Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du brenner ingen broer, Steinar. Så fort hun tar kontakt og gir deg et lite håp, så er det tilbake til start igjen. Min spådom er at når det nå går et par måneder og hun ser at bankkontoen faktisk er stengt, så tar hun kontakt og gir deg et hint av positiv innstilling, og sier at hun skal komme ned i sommer og ta en skikkelig prat med deg, nåromhvisomatte hun får tid, anledning og penger. Da har hun vist antydning til "rett innstilling og oppførsel", og det er nok til at du er villig til å vente igjen. Og vi får en ny førtisiders tråd om hva som skal skje til sommeren.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig ville jeg ha revurdert hvis hun hadde vist meg en positiv innstilling og oppførsel. Og ikke minst evnet å kommunisere.

Men det har ikke skjedd. Og dermed ser jeg på det som at hun brenner alle broene. Eventuelt så er det jeg som gjør det.

Okei, så du er fremdeles på "hvis ikke"-stadiet. Ingen broer er brent ennå?

Skrevet

Du brenner ingen broer, Steinar. Så fort hun tar kontakt og gir deg et lite håp, så er det tilbake til start igjen. Min spådom er at når det nå går et par måneder og hun ser at bankkontoen faktisk er stengt, så tar hun kontakt og gir deg et hint av positiv innstilling, og sier at hun skal komme ned i sommer og ta en skikkelig prat med deg, nåromhvisomatte hun får tid, anledning og penger. Da har hun vist antydning til "rett innstilling og oppførsel", og det er nok til at du er villig til å vente igjen. Og vi får en ny førtisiders tråd om hva som skal skje til sommeren.

Nei.

Hun kom isåfall til å få en stor jobb med å bygge opp alle broene igjen.

Og jeg ser ikke at det kommer til å skje. Etterhvert vil det også bli umulig.

Skrevet

Okei, så du er fremdeles på "hvis ikke"-stadiet. Ingen broer er brent ennå?

De brenner nå. Men det tar selvfølgelig noe tid å brenne helt ned til grunnen.

Skrevet

Hun kom isåfall til å få en stor jobb med å bygge opp alle broene igjen.

Ergo har du ikke avsluttet, og broene er ikke brent. Men du har sikkert din egen definisjon på de begrepene også. For deg betyr ikke å "avslutte" det sammme som for resten av Norges befolkning. (Enda en ting som irriterer oss med deg, siden du lurer).

Skrevet

Ergo har du ikke avsluttet, og broene er ikke brent. Men du har sikkert din egen definisjon på de begrepene også. For deg betyr ikke å "avslutte" det sammme som for resten av Norges befolkning. (Enda en ting som irriterer oss med deg, siden du lurer).

Jeg skrev at det er på tide å konkludere. Noe jeg nå har gjort.

Skrevet

Jeg skrev at det er på tide å konkludere. Noe jeg nå har gjort.

Du har også tidligere skrevet at dette er avsluttet fra din side. Noe det ikke er, når du fortsatt holder tanken oppe om at "hvisomatte" hun gjør sånn eller slik. (At man må gjenta det meste man skriver til deg fordi du er så vrang og vanskelig at du pirker på detaljer i stedet for å se poenget, samt glemmer hva du selv har skrevet, er også en ting som irriterer, siden du spør).

Skrevet

Du har også tidligere skrevet at dette er avsluttet fra din side. Noe det ikke er, når du fortsatt holder tanken oppe om at "hvisomatte" hun gjør sånn eller slik. (At man må gjenta det meste man skriver til deg fordi du er så vrang og vanskelig at du pirker på detaljer i stedet for å se poenget, samt glemmer hva du selv har skrevet, er også en ting som irriterer, siden du spør).

Jeg glemmer ingenting.

Skrevet

Jeg glemmer ingenting.

Så hvorfor påpeker du da at du "konkluderer" og ike "avslutter" når du tidligere har brukt nettopp det ordet? (Og kan du forstå at det å måtte mikrokverulere på denne måten er utrolig irriterende, fordi du ikke er i stand til å forstå det som blir skrevet?)

Skrevet

Så hvorfor påpeker du da at du "konkluderer" og ike "avslutter" når du tidligere har brukt nettopp det ordet? (Og kan du forstå at det å måtte mikrokverulere på denne måten er utrolig irriterende, fordi du ikke er i stand til å forstå det som blir skrevet?)

Konklusjonen er begynnelsen på slutten.

Skrevet

Og igjen svarte du ikke på det jeg faktisk spurte om. Enda en ting som irriterer.

*gir opp for nå og gir stafettpinnen til noen andre*

Skrevet

Konklusjonen er begynnelsen på slutten.

Nei, Steinar. Jeg foreslår at du dobbeltsjekker alle store ord du bruker før du skriver;

konklusjon

subst. m konklusjon () [kunklʉˈʃuːn] logisk basert slutning, resultat

"En konklusjon avsluttet oppgaven".

Jeg har aldri hørt ordet konklusjon bli brukt på en annen måte.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Er det ikke på tide å bare kutte ut å "diskutere" med Steinar?

Endret av Lizzee
Skrevet

Jo, men det er litt sånn "trainwreck"-effekt over disse trådene... :sjenert:

Litt i samme bane kan jeg huske at jeg ble hekta på "Days of our lives" da eldstemann var bebis og jeg satt i sofaen og ammet hele tiden. Denne tråden har samme virkning på meg.

Jeg får starte en gruppe - Anonyme Tolkningstrådmisbrukere. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Enig, det er definitivt det mest konstruktive. Noen ganger synes jeg det er morsomt å skrive her, andre ganger blir jeg bare frustrert og irritert. Og da er det best å la være, for min egen del. Jeg vet jo at jeg vil få like mye ut av det som å snakke med veggen her hjemme.

Skrevet

Nei, Steinar. Jeg foreslår at du dobbeltsjekker alle store ord du bruker før du skriver;

konklusjon

subst. m konklusjon () [kunklʉˈʃuːn] logisk basert slutning, resultat

"En konklusjon avsluttet oppgaven".

Jeg har aldri hørt ordet konklusjon bli brukt på en annen måte.

I prinsippet er jeg også enig i denne definisjonen.

Grunnen til at du da ikke forstår min måte å bruke ordet konklusjon på, er fordi at du ikke vet hvilken "oppgave" (sak) jeg mener at jeg har konkludert i her.

Altså, hva er det egentlig jeg har forsøkt å finne ut av? Hva har min oppgave vært? Hvordan har jeg definert denne saken?

Jo, jeg har definert denne oppgaven som det følgende: forsøke å finne ut av om hun er et totalt håpløst tilfelle eller ikke. Med andre ord, hvor (u)sannsynlig det er at et parforhold er liv laga.

Skrevet

Litt i samme bane kan jeg huske at jeg ble hekta på "Days of our lives" da eldstemann var bebis og jeg satt i sofaen og ammet hele tiden. Denne tråden har samme virkning på meg.

Forskjellen er at dette er ifra virkeligheten - min virkelighet.

Skrevet

Jeg vet det... Akkurat sånn tenker jeg også!

Enig, det er definitivt det mest konstruktive. Noen ganger synes jeg det er morsomt å skrive her, andre ganger blir jeg bare frustrert og irritert. Og da er det best å la være, for min egen del. Jeg vet jo at jeg vil få like mye ut av det som å snakke med veggen her hjemme.

...og akkurat sånn tenker jeg og...!

Og det som også holder meg igang er at jeg synes det er gøy å se hva dere fantastiske damer kommer opp med av argumenter og replikker!!! Også har man jo lyst til å følge opp og støtte opp om de uttalelsene damene her kommer med.

Noen ganger har liksom Steinar bare en birolle. Han sier jo bare det samme hele tiden og er vanvittig forutsigbar!

:fnise:

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jo, jeg har definert denne oppgaven som det følgende: forsøke å finne ut av om hun er et totalt håpløst tilfelle eller ikke. Med andre ord, hvor (u)sannsynlig det er at et parforhold er liv laga.

Konklusjonen vi andre har kommet frem til er at du er ganske håpløs også.

Forskjellen er at dette er ifra virkeligheten - min virkelighet.

...ja stakkars deg!

Endret av Lizzee
Skrevet

De brenner nå. Men det tar selvfølgelig noe tid å brenne helt ned til grunnen.

:skratte: Den der har vi hørt før. Toget som skulle gått, gikk aldri. Skulle ikke forundre meg om denne brua er innklint i noe brannhemmende greier. Den kommer nok til å brenne saaaaaaaaaaaaaakte.

Grunnen til at du da ikke forstår min måte å bruke ordet konklusjon på, er fordi at du ikke vet hvilken "oppgave" (sak) jeg mener at jeg har konkludert i her.

Definisjonen på "konklusjon" er nøyaktig den samme, uansett hva slags oppgave eller sak det er snakk om. Ærlig talt.

Og det som også holder meg igang er at jeg synes det er gøy å se hva dere fantastiske damer kommer opp med av argumenter og replikker!!! Også har man jo lyst til å følge opp og støtte opp om de uttalelsene damene her kommer med.

Noen ganger har liksom Steinar bare en birolle. Han sier jo bare det samme hele tiden og er vanvittig forutsigbar!

:fnise:

:pls: Akkurat slik har jeg det også :fnise:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...