Gå til innhold

Til hundeeiere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ca 300 kr på mat hver andre måned.

Hvis jeg deler opp forsikringen blir det 100 kr i måneden.

Nå har jeg en mellomstor til liten hund (35 cm), så forbruket er ikke så stort derav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca 500 i fõr pr hund pr måned tror jeg. I tillegg kommer forsikringer, veterinærutgifter (både faste og uforutsette) og utgifter i forhold til kurs ol man deltar på. Av og til kjøper vi nytt utstyr, så da kommer det jo noen ekstrautgifter der og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vanskelig å si. Jeg hadde en mellomstor hund, og vi kjøpte en fôrsekk til ca 500 kroner hver tredje måned til henne. I tillegg kjøpte jeg tyggebein for kanskje 100-120 kroner i måneden (beløpet her varierer), samt "skitposer". Dette utgjorde kanskje gjennomsnittelig ca 350 kroner i måneden. Men så kom jo dyrlegeregninger i tillegg når noe var galt, og da ble månedsbeløpene noe helt annet.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om jeg har ca 3000kr i måneden til hund så blir det nok? Om jeg setter av restene jeg ikke bruker i tilfelle veterinærutgifter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Fôr; 250kr for 20kg. Denne varer i ca 1,5 mnd

Forsikring: 2500kr pr år

Utstyr: tja...bruker vel kanskje 500kr. Bruker ca 1 langline pr år, og den typen jeg bruker koster ca 300kr. Resterende 200kr går til griseører.

Dyrlege: 400kr 1 gang i året.

Har en mellomstor hund, 6 år gammel nå og veier ca 38 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye penger bruker dere ca på hunden i måneden?

Vi har en Cavalier king charles spaniel, vi bruker 300 kr på 2 mnd i mat, pluss ca 2000kr i året på forsikring. Leker osv er noe du kan lage selv. De er jo så dyre de visst du kjøpe de i en dyrebutikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om jeg har ca 3000kr i måneden til hund så blir det nok? Om jeg setter av restene jeg ikke bruker i tilfelle veterinærutgifter :)

Høres ut som det er mer enn nok. Er nok mange hunder som har det kjempegodt som har eiere med mindre penger enn det. Viktigste er at man kan gi de tid og oppmerksomhet etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det er mer enn nok. Er nok mange hunder som har det kjempegodt som har eiere med mindre penger enn det. Viktigste er at man kan gi de tid og oppmerksomhet etter min mening.

og godt hundefor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Så om jeg har ca 3000kr i måneden til hund så blir det nok? Om jeg setter av restene jeg ikke bruker i tilfelle veterinærutgifter :)

3000kr pr mnd i starten iallefall er nok lurt å sette av.

Man er jo gjerne litt forelsket om det er første hunden man har, og man kjøper gjerne litt ekstra og "unødvendige" ting :)

I tillegg kommer jo litt ekstra vaksiner og slikt i starten om det er en valp, tegne forsikring, du trenger kanskje en seng til hunden, vann og matskål osv osv

Etterhvert som du har fått alt på plass, så vil du se at 3000kr er veldig mye, men da gjør du som du nevner, sett inn på egen konto for uforutsette utgifter.

Når du har litt penger på denne kontoen, så trenger du jo ikke sette av så mye ( om du ikke vil spare litt til deg selv også da ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

og godt hundefor.

En helt annen diskusjon... Det finnes så utrolig mange forskjellige hundefor i forskjellige prisklasser. Høyt prisnivå garanterer på ingen måte at akkurat DIN hund fungerer bra på dette foret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

og godt hundefor.

Dette trenger man ikke legge mye penger på. Som jeg som bruker 250kr hver 1,5 - 2 mnd på mat til en nokså stor hund. Og jeg kjøper en skikkelig bra fôr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En helt annen diskusjon... Det finnes så utrolig mange forskjellige hundefor i forskjellige prisklasser. Høyt prisnivå garanterer på ingen måte at akkurat DIN hund fungerer bra på dette foret.

Har jeg nevnt prisklasse her? Nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har jeg nevnt prisklasse her? Nei!

Nei, men når vi snakket om pris, så antok jeg at du mente et godt hundefor var lik høy pris. Men beklager om jeg misforsto deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det er mer enn nok. Er nok mange hunder som har det kjempegodt som har eiere med mindre penger enn det. Viktigste er at man kan gi de tid og oppmerksomhet etter min mening.

Skulle bare forsikre meg om at jeg har råd til det. :) Selvfølgelig vil hunden få mye oppmerksomhet og tid, ellers er det jo høyst unødvendig og skaffe hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Eller om du skaffer deg en omplasseringshund med masse issues så går det fort 2000,- i måneden i treninger og eksperthjelp og kjøring til dette formålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...