Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og jeg har ikke avskrevet noen ennå. Ikke helt i hvert fall, selv om det nærmer seg raskt.

...skal du på det derre toget igjen nå....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og jeg har ikke avskrevet noen ennå. Ikke helt i hvert fall, selv om det nærmer seg raskt.

Nå igjen?

Det sa du i høst også.

Det går ikke fort akkurat.

• Liker 1
Skrevet

Som sagt, jeg syns kvinnfolk er noen rare dyr. Akkurat som dere syns at mannfolk er noen rare dyr ;)

Har vi sagt at vi synes mannfolk er noen rare dyr? De menneskene jeg misliker, alternativt er likegyldig til, er av begge kjønn. At det i hovedsak er menn jeg har brent meg på et par ganger tidligere kommer av at jeg er heterofil. Derfor får jeg sterkere følelser for menn, jeg blir forelsket, jeg elsker, jeg blir sveket.

Men jeg går ikke rundt og påstår at alle menn er håpløse og vanskelige å forstå av den grunn.

Tvert imot. Jeg vet at det finnes massevis av bra menn der ute.

• Liker 1
Skrevet

Jaha. Så da er vel alt sammen egentlig min feil da? Det er faktisk forventet av voksne oppegående mennesker at de klarer å la være flaska selv om den står der.

Her viser du hvert fall at du ikke har peiling på hvordan en alkoholiker fungerer (heller).

Hun har f.eks sagt at hun skal flytte ned til meg til sommeren. Er det da å ikke si noe?

Og det tror du jo ikke på, så da lurer jeg virkelig på hva du venter etter...

Vel, har jeg egentlig bedt om råd?

I utgangspunktet har jeg først og fremst bedt om tolkning av dama og denne situasjonen.

Jepp, og ikke tatt noe som helst til etterretning. Da er det ikke rart at vi lurer på hvorfor du spurte i utgangspunktet.

Fordi at hun er av samme kjønn som dere. Hvis noen kan forstå henne litt, så må det altså være dere.

Og enda er det ikke snakk om å høre på noe av det vi sier. :filer:

Jeg er ingen risiko. Jeg er et solid mannfolk.

Jeg kunne brukt mange adjektiv om deg, solid står vel ikke først i køen. Men, nok om det. Det holder faktisk ikke å være solid. Det må minimum til:

Forelskelse

Forelsket er hun absolutt ikke. Hvert fall ikke i deg.

Respekt

Hun respekterer ikke deg etter alle tomme trusler, og slik du snakker om henne, har ikke du noe respekt for henne heller.

Kommunikasjon

Denne trenger vel ikke å utdypes en gang.

Og en hel del andre ting. Poenget er: å være "solid" er slett ikke det samme som at noe er risikofritt. Å være solid er ikke et godt nok fundament for et forhold.

• Liker 1
Skrevet

Og det tror du jo ikke på, så da lurer jeg virkelig på hva du venter etter...

Det samme spurte jeg om, og fikk til svar at han slett ikke ventet. Så han har nok sin egen definisjon på det ordet også.

Skrevet

Det samme spurte jeg om, og fikk til svar at han slett ikke ventet. Så han har nok sin egen definisjon på det ordet også.

:fnise:

:klø:

Å "ikke vente" betyr altså.. dele ut penger, stille ultimatumer, stramme skrustikker, utarbeide strategier, forlange endringer i oppførsel og innstilling, sitte i halvannet år og lure på om det blir noe forhold, henge seg opp i en setning om at hun skal flytte inn hos han til sommeren, starte to tråder på KG om saken, som nå har kommet opp i over 4000 svar.

:ironi: Dette er da helt klart å ikke vente! :ironi:

• Liker 1
Skrevet

Nå igjen?

Det sa du i høst også.

Det går ikke fort akkurat.

Hastverk er lastverk.

Skrevet

Har vi sagt at vi synes mannfolk er noen rare dyr? De menneskene jeg misliker, alternativt er likegyldig til, er av begge kjønn. At det i hovedsak er menn jeg har brent meg på et par ganger tidligere kommer av at jeg er heterofil. Derfor får jeg sterkere følelser for menn, jeg blir forelsket, jeg elsker, jeg blir sveket.

Men jeg går ikke rundt og påstår at alle menn er håpløse og vanskelige å forstå av den grunn.

Tvert imot. Jeg vet at det finnes massevis av bra menn der ute.

Bra menn? Ja, men det er da vel ikke bra nok for deg?

Skrevet (endret)

Hastverk er lastverk.

Lol, jeg lurer på hvor mange plattheter og svadasvar Steinar har gitt i disse trådene. Har du virkelig ingenting annet å komme med? Forstår du ikke at slike ordtak er helt meningsløste, siden det finnes ordtak for det aller meste, også for å være for treg? I tillegg til å være platt og meningsløst, så er det også uten sammenheng, fordi det å avslutte noe etter 1,5 år har absolutt ingenting med hastverk å gjøre. Er du ute av stand til å gi skikkelige svar?

Endret av Tabris
  • Liker 3
Skrevet

Her viser du hvert fall at du ikke har peiling på hvordan en alkoholiker fungerer (heller).

Jeg regner ikke en alkoholiker for å være et oppegående menneske.

Jeg kunne brukt mange adjektiv om deg, solid står vel ikke først i køen. Men, nok om det. Det holder faktisk ikke å være solid. Det må minimum til:

Forelskelse

Forelsket er hun absolutt ikke. Hvert fall ikke i deg.

Respekt

Hun respekterer ikke deg etter alle tomme trusler, og slik du snakker om henne, har ikke du noe respekt for henne heller.

Kommunikasjon

Denne trenger vel ikke å utdypes en gang.

Og en hel del andre ting. Poenget er: å være "solid" er slett ikke det samme som at noe er risikofritt. Å være solid er ikke et godt nok fundament for et forhold.

Vel, det å være solid er faktisk fundamentet for ethvert parforhold. Men å få et kvinnemenneske til å forstå dette kan man sikkert bare gi opp før jo heller.

Ellers er jeg enig med deg i at forelskelsen gjør det mye lettere å være motivert for et parforhold. Noe som ikke akkurat er veldig overraskende da dette er hele det biologiske poenget med forelskelsen.

Og selvfølgelig har jeg ingen respekt for måten hun oppfører seg på overfor meg.

Derimot har hun ingen virkelig grunn til å ikke respektere meg.

Trusler om å kutte ho ut burde vært mer enn nok til å få henne til å se lyset i tunnelen.

Skrevet

Lol, jeg lurer på hvor mange plattheter og svadasvar Steinar har gitt i disse trådene. Har du virkelig ingenting annet å komme med? Forstår du ikke at slike ordtak er helt meningsløste, siden det finnes ordtak for det aller meste, også for å være for treg? I tillegg til å være platt og meningsløst, så er det også uten sammenheng, fordi det å avslutte noe etter 1,5 år har absolutt ingenting med hastverk å gjøre. Er du ute av stand til å gi skikkelige svar?

Mange av de gamle ordtakene er veldig gode. Faktisk.

Jeg ser ikke på det som at jeg venter. Jeg regner det som avsluttet inntil det motsatte eventuelt blir bevist. Og det kommer ikke til å skje på mitt initiativ.

Skrevet

Mange av de gamle ordtakene er veldig gode. Faktisk.

Ikke overraskende, men du overså begge poengene mine. Både at 1. Det finnes ordtak som sier det motsatte av "hastverk er lastverk", ergo blir det meningsløst å svare et argument med et ordtak. Og 2. Uansett så er det ordtaket malplassert her, fordi 1,5 år med venting har ingenting med hastverk å gjøre.

Jeg ser ikke på det som at jeg venter. Jeg regner det som avsluttet inntil det motsatte eventuelt blir bevist. Og det kommer ikke til å skje på mitt initiativ.

Det at du ser på ord og uttrykk annerledes enn andre endrer ikke deres mening. Du regner det ikke som avsluttet, for da hadde du slettet hennes nummer, ikke svart henne uansett, ikke skrevet videre i denne tråden og gått videre. Det gjør du ikke.

• Liker 1
Skrevet

Ikke overraskende, men du overså begge poengene mine. Både at 1. Det finnes ordtak som sier det motsatte av "hastverk er lastverk", ergo blir det meningsløst å svare et argument med et ordtak. Og 2. Uansett så er det ordtaket malplassert her, fordi 1,5 år med venting har ingenting med hastverk å gjøre.

Poenget mitt var nettopp det at jeg ikke ønsket hastverk. Jeg ville bruke den tiden som var nødvendig for å finne ut av om hun var den rette eller ikke. Slik at det ikke blir lastverk.

Det at du ser på ord og uttrykk annerledes enn andre endrer ikke deres mening. Du regner det ikke som avsluttet, for da hadde du slettet hennes nummer, ikke svart henne uansett, ikke skrevet videre i denne tråden og gått videre. Det gjør du ikke.

Alle hennes nummer etc. er slettet.

Men hvis hun skulle kontakte meg igjen, så kommer jeg til å svare henne ifølge min plan - som altså er å gi henne beskjed om å reise hit snarest slik at vi får diskutert hele denne situasjonen ansikt-til-ansikt.

Og gjør hun ikke det da, så er det automatisk avsluttet. Noe som også vil skje hvis jeg nå ikke skulle høre ifra henne igjen innen rimelig tid.

Skrevet

Men hvis hun skulle kontakte meg igjen, så kommer jeg til å svare henne ifølge min plan - som altså er å gi henne beskjed om å reise hit snarest slik at vi får diskutert hele denne situasjonen ansikt-til-ansikt.

Ergo er det ikke avsluttet.

• Liker 1
Skrevet

Ergo er det ikke avsluttet.

Mine følelser har ikke en av/på-bryter.

Som jeg skrev tidligere; jeg regner det som avsluttet inntil det motsatte eventuelt blir bevist.

Men jo lenger tid det nå går, desto mindre er sannsynligheten for at jeg da fortsatt er interessert i henne.

Skrevet (endret)

Derimot har hun ingen virkelig grunn til å ikke respektere meg.

Trusler om å kutte ho ut burde vært mer enn nok til å få henne til å se lyset i tunnelen.

Syns du virker litt sur og fornærma i dag jeg Steinar...?

Nei selvsagt respekterer hun deg ikke.

Man kan ikke true seg til respekt vet du. Og denne trusselen med å kutte ho ut skulle liksom føre til at hun så lyset? Fordi hvis du kutter henne ut, da skjer hva??? Skjer det da noe som er så dramatisk å vondt for henne at hun snur på alt og ser DITT lys???

Du må jo fatte og begripe mann at det lyset DU vil at hun skal se i enden av tunnelen det fungerer ikke som noen gulrot for å endre oppførsel, innstilling, adferd, psyke osv.

Kanskje hun bare ser på dette med deg som en mørk tunnel og bare venter på at du skal slutte å være feig. Det vil si være mann nok (tørr ikke å si 'ha baller nok') til å kutte ut! Kanskje hun ønsker å se at du er et mannfolk og ikke en som gnåler om at hun lovet at hun skulle flytte i sommer (det var i fjor ikke sant).

Endret av Bernina
  • Liker 1
Skrevet

Mine følelser har ikke en av/på-bryter.

Men hennes personlighet kan altså ha det?

En av/på bryter?

Skrevet

Og gjør hun ikke det da, så er det automatisk avsluttet. Noe som også vil skje hvis jeg nå ikke skulle høre ifra henne igjen innen rimelig tid.

Akkurat dette har jeg veldig vanskelig for å tro på. Jeg tror at om du hører noe fra henne igjen, er du rett tilbake der du startet. Med planer, strategier og lys i tuneller. Men det du må innse er at hun rett og slett ikke har lyst til å se noe lys i tunellen din. Og for å være helt ærlig... Om du komuniserer med henne som du gjør med oss, skjønner jeg at hun ikke vil. Føler jeg leser eventyret God dag mann økseskaft.

Skrevet

Hmmmm... Ble visst anonym der gitt. :)

Skrevet

Bra menn? Ja, men det er da vel ikke bra nok for deg?

Det er ikke mennene det er noe galt med, det er min manglende interesse for det livet menn på min alder er ute etter. De fleste vil ha hus, barn, volvo og vovvov. Jeg vil ikke ha flere barn, vil ikke ha hus, kan forsåvidt takke ja til en fin volvo og en vovvov.

Min tid kommer nok, men enn så lenge har jeg ingenting å tilby menn med slike ønsker, og det minsker utvalget.

"Bra nok" er uansett ikke hva jeg ser etter i en mann.

Jeg regner ikke en alkoholiker for å være et oppegående menneske.

Oi, det er mye du vet lite om. Det er mange særdeles intelligente og vellykkede mennesker som sliter med alkoholen.

Vel, det å være solid er faktisk fundamentet for ethvert parforhold. Men å få et kvinnemenneske til å forstå dette kan man sikkert bare gi opp før jo heller.

Solid holder ikke. Jeg orker ikke å regne opp de andre kriteriene for et godt parforhold, det har vi gjort utallige ganger.

Det er klart det er viktig at man er til å stole på og ellers en stabil partner, men det er ikke det viktigste!

Du fatter virkelig ingenting av hvordan det er å være i et bra forhold, gjør du? Det er jo bare å ta en titt på dette fullstendig dysfunksjonelle forholdet du har til tolkningsdama...

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...