Steinar40 Skrevet 25. januar 2011 Forfatter #781 Skrevet 25. januar 2011 Jo, du venter. Du venter på at hun skal ta kontakt slik at du kan be henne om å komme ned til deg og begynne å kreve. Deretter vil du vente for å se om hun kommer til å følge dine krav. Tja, foreløpig er det jo en mulighet. Som snart renner ut i sanden den også.
Steinar40 Skrevet 25. januar 2011 Forfatter #782 Skrevet 25. januar 2011 Ettersom du vet hvordan en alkoholiker fungerer, vet du også at selv om du ikke kan tvinge vedkommende til hjelp, er det ikke spesielt lurt å skjenke henne full heller. Nei, men først må man få vite at personen er alkoholiker.
Steinar40 Skrevet 25. januar 2011 Forfatter #783 Skrevet 25. januar 2011 Du har ikke fundert over at dersom alle norske kvinnfolk har feil innstilling og oppførsel ifht dine forventinger, så er det kanskje dine forventinger som burde justeres? Det har jo gått frem i tråd etter tråd at KG-damene (og vi representerer nok et godt utvalg av kvinner i forskjellige aldre, med forskjellige meninger og forskjellig bakgrunn) så og si aldri er enige med deg når du er inne på temaet kvinner? Ringer det ikke en eneste liten bjelle? Du har all rett til å lete etter en kvinne som oppfyller dine kriterier, men når disse kriteriene går så totalt på tvers av hva moderne kvinner er villige til å innrette seg etter, er det faktisk ikke noe galt med alle kvinner i hele Norge. Det betyr bare at du har færre å velge mellom. Som mange tidligere har påpekt, så er velfungerende og kjærlige forhold slett ikke unormalt, selv i dagens Norge. Så selv om du mener at vi er relativt ubrukelige hele gjengen, så er det beviselig mange menn som vil ha oss. Og de er ikke engang tøfler, som du ynder å påpeke. Det har aldri vært noen mangel på desperate mannfolk. Det har du i hvert fall helt rett i. 1
EmmaW Skrevet 25. januar 2011 #785 Skrevet 25. januar 2011 (endret) Nei, men først må man få vite at personen er alkoholiker. Den skal jeg gi deg rett. Men nå vet du det. Du kan i alle fall sørge for å ikke gi henne tilgang til "alkohol" (penger) Det har aldri vært noen mangel på desperate mannfolk. Det har du i hvert fall helt rett i. Stemmer det, alle norske menn som er i velfungerende og kjærlige forhold, er enten desperate eller tøfler. Takk for påminnelsen. Den eneste her i landet som har opprettholdt moralen og standarden fra de gode gamle dager, er jo deg. Resten er bare en haug med halvville feminister og forvillede mannfolk. Du er så ufattelig nedlatende noen ganger at det er ikke rart at du kommer på kant med så mange. Har du noen ekte venner i livet ditt? Liker du egentlig mennesker i det hele tatt? Personlig er jeg ikke spesielt menneskekjær, men jeg sitter da ikke og slenger drit om andre mennesker av den grunn. Dersom du på noen måte har latt dine meninger avsløres i kommunikasjon med henne, er det ikke veldig rart at hun ikke vil ha deg. Endret 25. januar 2011 av EmmaW
pøbelsara Skrevet 25. januar 2011 #786 Skrevet 25. januar 2011 Det har aldri vært noen mangel på desperate mannfolk. Det har du i hvert fall helt rett i. Hva mener du egentlig med dette? At grunnen til at ganske mange norske kvinner er i et forhold, er at mannfolka er desperate? :dåne:
Tabris Skrevet 25. januar 2011 #787 Skrevet 25. januar 2011 Tja, foreløpig er det jo en mulighet. Altså venter du fortsatt. Hvorfor gjør du det?
Lizzee Skrevet 26. januar 2011 #788 Skrevet 26. januar 2011 Problemet har vært at hun har nektet å diskutere situasjonen. Samtidig som hun har kommet med lovnader som overhodet ikke passer overens med oppførselen hennes. Dermed har jeg ikke klart å forstå henne. I utgangspunktet tenker jeg at folk er såpass oppegående at de faktisk mener det de sier. Når man så kommer borti et individ som ikke forstår hva det betyr å holde det som loves, så blir det veldig forvirrende og frustrerende. Men jeg regner nå egentlig dette som avsluttet inntil det motsatte er bevist. Akkurat derfor bryter du kontakten totalt og legger hele historien bak deg!!! Jeg mener at oppførselen hennes er syk. Og det kan man ikke forstå. Hvis hun oppfører seg så sykt - kutt henne ut!! Hvis du vil forstå ting: fremlegg historien for en psykolog og få hjelp der! Åja. Så da er det helt greit liksom? Det syns jeg er en syk innstilling i seg selv. Forhåpentligvis får da du (og alle andre med samme innstilling) smake egen medisin. Nei det er ikke greit at hun oppfører seg sånn. Og nettopp fordi det ikke er greit så skal du kutte henne ut. Men du trenger ikke lage forklaringen på hennes oppførsel mer dramatisk enn den egentlig er. Hadde jeg truffet på en person som sa en ting og gjorde en annen, og konstant utnyttet meg, så hadde jeg kuttet den personen ut av livet mitt. Man trenger ikke slike folk. Det finnes sikkert nok av psyke individer. Men det blir bare et problem når man selv treffer på en av dem. Jeg vet hva jeg skal unngå. Det er jo akkurat det du ikke vet. Hadde du visst det så hadde du kuttet henne ut. Man kan ikke hjelpe noen som ikke vil ha hjelp. Se f.eks på en alkoholiker. Hvorfor gjentar du da til det kjedsommelige at du skal hjelpe henne til å endre oppførsel og innstilling? Når hun hele tiden viser at hun ikke ønsker det? 3
Lizzee Skrevet 26. januar 2011 #789 Skrevet 26. januar 2011 Det har aldri vært noen mangel på desperate mannfolk. Det har du i hvert fall helt rett i. Du er vel premieeksempelet på et desperat mannfolk, som i så lang tid insisterer på å få det til med en dame du selv sier at er en løyner, psykisk syk, som utnytter deg og aldri viser at hun bryr seg eller er glad i deg? Har man vettet i behold så velger man heller å være alene enn å fortsette å håpe på at en slik dame skal bli sin.... Ellers må jeg si at jeg tror mindre og mindre på historien din. Tror du bare tester ut hvor lenge du kan holde tråden her i gang. 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #790 Skrevet 26. januar 2011 Jaha. Så da er vel alt sammen egentlig min feil da? Det er faktisk forventet av voksne oppegående mennesker at de klarer å la være flaska selv om den står der. Det er faktisk å forvente av voksne oppegående mennesker at de snur ryggen til slike damer som den du har beskrevet. Ånei!! Stemmer det! Du er jo ikke særlig oppegående!!! Det har du bevist over 200 sider!! Du må jo være tilbakestående....
Suzy Skrevet 26. januar 2011 #791 Skrevet 26. januar 2011 Du er så ufattelig nedlatende noen ganger at det er ikke rart at du kommer på kant med så mange. Har du noen ekte venner i livet ditt? Liker du egentlig mennesker i det hele tatt? Steinar forstår ikke mennesker, er min teori. Han har problemer med grunnleggende elementer i sosial interaksjon og mangler empatisk innsikt, derfor lener han seg på en tilsynelatende svart/hvit argumentasjon, uten nyanser, fordi han ikke helt forstår nyanser motivert av emosjonell erfaring. Han fremstår som både rigid og sosialt naiv, for meg. 5
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #792 Skrevet 26. januar 2011 Hvis dette stemmer så snakker du altså om en psykisk forstyrret person. Og det er ikke umulig. At hun mangler selvinnsikt er det i hvert fall ingen som helst tvil om. Det var i grunnen der jeg tenkte å hjelpe henne, men det går nok ikke, nei. Hadde du byttet ut hun med JEG her, Steinar, så hadde du begynt å nærme deg en sannhet.
Gjest KateW Skrevet 26. januar 2011 #793 Skrevet 26. januar 2011 Problemet har vært at hun har nektet å diskutere situasjonen. Har det slått deg at HUN ikke mener det er noe å diskutere? At hun har gitt deg alle signaler hun kan på at dette er slutt, og du henger på som en igle? 1
Gjest Prøvis Skrevet 26. januar 2011 #794 Skrevet 26. januar 2011 Dette hadde nok ikke blitt så langvarig hvis Steinar og denne damen hadde bodd i samme by. Nå slipper hun å bekymre seg for å møte Steinar på butikken eller at han kommer hjem til henne for å få svar ansikt til ansikt. Han sitter jo her flere timer unna og bare venter på at hun skal komme til han. Og det som er ute av øye er gjerne også ute av sinn og en sms i ny og ne eller en kort telefonsamtale som hun bryter når hun får høre ting hun ikke liker er jo ikke noe å bry seg om. Når det er over så går nå dagan som de pleier, og skulle det bli litt tomt i lommeboka så er det bare å ta fram godordene og så kommer det litt pengehjelp dalende fra sør. Denne damen er ikke psykotisk, hun har sannsynligvis ikke noe psykiske plager i hele tatt. Og har sannsynligvis ikke problemer med å bestemme seg heller, men ønsker ikke å kutte linken til Steinar pga. økonomi. Og jeg tror kanskje det er sånn som ei skrev her at hun faktisk har sagt fra i klartekst men det var ikke det svaret Steinar ønsket å høre og da gjelder det ikke. Og bare for å ha det klarlagt, jeg er kvinne men Jeg lyver ikke Jeg stjeler ikke Jeg narrer ikke menn Jeg viser det både i ord og gjerninger når det er en mann jeg vil ha, han vil aldri være i tvil om at jeg vil ha ham Jeg ville aldri oppført meg på den måten du beskriver denne damen Jeg sørger for egen inntekt 3
Bernina Skrevet 26. januar 2011 #795 Skrevet 26. januar 2011 Har det slått deg at HUN ikke mener det er noe å diskutere? At hun har gitt deg alle signaler hun kan på at dette er slutt, og du henger på som en igle? Det er jo så tåpelig. Steinar krever at de skal diskutere og at de skal bli enige før det er slutt. Ergo: han vil ikke at det skal bli slutt. For han vet at de aldri kommer til å diskutere eller bli enige om noe som helst. 1
Gjest KateW Skrevet 26. januar 2011 #796 Skrevet 26. januar 2011 Og bare for å ha det klarlagt, jeg er kvinne men Jeg lyver ikke Jeg stjeler ikke Jeg narrer ikke menn Jeg viser det både i ord og gjerninger når det er en mann jeg vil ha, han vil aldri være i tvil om at jeg vil ha ham Jeg ville aldri oppført meg på den måten du beskriver denne damen Jeg sørger for egen inntekt Tiltredes og signeres!
Bernina Skrevet 26. januar 2011 #798 Skrevet 26. januar 2011 Dette hadde nok ikke blitt så langvarig hvis Steinar og denne damen hadde bodd i samme by. Nå slipper hun å bekymre seg for å møte Steinar på butikken eller at han kommer hjem til henne for å få svar ansikt til ansikt. Han sitter jo her flere timer unna og bare venter på at hun skal komme til han. Og det som er ute av øye er gjerne også ute av sinn og en sms i ny og ne eller en kort telefonsamtale som hun bryter når hun får høre ting hun ikke liker er jo ikke noe å bry seg om. Når det er over så går nå dagan som de pleier, og skulle det bli litt tomt i lommeboka så er det bare å ta fram godordene og så kommer det litt pengehjelp dalende fra sør. Denne damen er ikke psykotisk, hun har sannsynligvis ikke noe psykiske plager i hele tatt. Og har sannsynligvis ikke problemer med å bestemme seg heller, men ønsker ikke å kutte linken til Steinar pga. økonomi. Og jeg tror kanskje det er sånn som ei skrev her at hun faktisk har sagt fra i klartekst men det var ikke det svaret Steinar ønsket å høre og da gjelder det ikke. Og bare for å ha det klarlagt, jeg er kvinne men Jeg lyver ikke Jeg stjeler ikke Jeg narrer ikke menn Jeg viser det både i ord og gjerninger når det er en mann jeg vil ha, han vil aldri være i tvil om at jeg vil ha ham Jeg ville aldri oppført meg på den måten du beskriver denne damen Jeg sørger for egen inntekt Enig!! Og hadde Steinar hatt baller så hadde han reist til henne og krevet en ansikt til ansikt samtale for å få ryddet opp en gang for alle! Istedenfor å vente på noe fra henne som han vet at aldri kommer.
Gjest KateW Skrevet 26. januar 2011 #799 Skrevet 26. januar 2011 Det er jo så tåpelig. Steinar krever at de skal diskutere og at de skal bli enige før det er slutt. Ergo: han vil ikke at det skal bli slutt. For han vet at de aldri kommer til å diskutere eller bli enige om noe som helst. Men dette handler vel igjen om dette med å mangle sosial innsikt. Mennesker som innehar dette vil fort se at det denne kvinnen driver med er rett og slett Handlinger snarere enn ord. Det sagte ord teller jo bare en brøkdel i mellom-mennesklig kommunikasjon. Det er det man gjør, og utstråler som er det man virkelig sier. Denne kvinnen viser med all mulig tydelighet at hun ikke er interessert. Men Steinar som ikke kan lese kroppspråk, som ikke skjønner ting som ikke blir sagt med ord, venter bare på at hun skal SI noe. Det at hun IKKE har sagt noe i årevis, er for oss som har en viss sosial innsikt, langt tydeligere. Hun sier ikke noe, hun er ikke interessert. Dette er en mye tydeligere closure enn den en hvilken som helst samtale ville vært. Rett og slett. 3
Gjest KateW Skrevet 26. januar 2011 #800 Skrevet 26. januar 2011 Steinar forstår ikke mennesker, er min teori. Han har problemer med grunnleggende elementer i sosial interaksjon og mangler empatisk innsikt, derfor lener han seg på en tilsynelatende svart/hvit argumentasjon, uten nyanser, fordi han ikke helt forstår nyanser motivert av emosjonell erfaring. Han fremstår som både rigid og sosialt naiv, for meg. Just det!
Fremhevede innlegg