Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du bør se den. Fantastisk humor.

Jeg har ikke filosofert så mye over det, men jeg tror nok ikke så mye på skjebnen. Jeg ser at det går an å resonnere seg frem til at ditt og datt skjedde pga skjebnen, men jeg tror mye mer på at livet vårt per akkurat nå, er et produkt av de valg og beslutninger vi har tatt tidligere. Skjebnen blir litt for ullent for ei som liker to streker under svarene :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Prøvis
Skrevet

Her kan du lese mye interessant om closure:

http://en.wikipedia.org/wiki/Closure_%28psychology%29

I mitt tilfelle her så kan det bety 1 av 2 ting:

1. Hun bestemmer seg for oss og alt det innebærer for henne.

2. Vi avslutter. Helst i enighet.

Men bevares... du sa at det måtte bli slutt med dere nå og hun sa seg enig og ønsket deg lykke til... da var dere enige da og punkt 2 er oppfylt..

Skrevet

Men bevares... du sa at det måtte bli slutt med dere nå og hun sa seg enig og ønsket deg lykke til... da var dere enige da og punkt 2 er oppfylt..

Det bruker å vare helt til hun trenger mer penger igjen.

Skrevet

Det bruker å vare helt til hun trenger mer penger igjen.

Nemlig. Og da fatter jeg ikke at det sier deg alt du trenger for å ikke svare neste gang hun tar kontakt.

• Liker 1
Skrevet

Du bør se den. Fantastisk humor.

Jeg har ikke filosofert så mye over det, men jeg tror nok ikke så mye på skjebnen. Jeg ser at det går an å resonnere seg frem til at ditt og datt skjedde pga skjebnen, men jeg tror mye mer på at livet vårt per akkurat nå, er et produkt av de valg og beslutninger vi har tatt tidligere. Skjebnen blir litt for ullent for ei som liker to streker under svarene :)

En ting er i hvert fall sikkert, og det er at jeg ikke hadde surret meg inn her på KG den gangen hvis det ikke var for denne dama.

Og det er ikke altfor ofte man får to streker under svarene i dette livet. Noe man skal være glad for mange ganger også.

Skrevet

Nemlig. Og da fatter jeg ikke at det sier deg alt du trenger for å ikke svare neste gang hun tar kontakt.

Hvis hun kontakter meg igjen så skal jeg følge planen min og be henne reise hit så vi får pratet i sammen.

Men hvis dette skulle gjenta seg noen ganger uten fremgang, så skal jeg gi opp dette også.

Greit at det ikke finnes noen som helst tvil, syns jeg.

Skrevet

Nuvel. Jeg er redd det finnes en liten steinar i oss alle... :sukk:

Skrevet

Greit at det ikke finnes noen som helst tvil, syns jeg.

Det vil alltid finnes noen form for tvil hos deg. Eller håp. Og det vet hun, og det spiller hun på. Så godt mulig du ikke hører noe fra henne på to uker. Men så tikker det inn en melding til, eller en telefon. Og da godsnakker hun med deg akkurat så mye som skal til for at du igjen skal begynne å tvile.

Den type deseperat oppførsel jeg ser hos deg nå har jeg ellers kun erfart hos svært unge og/eller svært uerfarne mennesker. Det er trist både at du drar dette såpass mye ut som du gjør og at du har blitt over førti og har så lite livserfaring på dette området.

• Liker 2
Skrevet

Det vil alltid finnes noen form for tvil hos deg. Eller håp. Og det vet hun, og det spiller hun på. Så godt mulig du ikke hører noe fra henne på to uker. Men så tikker det inn en melding til, eller en telefon. Og da godsnakker hun med deg akkurat så mye som skal til for at du igjen skal begynne å tvile.

Den type deseperat oppførsel jeg ser hos deg nå har jeg ellers kun erfart hos svært unge og/eller svært uerfarne mennesker. Det er trist både at du drar dette såpass mye ut som du gjør og at du har blitt over førti og har så lite livserfaring på dette området.

Tja, jeg er nok mere innbitt og bestemt, enn jeg er desperat.

Jeg har altså bestemt meg for at hun nå SKAL bestemme seg.

Og selv om hun reiste hit så vi fikk pratet i sammen, så finnes det ingen garanti for at vi blir noe par bare av den grunn.

Da måtte hun isåfall vist meg en helt annen innstilling (interesse) og oppførsel enn den hun nå har vist meg altfor lenge.

Skrevet (endret)

Og selv om hun reiste hit så vi fikk pratet i sammen, så finnes det ingen garanti for at vi blir noe par bare av den grunn.

Da måtte hun isåfall vist meg en helt annen innstilling (interesse) og oppførsel enn den hun nå har vist meg altfor lenge.

Men hun HAR jo bestemt seg, og ønsket deg lykke til videre. Så hvorfor i all verden skal hun dra til deg for å gi deg "closure".

Og du kan nok tro at du er innbitt og bestemt - men du fremstår som desperat og patetisk.

Og jeg kan ikke for mitt bare liv forstå hvorfor i all verden du ønsker deg og tror at du skal kunne få et velfungerende forhold med en som ikke på disse årene har vist deg interesse, riktig innstilling og oppførsel. :klo:

Endret av LilleBille
  • Liker 2
Skrevet

Men hun HAR jo bestemt seg, og ønsket deg lykke til videre. Så hvorfor i all verden skal hun dra til deg for å gi deg "closure".

Og du kan nok tro at du er innbitt og bestemt - men du fremstår som desperat og patetisk.

Og jeg kan ikke for mitt bare liv forstå hvorfor i all verden du ønsker deg og tror at du skal kunne få et velfungerende forhold med en som ikke på disse årene har vist deg interesse, riktig innstilling og oppførsel. :klo:

Det er hennes separasjon som har skapt denne håpløse situasjonen.

Men om det er hele problemet, det er en annen sak.

Derfor ønsker jeg nå altså å prate med henne ansikt-til-ansikt.

Om mulig. Mye jeg skriver her nå er hypotetisk.

Gjest Blondie65
Skrevet

:skratte:

Det er som å høre Sheldon. ;)

JA ikke sant! Har tenkte det flere ganger!

Forøvrig blir jeg minnet om min favoritt ordbok vits:

Rekursiv, se rekursiv.

Skrevet (endret)

Hun har bestemt seg. Hun har ønsket deg lykke til videre i livet. Du sier til henne "hvis ikke du gjør xxxx, så er det takk for alt og farvel",. Hun sier: "takk og farvel og lykke til videre i livet". Hva er det du ikke forstår her? Dette er per definisjon klarttekst, Steinar.

Jeg synes det er så trist at du kaster bort livet ditt på dette, Steinar. For meg er det helt komplett uforståelig at du kan kaste bort enda mer tid på dette. Og det tilogmed på en dame du ikke liker engang; hun har feil innstillling er og elendig til å kommunisere.

Endret av pøbelsara
  • Liker 2
Skrevet

JA ikke sant! Har tenkte det flere ganger!

Forøvrig blir jeg minnet om min favoritt ordbok vits:

:skratte: sånn humor er fantastisk!

Skrevet

Hun har bestemt seg. Hun har ønsket deg lykke til videre i livet. Du sier til henne "hvis ikke du gjør xxxx, så er det takk for alt og farvel",. Hun sier: "takk og farvel og lykke til videre i livet". Hva er det du ikke forstår her? Dette er per definisjon klarttekst, Steinar.

Det er mye mulig. Men omtrent det samme har skjedd 50 ganger før.

Jeg synes det er så trist at du kaster bort livet ditt på dette, Steinar. For meg er det helt komplett uforståelig at du kan kaste bort enda mer tid på dette. Og det tilogmed på en dame du ikke liker engang; hun har feil innstillling er og elendig til å kommunisere.

Jeg har kastet bort så mye tid på dette at noen uker fra eller til, for være helt sikker, spiller ingen som helst rolle lenger.

Skrevet

Derfor ønsker jeg nå altså å prate med henne ansikt-til-ansikt.

Men hvorfor reiser du ikke til henne da? Det må jo være den aller enkleste måten å løse hele problemet på.

Eller er det slik jeg mistenker - at du ikke vil løse det for da har du ikke noe å bruke tiden på...?

• Liker 2
Skrevet

Dagens ordtak til Steinar:

Det som gjør det deilig å leve, er at i morgen ikke er som i går, og at hvert møte er et nytt håp.

Tenk litt på den ;)

Skrevet

Jeg har kastet bort så mye tid på dette at noen uker fra eller til, for være helt sikker, spiller ingen som helst rolle lenger.

Og dette har du nå sagt så lenge at de "par ukene" har blitt til et års tid. Hvor mange måneder og år fremover skal de "par ukene" vare?

Skrevet

Men hvorfor reiser du ikke til henne da? Det må jo være den aller enkleste måten å løse hele problemet på.

Eller er det slik jeg mistenker - at du ikke vil løse det for da har du ikke noe å bruke tiden på...?

Jeg vil se at hun viser såpass interesse. Ellers er det helt verdiløst. Så enkelt er det.

Skrevet

Og dette har du nå sagt så lenge at de "par ukene" har blitt til et års tid. Hvor mange måneder og år fremover skal de "par ukene" vare?

Det er nettopp det som er så genialt med denne måten å se saken på!

Med den logikken der, blir det faktisk slik at jo mer tid han kaster bort på dette - jo lengre er det greit å vente på closure!! :danse:

På denne måten trenger han aldri se sannheten i øynene, og kan gå i denne drømmen til han dør.

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...