Gå til innhold

Det blinker...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

et utropstegn på dashbordet på min Polo, samt gult aktivt lys på ABS bremser... hva må gjøres nå, har nettopp hatt NAF, EU-test på bilen, hva nå??? Noen som har peiling og ikke minst er det kostbart??? :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zalomine

Har du vurdert å finne frem instruksjonsboka og se hva det blinkende utropstegnet står for da?

Jeg har ikke peiling på hva det kan være (har ikke bil jeg) men ville nok begynt med å studere boka....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk alle sikringene i bilen! Vi hadde samme problem på vår splitter nye VW Passat for litt siden. Var bare en sikring som var røket i forbindelse med leiehenger...

PS: Gule lys er varsel, røde lys er farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Har du vurdert å finne frem instruksjonsboka og se hva det blinkende utropstegnet står for da?

Jeg har ikke peiling på hva det kan være (har ikke bil jeg) men ville nok begynt med å studere boka....

Ja, hadde det fulgt en sånn med bilen så skulle jeg selvfølgelig slått opp i den før jeg tok sjansen på å spørre her inne. :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Hmm... funkgte det ikke en sånn med bilen? Det skal det da normalt sett gjøre, selv når man kjøper brukt....

Jaja... da ble det selvsagt straks mer vanskelig, med mindre det finnes noen med en tilsvarende bil OG bok :)

Men, sikringene er nevnt som et forslag...

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller svipp innom en bensinstasjon MED verksted. Erfaringsmessig får du der noen som kan gi deg et raskt svar - kanskje de til og med kan løse problemet der og da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Med BEMANNET verksted da.. og det er de ofte bare frem til fire, for da går mekanikeren, og du er prisgitt om de tilfeldigvis har en som jobber der som kan noe...

(jeg har jobba på bensinstasjon selv. Jeg kanbytte vindusviskere, peile oljen, finne riktig lyspære, og fylle bensin (alle disse tingene ba kundene meg finne en gutt som kunne gjøre for dem) og mange andre ting, men mekaniker er jeg ikke. Min bror jobber også som ekstravakt på samme bensinstasjon (han gjorde det da, og han har begynt igjen nå, ved siden av studier), og han er utdannet mekaniker, så det er litt forskjell på den hjelpen jeg og han kunne gi...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fulgt servicene på vår bil, vi. Vel, vi hadde ingen servicer før denne "ulykken" inntraff (bilen var jo ny...), men vi har fulgt servicene på de bilene vi har hatt fra VW. Dermed har vi det som heter mobilitetsgaranti. Denne inkluderer hjelp med sikringer av Falken, fredag natt - helt gratis. Det fikk vi erfare i sommer i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dersom det ikke er lenge siden du hadde Naf-test---ring til verkstedet og si at etter kontrollen begynnte det å lyse en lampe. Da tar de den sikkert inn igjen og sjekker stoda. Dersom de er seriøse iallefall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med BEMANNET verksted da.. og det er de ofte bare frem til fire' date=' for da går mekanikeren, og du er prisgitt om de tilfeldigvis har en som jobber der som kan noe...[/quote']

Selvfølgelig mener jeg et bemannet verksted og i åpningstida, regnet det som så selvsagt at det ikke var nødvendig å spesifisere det :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Det er ikke det for alle skjønner du, det kom alltid masser av folk på kvelden, lenge etter verkstedets åpningstid, og forventet at vi hadde en mekaniker på versktedet 24 timer i døgnet (for bensinstasjonen var åpen, og da forventet de at verkstedet også var det, SELVSAGT) Men, ikke alle mennesker forventer det da, heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis er det en eller annen feil med ABS-bremsene. Har vært borte i noe slikt for en tid tilbake (ikke med en Polo), og da var det ikke noen stor feil, men noe som burde sjekkes. Det kan jo være at ABS-bremsene ikke virker, dvs bremsene virker, men du har ikke "ABS-virkningen", dvs du kan låse hjulene.

Spør på et merkeverksted, og sjekk om du kan få tak i instruksjonsbok, det er supernyttig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catwoman

Hvis abs blinker er det feil med abs bremsene, eller de er skrudd av, bremsene virker like fullt forde, det erbare at abs'en ikke vil slå seg inn.

Det varihvertfall sånn på kjøreskolebilen jeg hadde.

utrops tegnet er vel håndbrekket..hvis jeg ikke husker heelt feil.

kanskje det er noe feil med det

trodde det fulgte med instruskjons bok til alle biler jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis har de kommet borti noen slanger, eller ødelagt noe på abs en når den var inne på service. Det har skjedd med oss og. Du må ta kontakt med de som utførte servicen og få de til å fikse problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...