Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Steinar: Dette

Dermed skrev jeg at da får jeg bare gi opp hele henne. Og etter å ha skrevet hvor teit jeg er, og hvor mye hun skulle få for huset og at hun derfor skal klare seg selv, så var hun enig og ønsket meg lykke til.

betyr at hun har gitt seg. Hun sier her i klartekst at hun ikke vil ha deg og ønsker deg lykke til videre i livet.

Hun har ønsket meg lykke til minst 50 ganger tidligere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi seg? Trodde du hadde gitt deg nå? Eller fikk sms-en deg til å hente brannslokkingsapparatet for å redde broen?

Der ser du hva vi mener når vi snakker om at du ikke er i stand til å avslutte. Hadde du virkelig satt kroken på døren, så hadde du ikke engang svart henne. :filer:

Klart hun fortsetter å kontakte deg for å se om det er mulig å skive littegranne mer penger ut av deg. Som man reder, så ligger man.

:popcorn:

Jaja, da kommer hun som sagt til å bli skuffet denne gangen.

Skrevet

Yep, akkurat som vi har hatt mistanke om. Ikke en gang et klart svar er nok til å få toget til å gå. Steinar venter fortsatt (selv om han har sine egne rare definisjoner på ord, så er det det han gjør).

Og:

Jeg gir meg uansett ikke. Skal noen gi seg nå så blir det henne.

:blink:

:skratte:

Skrevet

Steinar, kan du svare oss på nøyaktig HVA hun må si og gjøre for at du skal skjønne at det ikke er noe å hente?

Skrevet

Hun har ønsket meg lykke til minst 50 ganger tidligere.

1. gangen hun ønsket deg lykke til: Dere ble jo ikke sammen.

2. - 50. gang hun ønsket deg lykke til: Dere ble ikke sammen.

51. gangen hun ønsket deg lykke til: Dere ble jo fortsatt ikke sammen.

Om hun har sagt at hun ikke er interessert 51 ganger - hvorfor skjønner du det ikke da???

Hadde vært noe annet om dere hadde hatt et fysisk og skikkelig forhold mellom hver gang hun sier det. Men dere har jo ikke hatt det. Det eneste som har skjedd mellom hver gang, er at hun har bedt om - og fått penger. Og det er IKKE det samme om å ha et forhold.

Jeg skjønner ikke hva annet hun skal si, for at du skal skjønne det, jeg.

Skrevet (endret)

Steinar, kan du svare oss på nøyaktig HVA hun må si og gjøre for at du skal skjønne at det ikke er noe å hente?

Om hun har sagt at hun ikke er interessert 51 ganger - hvorfor skjønner du det ikke da???

Jeg skjønner ikke hva annet hun skal si, for at du skal skjønne det, jeg.

Hun skal selvfølgelig la være å kontakte meg igjen.

Hva er så veldig vanskelig med å forstå det?

Endret av Steinar40
Skrevet (endret)

Og kan ikke du snart forstå at hun KUN kontakter deg for å få PENGER?

Endret av QueenPenelope
  • Liker 1
Skrevet

Ok, så det eneste som duger er å få henne til å slutte å kontakte deg.

Hva med å sende en SMS av typen "om du ikke umiddelbart slutter å kontakte meg, kommer jeg til å politianmelde deg for økonomisk bedrag".

Tror det ville fikset problemet og du kan gå videre i livet.

• Liker 2
Skrevet

At du faktisk tror at du har rett til å bestemme hva hun skal gjøre.

DU kan selv ta valget og kutte henne ut - og la vær å svare om hun kontakter deg igjen. Men så lenge du tror at all kontakt fra hennes side viser at hun egentlig vil ha deg - selv om det er kun penger hun vil ha klarer du jo opplagt ikke det.

(Vi vet at du sier du ikke tror noe - men det er bare bullshit ... du tror at dere kan få til et forhold - enda så tydelig hun vier at dere aldri kommer til å få det)

Skrevet

Ok, så det eneste som duger er å få henne til å slutte å kontakte deg.

Hva med å sende en SMS av typen "om du ikke umiddelbart slutter å kontakte meg, kommer jeg til å politianmelde deg for økonomisk bedrag".

Tror det ville fikset problemet og du kan gå videre i livet.

Ja, problemet mitt er vel hovedsaklig at jeg forventer at folk er normale og oppfører seg relativt normalt. Altså på tide å konkludere der også.

Skrevet

Ja, problemet mitt er vel hovedsaklig at jeg forventer at folk er normale og oppfører seg relativt normalt. Altså på tide å konkludere der også.

Hva er egentlig "normalt"? Det er allmenn viten at det finnes golddiggere der ute. Folk som kun vil ha penger. Både menn og damer. De fleste må nok gjøre litt mer enn denne dama må, men hun har jo skutt gullfuglen - når hun først er av den gullgravende typen. hun trenger jo ikke se deg en gang, og får likevel penger. Til både seg selv og mannen, faktisk. Det er egentlig helt fantastisk at det er mulig!

At det går an å leve i 40 år, og ikke vite såpass om forskjellige mennesker, finner jeg utrolig.

Poenget er: Hun vil ha penger, du gir henne det. Hun trenger ikke en gang oppholde seg i samme landsdel som deg for å få pengene. Hun er ikke interessert i et forhold med deg i det hele tatt.

Du skal ikke se bort fra at din "snillhet" med å gi henne penger, har bakfyrt, og kun fått henne til å se på deg som en stakkarslig mann hun kan utnytte. Respekten hennes har du ikke, mulig hun rett og slett ler litt av deg. At det skal være SÅ enkelt, liksom.

Denne saken er så ufattelig teit, but still...

"Hei, jeg heter QueenPenelope, og jeg er tolkningstrådavhengig".

Skrevet

Hva er egentlig "normalt"? Det er allmenn viten at det finnes golddiggere der ute. Folk som kun vil ha penger. Både menn og damer. De fleste må nok gjøre litt mer enn denne dama må, men hun har jo skutt gullfuglen - når hun først er av den gullgravende typen. hun trenger jo ikke se deg en gang, og får likevel penger. Til både seg selv og mannen, faktisk. Det er egentlig helt fantastisk at det er mulig!

At det går an å leve i 40 år, og ikke vite såpass om forskjellige mennesker, finner jeg utrolig.

Det å være en utpreget gold digger er absolutt ikke normalt. Tror du noe annet så er du ute på helt feil jorde.

Noe som betyr at man ikke så ofte kommer borti slike individer på nært hold. Det må erfares.

Poenget er: Hun vil ha penger, du gir henne det. Hun trenger ikke en gang oppholde seg i samme landsdel som deg for å få pengene. Hun er ikke interessert i et forhold med deg i det hele tatt.

Du skal ikke se bort fra at din "snillhet" med å gi henne penger, har bakfyrt, og kun fått henne til å se på deg som en stakkarslig mann hun kan utnytte. Respekten hennes har du ikke, mulig hun rett og slett ler litt av deg. At det skal være SÅ enkelt, liksom.

Her beskriver du egentlig en psyk innstilling og oppførsel. Men det skulle ikke forundre meg mye at den er vanligere enn man skulle sette pris på.

Skrevet

Hun skriver ikke at det er normalt å være golddigger, men at det er allmenn viten at golddiggere finnes. Det står jo klart og tydelig i innlegget hennes.

Skrevet

Hun skriver ikke at det er normalt å være golddigger, men at det er allmenn viten at golddiggere finnes. Det står jo klart og tydelig i innlegget hennes.

Poenget mitt er at jeg også vet at det finnes gold diggere og en masse annen dritt i samfunnet. Men det blir allikevel noe helt annet når man opplever det på nært hold selv.

Skrevet

Dermed skrev jeg at da får jeg bare gi opp hele henne. Og etter å ha skrevet hvor teit jeg er, og hvor mye hun skulle få for huset og at hun derfor skal klare seg selv, så var hun enig og ønsket meg lykke til.

Det samme har forøvrig skjedd et antall ganger tidligere ifra hennes side.

Så hvor mye det egentlig betyr denne gangen, det gjenstår fortsatt å se.

Jeg gir meg uansett ikke. Skal noen gi seg nå så blir det henne.

Men du sa jo for noen dager siden at du ville gi deg om hun sa i klartekst - brukte ord - at det var slutt.

Nå har du fått det du ville, som du har mast om her så lenge.

Men det er jo klart, når du får det som du vil så finner du på noe annet som du plutselig heller vil:

For det er det hun skal altså???

Hvis hun gjør det slutt og sier lykke til. Og deretter kontakter deg om 4 mnd og ber om penger... Da ber hun ikke om forhold. Da er hun et bare et kvinnemenneske som du ikke vil ha noe med å gjøre som du ikke vil gi penger! Og da svarer du ikke.

Hva mener du med "på tide å konkludere"??

Dama har sagt takk og farvel og du gir ikke opp fordi det kan komme til å skje at hun kontakter deg igjen???? Hva så?

Altså.... jeg har vært sammen med menn og det har skjedd at de etter at det ble slutt kontaktet meg igjen. Men det betydde da ikke noe. Jeg gikk da videre med livet mitt fordet!

Skrevet

Dette med golddiggere.

Tolkningsdama er ikke noe stor golddigger.

Hun tigger penger et par ganger i året.

En golddigger ville ha reist sørover for å bli forsørget!!

En golddigger ville ha smigret Steinar, føyd ham og fått han til å føle at det var naturlig å gi henne ting.

Tolkningsdama er bare en dame med dårlig råd som åpenlyst (og uten særlig list) utnytter Steinar.

Skrevet

[...]så var hun enig og ønsket meg lykke til.

Det var jo dette du ville frem til; closure. Så hva mer krever du?

Dette med at det ikke er slutt før hun lar være å kontakte deg er bare latterlig og viser med all tydelighet at du slett ikke vil at det skal ta slutt. Du klamrer deg til alle halmstrå du kan finne for å unngå å måtte slippe taket og gi opp håpet.

• Liker 1
Skrevet

Dette med golddiggere.

Tolkningsdama er ikke noe stor golddigger.

Hun tigger penger et par ganger i året.

En golddigger ville ha reist sørover for å bli forsørget!!

En golddigger ville ha smigret Steinar, føyd ham og fått han til å føle at det var naturlig å gi henne ting.

Tolkningsdama er bare en dame med dårlig råd som åpenlyst (og uten særlig list) utnytter Steinar.

Jeg vet :) Men tenker at man kanskje må sette ting litt på spissen i et håp om at Steinar skal forstå. Men, jeg tror egentlig ikke at det nytter heller :)

Skrevet

Det var jo dette du ville frem til; closure. Så hva mer krever du?

Dette med at det ikke er slutt før hun lar være å kontakte deg er bare latterlig og viser med all tydelighet at du slett ikke vil at det skal ta slutt. Du klamrer deg til alle halmstrå du kan finne for å unngå å måtte slippe taket og gi opp håpet.

Du må jo forstå at closure kan ha flere definisjoner :sjenert:

... og jeg glemte nesten:

"Hei jeg heter LilleBille og jeg er tolkningstrådavhengig"

Skrevet

Hei - jeg heter pøblis, og jeg er tolkningstrådavhengig. :goodbye:

Jeg lurer veldig, veldig på hva tolkningsdamas versjon av denne episoden er. Jeg vet at jeg mest sannsynlig aldri kommer til å få vite det. Men jeg vet også at Steinar ofte tolker ting litt annerledes enn mange av oss andre, og derfor skulle jeg fryktelig gjerne hørt hennes versjon. Veldig, veldig gjerne... :sukk:

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...