som er gutt er mye lavere en meg, tipper 155 kanskje mindre en det også, har ikke målt. I dag er han voksen, gift, dama er mye høyre en han (170-175 ca) Stormforelska begge to. Det ser nå ut til å fungere greit på alle måter. Like før jul i fjord fikk de en gutt.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2011 #34 Skrevet 22. januar 2011 Ikke tenk på dette! Jobb med selvtilliten din og vær fornøyd med den du er I byen her jeg bor er det en gutt som er ca like høy som meg (163), og alle jenter digger han! Han er så ufattelig pen. Og utrolig kul, snill og hyggelig gutt. Jentene henger etter han konstant.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2011 #35 Skrevet 23. januar 2011 Hvis du bor sørpå er svaret enkelt: Flytt nordover! Jeg er 154 cm høy, og det er helt vanlig her. Skal altså ikke så mye til for å finne ei som er mindre enn deg her:)
KaDust Skrevet 23. januar 2011 #36 Skrevet 23. januar 2011 Så mitt spørsmål til dere er: Hvor lav kan gutten du blir sammen med være maks? Hvilken høyde er for lav for deg? Nå er jeg 182 selv, så å være sammen med en på din høyde er uakseptabelt for min del. Men er mange jenter som er mye lavere enn meg som vil digge at du er på høyde med dem og. Du må nok lære å akseptere høyden din, på samme måte som jeg har måttet akseptert min. 1
Gjest Jentehumor Skrevet 23. januar 2011 #37 Skrevet 23. januar 2011 Hvis du bor sørpå er svaret enkelt: Flytt nordover! Jeg er 154 cm høy, og det er helt vanlig her. Skal altså ikke så mye til for å finne ei som er mindre enn deg her:) Ja det må jeg si meg enig i! Sliter med å kysse søringene, rekker ikke helt opp..
Fanta Exotic Skrevet 23. januar 2011 #38 Skrevet 23. januar 2011 Pappa var 1.60 høy, og det var morfar og Henrik Ibsen også Jeg er selv 1.57 høy, og kunne godt vært sammen med en på 1.60. Typen min er 1.80, og jeg syns han er litt høy i blant, hehe. Høydeoperasjon høres helt tullete ut!
Ethereal Skrevet 23. januar 2011 #39 Skrevet 23. januar 2011 I går var jeg på fest, hvor jeg møtte en utrolig kjekk mann. Da han reiste seg opp viste det seg at han var en del lavere enn meg. Der og da reagerte jeg litt på det, men når jeg tenker på det nå så syns jeg ikke det er et problem. Du sier jo selv at du har et ellers flott utseende, så jeg syns ikke du skal la høyden din stoppe deg. Du kan jo også bruke høyden din til noe positivt, nettopp ved at du vekker oppsikt fordi du er lavere enn mange andre menn. Jeg fikk ikke pratet noe mer med mannen jeg møtte, og uansett har jeg kjæreste, så det ville vel blitt litt galt, hehe. Selv er jeg 166 cm, og kjæresten min er vel over 180 cm. Pengene du ville brukt på en operasjon i utlandet ville jeg heller brukt på en coach som kunne hjulpet deg med selvtilliten ang. høyden din.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2011 #40 Skrevet 23. januar 2011 Jeg trodde jeg brydde meg om høyden til menn, helt til jeg falt for en som var lavere enn meg. Jeg er 180, han var 170. Det var ikke høydens skyld at det ikke ble noe. Ikke tenk på høydeoperasjon i alle fall. Jeg kunne blitt sammen med en på din høyde, så sant kjemien var der. Det er jo helt tullete å la noe sånt komme i veien for et forhold!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå