Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Purple Haze
Skrevet

:skratte:

Få en person som ikke har selvinnsikt til å innse at hun ikke har selvinnsikt.... Nei, det er nok en 'lost case' du! Det sier liksom seg selv det.

Skulle gjerne gitt deg mange plusser på denne! Om bare Steinar innså dette, hadde det ikke blitt verken tolkningssak 1 eller 2.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få en person som ikke har selvinnsikt til å innse at hun ikke har selvinnsikt.... Nei, det er nok en 'lost case' du! Det sier liksom seg selv det.

Men for å få Steinar til å forstå dette så må han nok lære hva selvinnsikt egentlig er....

2 tolkningstråder. Snart 200 sider, tusenvis av innlegg (for ikke å glemme det vi har fått høre i andre tråder) Det er nok en 'lost case' det også.

Skrevet

Men for å få Steinar til å forstå dette så må han nok lære hva selvinnsikt egentlig er....

Han har nok sin helt egen definisjon på dette ordet også.

Skrevet

Han har nok sin helt egen definisjon på dette ordet også.

Ja, klart det. Lurer på om Steinar kan gi oss sin definisjon med det samme?

Kanskje er grunnen til at vi ikke forstår stakkars Steinar at han har sine egne definisjoner også på ord som er i så hyppig bruk at vi automatisk går ut fra at selv Steinar bruker dem på samme måte som oss?

Skrevet

Jeg tipper hun ser på deg som noen det er kjekt å ha i reserve, i tilfelle de andre planene hennes går i vasken. Pluss selvfølgelig en tilgjengelig bankkonto. Har sett det på nærthold før, og det ender aldri pent.

Interessant. Hva tenker du at det feilte dette individet du observerte på nært hold da?

Så her handler det ikke om at hun må endre innstilling og oppførsel for å bevise noe ovenfor deg. Det kommer aldri til å skje, siden hun i bunn og grunn ikke er interessert i noe forhold med deg. Det handler om at DU må endre innstillig og oppførsel. Og innrømme at alle strategier, planer og stramming av skrustikker er fordi du ikke tør å slippe taket selv.

Jo, hun må faktisk endre innstilling og oppførsel for å bevise noe ovenfor meg. Ellers er hun historie. Og det er egentlig ingen som helst tvil om hvem som kommer til å tape mest på det. Men at ho skjønner såpass, det er en helt annen sak.

Skrevet (endret)

Jo, hun må faktisk endre innstilling og oppførsel for å bevise noe ovenfor meg. Ellers er hun historie. Og det er egentlig ingen som helst tvil om hvem som kommer til å tape mest på det. Men at ho skjønner såpass, det er en helt annen sak.

Jaha, og hva har hun å tape, bortsett fra jevnlige pengegaver?

Etter hva jeg har lest meg frem til, høres du ikke akkurat ut som en mann kvinner i vår tidsalder er i stand til å fungere sammen med. I så tilfelle måtte det være dersom hun er er et underdanig husmoremne etter femtitalls-mønster, noe jeg tviler på. (Da hadde hun ikke skilt seg.)

Endret av EmmaW
  • Liker 1
Skrevet

Bare at du mener at "drømmedama" skal brenne i helvete, sier jo sitt.

Jeg håper virkelig at det er godt og varmt der!

Hvilke kvinnelige egenskaper har hun?

Hvilke kvinnelige egenskaper mangler hun?

Er de egenskapene hun mangler, noe av det du håper å endre ved hjelp av tvang, ultimatum og stramme skrustikker?

Tja, ho er i hvert fall uten tvil et kvinnfolk i dagens Norge med alt det innebærer.

Og det eneste jeg tenkte å bruke skrustikka til, var å få ho til å se lyset i tunnelen.

Det har jo fungert utmerket hittil? hun får nok penger til at hun (og mannen, ikke minst!) klarer seg, og hun må gjøre minimalt i retur. hun må ikke engang se deg i øynene, langt mindre ligge med deg...

Så, i 18 måneder har du vist henne at brua brenner jævelig sakte... :gjeiper:

Den tid er forbi.

Hvilken personkjemi er det? Den som gjør at hun aldri noensinne har blitt så sint på noen før? Som gjør at hun bare MÅ kalle deg en pikk og be deg dra til helvete? Noe jeg snart tenker er greit, ettersom du mener at hun kan brenne i helvete. Da kan dere jo sitte i helvete og skule på hverandre begge to. Ikke akkurat min definisjon av "personkjemi", menmen.

Som sagt, vi er begge ildtegn.

Personkjemien har vært naturlig. Altså god og lett kontakt. Helt til noe blir vanskelig for henne. Har vel ikke vært helt perfekt jeg heller alltid når det gjelder å reagere på vanskeligheter, det må jeg innrømme.

Skrevet

Tja, ho er i hvert fall uten tvil et kvinnfolk i dagens Norge med alt det innebærer.

Det der er ikke et svar.

Er det virkelig så vanskelig å lage en liste over hennes konkrete, positive egenskaper? Og en tilsvarende liste over hennes negative egenskaper?

Det lover jo ikke helt godt, om du ikke kan konkretisere egenskapene hennes....

Skrevet

Interessant. Hva tenker du at det feilte dette individet du observerte på nært hold da?

Hva det feilte noen av dem har jeg ingen formening om. Men det jeg vet er at det endte dårlig. Hun hadde forhold til både samboer og en annen over en tid. Klarte ikke å bestemme seg, og endte med å dumpe begge to når hun fant en annen. Hun gikk fint videre, tilbake satt to såra mannfolk. Og dette kommer til å bli deg, om du ikke kutter.

Jamen hun blir jo historie uansett, fordi det aldri kommer til å skje sier jeg jo. Hun kommer aldri til å endre noe som helst, fordi hun ikke vil! Så hvorfor du vil hale dette ut til du blir gal, er noe jeg ikke klarer å skjønne. Du må begynne å ta ansvar selv for din egen lykke, og ikke legge det over på ett menneske du VET ikke kommer til å innfri.

Skrevet

Tenk jenter, hvor lite han tar innover seg og forstår av hva som blir sagt her på KG. Kan godt hende at denne dama hans har sagt i klartekst hva hun mener og vil. Kan hende hun har sagt hva hun har bestemt seg for også. Men at han bare ikke klarer å ta det inn over seg fordi det ikke stemmer med hans eget vrangbilde.

Tullprat! Hun sa at hun skulle flytte ned til meg til sommeren.

Og allikevel viser hun meg ingen interesse. Sykt!

Skrevet

Hun sa at hun skulle flytte ned til meg til sommeren.

Tror du på henne? Tror du at hun kommer drassende med hele flyttelasset og en unge i løpet av sommerferien? Har du funnet ut hvilket rom han skal få som sitt gutterom?

Gjest Purple Haze
Skrevet

Det beviser jo bare at hun holder deg for narr for å beholde pengestrømmen fra deg. Våkn opp!

Skrevet

Hva det feilte noen av dem har jeg ingen formening om. Men det jeg vet er at det endte dårlig. Hun hadde forhold til både samboer og en annen over en tid. Klarte ikke å bestemme seg, og endte med å dumpe begge to når hun fant en annen. Hun gikk fint videre, tilbake satt to såra mannfolk. Og dette kommer til å bli deg, om du ikke kutter.

Jamen hun blir jo historie uansett, fordi det aldri kommer til å skje sier jeg jo. Hun kommer aldri til å endre noe som helst, fordi hun ikke vil! Så hvorfor du vil hale dette ut til du blir gal, er noe jeg ikke klarer å skjønne. Du må begynne å ta ansvar selv for din egen lykke, og ikke legge det over på ett menneske du VET ikke kommer til å innfri.

Jeg vet selvfølgelig at det finnes et antall psyko individer i befolkningen. Av begge kjønn.

Men det blir noe helt annet når man treffer på en av dem selv. Jeg hadde bare ikke regnet med at hun var så håpløs som hun har vist seg å være.

Skrevet

Men om du vet det... hvorfor kutter du ikke bare??? Det må da være mye enklere enn skrustikker, planer og strategier som ikke fører noen vei. Og som strengt tatt ikke hadde behøvdes om dama hadde de rette følelsene for deg. :klaske:

Skrevet

Hakk i plata... Du bare gjentar deg selv...

Hvilken sommer?

Sa hun ikke noe sånt i fjor også?

Sa du ikke også fjor at hvis hun ikke beviste noe sa var hun historie.

Jeg tror den dama tror like lite på deg som jeg og alle andre her gjør...

Jeg vet selvfølgelig at det finnes et antall psyko individer i befolkningen. Av begge kjønn.

Men det blir noe helt annet når man treffer på en av dem selv. Jeg hadde bare ikke regnet med at hun var så håpløs som hun har vist seg å være.

Nei, men vet du, du er den mest håpløse. Som tror det er håp om en endring. Og som gjentatte ganger sier at "hvis ikke hun gjør sånn eller slik så er hun historie". Det du sier er jo ikke til å stole på....

Skrevet (endret)

Steinar, gjenta etter meg (eller skriv det 1000 ganger på papir)

Hun ER historie!!!!

Og så lenge du mener at det kun er hun som har noe å tape på det - så er det tydeligvis ikke noe tap for deg.

Så derfor: hun ER historie (kutt ut den der tåpelige "ellers")

Hun viser ingen interesse fordi hun ikke mente det.

Og ettersom du fortsetter å mase om dette så er det du som er syk!!

Syk som ikke forstår det som er innlysende!!!

Endret av Lizzee
Skrevet

Men om du vet det... hvorfor kutter du ikke bare??? Det må da være mye enklere enn skrustikker, planer og strategier som ikke fører noen vei. Og som strengt tatt ikke hadde behøvdes om dama hadde de rette følelsene for deg. :klaske:

Problemet har vært at hun har nektet å diskutere situasjonen. Samtidig som hun har kommet med lovnader som overhodet ikke passer overens med oppførselen hennes.

Dermed har jeg ikke klart å forstå henne. I utgangspunktet tenker jeg at folk er såpass oppegående at de faktisk mener det de sier.

Når man så kommer borti et individ som ikke forstår hva det betyr å holde det som loves, så blir det veldig forvirrende og frustrerende.

Men jeg regner nå egentlig dette som avsluttet inntil det motsatte er bevist.

Skrevet

Hun viser ingen interesse fordi hun ikke mente det.

Og ettersom du fortsetter å mase om dette så er det du som er syk!!

Syk som ikke forstår det som er innlysende!!!

Jeg mener at oppførselen hennes er syk. Og det kan man ikke forstå.

Skrevet

Tror du på henne? Tror du at hun kommer drassende med hele flyttelasset og en unge i løpet av sommerferien? Har du funnet ut hvilket rom han skal få som sitt gutterom?

Jeg vil gjerne ha svar på om du tror henne, når hun sier at hun skal flytte.

Problemet har vært at hun har nektet å diskutere situasjonen. Samtidig som hun har kommet med lovnader som overhodet ikke passer overens med oppførselen hennes.

Vet du, ord er bare ord... hvem som helst kan si hva som helst. Det er handling, praksis, som betyr noe. Når som helst, om jeg hadde tvilt på en person, ville jeg lagt MYE større vekt på handlinger, enn på ord. Og det tror jeg de fleste her ville gjort.

Handling veier alltid tyngre enn ord, fordi ord er enkle å si, handling er det verre med.

Hadde du innsett dette, hadde du lagt vekt på hennes handlinger (eller mangel på handlinger), og innsett fakta for lenge siden.

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Vet du, ord er bare ord... hvem som helst kan si hva som helst. Det er handling, praksis, som betyr noe. Når som helst, om jeg hadde tvilt på en person, ville jeg lagt MYE større vekt på handlinger, enn på ord. Og det tror jeg de fleste her ville gjort.

Handling veier alltid tyngre enn ord, fordi ord er enkle å si, handling er det verre med.

Hadde du innsett dette, hadde du lagt vekt på hennes handlinger (eller mangel på handlinger), og innsett fakta for lenge siden.

Mot dumheten kjemper gudene selv forgjeves, og vi som har fulgt disse endeløse trådene er ikke guder. Jeg skulle ønske menn kunne engasjere seg mer i denne saken for om mulig å få banket vett inn i Steinar, men de er nok ikke så tålmodige som oss.

Endret av Belladonna
  • Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...