Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mot dumheten kjemper gudene selv forgjeves, og vi som har fulgt disse endeløse trådene er ikke guder. Jeg skulle ønske menn kunne engasjere seg i denne saken om mulig å få banket vett inn i Steinar, men de er nok ikke så tålmodige som oss.

Du har så rett, så rett :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mot dumheten kjemper gudene selv forgjeves, og vi som har fulgt disse endeløse trådene er ikke guder. Jeg skulle ønske menn kunne engasjere seg i denne saken om mulig å få banket vett inn i Steinar, men de er nok ikke så tålmodige som oss.

Det har da vært flere menn innom i de forskjellige trådene - men de hadde heller ikke særlig hell med seg de heller.

Gjest Eurodice
Skrevet

Det har da vært flere menn innom i de forskjellige trådene - men de hadde heller ikke særlig hell med seg de heller.

Det ble litt uklart i innlegget mitt, ser jeg. Det skulle stått et "mer". Rettet nå.

Skrevet

Jeg tror ikke hun er en psykisk forstyrret person bare fordi hun vet hvordan hun kan utnytte deg. Hvis hun ikke har noen følelser for deg så er det jo lett for henne å gjøre dette.

Åja. Så da er det helt greit liksom? Det syns jeg er en syk innstilling i seg selv. Forhåpentligvis får da du (og alle andre med samme innstilling) smake egen medisin.

Hvis hun samtidig hadde elsket deg og hadde brukt hele livet sitt på å utnytte deg og plage deg så hadde det nok vært litt sykt.

Men nå har vel denne dama i langt større grad et liv enn deg. Og da må du innse at du bare spiller en birolle.

Det finnes sikkert nok av psyke individer. Men det blir bare et problem når man selv treffer på en av dem. Jeg vet hva jeg skal unngå.

Når det gjelder å hjelpe henne så er det vel strengt tatt bare penger du har hjulpet henne med. Og jeg forstår ikke helt hva slags mangelende selvinnsikt man kan kurere med penger???

Man kan ikke hjelpe noen som ikke vil ha hjelp. Se f.eks på en alkoholiker.

Skrevet

Hva er egentlig værst (sykest).

En mann som tror han kan kjøpe en kvinne.

Som tror at han kan "hjelpe" en kvinne med å få større selvinnsikt, som skal endre en kvinnes personlighet og innstilling totalt for passe sitt eget bilde.

Eller en kvinne som har forstått at det er en skrulling der ute som er litt i overkant betatt av et fantasibilde, og som utnytter denne betattheten for å få litt økonomisk hjelp når hun har hatt det vanskelig.

Jeg vil si at det er mannen i eksempelet som har mest problemer med psyken sin.

Ja, det skulle ikke forundre meg mye at du her beskriver en generell kvinnelig innstilling i dagens samfunn. Jeg har sett det samme i andre. Muligens innbiller man seg at det er greit å utnytte andre fordi man tidligere har blitt utnyttet selv. Noe som uansett blir helt feil.

Skrevet

Åja. Så da er det helt greit liksom? Det syns jeg er en syk innstilling i seg selv. Forhåpentligvis får da du (og alle andre med samme innstilling) smake egen medisin.

Du er jammen en likandes kar, du...

Det finnes sikkert nok av psyke individer. Men det blir bare et problem når man selv treffer på en av dem. Jeg vet hva jeg skal unngå.

Her må du klare å skille mellom faktisk psykisk sykdom, som er et begrep du ikke bare kan misbruke etter eget forgodtbefinnende, og umoralsk oppførsel, som er noe helt annet.

Ingen her inne sier at det ikke er feil av henne å holde deg på gress for å få skivet penger ut av deg når hun kan. Men du er også selv en "enabler" - du putter faktisk spritflasken på bordet foran alkoholikeren.

Skrevet

Jeg tror at den beste hjelpen du kan gi henne Steinar er å holde deg totalt unna henne. Så slipper hun å ha noen å oppføre seg så "psykt" på grunn av.

Ja, akkurat dette har jeg faktisk tenkt på selv. Noe blir helt galt oppi topplokket hennes.

Og bare av den grunn skal jeg kreve av henne istedet for å gi. Hvis det skulle bli aktuelt.

Skrevet

Korrekt!!

Det er Steinar som må endre innstilling og oppførsel! For hun dama har jo ingen interesse av å endre noe. Hvorfor skulle hun det.

Hun oppfører seg som hun gjør og Steinar sender penger.

Hun oppfører seg som hun gjør og Steinar sender ikke penger.

Hun oppfører seg som hun gjør og Steinar lurer på hvorfor hun ikke er glad i ham.

Hun oppfører seg som hun gjør og Steinar lurer på hvorfor hun ikke bryr seg.

Hun oppfører seg som hun gjør og Steinar skrur på stikka.

Hun oppfører seg som hun gjør og Steinar sender litt penger til jul

Hun oppfører seg som hun gjør og Steinar vil at hun skal forandre seg.

Hun oppfører seg som hun gjør og Steinar blir irritert og vil at hun skal brenne i helvete.

Hun oppfører seg som hun gjør og Steinar vil at hun skal få selvinnsikt

Hun oppfører seg som hun gjør og Steinar vil bare hjelpe

Hun oppfører seg som hun gjør og Steinar......

Ser du noe mønster her eller????

Jepp, jeg ser det mønsteret at jeg må begynne å kreve av henne i stedet.

Skrevet (endret)

Ja, klart det. Lurer på om Steinar kan gi oss sin definisjon med det samme?

Kanskje er grunnen til at vi ikke forstår stakkars Steinar at han har sine egne definisjoner også på ord som er i så hyppig bruk at vi automatisk går ut fra at selv Steinar bruker dem på samme måte som oss?

Jeg hørte en liten morsom historie.

En mann sier til en annen; "Folk forstår meg ikke!"

Den andre svarer; "Å, hva mener du med det?"

Get it? hehe :ler:

Kommunikasjon er som regel vanskelige greier. For alle.

Endret av Steinar40
Skrevet (endret)

Jaha, og hva har hun å tape, bortsett fra jevnlige pengegaver?

Etter hva jeg har lest meg frem til, høres du ikke akkurat ut som en mann kvinner i vår tidsalder er i stand til å fungere sammen med. I så tilfelle måtte det være dersom hun er er et underdanig husmoremne etter femtitalls-mønster, noe jeg tviler på. (Da hadde hun ikke skilt seg.)

Nei, ho er ikke mye bedre enn norske kvinnfolk flest sånn sett.

Endret av Steinar40
Skrevet

Det der er ikke et svar.

Er det virkelig så vanskelig å lage en liste over hennes konkrete, positive egenskaper? Og en tilsvarende liste over hennes negative egenskaper?

Det lover jo ikke helt godt, om du ikke kan konkretisere egenskapene hennes....

Hva er vitsen med det når det ser ut til å gå åt skogen allikevel?

Jeg kaster ikke bort tiden på historien når den først har blitt historie.

Skrevet

Tror du på henne? Tror du at hun kommer drassende med hele flyttelasset og en unge i løpet av sommerferien? Har du funnet ut hvilket rom han skal få som sitt gutterom?

Hadde jeg sittet her og skrevet innlegg på innlegg hvis jeg trodde på henne? :klø:

Skrevet

Det beviser jo bare at hun holder deg for narr for å beholde pengestrømmen fra deg. Våkn opp!

Jeg er våken!

Skrevet

Hadde jeg sittet her og skrevet innlegg på innlegg hvis jeg trodde på henne? :klø:

Så hvorfor venter du fortsatt da?

Skrevet

Vet du, ord er bare ord... hvem som helst kan si hva som helst. Det er handling, praksis, som betyr noe. Når som helst, om jeg hadde tvilt på en person, ville jeg lagt MYE større vekt på handlinger, enn på ord. Og det tror jeg de fleste her ville gjort.

Handling veier alltid tyngre enn ord, fordi ord er enkle å si, handling er det verre med.

Hadde du innsett dette, hadde du lagt vekt på hennes handlinger (eller mangel på handlinger), og innsett fakta for lenge siden.

Fullstendig klar over dette. Men det har altså vært en del forvirrende og forvanskende omstendigheter som jeg har nevnt tidligere.

Skrevet

Du er jammen en likandes kar, du...

Ett øye for ett øye, en tann for en tann ...

Her må du klare å skille mellom faktisk psykisk sykdom, som er et begrep du ikke bare kan misbruke etter eget forgodtbefinnende, og umoralsk oppførsel, som er noe helt annet.

Ingen her inne sier at det ikke er feil av henne å holde deg på gress for å få skivet penger ut av deg når hun kan. Men du er også selv en "enabler" - du putter faktisk spritflasken på bordet foran alkoholikeren.

Jaha. Så da er vel alt sammen egentlig min feil da? Det er faktisk forventet av voksne oppegående mennesker at de klarer å la være flaska selv om den står der.

Skrevet

Så hvorfor venter du fortsatt da?

Jeg venter ikke. Det er bare tiden som går. Og tiden venter ikke på noen.

Skrevet

Jeg venter ikke. Det er bare tiden som går. Og tiden venter ikke på noen.

Jo, du venter. Du venter på at hun skal ta kontakt slik at du kan be henne om å komme ned til deg og begynne å kreve. Deretter vil du vente for å se om hun kommer til å følge dine krav.

Skrevet

Nei, ho er ikke mye bedre enn norske kvinnfolk flest sånn sett.

Du har ikke fundert over at dersom alle norske kvinnfolk har feil innstilling og oppførsel ifht dine forventinger, så er det kanskje dine forventinger som burde justeres?

Det har jo gått frem i tråd etter tråd at KG-damene (og vi representerer nok et godt utvalg av kvinner i forskjellige aldre, med forskjellige meninger og forskjellig bakgrunn) så og si aldri er enige med deg når du er inne på temaet kvinner? Ringer det ikke en eneste liten bjelle?

Du har all rett til å lete etter en kvinne som oppfyller dine kriterier, men når disse kriteriene går så totalt på tvers av hva moderne kvinner er villige til å innrette seg etter, er det faktisk ikke noe galt med alle kvinner i hele Norge.

Det betyr bare at du har færre å velge mellom.

Som mange tidligere har påpekt, så er velfungerende og kjærlige forhold slett ikke unormalt, selv i dagens Norge. Så selv om du mener at vi er relativt ubrukelige hele gjengen, så er det beviselig mange menn som vil ha oss. Og de er ikke engang tøfler, som du ynder å påpeke.

Skrevet

Ett øye for ett øye, en tann for en tann ...

Vi går ikke i strupen på hele Norges mannlige befolkning. Å nedvurdere den kvinnelige delen på bakgrunn av vårt kjønn hindrer derimot ikke deg.

Jaha. Så da er vel alt sammen egentlig min feil da? Det er faktisk forventet av voksne oppegående mennesker at de klarer å la være flaska selv om den står der.

Ettersom du vet hvordan en alkoholiker fungerer, vet du også at selv om du ikke kan tvinge vedkommende til hjelp, er det ikke spesielt lurt å skjenke henne full heller.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...