Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Ta lærdom av det da og slutt å kaste bort mer tid og ressurser.

Ja, har jeg sagt noe om at jeg ikke skal ta lærdom?

Jeg har lært mye om hvilke faresignaler jeg skal unngå for enhver pris.

Et av dem er kvinnfolk som psykoanalyserer andre uten grunnlag.

Endret av Steinar40
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi snakker: far leser avisen og mor lager middag (og vasker klær, stryker skjorter, rer senger, går tekkelig kledd osv....)

Poenget med spørsmålet mitt var å finne ut hvorfor han liker henne.

Skrevet

Hvis jeg ikke hadde skjønt hvilken interesse hun (ikke) viser, hadde jeg da krevd at hun må endre innstilling og oppførsel overfor meg?

Men det er noe alvorlig feil med en person som ikke klarer å bestemme seg for hva hun vil. Det er selvfølgelig mulig at hun vil ha meg dinglende på kroken i kulissene som du skriver.

Men det er bare et problem med det, og det er at det kommer nemlig ikke til å vare. Måten hun oppfører seg på betyr bare at hun brenner alle broer.

...og kan hende at akkurat det ikke er noe problem for henne.

Hun vet sikkert at hun bare har deg på kroken så lenge det varer. Hun sier derfor ikke rett ut til deg at nå er det slutt - hun trenger jo ikke det for du sier jo selv at det ikke kommer til å vare. Hvorfor skal hun knipse deg av kroken??? Herregud da mann, hun venter sikkert (som alle oss andre) på at du en gang for alle skal gjøre alvor av truslene dine. Kan hende hun bare synes det er litt moro å se hvor lenge du trekker det ut.

Og i mellomtiden får hun kanskje penger også?

Skrevet

Han liker damer som har gammeldagse verdier.

Skrevet

Jeg har lært mye om hvilke faresignaler jeg skal unngå for enhver pris.

Et av dem er kvinnfolk som psykoanalyserer andre uten grunnlag.

ja... tiden din her på KG har virkelig bevist at du har tatt lærdom av det... :ironi:

• Liker 1
Skrevet

Det virker ikke sånn.

Hadde du tatt noen lærdom av dine egne erfaringer så hadde du kuttet henne ut for lengst!!!

Skrevet

...og kan hende at akkurat det ikke er noe problem for henne.

Hun vet sikkert at hun bare har deg på kroken så lenge det varer. Hun sier derfor ikke rett ut til deg at nå er det slutt - hun trenger jo ikke det for du sier jo selv at det ikke kommer til å vare. Hvorfor skal hun knipse deg av kroken??? Herregud da mann, hun venter sikkert (som alle oss andre) på at du en gang for alle skal gjøre alvor av truslene dine. Kan hende hun bare synes det er litt moro å se hvor lenge du trekker det ut.

Og i mellomtiden får hun kanskje penger også?

Hvis dette stemmer så snakker du altså om en psykisk forstyrret person. Og det er ikke umulig.

At hun mangler selvinnsikt er det i hvert fall ingen som helst tvil om. Det var i grunnen der jeg tenkte å hjelpe henne, men det går nok ikke, nei.

Skrevet

Hvis dette stemmer så snakker du altså om en psykisk forstyrret person. Og det er ikke umulig.

At hun mangler selvinnsikt er det i hvert fall ingen som helst tvil om. Det var i grunnen der jeg tenkte å hjelpe henne, men det går nok ikke, nei.

Tror dere har litt problemer begge to jeg.

Skrevet

Vi har alltid hatt en naturlig personkjemi. Men det er nok bare på overflaten har det vist seg. Når hun blir presset eller stresset så fungerer hun ikke lenger.

Skrevet

Det virker ikke sånn.

Hadde du tatt noen lærdom av dine egne erfaringer så hadde du kuttet henne ut for lengst!!!

Først måtte jeg finne ut av det. Og det måtte hun vise meg. Noe hun har unngått i det lengste. Derfor har det tatt veldig lang tid også.

Skrevet

Tror dere har litt problemer begge to jeg.

Nei, jeg har faktisk selvinnsikt nok for oss begge.

Problemet er bare at det er umulig å få henne til å innse at hun ikke har det.

Skrevet

Jeg tipper hun ser på deg som noen det er kjekt å ha i reserve, i tilfelle de andre planene hennes går i vasken. Pluss selvfølgelig en tilgjengelig bankkonto. Har sett det på nærthold før, og det ender aldri pent.

Så her handler det ikke om at hun må endre innstilling og oppførsel for å bevise noe ovenfor deg. Det kommer aldri til å skje, siden hun i bunn og grunn ikke er interessert i noe forhold med deg. Det handler om at DU må endre innstillig og oppførsel. Og innrømme at alle strategier, planer og stramming av skrustikker er fordi du ikke tør å slippe taket selv.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Da brenner man alle broer. Og bør helst brenne i helvete til evig tid.

Bare at du mener at "drømmedama" skal brenne i helvete, sier jo sitt.

Hun har flere av de tradisjonelle kvinnelige egenskapene. Men absolutt ikke alle.

Hvilke kvinnelige egenskaper har hun?

Hvilke kvinnelige egenskaper mangler hun?

Er de egenskapene hun mangler, noe av det du håper å endre ved hjelp av tvang, ultimatum og stramme skrustikker?

Det er selvfølgelig mulig at hun vil ha meg dinglende på kroken i kulissene som du skriver.

Men det er bare et problem med det, og det er at det kommer nemlig ikke til å vare. Måten hun oppfører seg på betyr bare at hun brenner alle broer.

Det har jo fungert utmerket hittil? hun får nok penger til at hun (og mannen, ikke minst!) klarer seg, og hun må gjøre minimalt i retur. hun må ikke engang se deg i øynene, langt mindre ligge med deg...

Så, i 18 måneder har du vist henne at brua brenner jævelig sakte... :gjeiper:

Vi har alltid hatt en naturlig personkjemi. Men det er nok bare på overflaten har det vist seg. Når hun blir presset eller stresset så fungerer hun ikke lenger.

Hvilken personkjemi er det? Den som gjør at hun aldri noensinne har blitt så sint på noen før? Som gjør at hun bare MÅ kalle deg en pikk og be deg dra til helvete? Noe jeg snart tenker er greit, ettersom du mener at hun kan brenne i helvete. Da kan dere jo sitte i helvete og skule på hverandre begge to. Ikke akkurat min definisjon av "personkjemi", menmen.

Endret av QueenPenelope
  • Liker 1
Skrevet

Hvis han er like kverulerende, nedlatende i virkeligheten som her, og i tillegg har like liten evne til å forstå hvordan ting fungerer, så kan jeg jo forstå at hun kan være fristet til å kalle ham en "pikk" også da.

Tenk jenter, hvor lite han tar innover seg og forstår av hva som blir sagt her på KG. Kan godt hende at denne dama hans har sagt i klartekst hva hun mener og vil. Kan hende hun har sagt hva hun har bestemt seg for også. Men at han bare ikke klarer å ta det inn over seg fordi det ikke stemmer med hans eget vrangbilde.

Jeg kan forstå at man får lysst til å be en sånn fyr dra til helvete også jeg. Betyr ikke at jeg gjør slikt. Men jeg forstår at man kan bli såpass provosert av Steinar at man kan oppføre seg dårlig.

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg har faktisk selvinnsikt nok for oss begge.

Problemet er bare at det er umulig å få henne til å innse at hun ikke har det.

:skratte:

Få en person som ikke har selvinnsikt til å innse at hun ikke har selvinnsikt.... Nei, det er nok en 'lost case' du! Det sier liksom seg selv det.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror ikke hun er en psykisk forstyrret person bare fordi hun vet hvordan hun kan utnytte deg. Hvis hun ikke har noen følelser for deg så er det jo lett for henne å gjøre dette.

Hvis hun samtidig hadde elsket deg og hadde brukt hele livet sitt på å utnytte deg og plage deg så hadde det nok vært litt sykt.

Men nå har vel denne dama i langt større grad et liv enn deg. Og da må du innse at du bare spiller en birolle.

Når det gjelder å hjelpe henne så er det vel strengt tatt bare penger du har hjulpet henne med. Og jeg forstår ikke helt hva slags mangelende selvinnsikt man kan kurere med penger???

• Liker 2
Skrevet

Hva er egentlig værst (sykest).

En mann som tror han kan kjøpe en kvinne.

Som tror at han kan "hjelpe" en kvinne med å få større selvinnsikt, som skal endre en kvinnes personlighet og innstilling totalt for passe sitt eget bilde.

Eller en kvinne som har forstått at det er en skrulling der ute som er litt i overkant betatt av et fantasibilde, og som utnytter denne betattheten for å få litt økonomisk hjelp når hun har hatt det vanskelig.

Jeg vil si at det er mannen i eksempelet som har mest problemer med psyken sin.

Skrevet (endret)

Jeg tror ikke hun er en psykisk forstyrret person bare fordi hun vet hvordan hun kan utnytte deg. Hvis hun ikke har noen følelser for deg så er det jo lett for henne å gjøre dette.

Hvis hun samtidig hadde elsket deg og hadde brukt hele livet sitt på å utnytte deg og plage deg så hadde det nok vært litt sykt.

Men nå har vel denne dama i langt større grad et liv enn deg. Og da må du innse at du bare spiller en birolle.

Når det gjelder å hjelpe henne så er det vel strengt tatt bare penger du har hjulpet henne med. Og jeg forstår ikke helt hva slags mangelende selvinnsikt man kan kurere med penger???

Jeg tror at den beste hjelpen du kan gi henne Steinar er å holde deg totalt unna henne. Så slipper hun å ha noen å oppføre seg så "psykt" på grunn av.

Men da blir kanskje livet ditt totalt meningsløst og tomt?

Det er vel derfor du har startet opp "tolkningssak 2" også? Livet ble litt trist og tomt når du ikke hadde noen å snakke med om dette tullet?

Det sier litt om hva slags liv du har!!!!

Ellers så tror jeg som Lizzee at hun dama absolutt ikke er psyksik forstyrra person.

Endret av Bernina
Skrevet

Jeg tipper hun ser på deg som noen det er kjekt å ha i reserve, i tilfelle de andre planene hennes går i vasken. Pluss selvfølgelig en tilgjengelig bankkonto. Har sett det på nærthold før, og det ender aldri pent.

Så her handler det ikke om at hun må endre innstilling og oppførsel for å bevise noe ovenfor deg. Det kommer aldri til å skje, siden hun i bunn og grunn ikke er interessert i noe forhold med deg. Det handler om at DU må endre innstillig og oppførsel. Og innrømme at alle strategier, planer og stramming av skrustikker er fordi du ikke tør å slippe taket selv.

Korrekt!!

Det er Steinar som må endre innstilling og oppførsel! For hun dama har jo ingen interesse av å endre noe. Hvorfor skulle hun det.

Hun oppfører seg som hun gjør og Steinar sender penger.

Hun oppfører seg som hun gjør og Steinar sender ikke penger.

Hun oppfører seg som hun gjør og Steinar lurer på hvorfor hun ikke er glad i ham.

Hun oppfører seg som hun gjør og Steinar lurer på hvorfor hun ikke bryr seg.

Hun oppfører seg som hun gjør og Steinar skrur på stikka.

Hun oppfører seg som hun gjør og Steinar sender litt penger til jul

Hun oppfører seg som hun gjør og Steinar vil at hun skal forandre seg.

Hun oppfører seg som hun gjør og Steinar blir irritert og vil at hun skal brenne i helvete.

Hun oppfører seg som hun gjør og Steinar vil at hun skal få selvinnsikt

Hun oppfører seg som hun gjør og Steinar vil bare hjelpe

Hun oppfører seg som hun gjør og Steinar......

Ser du noe mønster her eller????

• Liker 2
Skrevet

Korrekt!!

Det er Steinar som må endre innstilling og oppførsel! For hun dama har jo ingen interesse av å endre noe. Hvorfor skulle hun det.

Hun oppfører seg som hun gjør og Steinar sender penger.

Hun oppfører seg som hun gjør og Steinar sender ikke penger.

Hun oppfører seg som hun gjør og Steinar lurer på hvorfor hun ikke er glad i ham.

Hun oppfører seg som hun gjør og Steinar lurer på hvorfor hun ikke bryr seg.

Hun oppfører seg som hun gjør og Steinar skrur på stikka.

Hun oppfører seg som hun gjør og Steinar sender litt penger til jul

Hun oppfører seg som hun gjør og Steinar vil at hun skal forandre seg.

Hun oppfører seg som hun gjør og Steinar blir irritert og vil at hun skal brenne i helvete.

Hun oppfører seg som hun gjør og Steinar vil at hun skal få selvinnsikt

Hun oppfører seg som hun gjør og Steinar vil bare hjelpe

Hun oppfører seg som hun gjør og Steinar......

Ser du noe mønster her eller????

Sett inn en *smiley som viser en hammer som treffer spikeren midt på hodet* her.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...