AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #21 Skrevet 17. januar 2011 Bor i en eldre enebolig. Rundt oss er det stort sett ungkarer og enslige, gamle damer. 3 av ungkarene er bilinteresserte, feite, rotnisser som elsker å samle skrap i hagen. De eldre damene her i nabolaget er helt ok, blander seg ikke inn i det vi holder på med. Vi hilser på hverandre og snakker om været. Har ingenting til felles med dem og ingen interesse av å bli bedre kjent med dem. Ser frem til at det kommer andre til boligfeltet, forhåpentligvis ikke flere ungkarer.
Pimp Skrevet 17. januar 2011 #22 Skrevet 17. januar 2011 det er 6 hus i gata. Jeg vet noe som helst bare om 1 nabo, som også er min venninne. Om de andre vet jeg nesten ingenting, bortsett fra det de legger på fb
Fanteria Skrevet 17. januar 2011 #23 Skrevet 17. januar 2011 Flyttet inn for 6 mnd siden. Ene naboen er glad i å prate i tlf på verrandaen om sommeren. Også røyker hun. Før hadde hun en nymfeparakitt, men ble gitt bort. Er på hils med henne. Andre naboen min vet jeg kun jobber i byen. For han tar alltid samme buss som meg på vei til jobb. Også er jeg ganske så sikker på at de over er muslimer etter Id. Og at kona over ikke kan norsk. For dama skjønte ingen ting da vi måtte be de slutte å kaste søppel ned til oss. Ellers aner jeg ikke hvem noen andre er.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #24 Skrevet 17. januar 2011 Vet at nærmeste nabo er eksen til huseieren vår (vi snakker med han nå og da), og at en jente et sted i nabolaget var russ i fjor.... Og så er det visst en gammel dame et sted heromkring
Gjest Galithralia Skrevet 17. januar 2011 #25 Skrevet 17. januar 2011 Aner ingenting om naboene våre, noe som viste seg å bli et problem da det begynte å lekke vann ned i vår leilighet fra fjerde...Etter mye om og men fant vi ut at personen i den etasjen var danser og var på turne. Og det er alt jeg vet om naboene mine utenom navnene deres som jeg ser på postkassen hver dag
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #27 Skrevet 17. januar 2011 At de har minst én student i husstanden, at endel av dem har barn (1-4?) og at de er fra ulike land i Afrika og Asia, bortsett fra noen få norske At de er relativt unge, stille om kveldene, holder på med sitt og ikke skifter lyspærer. Der jeg bodde før kjente jeg nærmeste nabo godt, en eldre dame. Vi snakket mye sammen De som bodde lenger bort i veien visste jeg hva het, og litt om privatlivet (jobb, ufør, alkoholforbruk), fordi vi kjente hverandre litt fra andre sammenhenger.
Gjest Instamatic Skrevet 17. januar 2011 #28 Skrevet 17. januar 2011 Naboen min nede er narkis og han ved siden av er rimelig ustabil han også. Naboene mine er gøyale:D
Gwen Skrevet 17. januar 2011 #29 Skrevet 17. januar 2011 Har fine naboer jeg er trygge på. Nabo 1 er et par som har voksne barn som har flytta ut. Han yngste var ungdom når jeg var liten og da var han skummel. Jeg blanda meg inn i volleyballkampen til han og kompisene hans en gang og fikk en ball i trynet. Jeg begynte å grine og ingen brydde seg. En gang landa det helikopter i nabolaget for mannen fikk hjerteproblemer. Nabo 2 er greie folk hvor hu ene pleide å være bestevennina mi. Nabo 3 er gamle folk som har voksne barn, og en som er litt yngre enn meg. Han er bråkjekk og har nettop fått lappen. Nabo 3 har nettop flytta inn, de har bare vært sammen i et halvt år, og for snart 2 år siden flørta han med meg på pub. Nabo 4 er dattera til nabo 3 og er sammen med en slags utlending som hadde barnet sitt på fanget i framsetet en gang han kjørte bil, ellers er han ganske grei.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #30 Skrevet 18. januar 2011 Har ok naboer men kan ikke si at vi tar tid til å bli kjent med dem... Bor i et nabolag med flere rekkehus... De fleste som bor der er eldre menneske med voksne barn, de fleste er jo enten pensjonert/ufør. Nabokjerringa ved siden av oss (som er også styreleder i borrettslag) tror jeg bruker sin tid til å sjekke hva naboer gjør og ikke gjør... Når vi tar tid til å hilse eller snakke med henne så er det bare mas fra hennes side at vi må kvitte oss med katten vår eller at hekken er ikke tatt vare på, det er bare klaging... En skulle tro at vi var de verste naboer selv om vi holder oss for oss selv... Jeg velger å ikke hilse på henne da jeg ikke har noe å si til folk som er frekk... Ellers nabopar på andre siden av oss er koselige, storrøykere, bruker sin tid å passe på nabolaget, hoge ved, måke snø... Og den som bor på siste huset har hjerteproblemer og bor i spania en del av året... hørte at han kjører pirat drosje der nede men det er ikke min sak... Tror jeg har hørt mer historier om dama som eide leiligheten før oss, heheeh... Har ikke noe imot å bli kjent med naboene så lenge de oppfører seg hyggelige og høflige, noe jeg ikke har opplevd med hun kjerringa..
Kladd Skrevet 18. januar 2011 #31 Skrevet 18. januar 2011 Jeg bor i et hus med 10 leiligheter, og vet kun navnet på én av de andre som bor der. Tror iallefall det var Martin... Så vet svært lite om naboene, annet enn at i en av leilighetene er de svært glade i å spille høy musikk torsdags kveld.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #32 Skrevet 18. januar 2011 Det jeg vet om en nabo er at vedkommende ikke har betalt veiavgift og hatt bilen sin til kontroll. Oppdaget at vedkommende manglet oblater, og sjekket dette opp på nettet. Da fant jeg ut at bilen er begjært avskiltet av myndighetene for nesten 2 år siden. SLÅ DEN!!! Så det gjelder å følge med;) Har kikkert også, dersom noen skulle lure, men ikke så mye den blir brukt...Det er jo så gøy, særlig når man er trygdet og kjeder seg om dagene.
Tonka Skrevet 18. januar 2011 #33 Skrevet 18. januar 2011 her hvor jeg bor nå vet jeg omtrent ingenting om naboene mine (det er mange av dem og jeg kjenner dem ikke). det jeg vet er at de liker å høre på dritdårlig musikk midt på natta og hvilke sko de bruker. også vet jeg at paret som bor ovenfor oss pleier å ha sex hver natt ca. klokka 01.00, og dama har innøvde stønnelyder fordi hun høres helt lik ut hver gang. Hm, kanskje du har tatt over leiligheten jeg hadde før..? Vi kalte henne Moan-ah. Der jeg bor nå vet jeg veldig lite om alle naboene, bortsett fra ett par. Dette paret er veldig hyggelige, om enn litt innpåslitne. Jeg vet navn, ca alder, interesser, antall barn og barnebarn og hvor disse bor, hva barna jobber med, hva hele familien gjør i ferier, hva de jobbet med tidligere o.s.v. Har ikke gjort noe for å finne ut alt dette, de forteller ivrig i enhver anledning. Vi gir hverandre enkle julegaver (en flaske vin el.l.), tar inn hverandres post og passer litt ekstra på hvem som beveger seg gjennom hverandres hager når en av oss er bortreist. Det siste er veldig greit, man føler seg tryggere på at huset er intakt når man kommer hjem. De andre naboene vet jeg mer eller mindre ingenting om. Den ene mannen er lærer, han tilbringer veldig mye tid på å måke snø/klippe gress og beveger seg stadig lenger inn i vår hage hver gang han klipper gress. Ikke en favoritt. Vet at han har lyst til å kjøpe deler av tomta vår, så han tror vel at dette er en billig måte å utvide tomta si på... I huset ved siden av ham bor det en barnefamilie, de vet jeg ingenting om, men de virker sure og lite interessert i å hilse på noen av naboene. Passer meg veldig bra egentlig, har ingenting imot dem. På motsatt side av læreren bor polakken - jeg aner ikke hvor han kommer fra, han kan like gjerne være norsk, men han er snekker eller lignende og har dermed blitt døpt "polakken". Han har en skokk med vannvittig bråkete unger som tilbringer sommeren med å rive opp blomster etter røttene inne i hagene til de som ikke er hjemme. De trives godt i hagen til læreren og "plukker blomster" der titt og ofte. I huset nedenfor bor en eldre herre med alkohol- og hjerteproblemer. Visstnok en hyggelig fyr, har aldri møtt eller sett ham. Alt dette er mer enn hva jeg føler at jeg trenger å vite om naboene mine. Er byjente og ikke vant til at man må legge ut om livet sitt til hverandre bare fordi tomtene grenser til hverandre. Gjør derfor ingen verdens ting for å bli kjent med naboene eller for å finne ut mer om dem, men hilser selvsagt på de jeg treffer og sier ikke nei hvis noen ber meg ta inn posten.
Brunhilde Skrevet 18. januar 2011 #34 Skrevet 18. januar 2011 Jeg vet hvem de fleste er av utseende, og en del kjenner jeg navnet til. Noen av dem faller det naturlig å snakke med utenfor, et par kan jeg ta en kopp kaffe eller et glass vin sammen med, spesielt om sommeren når vi kan sitte i hagen.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #35 Skrevet 18. januar 2011 Jeg flyttet for to år siden fra et blokkstrøk sentralt i Oslo, til et villastrøk sentralt i Oslo. Stedene ligger kloss inntil hverandre, det er snakk om et steinkast- og en prisforskjell på fire millioner. Det har vært en blandet opplevelse, for å si det mildt. I gamle blokka mi, så kjente jeg en god del naboer ved navn/kallenavn/utseende. Fra den homofile franske flyverten og den triste nyskilte alenefaren, til den smått sovepillerusede "tanten" i fjerde, den indiske familien som etterhvert bare ble til den indiske mannen, fordi kona og unger forlot ham (han fikk noen polske malere til å leie i steden), og en uføretrygdet, snill busybody med smellvakre barn i sjuende. Ingen av dem var jeg direkte venner med, men vi hilste, var på dugnad, og om noen av dem banket på for å låne en tusenlapp hadde jeg glatt gjort det. Mine barn fikk også kjeks og arveklær, og lekte med naboenes slektninger titt og ofte. Nå har jeg flyttet 100 meter, og det meste jeg vet om naboene er at det søte unge paret som leier i huset til høyre jobber med VVS, den pakistanske familien til venstre er utrolig opptatt av status og litt mindre opptatt av barna sine, og at mesteparten av boligstrøket fremdeles tror at vi lar hunden vår bæsje uten å plukke opp. Faktisk fikk vi Mattilsynet på døra en dag, og det har også vært anonyme lapper langs veien. Jeg antar at dersom vi tar et glass vin på verandaen, så blir barnevernet varslet fordi vi er fylliker Jeg hadde glatt ønsket meg mine søte, skjeive blokknaboer any day. For all del, det finnes et par unntak, men jeg hadde aldri ønsket å bo i et eneboligstrøk om vi ikke hadde trengt plassen. Det var mye hyggeligere før Og nei, jeg føler IKKE at jeg vet nok om naboen til å si når vedkommende jobber, er hos kjæresten, leverer i barnehage eller sånne ting. Jeg vet et par ubestridte fakta, og resten er bare gjetning. Ikke bryr jeg meg så mye heller, folk kan for det meste passe på seg selv. Men jeg synes synd på de pakistanske barna som står og venter, og venter, og venter, på at våre barn skal komme hjem fra sine aktiviteter og kanskje ha fem minutter til overs. Mens faren deres er travelt opptatt med å mure nye støtter til gull-løvene foran huset... Og jeg blir oppgitt over "bak-gardin"-mafiaen som spionerer på oss og hunden, ikke skjønner at tisper tisser sittende, og heller varsler Mattilsynet eller henger opp anonyme lapper heller enn å ta opp problemet face-to-face. Men dette er vel småbyen i et nøtteskall, selv om det er midt i Oslo. Det er de som har altfor mye tid til overs som vet hva naboen gjør til enhver tid.
Mamaloco Skrevet 18. januar 2011 #36 Skrevet 18. januar 2011 Vet ingenting om naboene mine, har nesten akkurat flytta hit. Visste svært lite om de forrige naboene også, men der bodde jeg heller ikke så lenge. Fikk derimot vite, etter at vi hadde flytta, at en nabo som nesten akkurat hadde flyttet inn i leilighetsbygget vi bodde i, er en av områdets "største skurker". Kan vel si vi er glad vi flyttet derifra da Det jeg vet, er at det bor en del "unge" mennesker i nabolaget vårt, og jeg kunne godt tenkt meg å bli kjent med noen av dem egentlig. Koselig å samles til grilling om sommeren og sånt
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #37 Skrevet 18. januar 2011 Svært lite. Vet hvem flesteparten av de i oppgangen heter og hvem de er (av utseende). Men vi er 300 leiligheter under samme tak, så de som holder til i nabooppgangene har jeg ingen anelse om.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #38 Skrevet 18. januar 2011 Det jeg vet om naboene våres er navna, og navna på de to ungene. At de er beredskapshjem og tjener fett på det! At konen er hjemmeværende, eller jobber i barnehage(begynt nylig). Vi kaller han bare Donald, i og med at han er dum, feit på magen og tynne armer og ben. Også Dolly er kona selvfølgelig! Du kan gjerne minne han på å få sjekka kortisolnivåene neste gang du ser han da.
Fanta Exotic Skrevet 18. januar 2011 #39 Skrevet 18. januar 2011 Har aldri sett dem, men hører en baby som griner gjennom veggen og gitarspilling på natta
Knøttet Skrevet 18. januar 2011 #40 Skrevet 18. januar 2011 Hm ... de til venstre for oss har tre barn, hvorav et tvillingpar. Jeg vet navnene deres, men husker de ikke, det samme med jobber. Hun har bodd i Canada. Nedenfor oss bor det et par fra nesten samme sted som jeg er vokst opp, de har 2-3 barn og 2 barnebarn. Han jobber innen shipping og er borte lenge av gangen. De ved siden av de igjen har ett barn som er ett år eldre enn vår gutt, og går i samme barnehage som han. Jeg vet, men husker sjeldent, navnene deres. De jobber på samme stedet, i ulike yrker. Naboene til høyre for oss er et par hvor han er brannmann, hun vet jeg ikke hva jobber med- er i permisjon nå. Hun har to barn fra før, og nå har de ett nytt barn sammen. De har et marsvin.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå