Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det siste som dør i et menneske er håpet.

Svada. Unnskyldninger. Bortforklaringer. Ansvarsfraskrivelser. Og du skal være over førti år?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle likt å se deg ha baller nok til å kutte ut denne dama!

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Det siste som dør i et menneske er håpet.

Er det ikke på tide å la fornuften overvinne et høyst urealistisk håp, å sette sluttstrek og begynne å leve ditt eget liv? Å se deg rundt i verden og kanskje til og med oppdage at det finnes ordentlige, pålitelige kvinner.

• Liker 1
Skrevet

Saken er nå altså den at jeg absolutt ikke er fornøyd med hennes innstilling og oppførsel.

Hun prater men ingenting skjer. Det finnes mange teorier til hvorfor. Men uansett årsak er dette ikke bra nok for meg.

Dermed har jeg nå også bestemt meg for å ikke "hjelpe" henne (økonomisk). Ifølge henne må jeg det ellers er hun konkurs (hennes ord).

Ettersom jeg altså ikke kommer til å foreta meg noe aktivt, så ligger nå ballen i hennes halvdel. Og som jeg ser det kan da 1 av 3 ting skje:

1. Hun viser god vilje til endring.

2. Hun viser fortsatt ingen vilje.

3. Hun viser dårlig vilje.

Viser hun nå god vilje, så kommer jeg til å gjøre et ærlig forsøk på å få igang en konstruktiv dialog med henne en siste gang.

Viser hun derimot fortsatt ingen eller dårlig vilje, så kommer jeg til å avskrive henne som et håpløst tilfelle for godt. Med andre ord; kutte ut denne dama.

Dette er min konkrete plan.

Skrevet

Saken er altså den at jeg absolutt ikke er fornøyd med hennes innstilling og oppførsel.

Hun prater men ingenting skjer. Det finnes mange teorier til hvorfor. Men uansett årsak er dette ikke bra nok for meg.

Dermed har jeg nå også bestemt meg for å ikke "hjelpe" henne (økonomisk). Ifølge henne må jeg det ellers er hun konkurs (hennes ord).

Ettersom jeg altså ikke kommer til å foreta meg noe aktivt, så ligger nå ballen i hennes halvdel. Og som jeg ser det kan da 1 av 3 ting skje:

1. Hun viser god vilje til endring.

2. Hun viser fortsatt ingen vilje.

3. Hun viser dårlig vilje.

Viser hun nå god vilje, så kommer jeg til å gjøre et ærlig forsøk på å få igang en konstruktiv dialog med henne en siste gang.

Viser hun derimot fortsatt ingen eller dårlig vilje, så kommer jeg til å avskrive henne som et håpløst tilfelle for godt. Med andre ord; kutte ut denne dama.

Dette er min konkrete plan.

Dette er eksakt samme svada som sist, og eksakt samme planen som du hadde sist.

Fungerte ikke da - fungerer ikke nå heller.

Hun får vel litt penger av deg til vinterferien tenker jeg... Slik hun fikk penger til jul - og du hadde kort tid før jul skissert samme plan som over.

Er fingeren din limt fast til repeat-knappen???

Er det et SÅ STORT nederlag for deg å innrømme at du rota deg bort i FEIL dame?

Du vil heller tilbringe livet ditt i skyggen av noe som aldri kommer til å skje enn å gi DEG SELV en sjansen til å få det bra uten denne kvinnen i livet ditt?

Jaja, deg om det. Men du har spurt om råd og du har fått råd. Du ønsker ikke å høre på et eneste ett av dem, fordi de ikke passer med det du allerede har bestemt deg for.

• Liker 4
Skrevet

Dette er eksakt samme svada som sist, og eksakt samme planen som du hadde sist.

Fungerte ikke da - fungerer ikke nå heller.

Hun får vel litt penger av deg til vinterferien tenker jeg... Slik hun fikk penger til jul - og du hadde kort tid før jul skissert samme plan som over.

Er fingeren din limt fast til repeat-knappen???

Er det et SÅ STORT nederlag for deg å innrømme at du rota deg bort i FEIL dame?

Du vil heller tilbringe livet ditt i skyggen av noe som aldri kommer til å skje enn å gi DEG SELV en sjansen til å få det bra uten denne kvinnen i livet ditt?

Jaja, deg om det. Men du har spurt om råd og du har fått råd. Du ønsker ikke å høre på et eneste ett av dem, fordi de ikke passer med det du allerede har bestemt deg for.

Du har helt rett i at dette er akkurat den samme planen som jeg har hatt hele tiden.

Grunnen til at den ikke har fungert tidligere er som du påpeker fordi at jeg har "hjulpet" henne økonomisk. Altså ikke fulgt planen til punkt å prikke. Fordi jeg hadde håpet på at det ikke skulle være nødvendig.

Men nå har det altså vist seg bortenfor enhver tvil å være helt nødvendig. Dvs hun har bevist dette med sin oppførsel. Dermed kommer det nå til å bli sånn.

Selvfølgelig er dette et særdeles STORT nederlag for meg. Jeg hadde bestemt meg. Og jeg har brukt altfor lang tid til at det ikke føles som et stort tap. Men det aller verste er nok faktisk å skulle måtte avskrive henne som et fullstendig håpløst tilfelle.

Skrevet

Nei. Dette er ikke helt normalt i et forhold.

Det er normalt for meg. I et forhold deler man på utgifter etter beste evne. Noe man ikke gjør etter at det er avsluttet.

I et forhold så deler man på felles utgifter i hverdagen ja.

Men det er jo noe ganske annet enn hva du holder på med.

Dere har ikke felles økonomi eller utgifter som tilsier at dere skal dele på noe.

Her er da kun snakk om at du gir henne penger fordi hun ber om det, og du gjør det kun fordi du forventer deg noe tilbake. Når jeg og sambo deler på utgitene så er der ene og alene fordi vi er i et samliv og fordi vi bor under samme tak og da selvsagt deler på ansvaret det innebærer.

What she said. Du og denne dama har ikke noe forhold. Og derfor sier jeg at det IKKE er normalt å holde på å betale i håp om å få et forhold. At du mener dette du holder på med er normalt, er kun et tegn på at du har en fordreid virkelighetssans.

Jeg innbiller meg ingenting.

Jeg skal se hva hun faktisk gjør.

Når jeg strammer til skruestikka.

Du brukte nøyaktig samme ordvalg ("stramme inn skrustikka") for noen måneder siden. Jeg har nå lært at å stramme skrustikker, er det samme som å dele ut penger.

Nei, jeg har ikke strammet til skruestikka tidligere.

Jeg hadde nemlig håpet på at det ikke var nødvendig. Men i hennes tilfelle er det åpenbart ikke til å unngå. Hun forstår ikke bedre.

Jo det har du. Eller så serverte du løgner i den gamle tråden.

Dette må være oppdiktet. Hver gang tråden dør hen, så kommer Steinar med noe nytt som er så latterlig og urealistisk at han får mange svar igjen. Det hele har blitt så overdrevet at det ikke kan være en sann historie. Ingen er så idiotiske og godtroende som dette.

:pls:

~~~~~

Steinar: Finn den gamle tråden og les gjennom den. Prøv å husk de følelsene du hadde den gangen (for noen måneder siden). Legg godt merke til at du nå sitter og sier nøyaktig de samme tingene som du sa i august/september. Du er ikke et lite steg nærmere et forhold med dama, og du løper i sirkel med argumentene dine, og gjentar deg selv halvår etter halvår. Det er svakelig og flaut at du ikke tør å ta et standpunkt, og be dama finne seg en annen dott for å utnytte.

• Liker 1
Skrevet

Jeg siterer fra boka Brødrene Løvehjerte: "Det finns saker man måste göra, annars är man bara en liten lort"

Ved å fortsette dette tullet ditt med denne dama så er du en liten lort Steinar.

Det er en ting du må gjøre og det er å bare bryte alle kontakt. Også er det en ting til du må gjøre: Slutte å tro at hun skal forandre seg så mye at kontakt kan gjenopptas!

Livet er ikke lett - men ta utfordringen nå!! Og ikke sitt der og si at fordi du har investert så mye tid i dette så må du kjøre løpet videre! Du har levd på en drøm, nå er det på tide å våkne opp!! Det er ikke noe nederlag i å våkne og innrømme at du kan få et bedre liv!!!

• Liker 2
Skrevet

Jeg siterer fra boka Brødrene Løvehjerte: "Det finns saker man måste göra, annars är man bara en liten lort"

Ved å fortsette dette tullet ditt med denne dama så er du en liten lort Steinar.

Det er en ting du må gjøre og det er å bare bryte alle kontakt. Også er det en ting til du må gjøre: Slutte å tro at hun skal forandre seg så mye at kontakt kan gjenopptas!

Livet er ikke lett - men ta utfordringen nå!! Og ikke sitt der og si at fordi du har investert så mye tid i dette så må du kjøre løpet videre! Du har levd på en drøm, nå er det på tide å våkne opp!! Det er ikke noe nederlag i å våkne og innrømme at du kan få et bedre liv!!!

Hvorfor mener du at jeg er en "liten lort"?

Har du noen gode argumenter?

Skrevet

Hvorfor mener du at jeg er en "liten lort"?

Har du noen gode argumenter?

Fordi du ikke kan (ikke ønsker engang) å manne deg opp til å ta et vanskelig valg og så ta konsekvensen av det!

Det er nok noe i det at noen folk er mer komfortable med gamle problemer enn nye løsninger. Ihvertfall når det gjelder deg!

At du sier at du er en stabukk (eller hva det nå var) og at du må kjøre løpet ut når du nå engang har investert tid i denne saken er bare unskyldninger du lager for deg selv for å slippe å gjøre noe konstruktivt med livet ditt.

• Liker 2
Skrevet

Du har levd på en drøm, nå er det på tide å våkne opp!! Det er ikke noe nederlag i å våkne og innrømme at du kan få et bedre liv!!!

Steinar må våkne opp og forstå at det ikke har vært en drøm men et mareritt han har befunnet seg i med denne dama.

Skrevet

Signerer på at Steinar er en liten lort.

Skrevet

Du brukte nøyaktig samme ordvalg ("stramme inn skrustikka") for noen måneder siden. Jeg har nå lært at å stramme skrustikker, er det samme som å dele ut penger.

Jeg har strammet til skrustikka lenge. Men tydeligvis ikke hardt nok. Det er problemet.

Skrevet

Fordi du ikke kan (ikke ønsker engang) å manne deg opp til å ta et vanskelig valg og så ta konsekvensen av det!

Det er nok noe i det at noen folk er mer komfortable med gamle problemer enn nye løsninger. Ihvertfall når det gjelder deg!

At du sier at du er en stabukk (eller hva det nå var) og at du må kjøre løpet ut når du nå engang har investert tid i denne saken er bare unskyldninger du lager for deg selv for å slippe å gjøre noe konstruktivt med livet ditt.

Man vet hva man har, man vet ikke hva man får. Gammelt godt ordtak.

Men som jeg skrev tidligere, så syns jeg altså at det er veldig tungt å skulle måtte avskrive henne som et fullstendig håpløst tilfelle. Da må det ikke være noen som helst tvil.

Hvis hun skulle kontakte meg igjen, så tenker jeg nå bare stille henne ett spørsmål: Hvorfor klarer du ikke å vise meg at du bryr deg?

Svaret hennes kan forhåpentligvis fortelle meg noe mer.

Skrevet

Jeg har strammet til skrustikka lenge. Men tydeligvis ikke hardt nok. Det er problemet.

Men det spiller jo ingen rolle om du gjør det?

Problemet er jo ikke at du må stramme skrustikka - problemet er at du frivillig er i en situasjon hvor du må stramme skrustikka. Fjern deg fra situasjonen, så trenger du ikke skrustikka heller!

Dette med å stramme skrustikka er jo bare en dum unskyldning for å kunne opprettholde litt kontakt med dama. Kutt ut!!

Skrevet

Man vet hva man har, man vet ikke hva man får. Gammelt godt ordtak.

Men som jeg skrev tidligere, så syns jeg altså at det er veldig tungt å skulle måtte avskrive henne som et fullstendig håpløst tilfelle. Da må det ikke være noen som helst tvil.

Hvis hun skulle kontakte meg igjen, så tenker jeg nå bare stille henne ett spørsmål: Hvorfor klarer du ikke å vise meg at du bryr deg?

Svaret hennes kan forhåpentligvis fortelle meg noe mer.

Du VET at hun er et fullstendig håpløst tilfelle - problemet ditt er at du ikke kan avskrive henne.

Jeg kan svare for henne : FORDI HUN IKKE BRYR SEG! Det er stort sett derfor folk ikke viser at de bryr seg. Veldig enkel forklaring.

Skrevet

Du VET at hun er et fullstendig håpløst tilfelle - problemet ditt er at du ikke kan avskrive henne.

Jeg kan svare for henne : FORDI HUN IKKE BRYR SEG! Det er stort sett derfor folk ikke viser at de bryr seg. Veldig enkel forklaring.

Ja, det er sikkert riktig. Og så snart jeg føler at det er dette hun virkelig føler, så er alt avsluttet.

Skrevet

Ja, det er sikkert riktig. Og så snart jeg føler at det er dette hun virkelig føler, så er alt avsluttet.

Når du ikke føler det enda, lurer jeg virkelig på hva hun kan si eller gjøre for at du skal få den følelsen. Det vil ikke skje. Da må hun i tilfelle si det rett ut "jeg vil ikke ha et forhold med deg". Og det kommer hun nok ikke til å si, ettersom det er for behagelig for henne å ha deg sånn passe lunken.

Da slipper hun også å ta ansvar for sitt eget liv og sin egen økonomi. Og hun virker som typen som synes det er helt greit. Eller så er det en kombinasjon av at hun er feig og ikke vil såre deg, og at det er behagelig at det renner inn noen kroner på kontoen i ny og ne.

• Liker 1
Skrevet

Når du ikke føler det enda, lurer jeg virkelig på hva hun kan si eller gjøre for at du skal få den følelsen. Det vil ikke skje. Da må hun i tilfelle si det rett ut "jeg vil ikke ha et forhold med deg". Og det kommer hun nok ikke til å si, ettersom det er for behagelig for henne å ha deg sånn passe lunken.

Da slipper hun også å ta ansvar for sitt eget liv og sin egen økonomi. Og hun virker som typen som synes det er helt greit. Eller så er det en kombinasjon av at hun er feig og ikke vil såre deg, og at det er behagelig at det renner inn noen kroner på kontoen i ny og ne.

Hadde hun sagt det rett ut så hadde det vært avklart. Og avsluttet.

Jeg har vridd hodet inside-out for å prøve å forstå hvorfor hun oppfører seg som hun gjør! Uten å komme frem til noen vettig og helhetlig forklaring. Og det er et stort problem i seg selv.

Det finnes som sagt mange teorier, men ingenting passer helt.

Derfor skal jeg nå bare stille henne dette ene nevnte spørsmålet hvis hun skulle kontakte meg igjen.

Gjest Eurodice
Skrevet

Dine følelser angående denne damen har hele tiden vært ønskedrømmer. Hun har ikke på noe tidspunkt vist at hun er glad i deg, enn si elsker deg. Hvis du ikke hadde hatt penger, ville hun avskrevet deg forlengst. Innse realitetene og sett deg selv fri hvis du vil ditt eget beste!

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...