Gå til innhold

Til hundeeiere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

forsikring 1500 pr. år = 125kr.pr mnd

for 1,2 forsekker en sekk 600 så si ca 650 kr.pr mnd

medisiner 800 kr mnd

go'biter (tørrfisk,tørka struper ) ca 100 -150kr.

Cosequin DS tilskudd glukosamin 184 kr.mnd

Onychotin tilskudd 75 kr.mnd

legger av til uforutsette vetrinær utgifter 500 (sparer hver mnd )

tilsammen :

2484 kroner

Leker har han nok av og finner det mest utrolige ute som er mer morro enn kjøpte ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Consensio

Glemte å ta med kennelutgifter.

På "min" kennel koster det 230kr pr døgn.

Jeg bruker vel kennelen ca 15 dager pr år, da jeg ikke har andre som kan passe min hund (eller som jeg vil skal passe min hund da jeg er litt sær på det området)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye penger bruker dere ca på hunden i måneden?

Hmm vanskelig å si. Hun er veldig liten å spiser ikke så mye, bruker kanskje 200 kroner på mat i måneden til henne? Kjøper ikke bare fòr, men en del andre matvarer også. Så har vi utstyr. Det kjøper jeg ikke hver måned, men kjøper mye når jeg først kjøper. Kanskje 1000 kroner hver 3. måned i utstyr? Så betaler vi jo for forsikring, sånn ca 2000 kroner i året tror jeg. Så er det ørerens hos veterinær, og andre veterinærutgifter. Har brukt ca. 5000 kroner hos veterinær fra vi fikk henne til hun var 10 måneder, bare smårips :) Mer kommer jeg ikke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller om du skaffer deg en omplasseringshund med masse issues så går det fort 2000,- i måneden i treninger og eksperthjelp og kjøring til dette formålet.

Trenger jeg ikke bruke penger på, da jeg selv har trent opp hunder som har hatt issues før, og har flere hundeeksperter innenfor familien. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Trenger jeg ikke bruke penger på, da jeg selv har trent opp hunder som har hatt issues før, og har flere hundeeksperter innenfor familien. :)

Har trent opp en del hunder selv også, men her måtte jeg ha hjelp. Men dette var et veldig spesielt tilfelle.

Men uansett om man ønsker en valp, så bør man gå på valpekurs for valpens del. Mye sosialisering som skal læres inn osv. Hundekurs koster :gjeiper:

Og som jeg, som gjerne har vært med på treningssamlinger, så går det uansett penger selv om man ikke hyrer inn instruktør. Mye reising osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Trenger jeg ikke bruke penger på, da jeg selv har trent opp hunder som har hatt issues før, og har flere hundeeksperter innenfor familien. :)

Mhm, men det er ikke alltid man klarer det likevel.

Selv oppvokst med hund. Drevet med trening av hund siden tidlig tenårene. Har "kurert" mange hunder opp gjennom årene. Vært aktiv i hundemiljøet og har mange kyndige mennesker rundt meg.

Likevel sa det stopp med en hund jeg hadde og jeg til slutt måtte hente inn hjelp fra andre (og måtte betale for det)

Så om man tror at man er ekspert bare fordi man har trent en del problemhunder tidligere, så burde man tro om igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte første året ca 1000kr på bare mat og godbiter. Så kom en del kurs (lydighet, agility og atferd), samt røntgen, vanlig helsesjekk, vaksiner. Jeg mista tellinga til slutt. Ca 3000kr pr måned er ikke umulig. Pluss forsikring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...