Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du må jo forstå at closure kan ha flere definisjoner :sjenert:

Ja, stemmer det. :eeeh:

Regner med at i likhet med andre uttrykk for avslutning som Steinar bruker, betyr også "closure" bare begynnelsen på slutten. :klaske:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer veldig, veldig på hva tolkningsdamas versjon av denne episoden er. Jeg vet at jeg mest sannsynlig aldri kommer til å få vite det. Men jeg vet også at Steinar ofte tolker ting litt annerledes enn mange av oss andre, og derfor skulle jeg fryktelig gjerne hørt hennes versjon. Veldig, veldig gjerne... :sukk:

Det er du ikke alene om

Skrevet

Men du sa jo for noen dager siden at du ville gi deg om hun sa i klartekst - brukte ord - at det var slutt.

Nå har du fått det du ville, som du har mast om her så lenge.

Men det er jo klart, når du får det som du vil så finner du på noe annet som du plutselig heller vil:

Som sagt, omtrent akkurat det samme har skjedd 50 ganger tidligere også.

For det er det hun skal altså???

Hvis hun gjør det slutt og sier lykke til. Og deretter kontakter deg om 4 mnd og ber om penger... Da ber hun ikke om forhold. Da er hun et bare et kvinnemenneske som du ikke vil ha noe med å gjøre som du ikke vil gi penger! Og da svarer du ikke.

Det har nesten aldri gått mer enn 1 uke før hun har kontaktet meg igjen.

Hva mener du med "på tide å konkludere"??

Dama har sagt takk og farvel og du gir ikke opp fordi det kan komme til å skje at hun kontakter deg igjen???? Hva så?

Altså.... jeg har vært sammen med menn og det har skjedd at de etter at det ble slutt kontaktet meg igjen. Men det betydde da ikke noe. Jeg gikk da videre med livet mitt fordet!

Hun har sagt takk og farvel for n-te gang, ja.

Skrevet

Dette med golddiggere.

Tolkningsdama er ikke noe stor golddigger.

Hun tigger penger et par ganger i året.

En golddigger ville ha reist sørover for å bli forsørget!!

En golddigger ville ha smigret Steinar, føyd ham og fått han til å føle at det var naturlig å gi henne ting.

Tolkningsdama er bare en dame med dårlig råd som åpenlyst (og uten særlig list) utnytter Steinar.

Hadde hun vært en golddigger i utgangspunktet, så hadde jeg ikke tatt i henne med en ildtang engang!

Så det er faktisk ikke så enkelt med denne dama. Neste tolkning takk!

Skrevet (endret)

Hei - jeg heter pøblis, og jeg er tolkningstrådavhengig. :goodbye:

Jeg lurer veldig, veldig på hva tolkningsdamas versjon av denne episoden er. Jeg vet at jeg mest sannsynlig aldri kommer til å få vite det. Men jeg vet også at Steinar ofte tolker ting litt annerledes enn mange av oss andre, og derfor skulle jeg fryktelig gjerne hørt hennes versjon. Veldig, veldig gjerne... :sukk:

Ja, det skulle faktisk jeg veldig, veldig gjerne også!

Ikke her riktignok, men ansikt-til-ansikt.

Og jeg har forsøkt å få det til i gudene vet hvor lang tid!

Men hun nekter.

Endret av Steinar40
Skrevet

Men Steinar... Du sa jo at det eneste du trengte nå, det var closure.

Vær så snill forklar oss hva DU mener med closure, siden det åpenbart ikke avslutter saken at hun har avsluttet.

Du har bare hengt hele saken på enda et nytt "hvis"...

Skrevet

Men Steinar... Du sa jo at det eneste du trengte nå, det var closure.

Vær så snill forklar oss hva DU mener med closure, siden det åpenbart ikke avslutter saken at hun har avsluttet.

Du har bare hengt hele saken på enda et nytt "hvis"...

Her kan du lese mye interessant om closure:

http://en.wikipedia.org/wiki/Closure_%28psychology%29

I mitt tilfelle her så kan det bety 1 av 2 ting:

1. Hun bestemmer seg for oss og alt det innebærer for henne.

2. Vi avslutter. Helst i enighet.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Nå har Steinar rett og slett malt seg selv inn i et hjørne. Han sa til henne at hun ikke fikk penger, og at nå fikk det være slutt mellom dem. Hun var enig, og sa lykke til videre. Hva skal han gjøre nå? Hvilke ultimatumer kan han stille nå? Hvor skal skrustikka strammes nå?

Best å holde liv i tolkningstråden i det minste, så han kan ha noe som holder liv i tanken på dama. For nå blir det det eneste som kan gi livet mening. Å elte tanken på henne, om att og om att, til det gror mose på han.

Plutselig sitter han der. En gammel ensom mann, som ikke forsto at alle disse dagene som kom og gikk, var livet.

• Liker 3
Gjest Purple Haze
Skrevet

I følge det du skrev tidligere, så har alt 2 allerede trådt i kraft. Du har fått closure.

• Liker 3
Skrevet

I følge det du skrev tidligere, så har alt 2 allerede trådt i kraft. Du har fått closure.

Akkurat det jeg skulle påpeke selv.

:popcorn:

Skrevet

Var det ikke det dere nettopp gjorde? Dere var begge enige om å avslutte, og hun ønsket deg lykke til? Hvis det ikke er nok, og du ikke får en ansikt-til-ansikt samtale med henne, hva er det da som må til for at du skal avslutte?

Gjest Purple Haze
Skrevet

Var det ikke det dere nettopp gjorde? Dere var begge enige om å avslutte, og hun ønsket deg lykke til? Hvis det ikke er nok, og du ikke får en ansikt-til-ansikt samtale med henne, hva er det da som må til for at du skal avslutte?

Saken er den, at han vil ikke avslutte. Han vil ha denne dama for en hver pris! Og vi kommer til å sitte her og svare han i det uendelige, for han kommer ikke til å gå videre.

Skrevet

Nå har Steinar rett og slett malt seg selv inn i et hjørne. Han sa til henne at hun ikke fikk penger, og at nå fikk det være slutt mellom dem. Hun var enig, og sa lykke til videre. Hva skal han gjøre nå? Hvilke ultimatumer kan han stille nå? Hvor skal skrustikka strammes nå?

Best å holde liv i tolkningstråden i det minste, så han kan ha noe som holder liv i tanken på dama. For nå blir det det eneste som kan gi livet mening. Å elte tanken på henne, om att og om att, til det gror mose på han.

Plutselig sitter han der. En gammel ensom mann, som ikke forsto at alle disse dagene som kom og gikk, var livet.

Jeg skal ikke ta initiativ til å gjøre noe som helst. Det skal jeg gjøre nå.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Så trist. Hva med å ta tak i livet sitt, gå ut og gjøre noe positivt for deg selv. Noe som kan få deg til å glemme denne dama og leve et godt liv, uavhengig av henne.

Skrevet

Ja, og det har jeg fått av henne 50 ganger før også.

Så kontakter hun meg igjen. Er det da closure, tenker du?

Men det kan jo selvfølgelig godt hende at hun har bestemt seg nå.

Noe hun burde bli ekstra motivert til ettersom uhjelpa uteblir.

Skrevet

Det hjelper ingenting, så lenge du fortsatt tenker på henne. Så lenge du fortsatt håper på at hun skal ta kontakt, håper på at hun skal vise interesse.

hele tiden har det vært du som ikke makter å gå videre, og slik det er nå, fortsetter du å ikke gå videre. Du venter på henne, helt til DU bestemmer deg for at nok er nok. Uavhengig av hva hun måtte mene.

Gjest Blondie65
Skrevet

Hm ... Dette var litt av en innrømmelse Steinar. Du er ute av stand til å gå videre i livet ditt med mindre du får closure og scorer svært høyt på denne skalaen som nevnes her?

Hvem av dere er det som er uenig i at det er slutt?

Skrevet

At hun ikke kontakter meg igjen.

Skrevet

Så trist. Hva med å ta tak i livet sitt, gå ut og gjøre noe positivt for deg selv. Noe som kan få deg til å glemme denne dama og leve et godt liv, uavhengig av henne.

Ja, det jeg tenker er å ikke ta noen som helst initiativ overfor henne lenger.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...