Steinar40 Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #1121 Skrevet 28. januar 2011 Tydeligvis ikke. Det er tragisk at en mann på over førti ikke er i stand til å ta mer tak i sitt eget liv enn dette. Snakk om ansvarsfraskrivelse og å kose seg i martyrrollen. Jeg skal tvinge henne til å måtte bestemme seg. Det er mitt mål her nå.
QueenPenelope Skrevet 28. januar 2011 #1122 Skrevet 28. januar 2011 Jeg skal tvinge henne til å måtte bestemme seg. Og nøyaktig hvordan skal du gjøre det? må be om at du ser sakens realiteter i øynene nå, med din kjennskap til hvordan dama reagerer, og legger "slagplanen" din deretter...
Gjest Blondie65 Skrevet 28. januar 2011 #1123 Skrevet 28. januar 2011 Og nøyaktig hvordan skal du gjøre det? Han skal stille et ultimatum ... må be om at du ser sakens realiteter i øynene nå, med din kjennskap til hvordan dama reagerer, og legger "slagplanen" din deretter... Det er ikke mye "slag" i "planene" til Steinar ...
Steinar40 Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #1124 Skrevet 28. januar 2011 (endret) Og nøyaktig hvordan skal du gjøre det? må be om at du ser sakens realiteter i øynene nå, med din kjennskap til hvordan dama reagerer, og legger "slagplanen" din deretter... Javisst. Det er veldig enkelt. Enten bestemmer hun seg nå og kontakter meg ikke mer. Da er det avsluttet fordi hun bestemte seg for dette. Eller så kontakter hun meg igjen, og da kommer jeg bare til å kreve at hun reiser hit. Da kan hun ikke oppnå noe som helst mer uten å reise hit. Så må hun igjen bestemme seg for enten å reise eller ikke reise. Reiser hun aldri så dør det av seg selv fordi hun valgte det. Hardt-mot-hardt. Endret 28. januar 2011 av Steinar40
Tabris Skrevet 28. januar 2011 #1125 Skrevet 28. januar 2011 Enten bestemmer hun seg nå og kontakter meg ikke mer. Da er det avsluttet fordi hun bestemte seg for dette. Hvordan vet du at hun ikke kommer til å kontakte deg igjen? Når har du tenkt å bestemme deg for at "nå vil hun ikke kontakte meg lenger, så nå avslutter jeg"?
Gjest Blondie65 Skrevet 28. januar 2011 #1126 Skrevet 28. januar 2011 Eller så kontakter hun meg igjen, og da kommer jeg bare til å kreve at hun reiser hit. Da kan hun ikke oppnå noe som helst mer uten å reise hit. Så må hun igjen bestemme seg for enten å reise eller ikke reise. Reiser hun aldri så dør det av seg selv. Hardt-mot-hardt. Helt til hun kontakter deg igjen. Da er det "Tolkningssak 3" på gang med nye mange hundre innlegg før du igjen setter hardt mot hardt og ... Som varer helt ti hun tar kontakt igjen. Da er det "Tolkningssak 4" på gang med nye mange hundre innlegg før du igjen setter hardt mot hardt og ... Som varer helt ti hun tar kontakt igjen. Da er det "Tolkningssak 5" på gang med nye mange hundre innlegg før du igjen setter hardt mot hardt og ... Som varer helt ti hun tar kontakt igjen. Da er det "Tolkningssak 6" på gang med nye mange hundre innlegg før du igjen setter hardt mot hardt og ... Som varer helt ti hun tar kontakt igjen. Da er det "Tolkningssak 7" på gang med nye mange hundre innlegg før du igjen setter hardt mot hardt og ... Som varer helt ti hun tar kontakt igjen. Da er det "Tolkningssak 8" på gang med nye mange hundre innlegg før du igjen setter hardt mot hardt og ... Som varer helt ti hun tar kontakt igjen. Da er det "Tolkningssak 9" på gang med nye mange hundre innlegg før du igjen setter hardt mot hardt og ... Og da har vi vel kommet til januar 2012 ... Hvor det på nytt blir til at hun kontakter deg. Da er det "Tolkningssak 10" på gang med nye mange hundre innlegg før du igjen setter hardt mot hardt og ... Som varer helt ti hun tar kontakt igjen. Da er det "Tolkningssak 11" på gang med nye mange hundre innlegg før du igjen setter hardt mot hardt og ...
Steinar40 Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #1127 Skrevet 28. januar 2011 Hvordan vet du at hun ikke kommer til å kontakte deg igjen? Når har du tenkt å bestemme deg for at "nå vil hun ikke kontakte meg lenger, så nå avslutter jeg"? Jeg regner det som avsluttet allerede nå. Men det kommer selvfølgelig til å gå noen uker før alt dør hen. Men det er sant som det sies; alt dør når det ikke får næring.
Nuith Skrevet 28. januar 2011 #1128 Skrevet 28. januar 2011 Så når hun kontakter deg og du sier "nei, jeg vil ikke mer før du kommer hit og snakker med meg ansikt til ansikt" og hun sier "lykke til videre"... og 6 måneder etterpå sender hun deg en melding og sier det samme... er det avsluttet DA; eller får hun fremdeles en sjanse når hun kontakter deg igjen om 1 år? Jeg hadde engang en date som deg; vi datet i 3-4 måneder og så hverandre aldri i virkeligheten igjen, men snakket sammen helt vennskapelig på MSN innimellom. Da jeg 6 år senere fikk meg samboer gikk han helt av skaftet fordi han trodde virkelig at det skulle bli oss to en gang snart... Patetisk er det, virkelig.
Bonito Skrevet 28. januar 2011 #1129 Skrevet 28. januar 2011 Jeg regner det som avsluttet allerede nå. Men det kommer selvfølgelig til å gå noen uker før alt dør hen. Men det er sant som det sies; alt dør når det ikke får næring. Men du gir det jo næring hele tiden! Med alle tolkningene, planene og strategiene. Så om hun evt kontakter deg igjen, starter bare sirkelen på nytt... og på nytt... og på nytt. Som beskrevet over her.
Steinar40 Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #1130 Skrevet 28. januar 2011 Så når hun kontakter deg og du sier "nei, jeg vil ikke mer før du kommer hit og snakker med meg ansikt til ansikt" og hun sier "lykke til videre"... og 6 måneder etterpå sender hun deg en melding og sier det samme... er det avsluttet DA; eller får hun fremdeles en sjanse når hun kontakter deg igjen om 1 år? Jeg hadde engang en date som deg; vi datet i 3-4 måneder og så hverandre aldri i virkeligheten igjen, men snakket sammen helt vennskapelig på MSN innimellom. Da jeg 6 år senere fikk meg samboer gikk han helt av skaftet fordi han trodde virkelig at det skulle bli oss to en gang snart... Patetisk er det, virkelig. Ja, det er nok av psyke folk tydeligvis. Men forskjellen blir at jeg aldri kommer til å kontakte henne, og jeg kommer heller ikke til å ha noen vennskapelig kontakt med henne. Det eneste jeg eventuelt kommer til å skrive hvis hun kontakter meg, er at hun må reise hit så vi kan få pratet i sammen ansikt-til-ansikt. Tror du virkelig på at det kommer til å pågå veldig lenge sånn? Og når det gjelder om 6 måneder eller 1 år, så kommer det helt an på min motivasjon, og om jeg da er opptatt på annet hold eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2011 #1131 Skrevet 28. januar 2011 Men forskjellen blir at jeg aldri kommer til å kontakte henne, og jeg kommer heller ikke til å ha noen vennskapelig kontakt med henne. Det eneste jeg eventuelt kommer til å skrive hvis hun kontakter meg, er at hun må reise hit så vi kan få pratet i sammen ansikt-til-ansikt. Det høres ut som en god plan.
Steinar40 Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #1132 Skrevet 28. januar 2011 Men du gir det jo næring hele tiden! Med alle tolkningene, planene og strategiene. Så om hun evt kontakter deg igjen, starter bare sirkelen på nytt... og på nytt... og på nytt. Som beskrevet over her. Det kommer bare til å vare nå i en overgangsperiode, slik jeg ser det. Hvis det ikke blir noen fremgang.
EmmaW Skrevet 28. januar 2011 #1133 Skrevet 28. januar 2011 Nei. Så ufattelig mange flere en ett pluss... Han skal stille et ultimatum ... Ja, det har vi jo lært oss hva betyr... Som innbarka tolkningstråd(mis)bruker lengter jeg allerede etter tråd 3. Det eneste som kan ta knekken på disse trådene er utholdenheten til alle oss som er hekta på Steinar maaaange problemer.
Steinar40 Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #1134 Skrevet 28. januar 2011 Det høres ut som en god plan. Takk
Bernina Skrevet 29. januar 2011 #1135 Skrevet 29. januar 2011 Ja, det er nok av psyke folk tydeligvis. Men forskjellen blir at jeg aldri kommer til å kontakte henne, og jeg kommer heller ikke til å ha noen vennskapelig kontakt med henne. Det eneste jeg eventuelt kommer til å skrive hvis hun kontakter meg, er at hun må reise hit så vi kan få pratet i sammen ansikt-til-ansikt. Tror du virkelig på at det kommer til å pågå veldig lenge sånn? Og når det gjelder om 6 måneder eller 1 år, så kommer det helt an på min motivasjon, og om jeg da er opptatt på annet hold eller ikke. Hvis hun kontakter deg så skal du ikke svare. Det er det beste! Om hun kontakter deg om 1 uke, 6 mnd, 1 år eller 10 år er uvesentlig. For du skal uansett ikke bry deg noe med det. Det er en plan!! Og Steinar. Det er helt vanlig at man støter på en eks innimellom etter et brudd. Det kan også skje at en eks kontakter en med visse forhåpninger. Men om man selv ikke vil noe med den eksen så betyr det ingenting. Sånn jeg ser det så er det ikke det at dama tar kontakt med deg som er problemet, det er din reaksjon på det. 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #1136 Skrevet 29. januar 2011 Neste gang hun kontakter deg så svarer du bare at det er for sent fordi du har truffet en ny dame.
Steinar40 Skrevet 29. januar 2011 Forfatter #1137 Skrevet 29. januar 2011 Hvis hun kontakter deg så skal du ikke svare. Det er det beste! Om hun kontakter deg om 1 uke, 6 mnd, 1 år eller 10 år er uvesentlig. For du skal uansett ikke bry deg noe med det. Det er en plan!! Og Steinar. Det er helt vanlig at man støter på en eks innimellom etter et brudd. Det kan også skje at en eks kontakter en med visse forhåpninger. Men om man selv ikke vil noe med den eksen så betyr det ingenting. Sånn jeg ser det så er det ikke det at dama tar kontakt med deg som er problemet, det er din reaksjon på det. Tja, jeg kan bare ikke begripe hvorfor hun kontakter meg hvis hun egentlig ikke er interessert. For meg er det umulig å forstå da jeg ikke ville gjort det selv. Men jeg kan selvfølgelig ikke se bort ifra at hennes behov for penger er så sterkt. Jeg ønsker i det minste en forklaring på hennes oppførsel. Og den kan bare hun gi meg. Noe jeg nå vil få se selv i nærmeste fremtid.
Steinar40 Skrevet 29. januar 2011 Forfatter #1138 Skrevet 29. januar 2011 Neste gang hun kontakter deg så svarer du bare at det er for sent fordi du har truffet en ny dame. Ja, det hadde vært en måte å få henne til å reagere på i hvert fall Problemet er bare at jeg ikke juger frivillig.
QueenPenelope Skrevet 29. januar 2011 #1139 Skrevet 29. januar 2011 Tja, jeg kan bare ikke begripe hvorfor hun kontakter meg hvis hun egentlig ikke er interessert. fordi hun vil ha penger Seriøst, Steinar. Du kan jo forstå noe uten at du ville gjort det samme selv. Du er en voksen mann, og det må da dra etter deg at hun er fokusert på pengene, når det er et tema hver eneste gang dere har kontakt?! Det går rett og slett ikke an å være så blind og blottet for innsikt. Innerst inne vet du det, men du håper noe annet, derfor nekter du å innrømme det. 1
Bernina Skrevet 29. januar 2011 #1140 Skrevet 29. januar 2011 Tja, jeg kan bare ikke begripe hvorfor hun kontakter meg hvis hun egentlig ikke er interessert. For meg er det umulig å forstå da jeg ikke ville gjort det selv. Men jeg kan selvfølgelig ikke se bort ifra at hennes behov for penger er så sterkt. Jeg ønsker i det minste en forklaring på hennes oppførsel. Og den kan bare hun gi meg. Noe jeg nå vil få se selv i nærmeste fremtid. Man hverken kan eller må forstå alle mennesker. ...eller, du må tydeligvis det da. Problemet ditt er at du overanalyserer og tolker mer inn i denne saken enn hva er nødvendig. Hvorfor gjøre det mer komplisert enn nødvendig? Fordi du liker det...? Fordi dette gir livet ditt litt spenning og drama? Tror du liker det jeg. Det er nok forskjellen på deg og oss andre. Vi gidder ikke ha slike ting i livet vårt. Hvorfor forsøple livet sitt med mennesker som bare utnytter en? Spesielt når man har muligheten til å bare snu ryggen til og la være å svare dem. Ja, det hadde vært en måte å få henne til å reagere på i hvert fall Problemet er bare at jeg ikke juger frivillig. Det er lov å ty til en hvit løgn for å kvitte seg med unødvendige elementer i livet sitt! Du får bruke jugekors! 1
Fremhevede innlegg