mousepad Skrevet 17. januar 2011 #1 Skrevet 17. januar 2011 Inspirert av en annen tråd her hvor noen tydeligvis vet når nøyaktig naboene kommer hjem fra jobb , hva de gjør på fritiden sin og ikke minst når de henter barna sine i barnehagen til enhver tid , så lurer jeg på hvor mye det egentlig er vanlig å vite om naboen sin , uten å bli klassifisert som en nysgjerrig sladrekjerring med fritidsproblemer ?
FantasDick Skrevet 17. januar 2011 #2 Skrevet 17. januar 2011 Jeg vet egentlig ikke så mye om naboene mine. Vi har 7 leiligheter i blokka vår og folk flytter inn/ut, så jeg vet faktisk ikke hvem alle sammen er engang.
madison rose Skrevet 17. januar 2011 #3 Skrevet 17. januar 2011 her hvor jeg bor nå vet jeg omtrent ingenting om naboene mine (det er mange av dem og jeg kjenner dem ikke). det jeg vet er at de liker å høre på dritdårlig musikk midt på natta og hvilke sko de bruker. også vet jeg at paret som bor ovenfor oss pleier å ha sex hver natt ca. klokka 01.00, og dama har innøvde stønnelyder fordi hun høres helt lik ut hver gang.
Gjest Sommertid Skrevet 17. januar 2011 #4 Skrevet 17. januar 2011 Det eneste jeg vet om naboene litt opp i gata er at de elsker å fetse. Der er det høy musikk hele helga. Ellers aner jeg ikke en eneste ting om naboene mine. Jeg vet ikke hvem de er en gang.
Colargol Skrevet 17. januar 2011 #5 Skrevet 17. januar 2011 Jeg vet også særs lite om naboene mine her jeg bor nå, bor i bygård så aner stort sett ikke hvem de er, selv om det alltid hilses og smiles i trappa når man tilfeldigvis møter på hverandre. Jo, jeg vet at det bor et venninnekollektiv rett under meg -for vi lagde lekasje på kjøkkenet deres for en stund tilbake. Men jeg har jo bodd på mindre steder enn nå, og der hvor jeg er vokst opp f.eks. så kjenner vi over halvparten av naboene i gata mer enn bare på hils. Jeg liker å ikke ha så god kjennskap til alle rundt meg jeg da -liker å kunne ha et høflighetsforhold hvis det faller seg sånn altså, men mer enn det er ikke nødvendig, iallefall ikke her jeg bor nå.
Quickchick Skrevet 17. januar 2011 #6 Skrevet 17. januar 2011 (endret) Det jeg vet om naboene våres er navna, og navna på de to ungene. At de er beredskapshjem og tjener fett på det! At konen er hjemmeværende, eller jobber i barnehage(begynt nylig). Vi kaller han bare Donald, i og med at han er dum, feit på magen og tynne armer og ben. Også Dolly er kona selvfølgelig! Endret 17. januar 2011 av Quickchick
Arkana Skrevet 17. januar 2011 #7 Skrevet 17. januar 2011 De nærmeste naboene våre vet (eller visste, siden de nylig flyttet) jeg en god del om. Vi traff på hverandre og pratet litt rett som det var samt at barna våre lekte sammen av og til så da ble det jo naturlig en del situasjoner hvor vi fikk snakket sammen. Vi passet dessuten hverandres katter i ferier så vi vet hvordan de har det hjemme også. De flyttet som sagt nylig og vi har hatt nye naboer på den siden i bare litt over en måned, men vi har jo hilst på hverandre og pratet litt noen ganger så jeg vet i allefall litt generelt som hva de jobber med, hvor de kommer fra opprinnelig o.l. De som bor i de to husene rett over veien vet jeg såvidt hvem er, har kanskje snakket med dem en gang eller to på de tre årene vi har bodd her, men utover det kjenner jeg ikke de andre i gata. Jeg synes det er hyggelig å bli kjent med naboene våre, og vite litt om dem, uten at jeg ville karakterisere det som å være spesielt nysgjerrig.
Gjest Bustyvel Skrevet 17. januar 2011 #8 Skrevet 17. januar 2011 (endret) vet ganske mye om naboen, men ikke slike ting som når de jobber osv. Men hvor de jobber, hvor mange barn/barnebarn de har, hvor mange hunder de har hatt, hva de liker å gjøre på fritiden osv. Har ganske fint forhold til de fleste naboene, har gatefest hvert år hvor hele nabolaget samles, mange av oss har hunder som leker sammen osv. Har et normalt til bra naboforhold til alle naboer. Noen ser jeg bare under gatefest og hilser på når vi møtes, andre går jeg tur med hunden med, gir katten dems mat når de er på ferie og handler for dem om de er syke. Endret 17. januar 2011 av Bustyvel
Gjest Spinell Skrevet 17. januar 2011 #9 Skrevet 17. januar 2011 Den aller nærmeste naboen vet vi ganske mye om, og vi snakkes mye "over hagegjerdet". Kjenner selvsagt ikke de innerste detaljene i livene deres, men etter å ha vært naboer noen år vet vet vi selvsagt navn og alder, omtrent hvilke døgnrytmer de har, tidspunktene de reiser til og fra jobb, hvilke hobbyer de har, hvilke dager barna driver med de ulike hobbyene sine og hvor de har hytte og slike "vanlige" ting. Nå bor jeg i et villaområde i en mindre by. Da jeg bodde i større byer kjente jeg ikke naboene så godt, så da ble de omtalt som "han med den grønne bilen" eller "hun sure med den lille hunden"
Gjest Adera Skrevet 17. januar 2011 #10 Skrevet 17. januar 2011 Eg veit jo noe om naboene, men det er ting eg har blitt fortalt, ting eg har erfart og sett selv (uten å snoke bak gardinene, gå igjennom søpla deres eller "avhøre" de). :gjeiper: Eg veit at eine naboen er eks-narkoman, har falske pupper, bruker ekstremt mye brunkrem og solarium og at moren hennes passer godt på så ho ikkje ramler tilbake i gamle spor. Bl.a.. Eg veit at to av de er eit eldre ektepar som tar godt vare på fuglene om vinteren. Eg veit at eine naboen er ein egoistisk, selvsentrent fjott som kun tenker meg, meg, meg, meg, meg, MEG! F.eks... Snakker ikkje med og omgås ingen av de til vanlig, har heller ingen interesse av det.
Anaconda Skrevet 17. januar 2011 #11 Skrevet 17. januar 2011 her hvor jeg bor nå vet jeg omtrent ingenting om naboene mine (det er mange av dem og jeg kjenner dem ikke). det jeg vet er at de liker å høre på dritdårlig musikk midt på natta og hvilke sko de bruker. også vet jeg at paret som bor ovenfor oss pleier å ha sex hver natt ca. klokka 01.00, og dama har innøvde stønnelyder fordi hun høres helt lik ut hver gang. uff...
pøbelsara Skrevet 17. januar 2011 #12 Skrevet 17. januar 2011 Jeg bor i villaområde med andre barnefamilier, og vet hva naboene heter, hvor gamle barna er, hvilke barnehager og skoler barna går på, hvor de pleier å reise på ferie/har hytte og hvorr de opprinnelig kommer fra. Jeg vet sånn ca. når naboene drar på jobb og jeg vet også hva de fleste jobber med. Jeg vet ikke når noen evt. er sykemeldt eller ikke er på jobb av andre grunner, eller om noen av naboene noen ganger er hjemme og har fri og samtidig utnytter barnehagens åpningstider fullt ut. Selv har jeg en jobb som gjør at jeg noenganger har hjemmekontor. Da forteller jeg ikke til naboene at jeg har hjemmekontor, så det kan hende at de tror at jeg har fri/driver dank/finner på ting uten det yngste barnet mitt. Men det kan ikke naboene vite, fordi de ikke spør meg om det.
Vera Vinge Skrevet 17. januar 2011 #13 Skrevet 17. januar 2011 Jeg vet ikke veldig mye om naboene mine, men noe får jeg med meg. Bor i en oppgang med fire andre leiligheter. Det er veldig lite lytt her, så jeg får ikke med meg så mye av hva de andre driver med. Men snakker en del med én familie, sikkert mest fordi vi ofte drar og kommer hjem til samme tid, og de er folk det er lett å prate med. Den lille datteren deres er også veldig sosial og interessert i å slå av en prat. To av de andre ser jeg sjelden, mens tredjemann ser jeg ofte, men hun er ikke så interessert i å omgås oss, tror jeg. Jeg hilser alltid på henne, og hun hilser tilbake en gang i blant når hun finner det for godt. Jeg syns det er greit å ha et ok forhold til naboene, både fordi det er hyggelig i hverdagen og fordi det er fint sånn som vi har med den ene familien, at vi tar inn avisene for hverandre når en av oss er bortreist. Men er ikke en typisk nysgjerrig eller pågående nabo heller.
Wonders Skrevet 17. januar 2011 #14 Skrevet 17. januar 2011 bare at han heter Erik, lærer, elsker tog og alt med tog. Politisk aktiv og flink til å måke snø 1
Heisannmannen Skrevet 17. januar 2011 #15 Skrevet 17. januar 2011 Nabo 1 har flytta eller byttet ut vanskemaskinen med en eldre utgave som bråker en del. Nabo 2 forsøker å flytte, og nabo 3 har jeg aldri sett/hørt/merket noe til.
Gjest Uglefot Skrevet 17. januar 2011 #16 Skrevet 17. januar 2011 Jeg vet ikke en døyt om naboene mine..Er 4 leiligheter i oppgangen her og for alt jeg vet så kan det være pingviner som i de andre leilighetene. Liker at det slik. 1
Gjest Glad i reiser Skrevet 17. januar 2011 #17 Skrevet 17. januar 2011 Den ene naboen min kjenner jeg veldig godt, da dette er en av mine beste venninner De andre vet jeg ikke så mye om, men tar inn post og slike ting når de er på ferie, hvis de spør Anser noen av dere som venner med naboen? Eller er det bare naboen?
Gjest Normalfordeling Skrevet 17. januar 2011 #18 Skrevet 17. januar 2011 Jeg skravler med noen av naboene mine. Sånn over hekken eller når vi måker snø eller treffes ute. Disse vet jeg en del om og vice versa. Jeg har vel tre naboer som det ville vært naturlig for meg å spørre om hjelp. Noen er jeg kun på hils med. Jeg følger ikke med på hvem som drar når og hvor ofte de får besøk osv. Jeg får selvfølgelig med meg noe som at en nabo ikke lenger jobber 100%. Jeg vet at en annen sliter med helsa og ser når hun er hjemme. Jeg vet også når hun er hos kjæresten sin. Da er det nemlig ikke lys i leiligheta i helgene. En nabo treffer jeg av og til ute på byen. Jeg vet at en annen nabo ble alene for mannen flyttet. Altså sånne ting du får med deg uten å være nysgjerrig.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 17. januar 2011 #20 Skrevet 17. januar 2011 Bor i en bygård med mange leiligheter. Flere av disse naboene kjenner jeg godt. Vet hva de jobber med og når de jobber. Vi går faktisk ut og inn av hverandres leiligheter både titt og ofte. Vi har også en del festligheter sammen. Når jeg tenker meg om, så har jeg vært inne hos nesten halvparten av naboene i gården. Og så har jeg gode venninner i nabobygårdene som jeg ramler innom titt og ofte. Men det er ikke så mange naboer som vil besøke meg siden jeg har rotter
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå