AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #861 Skrevet 26. januar 2011 Er det derfor hun har kontaktet meg når jeg ikke har kontaktet henne da? Nei, hver gang hun har tatt kontakt med deg har hun bedt om penger. Det har ingenting med følelser å gjøre.
Tabris Skrevet 26. januar 2011 #862 Skrevet 26. januar 2011 Du fatter virkelig ingenting av hvordan det er å være i et bra forhold, gjør du? Det er jo bare å ta en titt på dette fullstendig dysfunksjonelle forholdet du har til tolkningsdama... Tror nok heller ikke Steinar har noe særlig erfaring med forhold og kvinner. Det virker som om han for det meste konstruerer egne tanker og teorier basert på sære forestillinger og holdninger han har gjort seg opp i sofaen hjemme. Dermed klarer han heller ikke å takle virkelige situasjoner, siden de ikke samsvarer med hans egne teorier. Da klarer han ikke å se at det er han som er den irrasjonelle og ulogiske.
Bernina Skrevet 26. januar 2011 #863 Skrevet 26. januar 2011 Man tager en mann som påberoper seg å være solid og et kvinnemenneske som har feil følelser og oppførsel. Tvinger/truer/overtaler kvinnemennesket til å bli fornuftig ref. mannens fasit og vips har man det perfekte forhold!!! ....noe sier meg at det derre lyset i tunnelen kommer til å bli skrudd av rimelig fort!!!! 4
QueenPenelope Skrevet 26. januar 2011 #864 Skrevet 26. januar 2011 Oi, det er mye du vet lite om. Det er mange særdeles intelligente og vellykkede mennesker som sliter med alkoholen. Solid holder ikke. Jeg orker ikke å regne opp de andre kriteriene for et godt parforhold, det har vi gjort utallige ganger. Du fatter virkelig ingenting av hvordan det er å være i et bra forhold, gjør du? Det er jo bare å ta en titt på dette fullstendig dysfunksjonelle forholdet du har til tolkningsdama... Jeg sier bare takk. Jeg ble så frastøtt av det menneskesynet Steinar forfekter at jeg ikke klarte å svare. Du sa heldigvis det jeg ikke klarte å finne ord for å si
Steinar40 Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #865 Skrevet 26. januar 2011 Nei selvsagt respekterer hun deg ikke. Man kan ikke true seg til respekt vet du. Og denne trusselen med å kutte ho ut skulle liksom føre til at hun så lyset? Fordi hvis du kutter henne ut, da skjer hva??? Skjer det da noe som er så dramatisk å vondt for henne at hun snur på alt og ser DITT lys??? Åpenbart ikke. Du må jo fatte og begripe mann at det lyset DU vil at hun skal se i enden av tunnelen det fungerer ikke som noen gulrot for å endre oppførsel, innstilling, adferd, psyke osv. Kanskje hun bare ser på dette med deg som en mørk tunnel og bare venter på at du skal slutte å være feig. Det vil si være mann nok (tørr ikke å si 'ha baller nok') til å kutte ut! Kanskje hun ønsker å se at du er et mannfolk og ikke en som gnåler om at hun lovet at hun skulle flytte i sommer (det var i fjor ikke sant). Hun sa og lovet at hun skulle flytte til meg nå til sommeren som kommer. Dette sa hun nå helt nylig. Hun hadde bestemt seg sa hun. Problemet er bare at jeg ikke tror noe på henne. Fordi oppførselen hennes er helt feil. Hun viser meg altså altfor liten interesse. Utenom når hun trenger mer penger. Dette er selvfølgelig ikke godt nok, og da tror jeg ikke noe på hennes løfter heller. Og hun oppnår å ikke få mer penger.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #866 Skrevet 26. januar 2011 Vi må huske at Steinar mest sannsynlig har en lidelse innenfor autismespekteret, og at vi derfor ikke skal dømme han for hardt. Klart vi må være ærlige og konkrete, for det eneste han forstår er klar tale. Likevel bør vi nok prøve å holde oss for god for å mobbe mennesker som skiller seg ut selv om vi er på nettet. Jeg har ledd så jeg griner her og vært veldig oppgitt, men jeg tror egentlig Steinar har det vanskelig da han ikke klarer å tolke verden på samme måte som oss andre. 1
Steinar40 Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #867 Skrevet 26. januar 2011 Men hennes personlighet kan altså ha det? En av/på bryter? Det dreier seg om å vise interesse, respekt og omtanke. Og klare å tilpasse seg.
Steinar40 Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #868 Skrevet 26. januar 2011 Akkurat dette har jeg veldig vanskelig for å tro på. Jeg tror at om du hører noe fra henne igjen, er du rett tilbake der du startet. Med planer, strategier og lys i tuneller. Men det du må innse er at hun rett og slett ikke har lyst til å se noe lys i tunellen din. Og for å være helt ærlig... Om du komuniserer med henne som du gjør med oss, skjønner jeg at hun ikke vil. Føler jeg leser eventyret God dag mann økseskaft. Det er nok ikke bare min feil.
Steinar40 Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #869 Skrevet 26. januar 2011 (endret) "Bra nok" er uansett ikke hva jeg ser etter i en mann. Sikker på at du er mer enn "bra nok" selv da? Oi, det er mye du vet lite om. Det er mange særdeles intelligente og vellykkede mennesker som sliter med alkoholen. Ja, sikkert mange intelligente og såkalt vellykkede mennesker, og har jeg sagt noe annet? Men ingen alkoholiker er et oppgående menneske når det gjelder sitt forhold til kong alkohol. Solid holder ikke. Jeg orker ikke å regne opp de andre kriteriene for et godt parforhold, det har vi gjort utallige ganger. Det er klart det er viktig at man er til å stole på og ellers en stabil partner, men det er ikke det viktigste! Du fatter virkelig ingenting av hvordan det er å være i et bra forhold, gjør du? Det er jo bare å ta en titt på dette fullstendig dysfunksjonelle forholdet du har til tolkningsdama... Ja, det er mange kriterier. Men jeg vil allikevel påstå at det å være solid (til å stole på) er ett av de aller viktigste i lengden. Endret 26. januar 2011 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #870 Skrevet 26. januar 2011 Nei, hver gang hun har tatt kontakt med deg har hun bedt om penger. Det har ingenting med følelser å gjøre. Tja, hun blir i hvert fall jævla forbannet når hun ikke får dem.
Steinar40 Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #871 Skrevet 26. januar 2011 Vi må huske at Steinar mest sannsynlig har en lidelse innenfor autismespekteret, og at vi derfor ikke skal dømme han for hardt. Klart vi må være ærlige og konkrete, for det eneste han forstår er klar tale. Likevel bør vi nok prøve å holde oss for god for å mobbe mennesker som skiller seg ut selv om vi er på nettet. Jeg har ledd så jeg griner her og vært veldig oppgitt, men jeg tror egentlig Steinar har det vanskelig da han ikke klarer å tolke verden på samme måte som oss andre. Ojoj, nok ei psyk dame her ser jeg. Kanskje du kan forklare hvordan du tolker verden din så fint da?
QueenPenelope Skrevet 26. januar 2011 #872 Skrevet 26. januar 2011 Men ingen alkoholiker er et oppgående menneske når det gjelder sitt forhold til kong alkohol. Det er jeg faktisk enig i, men det var ikke det du sa først. Du er alt for unøyaktig når du kommuniserer, og det resulterer i at du blir misforstått. Tja, hun blir i hvert fall jævla forbannet når hun ikke får dem. Sier ikke det deg alt du trenger å vite?
EmmaW Skrevet 26. januar 2011 #873 Skrevet 26. januar 2011 Hun sa og lovet at hun skulle flytte til meg nå til sommeren som kommer. Dette sa hun nå helt nylig. Hun hadde bestemt seg sa hun. Det var dette med ord og handling... Vi må huske at Steinar mest sannsynlig har en lidelse innenfor autismespekteret, og at vi derfor ikke skal dømme han for hardt. Klart vi må være ærlige og konkrete, for det eneste han forstår er klar tale. Likevel bør vi nok prøve å holde oss for god for å mobbe mennesker som skiller seg ut selv om vi er på nettet. Jeg har ledd så jeg griner her og vært veldig oppgitt, men jeg tror egentlig Steinar har det vanskelig da han ikke klarer å tolke verden på samme måte som oss andre. Det har du nok helt rett i, jeg kan for lite om autisme. Det er nok noe å ha i bakhodet. Sikker på at du er mer enn "bra nok" selv da? Det avhenger av hvilken person som vurderer meg. Som stabil "hemmafru" er jeg ikke bra nok. Jeg er for rastløs og antimaterialistisk, og vil heller bruke pengene mine på å reise. En mann som har de samme verdiene og målene som meg, vil nok bedømme meg som mye mer enn bra nok. Mine havarerte forhold skyldtes manglende felles mål og interesser. Aldri i verden om jeg gidder å kaste bort tiden på en mann som bare synes jeg er "bra nok!. Men jeg vil allikevel påstå at det å være solid (til å stole på) er ett av de aller viktigste i lengden. Ja, for deg. Det gjør det ikke til en universell sannhet.
Steinar40 Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #874 Skrevet 26. januar 2011 Det er jeg faktisk enig i, men det var ikke det du sa først. Du er alt for unøyaktig når du kommuniserer, og det resulterer i at du blir misforstått. Jeg skriver kort og konsist. Og gidder ikke skrive en roman i hvert innlegg. Er det noe du ikke forstår så får du spørre hehe Sier ikke det deg alt du trenger å vite? Det sier meg i hvert fall mye.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #875 Skrevet 26. januar 2011 Ojoj, nok ei psyk dame her ser jeg. Kanskje du kan forklare hvordan du tolker verden din så fint da? Jeg er ikke perfekt jeg heller. Jeg har sliter med flere ting. Forskjellen på meg og deg er at jeg har selvinnsikt, mens du ikke har. Det finnes ikke noe normalt menneske på denne jord Steinar som er like dårlig til å tolke andre mennesker som det du er.
Steinar40 Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #876 Skrevet 26. januar 2011 Det var dette med ord og handling... My point exactly! Det har du nok helt rett i, jeg kan for lite om autisme. Det er nok noe å ha i bakhodet. Jeg kan ikke fatte hva som skulle være fordelene med å ha autisme i bakhodet da men Det avhenger av hvilken person som vurderer meg. Som stabil "hemmafru" er jeg ikke bra nok. Jeg er for rastløs og antimaterialistisk, og vil heller bruke pengene mine på å reise. En mann som har de samme verdiene og målene som meg, vil nok bedømme meg som mye mer enn bra nok. Mine havarerte forhold skyldtes manglende felles mål og interesser. Aldri i verden om jeg gidder å kaste bort tiden på en mann som bare synes jeg er "bra nok!. Man kan faktisk ikke bare reise og feriere i dette livet. Først og fremst dreier det seg om hverdager og jobb. Som det ikke er noe galt med. Så jeg kan sikkert godt forstå eksene dine.
QueenPenelope Skrevet 26. januar 2011 #877 Skrevet 26. januar 2011 Man kan faktisk ikke bare reise og feriere i dette livet. Først og fremst dreier det seg om hverdager og jobb. Som det ikke er noe galt med. Så jeg kan sikkert godt forstå eksene dine. Hun sa da ingenting om det! Hun sa kun at hun foretrekker å bruke pengene sine på reiser fremfor andre, materielle ting. Det er nok fortsatt både jobb og flest hverdager selv hjemme hos EmmaW. Du trenger ikke vri og vrenge på stort sett alt som blir sagt her...
Steinar40 Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #878 Skrevet 26. januar 2011 Jeg er ikke perfekt jeg heller. Jeg har sliter med flere ting. Forskjellen på meg og deg er at jeg har selvinnsikt, mens du ikke har. Det finnes ikke noe normalt menneske på denne jord Steinar som er like dårlig til å tolke andre mennesker som det du er. Tusen takk! Ja, du vet vel det også du. Men jeg skal innrømme at jeg kan ha alvorlige problemer med å forstå visse damemennesker. Noe jeg ikke akkurat er helt alene om som mann. Dermed er det kanskje ikke så veldig rart at kvinner ikke klarer å forstå meg heller, ettersom jeg ikke er kvinne men en mann?
EmmaW Skrevet 26. januar 2011 #879 Skrevet 26. januar 2011 Jeg er ikke perfekt jeg heller. Jeg har sliter med flere ting. Forskjellen på meg og deg er at jeg har selvinnsikt, mens du ikke har. Det finnes ikke noe normalt menneske på denne jord Steinar som er like dårlig til å tolke andre mennesker som det du er. De fleste mennesker som sliter, får etterhvert utvidet sine horisonter, og har ofte lettere for å lese både seg selv og andre mennesker. Dette kan jeg skrive under på, ettersom jeg selv har vært "psyk" som du kaller det, Steinar. Fordelen med dette er at jeg ser meg selv mye tydligere, og kjenner mitt eget tanke- og reaksjonsmønster meget godt. Derfor er det lett for meg å ta kritikk, fordi jeg kan se at andres tanker og meninger om meg ofte er viktige å ta hensyn til. Jeg kan blant annet se og forstå - gjennom andres tilbakemeldinger - når mine handlinger ikke er hensiktsmessige.
Steinar40 Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #880 Skrevet 26. januar 2011 Hun sa da ingenting om det! Hun sa kun at hun foretrekker å bruke pengene sine på reiser fremfor andre, materielle ting. Det er nok fortsatt både jobb og flest hverdager selv hjemme hos EmmaW. Du trenger ikke vri og vrenge på stort sett alt som blir sagt her... Nei, men da var hun ikke nøyaktig nok når hun kommuniserer og da blir man misforstått. Ikke sant?
Fremhevede innlegg