AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #1 Del Skrevet 17. januar 2011 En venninne av meg trekker alltid tampongene hun har brukt ned i do (selvom det finnes søplekasse på toalettet hun er på). Jeg har lest hundre steder at man ikke skal trekke ned tamponger/bind o.l ned i do. Hun sier alltid "Herregud, det finnes jo bæsjer som er mye større! Doen blir ikke tett!".. Men med tanke på mijøet er det vel ikke så veldig gunstig å trekke ned tamponger i do? :klø: toalettpapir og avføringer råtner vel mye fortere enn tamponger? Jeg vet helt ærlig ikke hva som skjer med det i kloakken, men... Trekker du tamponger ned i do? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henkie Skrevet 17. januar 2011 #2 Del Skrevet 17. januar 2011 Hun sier alltid "Herregud, det finnes jo bæsjer som er mye større! Doen blir ikke tett!".. Venninna di har helt feil. ...tror kanskje en normal "kubbe" løser seg lettere opp i vann enn en tampong. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #3 Del Skrevet 17. januar 2011 Har hun sett hvor diger en tampong faktisk kan bli? Så det kan godt hende den kan sette seg fast i rør. Og bæsjen er myk og løses/deles nok opp mye lettere enn en tampong.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #4 Del Skrevet 17. januar 2011 Rørene kan bli tette, enten i huset eller videre i systemet. I tillegg har vi jo endel renesanlegg som produserer slam for jordbruk etc. Vet ikke om tampongene siles fra, men har hørt av bønder at det blant annet er mye q-tips i slammet de sprer på jordene. Man bør IKKE hive tamponger i do. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lulilelu Skrevet 17. januar 2011 #5 Del Skrevet 17. januar 2011 Selvfølgelig skal man ikke trekke tamponger ned i do. Bæsj og tamponger er ikke det samme. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #6 Del Skrevet 30. januar 2011 En plass jeg bodde tidligere måtte huseier betale ca 10 000 for å leie inn folk til å grave opp rørene som var blitt tette, grunnet 1 jente/kvinne som konsekvent bare trakk tampongen ned i do. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #7 Del Skrevet 30. januar 2011 Nei, det kunne ikke falle meg inn å kaste tamponger i do. Simpel logikk tilsier at man ikke skal gjøre det, og jeg har hørt mange skrekkhistorier hvor folk har fått en kjemperegning pga tamponger som tetter til rørene. TS, jeg håper venninna di bor alene så det blir henne som må ta en eventuell regning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rexina Skrevet 10. februar 2011 #8 Del Skrevet 10. februar 2011 Litt OT: Hvorfor ikke bruke Ladycup istedet? Mye mer miljøbevisst det, og mye mer behagelig:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 16. februar 2011 #9 Del Skrevet 16. februar 2011 Har da alltid hørt at tamponger og bind ikke skal kastes i toalettet. Det er da en selvfølge! Å kaste tamponger i do er ille både for miljøet og for avløpssystemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 16. februar 2011 #10 Del Skrevet 16. februar 2011 Trodde de fleste hadde fått med seg at man ikke skulle gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå