Gjest Anonymous Skrevet 21. oktober 2003 #1 Del Skrevet 21. oktober 2003 Samboeren min påstår at jeg ikke greier å trekke om sofaen :cry: . Høh! Jeg skal vise han! Noen som har noen tips til meg? Problemer jeg kan støte på? Kanskje et nettsted med fremgangsmåte? Er det lettest å stifte eller sy ferdig og trekke over? Sofaen er ganske rett og klassisk i stilen, med løse puter. Treseter med tre seter , men jeg har lyst til å lage med bare to (Altså to sitteputer og to i ryggen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 22. oktober 2003 #2 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg har trukket om to-, tre-seter og lenestol hjemme og det ble kjempefint! Tips følger: Kjøp deg mønsterpapir og tegn av mønsteret først. Sy deler hele og trekk utenpå og stift fast på steder der det er vanskelig å sy. Regn med å måtte prøve mange ganger. Bruk heller litt ekstra stoff på en skikkelig sømmonn og muligheter for korrigering... Sy egne trekk til putene. Jeg tok ut glidelåsen på de gamle putene, sydde dem sammen igjen og brukte den gamle glidelåsen i de nye putetrekkene. Pass på å sy over alle kanter på stoffet med sikk-sakk søm slik at det ikke rakner - uansett! VIKTIG! Kopier trekket som alt er på sofaen så langt det lar seg gjøre - det er det letteste og det mest vellykkede ettersom det nåværende trekket er tilpasset sofaen av noen som kan det Sy trekket så det passer som et pølseskinn (altså tettest mulig uten å være strukket ut). Jo tettere det passer jo mer slitesterkt er det. Invester i et skikkelig møbelstoff - alt annet blir det slitt hull på etter ganske kort tid! Ja.... det var vel det... Lykke til :D Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. oktober 2003 #3 Del Skrevet 22. oktober 2003 Sofaen er ganske rett og klassisk i stilen, med løse puter. Treseter med tre seter , men jeg har lyst til å lage med bare to (Altså to sitteputer og to i ryggen). Da gjør du som Suzy beskriver (med løse puter), men du må kjøpe nytt materiale til putene. Å dele den siste puta for å legge inn sammen med de andre (altså 1 + 1/2 pute) blir nok ikke bra. Ta av trekket og sjekk hva slags materiale som er brukt. Skum osv får du kjøpt hos en møbeltapetserer evt rett fra en møbelfabrikk. Pass på at du får riktige mål! Puter som sklir unna hverandre er like ubehagelig som puter som reiser seg fordi det er for trangt. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 22. oktober 2003 #4 Del Skrevet 22. oktober 2003 Da gjør du som Suzy beskriver (med løse puter), men du må kjøpe nytt materiale til putene. Å dele den siste puta for å legge inn sammen med de andre (altså 1 + 1/2 pute) blir nok ikke bra. Veldig godt poeng!!! Gjenbruk er ikke det rette i alle situasjoner Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. oktober 2003 #5 Del Skrevet 22. oktober 2003 De gamle putene kan du spare evt trekke om i et matchende stoff. Hokus pokus: TO forskjellige sofaer. Du kan forresten også bruke dem i en sengebenk osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. oktober 2003 #6 Del Skrevet 22. oktober 2003 Takk for mange gode tips! Å dele den siste puta for å legge inn sammen med de andre (altså 1 + 1/2 pute) blir nok ikke bra. Hadde jo ikke tenkt det da! Holder det med bare vanlig skumgummi i putene? De jeg har fra før er med masse små skumgummibiter i, og ser helt j**lig ut etter en halvtimes sitting. Noen som vet hva skumgummi koster sånn ca? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. oktober 2003 #7 Del Skrevet 22. oktober 2003 Det trenger ikke bli så dyrt. Du kan f. eks kjøpe vanlige, billige skumgummimadrasser og skjære til. Det bør holde med to madrasser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå