Gå til innhold

Når han vil ha en "pause" fra forholdet , men ikke vil gjøre slutt

Singo

Anbefalte innlegg

En pause kan bety at det blir slutt ja , men trenger heller ikke å bety det. Det er jo helt vanlig å vil ha litt tid fra hverandre for å samle tankene? Kanskje det har blitt litt for mye av det gode?

Enig der!! Selvom mine erfaringer med pause er at det blir slutt like etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pause var noe jeg opererte med på ungdomsskolen. Som voksen ville jeg ikke akseptert noen pause. Enten er man sammen og jobber med eventuelle problemer i forholdet, eller så gjør man det slutt.

Det var akkurat det jeg skulle til å skrive, så kom du meg i forkjøpet. :)

Jeg kan ikke skjønne at noen kan gå med på en pause, omtrent uansett grunn eller situasjon. For meg er det å forlenge smerten, som noen skriver her.

Ikke minst synes jeg det er en smule barnslig å vike unna problemene på denne måten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En pause kan bety at det blir slutt ja , men trenger heller ikke å bety det. Det er jo helt vanlig å vil ha litt tid fra hverandre for å samle tankene? Kanskje det har blitt litt for mye av det gode?

Trenger jo ikke akkurat be om pause i forholdet for å få litt tid på egenhånd..?! Kan jo si at man er sliten, og planlegge en helg helt for seg selv, der man skrur av mobilen og bare hviler ut og tenker i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde han tatt initiativ til pause, hadde jeg kjapt tatt initiativ til brudd istedet. "Pause" hører ingen steder hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du syns at det er bra å ha de følelsene? Positive? Bør jeg være glad for at det er pause? Være "kompis" med ham?

Nå misforstår du det jeg skrev.

Positive følelser i den forstand at jeg savner min kjære og kjenner at jeg ikke vil ha pause men vil være sammen med h*n. Jeg har blitt sikrere på mine følelser for h*n!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest Anonym

Pause var noe jeg opererte med på ungdomsskolen. Som voksen ville jeg ikke akseptert noen pause. Enten er man sammen og jobber med eventuelle problemer i forholdet, eller så gjør man det slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Gjør det slutt og glem ham!

Hvis han finner ut at han ikke kan leve uten deg, så kommer han krypende/galopperende tilbake selv om du har gjort det slutt! Pause slik at du skal ha det kjipt mens han kan teste andre ting er du i alle fall ikke tjent med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .-L-.

Kommer vel egentlig ann på hvorfor han vil ha pause?

Vil han få ting på avstand så han kan få klarhet i egne tanker?

Eller vil han egentlig bare se hvordan singelivet er?

Når forholdet er på pause, så er det pause. Da tenker jo han sikkert at han kan gjøre som han vil.

Endret av .-L-.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Gjest _Ung_ dame_

Er i en "pause" nå med kjæresten(?)

vi har lenge hatt det tungt, dårlig, ikke bra, osv... dette har fåregodt i flere måneder. jeg har jobbet idiot for å prøve å fikse dette forholdet, selvom det var han som gjorde at forholdet ikke var bra.

Han sier selv at han vet han behandler meg dårlig.. Men han vet fordet om hva han kan gjøre for å behandle meg bedre. Men han gjør det ikke. han sier at han nesten har gitt litt opp.

MEN igjen der, så sier han med tårer i øynene sine at han ikke klarer tanken på å miste meg. at han ikke klarer at vi ikke skal være venner, eller at jeg skal hate ham, selvom jeg kjefter og er sur på han nesten heletiden nå.. han sier at han trenger en pause for å glemme tankene om at vi ikke har det bra. han sier det er det som gjør at han ikke klarer og behandle meg godt nok. Han tenker ofte på det når han har sjangsen til å gjøre noe bra mot meg, men gjør det bare ikke...

Jeg har lenge tenkt på å slå opp med han, for at jeg rett og slett fortjener bedre.. og det er han fullt klar over..

han flørter også veldig med jenter når han er ute og drikker, uten å mene noe. derfor stoler jeg ikke helt på ham om han er ute med kompisene sine..

jeg tror ikke vårt forhold kommer til å vare, med mindre han endrer seg VELDIG FORT...

Jeg mener egentlig at pause ikke er aktuellt. Men når han satt med tårer i øynene for at han ikke ville miste meg, ble det bare sånn..

Når jeg tenker meg om så tror jeg at dette forholdet kommer til å ende ganske snart..

det er trist for jeg har sterke følser for han, men det er bedre å skrike seg færdig, enn at det skal vare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ung dame, det høres ikke ut som denne mannen er noe bra for deg. Hvis han ser at han jkan gjøre noe fint for deg, men ikke klarer å gjennomføre det er det noe feil. Det er nok bedre for deg å bare gå videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i det gjest anonym sa. Hvis han finner ut at han savner deg og vil tilbake, kommer han krypende tilbake, selv om du har gjort det slutt.

Ikke godta en pause, med mindre det ikke er noe du selv har lyst til og en situasjon du er komfortabel med. Dersom du går med på masse som du egentlig ikke vil, vil han merke det miste mye av respekten for deg, og føle det som om han kan gjøre akkurat hva han vil, for du kommer ikke til å gjøre det slutt uansett. Det er en killer for tiltrekninga, tro meg. Begynte å skrive en lang avhandling om egne erfaringer, men det er ikke noe poeng. Bare ta meg på ordet.

Er enig med flesteparten her at det pausegreiene enten høres ut som han er interessert i å være fri og kunne pule rundt en periode, eller at han har ei som han vil prøve seg på, men vil fortsatt ha muligheten til å komme tilbake til deg dersom det ikke går.

Tror nok det kommer ann på hva slags fyr det er. Dersom han er av typen som er flink med jenter og lett får seg ons, er det nok førstnevnte, er han av typen som ikke har helt draget og sliter med å få seg et ligg, er det antagelig sistnevnte.

Det beste utgangspunktet for din del er nok hvis han er av typen som lett får seg noe. Isåfall betyr det nok at han ikke har noen spesifikk han vil prøve seg på, men bare pule litt rundt, og prøver å holde på deg imens, fordi han syns det er vanskelig å finne noen like bra som deg, men er ikke helt klar til å slå seg til ro enda.

Dersom han er av typen som har vanskelig for å få seg noe, tror jeg at han muligens har noe på gang med ei annen allerede, og vil prøve seg der men samtidig holde muligheten for å komme tilbake til deg dersom det skjærer seg.

Dette er selvfølgelig et mye verre utgangspunkt, da det betyr at han kun har "tatt til takke" med deg midlertidig i påvente av å finne noen bedre.

MEN, uansett hva som er tilfelle, bør du ikke godta noen pause fra han. Det viser at du har grenser for hva du finner deg i, og dersom han virkelig liker deg og ombestemmer seg kommer han nok krypende tilbake. Og da har du satt deg mer i respekt hos han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du går med på pause så er det i det minste viktig å få sett ei tidsfrist.

Ikkje berre "vi tar pause til han fikk ut kva han vil". Men "Vi tar pause i 2 veker. Då møtes vi for å snakke saman og bestemmer oss for vegen vidare".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han vil ha pause for å finne ut av dere.... det må dere gjøre sammen tenker jeg. sånn halvveis slutt er ikke gunstig. hva vil du? vil du vente og henge? hvor lenge?

nei, prat sammen og bli enige om å gjøre et ordentlig forsøk. Date, kos, gå på kino, lag mat og prøvv å være skikkelig kjærester... eller gjør det slutt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå gadd ikke jeg å lese alt som sto her, men i mitt forhold har vi hatt 2 pauser. Rett og slett for å få litt tid for oss selv, og kjenne på følelsen av å savne hverandre. Vi var fortsatt i et forhold, med samme regler osv, men vi bare tilbrakte ikke tid med hverandre eller snakket med hverandre. Dette varte ikke lenge i vårt tilfelle da, lengste pausen var på 2 dager, men du skjønner prinsippet?

En pause trenger ikke bety mer enn nettopp en pause. Ser mange sier at det er det samme som å gjøre det slutt, veel, ikke i alle tilfeller!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Å be om en pause i forholdet virker på meg som han er for feig til å gjøre det slutt. At han prøver å pakke bruddet inn i bomull så det ikke gjør så vondt.

Så for meg er det å ta en pause i forholdet å gjøre det slutt. Men at man kanskje holder mulighetene åpne for å inne tilbake til hverandre igjen.

Hvis begge er enige om en pause så må dere hvert fall bli enig om hvilke kjøreregler som da gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maneater

Han vil kanskje at dere skal ha pause fra hverandre, men ikke ha lov til å teste ut andre? :klo:

Men kanskje at han samtidig får lov til å teste en annen selv eller teste ut singellivet en stund. Blir i alle fall litt mistenksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pause er uaktuelt. På en måte er det litt feigt gjort ovenfor den som har følelser. "Jeg skal ta meg en pause, slik at jeg kan rote med andre. Men når jeg ikke har noen å rote med så kan jeg komme tilbake til deg som har ventet".

Pause = slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...