Steinar40 Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #821 Skrevet 26. januar 2011 Enig!! Og hadde Steinar hatt baller så hadde han reist til henne og krevet en ansikt til ansikt samtale for å få ryddet opp en gang for alle! Istedenfor å vente på noe fra henne som han vet at aldri kommer. Poenget mitt er at HUN skal VISE MEG at hun virkelig bryr seg. Ellers har jeg ikke noe bruk for henne.
Steinar40 Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #822 Skrevet 26. januar 2011 Denne kvinnen viser med all mulig tydelighet at hun ikke er interessert. Men Steinar som ikke kan lese kroppspråk, som ikke skjønner ting som ikke blir sagt med ord, venter bare på at hun skal SI noe. Det at hun IKKE har sagt noe i årevis, er for oss som har en viss sosial innsikt, langt tydeligere. Hun sier ikke noe, hun er ikke interessert. Dette er en mye tydeligere closure enn den en hvilken som helst samtale ville vært. Rett og slett. Hun har f.eks sagt at hun skal flytte ned til meg til sommeren. Er det da å ikke si noe?
EmmaW Skrevet 26. januar 2011 #823 Skrevet 26. januar 2011 Jeg er en realist og logiker. Vanligvis. Hvis vi ser bort ifra disse forbannede kvinnfolka. Stakkars han Adam som ble lurt opp i stry av ho Eva Hadde jeg vært desperat så hadde jeg tatt henne allikevel. Men jeg er bare interessert i ekte og gjensidig kjærlighet. Alt annet er verdiløst. Og vi gjentar, ad nauseum; Ekte og gjensidig kjærlighet bygger i aller høyeste grad på respekt. Du respekterer ikke kvinner overhodet. Du respekterer sikkert svært få mennesker i det hele tatt, men kvinner nedvurderer du på bakgrunn av kjønn. Det finnes ikke en eneste kvinne, verken i nåtid eller i fortiden du så gjerne skulle levd i, som ønsker seg et samliv med en misygonist. Selv i gamle dager krevdes det et minstemål av empati og velvilje for å legge grunnlag for et godt samliv, om man ser bort fra ekteskap som endte i psykisk og fysisk mishandling, samt ulykkelige arrangerte ekteskap. (Det fantes - og finnes fremdeles - lykkelige arrangerte ekteskap.) Jeg er alene. Og det tror jeg du skal slå deg til ro med. Det er din skjebne. Hvorfor tror du hun kontakter deg igjen? a) Hun trenger penger b) Hun har ikke sett den siden av deg som du avslører her. c) Both.
Steinar40 Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #824 Skrevet 26. januar 2011 Så hvorfor ber du om råd? Vel, har jeg egentlig bedt om råd? I utgangspunktet har jeg først og fremst bedt om tolkning av dama og denne situasjonen.
Gjest KateW Skrevet 26. januar 2011 #825 Skrevet 26. januar 2011 Hun har f.eks sagt at hun skal flytte ned til meg til sommeren. Er det da å ikke si noe? Dersom du ser på det hun har sagt og ALT det hun har gjort og ikke minst IKKE har gjort, så tror jeg ikke du skal la "jeg flytter nedover til sommeren" veie særlig tungt på vektskåla...
EmmaW Skrevet 26. januar 2011 #826 Skrevet 26. januar 2011 Vel, har jeg egentlig bedt om råd? I utgangspunktet har jeg først og fremst bedt om tolkning av dama og denne situasjonen. La oss omfrasere spørsmålet så du forstår det bedre, da; Hvorfor ber du oss om hjelp til å tolke dama og situasjonen? Vi tolker, og du bare fnyser av oss. Om kvinnfolk er verd like lite som du insinuerer, og er så håpløse på alle måter, HVORFOR ber du om tolkning på KVINNEGUIDEN??? 2
Ellevill Skrevet 26. januar 2011 #827 Skrevet 26. januar 2011 (endret) -.- Endret 26. januar 2011 av Ellevill 1
Lizzee Skrevet 26. januar 2011 #828 Skrevet 26. januar 2011 Hadde jeg vært desperat så hadde jeg tatt henne allikevel. Du mener at du hadde flyttet opp til henne? Selv om du er desperat... hvordan kan du ta henne uansett når hun så tydelig ikke vil bli tatt av deg = ikke vil ha deg?
Steinar40 Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #829 Skrevet 26. januar 2011 Og vi gjentar, ad nauseum; Ekte og gjensidig kjærlighet bygger i aller høyeste grad på respekt. Du respekterer ikke kvinner overhodet. Du respekterer sikkert svært få mennesker i det hele tatt, men kvinner nedvurderer du på bakgrunn av kjønn. Det finnes ikke en eneste kvinne, verken i nåtid eller i fortiden du så gjerne skulle levd i, som ønsker seg et samliv med en misygonist. Selv i gamle dager krevdes det et minstemål av empati og velvilje for å legge grunnlag for et godt samliv, om man ser bort fra ekteskap som endte i psykisk og fysisk mishandling, samt ulykkelige arrangerte ekteskap. (Det fantes - og finnes fremdeles - lykkelige arrangerte ekteskap.) Tullprat! Jeg er ingen misygonist. Etter å ha slått det opp hehe Jeg syns riktignok at kvinnfolk flest er noen rare dyr, men det betyr ikke at jeg ikke kan respektere ei dame som vet å oppføre seg deretter. Og det tror jeg du skal slå deg til ro med. Det er din skjebne. Tja, hvem vet? Ho dama påstår i hvert fall at jeg aldri kommer til å finne noen annen enn henne. Hvorfor tror du hun kontakter deg igjen? a) Hun trenger penger b) Hun har ikke sett den siden av deg som du avslører her. c) Both. I øyeblikket er det ingenting som tyder på at hun kommer til å kontakte meg igjen. Det siste jeg sa til henne var at jeg kommer til å velge deg bort hvis du ikke klarer å vise meg at du bryr deg. Noe jeg mener også.
Steinar40 Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #830 Skrevet 26. januar 2011 Dersom du ser på det hun har sagt og ALT det hun har gjort og ikke minst IKKE har gjort, så tror jeg ikke du skal la "jeg flytter nedover til sommeren" veie særlig tungt på vektskåla... Ja, dette er problemet i et nøtteskall.
Lizzee Skrevet 26. januar 2011 #831 Skrevet 26. januar 2011 Ho dama påstår i hvert fall at jeg aldri kommer til å finne noen annen enn henne. Du skal ikke se bort i fra at hun har rett i det. 1
Steinar40 Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #832 Skrevet 26. januar 2011 La oss omfrasere spørsmålet så du forstår det bedre, da; Hvorfor ber du oss om hjelp til å tolke dama og situasjonen? Vi tolker, og du bare fnyser av oss. Om kvinnfolk er verd like lite som du insinuerer, og er så håpløse på alle måter, HVORFOR ber du om tolkning på KVINNEGUIDEN??? Fordi at hun er av samme kjønn som dere. Hvis noen kan forstå henne litt, så må det altså være dere. Og jeg fnyser langt ifra av alt.
Gjest KateW Skrevet 26. januar 2011 #833 Skrevet 26. januar 2011 Ja, dette er problemet i et nøtteskall. Tolkning: HUN SIER MED ALL MULIG TYDELIGHET AT HUN IKKE VIL HA DEG!
Steinar40 Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #834 Skrevet 26. januar 2011 Du mener at du hadde flyttet opp til henne? Selv om du er desperat... hvordan kan du ta henne uansett når hun så tydelig ikke vil bli tatt av deg = ikke vil ha deg? Hadde jeg flyttet opp dit så hadde hun sikkert flyttet i sammen med meg. Fordi da hadde det nemlig ikke vært noen risiko for henne lenger. Derimot hadde riskene for meg blitt helt enorme slik hun oppfører seg!
EmmaW Skrevet 26. januar 2011 #835 Skrevet 26. januar 2011 Tullprat! Jeg er ingen misygonist. Etter å ha slått det opp hehe Jeg syns riktignok at kvinnfolk flest er noen rare dyr, men det betyr ikke at jeg ikke kan respektere ei dame som vet å oppføre seg deretter. Du er i alle fall ikke langt fra å være en misygonist. Det kan hende du ikker hater kvinner per se, men du misliker kvinner. Og som alle oppegående, modne og reflekterte mennesker VET; man avskriver ikke en hel gruppering med mennesker på bakgrunn av enkeltindividers egenskaper/oppførsel. Dine krav til en dame som "vet å oppføre seg" har ingen røtter i den virkelige verden. DU har lest for mange eventyr. Vil anbefale deg å google "real dolls". Tror det hadde vært noe for deg.
Steinar40 Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #836 Skrevet 26. januar 2011 Du skal ikke se bort i fra at hun har rett i det. Jeg ser ikke bort ifra noe som helst. Men det bestemmer ikke hun. Da måtte hun isåfall valgt meg og oss i sammen. Ellers er det opp til meg selv og ikke henne.
Steinar40 Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #837 Skrevet 26. januar 2011 Tolkning: HUN SIER MED ALL MULIG TYDELIGHET AT HUN IKKE VIL HA DEG! Ja, jeg ser ikke bort ifra at hun er dum nok.
EmmaW Skrevet 26. januar 2011 #838 Skrevet 26. januar 2011 Fordi at hun er av samme kjønn som dere. Hvis noen kan forstå henne litt, så må det altså være dere. Og jeg fnyser langt ifra av alt. Jeg har faktisk ikke sett en eneste gang at du har tatt et eneste av rådene - eller tolkningene, om du vil - til etterretning. Hadde jeg flyttet opp dit så hadde hun sikkert flyttet i sammen med meg. Fordi da hadde det nemlig ikke vært noen risiko for henne lenger. Derimot hadde riskene for meg blitt helt enorme slik hun oppfører seg! Så det er bedre at HUN tar de enorme riskene ved å flytte med barn og det hele ned til deg?
Steinar40 Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #839 Skrevet 26. januar 2011 Så det er bedre at HUN tar de enorme riskene ved å flytte med barn og det hele ned til deg? Jeg er ingen risiko. Jeg er et solid mannfolk. Hun derimot er kvinnfolk på det mest forvirrede
Steinar40 Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #840 Skrevet 26. januar 2011 Du er i alle fall ikke langt fra å være en misygonist. Det kan hende du ikker hater kvinner per se, men du misliker kvinner. Og som alle oppegående, modne og reflekterte mennesker VET; man avskriver ikke en hel gruppering med mennesker på bakgrunn av enkeltindividers egenskaper/oppførsel. Dine krav til en dame som "vet å oppføre seg" har ingen røtter i den virkelige verden. DU har lest for mange eventyr. Vil anbefale deg å google "real dolls". Tror det hadde vært noe for deg. Som sagt, jeg syns kvinnfolk er noen rare dyr. Akkurat som dere syns at mannfolk er noen rare dyr Og jeg har ikke avskrevet noen ennå. Ikke helt i hvert fall, selv om det nærmer seg raskt.
Fremhevede innlegg