Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du får bruke jugekors!

:fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ting som slo meg. Nå har vi damene tolket oss gjennom 4000+ innlegg.

Men Steinar, jeg tror ikke du har tolket en eneste gang?

Så, dagens spørsmål er:

Hva tror du selv?

Du kjenner henne bedre enn oss. Og vet detaljene og nyansene som ikke fremkommer her på forumet.

Så, hva tror du dama tenker, er interessert i, føler og ønsker?

Gjest Blondie65
Skrevet

Tja, jeg kan bare ikke begripe hvorfor hun kontakter meg hvis hun egentlig ikke er interessert. For meg er det umulig å forstå da jeg ikke ville gjort det selv.

Men jeg kan selvfølgelig ikke se bort ifra at hennes behov for penger er så sterkt.

Jeg ønsker i det minste en forklaring på hennes oppførsel. Og den kan bare hun gi meg. Noe jeg nå vil få se selv i nærmeste fremtid.

Steinar, det er synd å lese at det at du ikke forstår hennes oppførsel. Dette at du ikke forstår lar du hindre deg i å gå videre. Du ser ikke at en person som helt tydeligvis er i et annet univers enn deg vedrørende kommunikasjon ikke er noe å satse på. Du forventer det umulige - at et hespetre av et kvinnfolk kun interessert i din lommebok skal bryte kontakt med deg eller forklare sin oppførsel. Dessverre for deg Steinar er dette kvinnemennesket verken interessert i å forklare seg for deg eller bryte kontakten så lenge det finnes et glimt av håp i hennes øyne om at lommeboken åpnes.

Det forsmedelige her er at du ikke forstår at det at du svarer henne når du kontakter henne tenner gnisten om håp om penger hver gang. Det forsmedelige for deg er at du ikke forstår at dette kommer til å fortsette helt inn i evigheten så lenge du tillater det.

Det sørgelige er at mens du venter på at hespetreet skal forstå din form for kommunikasjon så passerer livet ditt forbi. Du forstår ikke at det er du som er sjef i ditt liv og må bringe den closure som skal til for fred og avslutning.

Og grunnen til at du ikke vil ta skrittet fullt ut og avslutte det hele, kutte kontakten med henne, la være å svare og slette hennes nummer er fordi du ikke vil. Du vil ikke innse at du har kastet bort år av ditt liv og store summer på en golddigger. Du vil ikke innse at du har gjort en fatal feilbedømming av en kvinne du mente var den rette for deg. Du vil ikke innse at du har tapt.

Det gir deg en slags mening å vente på hennes avslutning for da kan du på en måte si deg vred og rettferdig harm på henne. Sier du selv at nok er nok, og slutter å svare så må du dessverre innrømme for deg selv at du har tapt, hvert dum og sløst med tid.

Stakkars deg Steinar som ikke vil leve i virkelighetens verden.

Skrevet

Jeg lurer litt på hva som er din forståelse av "nærmeste framtid", Steinar. Du snakket nemlig om "nærmeste framtid" i august også.

Skrevet

Wow. Herrejemini. Dette er jo til å bli helt svett av.

Såvidt jeg ser har dere blitt enige om at det er over... Så hva mer skal til?

Hørt uttrykket "beating a dead horse"? Denne har vært død lenge, om den i det hele tatt har levd.

Det du sier Steinar er at den eneste måten dette avsluttes på er at hun aldri mer kontakter deg. Det blir stusslig for deg å vente på den bekreftelsen hele livet da... Tenke på dødsleiet: Ok, det VAR altså over for 50 år siden. Jaja.

Bruk livet ditt til noe fornuftig mann!!!

Og les boken "Hekta" av Sissel Gran.

• Liker 2
Skrevet

Ja, den er god den der... "Det er over når jeg vet at hun ikke kontakter meg mer".

Så går man å vet det i 8 år og plutselig så ringte hun gitt! Da var det ikke over da???

Eller skal hun SI "jeg kommer aldri til å kontakte deg mer"?

Men det hjelper jo ikke det heller - for da svarer bare Steinar "Det er lett å si, det har du sagt 50000 ganger før - du må bevise det før jeg kan tro deg...". Også er han igang igjen. Og merk det er HAN som er igang igjen. Ved å si slike ting så gir han henne vann på mølla også. Han gir henne en grunn til å kanskje kontakte ham igjen. Ved å vise en totalt kald skulder, juge om at han har fått ny dame (jugekors) eller ganske enkelt ikke svare i det hele tatt så er jo det at hun kontakter ham (om hun skulle gjøre det) nytteløst.

Han må vise henne at han bestemmer over seg selv.

Det er jo bare trist trist trist....

....og tåpelig!!!

• Liker 1
Skrevet (endret)

En ting som slo meg. Nå har vi damene tolket oss gjennom 4000+ innlegg.

Men Steinar, jeg tror ikke du har tolket en eneste gang?

Så, dagens spørsmål er:

Hva tror du selv?

Du kjenner henne bedre enn oss. Og vet detaljene og nyansene som ikke fremkommer her på forumet.

Så, hva tror du dama tenker, er interessert i, føler og ønsker?

Tja, den som det visste. Det er vel der hovedproblemet egentlig ligger, altså at jeg føler at jeg ikke vet.

Det som er sikkert er at hun har hatt en del problemer fra tidlig i livet som har påvirket hennes personlighet i en uheldig retning.

Blant annet har det tydeligvis medført at hun har ekstremt vanskelig for å bestemme seg. Hun tåler også press og stress veldig dårlig.

Disse problemene har igjen medført at det samlivsbruddet som hun fortsatt er midt oppe i, har tatt minst 1 år lenger enn nødvendig. Noe som absolutt ikke har vært positivt.

Åpenbart er hun da også sterkt påvirket av dette pågående samlivsbruddet. Samt visse andre problemer som finnes i hennes nærmeste familie.

Så det hele er en vanskelig situasjon for henne. Det kan jeg se, selv om jeg syns hun håndterer situasjonen svært dårlig. Og da spesielt overfor meg.

Hun har også en dårlig økonomi. Som hun forsåvidt også er mye skyld i selv. Men det forklarer iallefall hvorfor hun maser på meg om å få mer penger titt som tett.

Pga alt dette jeg har listet opp over, så blir det altså veldig vanskelig for meg å tro noe som helst. Og derfor ønsker jeg nå heller å tvinge henne til å bestemme seg.

Endret av Steinar40
Skrevet

Denne dama er jo den eneste spenningen Steinar har i livet sitt.

Klart han ikke vil at hun skal forsvinne for godt.

Han vil at hun skal kontakte ham igjen.

Det at hun kontakter ham innimellom og tigger om penger er jo en form for oppmerksomhet.

Og om det er den eneste oppmerksomheten han får fra damer så er det jo forståelig at han ikke vil gi slipp.

Skrevet

Denne dama er jo den eneste spenningen Steinar har i livet sitt.

Klart han ikke vil at hun skal forsvinne for godt.

Han vil at hun skal kontakte ham igjen.

Det at hun kontakter ham innimellom og tigger om penger er jo en form for oppmerksomhet.

Og om det er den eneste oppmerksomheten han får fra damer så er det jo forståelig at han ikke vil gi slipp.

Denne spenningen som du kaller det, kunne jeg klart meg veldig godt foruten. Målet har hele tiden vært at det skulle komme et normalt parforhold ut av dette. Og ikke bare frustrasjon og bortkastet tid.

Skrevet

Ja, den er god den der... "Det er over når jeg vet at hun ikke kontakter meg mer".

Så går man å vet det i 8 år og plutselig så ringte hun gitt! Da var det ikke over da???

Eller skal hun SI "jeg kommer aldri til å kontakte deg mer"?

Men det hjelper jo ikke det heller - for da svarer bare Steinar "Det er lett å si, det har du sagt 50000 ganger før - du må bevise det før jeg kan tro deg...". Også er han igang igjen. Og merk det er HAN som er igang igjen. Ved å si slike ting så gir han henne vann på mølla også. Han gir henne en grunn til å kanskje kontakte ham igjen. Ved å vise en totalt kald skulder, juge om at han har fått ny dame (jugekors) eller ganske enkelt ikke svare i det hele tatt så er jo det at hun kontakter ham (om hun skulle gjøre det) nytteløst.

Han må vise henne at han bestemmer over seg selv.

Det er jo bare trist trist trist....

....og tåpelig!!!

Dette dilemmaet kunne jeg gjerne tenke meg at du svarer på, Steinar. Du sier at dette er avsluttet hvis hun ikke lenger tar kontakt - men hvordan vet du at hun ikke lenger tar kontakt? Du sa også at det kan avsluttes hvis hun sier det rett ut, men dette har du også endret - nå sier du at hun har sagt dette så ofte at du ikke tror på henne.

Ser du ikke dilemmaet her?

• Liker 2
Skrevet

Dette dilemmaet kunne jeg gjerne tenke meg at du svarer på, Steinar. Du sier at dette er avsluttet hvis hun ikke lenger tar kontakt - men hvordan vet du at hun ikke lenger tar kontakt? Du sa også at det kan avsluttes hvis hun sier det rett ut, men dette har du også endret - nå sier du at hun har sagt dette så ofte at du ikke tror på henne.

Ser du ikke dilemmaet her?

Man kan selvfølgelig aldri vite om hun skulle kontakte meg en gang i en fjern fremtid.

Men hittil har det nesten aldri gått mer en 1 uke før hun kontakter meg. Som en tommelfinger-regel vil jeg derfor anta at det er rimelig dødt ifra den kanten hvis det nå passerer mer enn 14 dager.

Skrevet

Man kan selvfølgelig aldri vite om hun skulle kontakte meg en gang i en fjern fremtid.

Men hittil har det nesten aldri gått mer en 1 uke før hun kontakter meg. Som en tommelfinger-regel vil jeg derfor anta at det er rimelig dødt ifra den kanten hvis det nå passerer mer enn 14 dager.

Så da vil du slutte å banke den døde hesten om du ikke hører noe innen 14 dager? Kan du love det?? :fnise:

Skrevet

Så da vil du slutte å banke den døde hesten om du ikke hører noe innen 14 dager? Kan du love det?? :fnise:

Ja, det kan jeg nok faktisk gjøre.

Som sagt, jeg regner dette som avsluttet inntil det motsatte er bevist.

Skrevet

Ja, det kan jeg nok faktisk gjøre.

Som sagt, jeg regner dette som avsluttet inntil det motsatte er bevist.

Og det må bevises innen 14 dager ikke sant? Ikke om 3 mnd, 6 mnd eller 1 år?

Skrevet

Og det må bevises innen 14 dager ikke sant? Ikke om 3 mnd, 6 mnd eller 1 år?

Det finnes ingen av/på-bryter. Men når det har gått 14 dager så er det ingen som helst tvil om at min motivasjon kommer til å være sterkt redusert.

Skrevet

Det finnes ingen av/på-bryter. Men når det har gått 14 dager så er det ingen som helst tvil om at min motivasjon kommer til å være sterkt redusert.

:skratte:

Det er som å høre Sheldon. ;)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Sheldon? Hvem er det?

Endret av Steinar40
Skrevet

Sheldon? Hvem er det?

Sheldon er han som snakker i signaturen min. Verdens mest fantastiske komiserie - The big bang theory. Også derfra både avataren min og brukernavnet mitt er hentet.

:skratte: jeg ler meg skakk bare jeg tenker på den serien :skratte:

Skrevet (endret)

:skratte: :skratte:

Åhhh.. på sett og vis var det faktisk skjebnebestemt at jeg skulle engasjere meg i denne tråden! :fnise:

Endret av QueenPenelope
Skrevet

:skratte: :skratte:

Åhhh.. på sett og vis var det faktisk skjebnebestemt at jeg skulle engasjere meg i denne tråden! :fnise:

Aldri sett på den serien gitt hehe

Alt man gjør (eller ikke gjør) er skjebnen. Men det betyr ikke at det blir noe bra av den grunn.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...