AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #881 Skrevet 26. januar 2011 Tusen takk! Ja, du vet vel det også du. Men jeg skal innrømme at jeg kan ha alvorlige problemer med å forstå visse damemennesker. Noe jeg ikke akkurat er helt alene om som mann. Dermed er det kanskje ikke så veldig rart at kvinner ikke klarer å forstå meg heller, ettersom jeg ikke er kvinne men en mann? Jeg forstår til en hvis grad hvordan du tenker, men du forstår ikke oss andre. Du må ha alt inn bokstevelig, mens for resten av hos handler kommunikasjon om en kombinasjon av handlinger, kroppspråk og tale. Jeg forstår menn også og de forstår meg, men du er ingen typisk mann.
QueenPenelope Skrevet 26. januar 2011 #882 Skrevet 26. januar 2011 Men jeg skal innrømme at jeg kan ha alvorlige problemer med å forstå visse damemennesker. Noe jeg ikke akkurat er helt alene om som mann. Dermed er det kanskje ikke så veldig rart at kvinner ikke klarer å forstå meg heller, ettersom jeg ikke er kvinne men en mann? Da får jeg friske opp hukommelsen din fra tråd 1: Mennene her på KG forstår deg heller ikke. Så det at vi ikke forstår deg, har ingenting med kjønn å gjøre, men hvordan du fremstår. Nei, men da var hun ikke nøyaktig nok når hun kommuniserer og da blir man misforstått. Ikke sant? Nope. Jeg forsto utmerket hva hun sa. 2
Steinar40 Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #883 Skrevet 26. januar 2011 De fleste mennesker som sliter, får etterhvert utvidet sine horisonter, og har ofte lettere for å lese både seg selv og andre mennesker. Dette kan jeg skrive under på, ettersom jeg selv har vært "psyk" som du kaller det, Steinar. Fordelen med dette er at jeg ser meg selv mye tydligere, og kjenner mitt eget tanke- og reaksjonsmønster meget godt. Derfor er det lett for meg å ta kritikk, fordi jeg kan se at andres tanker og meninger om meg ofte er viktige å ta hensyn til. Jeg kan blant annet se og forstå - gjennom andres tilbakemeldinger - når mine handlinger ikke er hensiktsmessige. Ja, da skulle jeg jaggu ønske at du kunne tatt en alvorsprat med denne dama det dreier seg om her og gitt henne noen gode råd og tips. Det er noe hun virkelig trenger helt desperat!
EmmaW Skrevet 26. januar 2011 #884 Skrevet 26. januar 2011 Jeg kan ikke fatte hva som skulle være fordelene med å ha autisme i bakhodet da men Nei, for deg har det jo laget mye problemer... Man kan faktisk ikke bare reise og feriere i dette livet. Først og fremst dreier det seg om hverdager og jobb. Som det ikke er noe galt med. Så jeg kan sikkert godt forstå eksene dine. :murvegg: :murvegg: :murvegg: Hun sa da ingenting om det! Hun sa kun at hun foretrekker å bruke pengene sine på reiser fremfor andre, materielle ting. Det er nok fortsatt både jobb og flest hverdager selv hjemme hos EmmaW. Du trenger ikke vri og vrenge på stort sett alt som blir sagt her... Takk, QueenP. Jeg trodde for så vidt at det var innforstått, men jeg glemte at i en tolkningstråd må man være pinlig nøye med formuleringen.
QueenPenelope Skrevet 26. januar 2011 #885 Skrevet 26. januar 2011 Takk, QueenP. Jeg trodde for så vidt at det var innforstått, men jeg glemte at i en tolkningstråd må man være pinlig nøye med formuleringen. Tolkningssak 1 - 20. Når ikke en gang teskje er godt nok... 1
Gjest Sobril Skrevet 26. januar 2011 #886 Skrevet 26. januar 2011 Jeg tror steinar prøver å lure oss. Jeg tror han har en hemmelig kontrakt med Guiness Rekordbok, og er kun satt her på KG for å prøve og se HVOR lenge han kan klare og irritere vettet av oss kvinner. "Verdens mest irriterende mann" Grattis, Steinar!!
EmmaW Skrevet 26. januar 2011 #887 Skrevet 26. januar 2011 "Verdens mest irriterende mann" Steinar - douze points, twelve points for Steinar.
Steinar40 Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #888 Skrevet 26. januar 2011 Jeg forstår til en hvis grad hvordan du tenker, men du forstår ikke oss andre. Du må ha alt inn bokstevelig, mens for resten av hos handler kommunikasjon om en kombinasjon av handlinger, kroppspråk og tale. Jeg forstår menn også og de forstår meg, men du er ingen typisk mann. Jo, du har rett i at jeg ikke er noen typisk mann. Selv om jeg ikke vet hva du egentlig mener med det? Men at jeg ikke er typisk betyr altså ikke at jeg ikke innser hvordan andre kan tenke og oppføre seg. Men jeg forstår ikke utifra meg selv, hvis jeg aldri kunne vært sånn selv. F.eks når jeg sier noe, så ER det sånn. Altså det ER for det første sant det jeg sier, og for det andre kommer det til å bli som jeg har sagt eller lovet. Ellers lover jeg ikke noe. Folk som kommer med masse tomt prat, har jeg altså ingen respekt for og ingen forståelse for, sånn sett.
Steinar40 Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #889 Skrevet 26. januar 2011 Nope. Jeg forsto utmerket hva hun sa. Og det vet du fordi dere har telepatiske evner? :klø:
Tabris Skrevet 26. januar 2011 #890 Skrevet 26. januar 2011 F.eks når jeg sier noe, så ER det sånn. Altså det ER for det første sant det jeg sier, og for det andre kommer det til å bli som jeg har sagt eller lovet. Ellers lover jeg ikke noe. Folk som kommer med masse tomt prat, har jeg altså ingen respekt for og ingen forståelse for, sånn sett. Noen som har lyst å finne frem Steinars lovnader fra forrige tråd? 2
QueenPenelope Skrevet 26. januar 2011 #891 Skrevet 26. januar 2011 (endret) F.eks når jeg sier noe, så ER det sånn. Altså det ER for det første sant det jeg sier, og for det andre kommer det til å bli som jeg har sagt eller lovet. Ellers lover jeg ikke noe. Du sa at det var?! Du sier jo stadig vekk ting du ikke holder og ikke står for. Det begynte jo 29.juli 2010, hvor du ga henne EN DAG, ellers var hun ute av livet ditt for alltid. Du lovte altså at hun skulle være ute av livet ditt 30. juli 2010. Men, her sitter vi den 26. januar 2011, og har ikke oppnådd fremgang i det hele tatt. "En mann av sine ord"... narr meg ikke til å le. Seriøst, Steinar. Edit: alvorlig feil rettet Endret 26. januar 2011 av QueenPenelope 2
Steinar40 Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #892 Skrevet 26. januar 2011 Jeg tror steinar prøver å lure oss. Jeg tror han har en hemmelig kontrakt med Guiness Rekordbok, og er kun satt her på KG for å prøve og se HVOR lenge han kan klare og irritere vettet av oss kvinner. "Verdens mest irriterende mann" Grattis, Steinar!! Svar meg på dette - hva er det du/dere syns er så forferdelig irriterende med meg? :klø:
EmmaW Skrevet 26. januar 2011 #893 Skrevet 26. januar 2011 Og det vet du fordi dere har telepatiske evner? :klø: Nei, fordi det var underforstått. Det er uhyre få her i landet som har penger nok til å bare reise og feriere uten å måtte jobbe. Resten av oss må jobbe for livets opphold, og bruker så de få kronene som måtte bli til overs på ting som interesserer oss. Ettersom den delen av befolkningen som har råd til å la være å jobbe, er forsvinnende liten (vi snakker sikker i promille her), er det naturlig å gå ut fra at jeg ikke er en av dem. Enkelt regnestykke. For de fleste.
Tabris Skrevet 26. januar 2011 #894 Skrevet 26. januar 2011 Svar meg på dette - hva er det du/dere syns er så forferdelig irriterende med meg? :klø: Hvis du faktisk ikke har fått med deg det på de hundrevis av postene du har fått, så kan du ikke være overrasket over at vi begynner å mistenke en aspergerdiagnose. 2
Steinar40 Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #895 Skrevet 26. januar 2011 Du sa at det var?! Du sier jo stadig vekk ting du ikke holder og ikke står for. Det begynte jo 29.juli 2010, hvor du ga henne EN DAG, ellers var hun ute av livet ditt for alltid. Du lovte altså at hun skulle være ute av livet ditt 30. juli 2010. Men, her sitter vi den 26. januar 2011, og har ikke oppnådd fremgang i det hele tatt. "En mann av sine ord"... narr meg ikke til å le. Seriøst, Steinar. Edit: alvorlig feil rettet Jeje! Men dette er en helt spesiell situasjon. I denne situasjonen ville jeg jo ikke gjennomføre det. Jeg ville bare at hun skulle reagere på det. Herregud da, såpass må det da vel gå an å fatte?
QueenPenelope Skrevet 26. januar 2011 #896 Skrevet 26. januar 2011 Svar meg på dette - hva er det du/dere syns er så forferdelig irriterende med meg? :klø: Ettersom du spør, kan det jo ikke bli personangrep... - Du vrir og vrenger på ting vi sier - Du kommer med en masse plattheter og ordtak, fremfor noe med substans - Du bedriver ansvarsfraskrivelse på høyt nivå - Du starter tråder, ber om tolkning og råd, men følger ingen av dem - Du stiller ultimatumer du ikke gjennomfører - Du snakker nedsettende om folk, og kvinner spesielt Ingenting av dette er attraktive egenskaper i en mann, eller en person generelt. Og etter 4000+ innlegg, er det ufattelig irriterende at du kverner på nøyaktig det samme som du sa siste uka i juli 2010. Det er mange av oss som har vekslet mellom medfølelse, forklaring, frustrasjon og til tider irritasjon, uten at du ser ut til å ta til deg noe som helst av det vi sier til deg. Selv den 14 år gamle datteren min, full av horomoner og pubertet som hun er, er enklere å snakke fornuft til, enn deg. Vi engasjerte oss faktisk i tråden i utgangspunktet, fordi vi ønsket å hjelpe deg ut av en destruktiv situasjon, men du har avfeid oss alle sammen... Disse tingene finner vi forferdelig irriterende. 3
Steinar40 Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #897 Skrevet 26. januar 2011 Hvis du faktisk ikke har fått med deg det på de hundrevis av postene du har fått, så kan du ikke være overrasket over at vi begynner å mistenke en aspergerdiagnose. Drit i disse evindelige diagnosene! Kom heller med hva du/dere mener er så forferdelig irriterende med meg, punkt for punkt.
QueenPenelope Skrevet 26. januar 2011 #898 Skrevet 26. januar 2011 Jeje! Men dette er en helt spesiell situasjon. I denne situasjonen ville jeg jo ikke gjennomføre det. Jeg ville bare at hun skulle reagere på det. Herregud da, såpass må det da vel gå an å fatte? Nei, det er helt umulig å fatte, all den tid du fremstiller deg selv som Mr. Realist, fornuftig til fingerspissene, og en mann som ALDRI sier noe han ikke mener.
EmmaW Skrevet 26. januar 2011 #899 Skrevet 26. januar 2011 Jeje! Men dette er en helt spesiell situasjon. I denne situasjonen ville jeg jo ikke gjennomføre det. Jeg ville bare at hun skulle reagere på det. Herregud da, såpass må det da vel gå an å fatte? Du er bare ikke sann!!! Så når du setter kroken på døren, stenger lommeboken, drar til skrustikken, gir ultimatum og sletter telefonnummeret hennes, så mener du ikke å gjennomføre noe av det? Du er bare ute etter en reaksjon?! Det er klart vi ikke fatter det. I den normale verden står folk ved beslutningene sine.
Steinar40 Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #900 Skrevet 26. januar 2011 Nei, fordi det var underforstått. Det er uhyre få her i landet som har penger nok til å bare reise og feriere uten å måtte jobbe. Resten av oss må jobbe for livets opphold, og bruker så de få kronene som måtte bli til overs på ting som interesserer oss. Ettersom den delen av befolkningen som har råd til å la være å jobbe, er forsvinnende liten (vi snakker sikker i promille her), er det naturlig å gå ut fra at jeg ikke er en av dem. Enkelt regnestykke. For de fleste. Nettopp. Ikke er det sunt å bare surre rundt heller.
Fremhevede innlegg