Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du fortjener jo nesten å bli utnyttet for det er jo aldri noe hold i påstandene dine eller truselene/ultimatene du gir henne. Hun vet hun kan utnytte deg. Du legger jo selv opp til at hun kan fortsette å oppføre seg dårlig. Jeg tror du egentlig liker det jeg. SÅ da er det vel en vinn-vinn situasjon for begge da. Hun får utnytte deg og du får nyte det å plage deg selv med uvissheten om du noen gang får dame eller ei.

tror ikke du tørr å få dame jeg. Tror ikke du egentlig tørr å være i et ordentlig forhold. Derfor velder du å være der du er nå, i noe som aldri blir noe. Det er vel en slags trygghet det også. Som du selv sier "Jeg har allerede kastet bort så mye tid at litt fra eller til spiller ingen rolle lenger". Det er vel ganske beskrivende. Uten dette dramaet har du vel ingenting. Syns litt synd i deg.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvis hun oppfører seg så fælt - HVORFOR fortsetter du i samme sporet?

HVA er det som er så fantastisk med denne kvinnen som gjør at du holder det gående? Det vi hører er jo intet annet enn negativt.

Mener jeg spurte om det samme i forrige tråd du hadde, men fikk ikke noe ordentlig svar.

Jeg skal tvinge henne til å bestemme seg.

Skrevet

Problemet er at du godtar hennes oppførsel.

Og at du fra tid til annet premierer henne med penger.

Du sa i høst at nå var det slutt, nå ville du ikke gi henne noe før hun totalt endret oppførsel og adferd. Også fikk hun penger til jul? Hadde hun da endret oppførsel og adferd???

Det er noe totalt galt med oppførselen til en mann som gidder å kaste bort livet sitt for en dame som aldri - ALDRI - kommer til å gjøre noe annet enn å utnytte ham.

Endrer du din oppførsel så trenger du ikke forholde deg til henne og da er det hele avsluttet og problemet er løst!!!

Og du kan leve videre og treffe en ny dame som PASSER inn i livet ditt uten å endre seg radikalt for å tilfredstille dine krav.

First thing first. Det er viktig å få closure.

Skrevet

Du fortjener jo nesten å bli utnyttet for det er jo aldri noe hold i påstandene dine eller truselene/ultimatene du gir henne. Hun vet hun kan utnytte deg. Du legger jo selv opp til at hun kan fortsette å oppføre seg dårlig. Jeg tror du egentlig liker det jeg. SÅ da er det vel en vinn-vinn situasjon for begge da. Hun får utnytte deg og du får nyte det å plage deg selv med uvissheten om du noen gang får dame eller ei.

tror ikke du tørr å få dame jeg. Tror ikke du egentlig tørr å være i et ordentlig forhold. Derfor velder du å være der du er nå, i noe som aldri blir noe. Det er vel en slags trygghet det også. Som du selv sier "Jeg har allerede kastet bort så mye tid at litt fra eller til spiller ingen rolle lenger". Det er vel ganske beskrivende. Uten dette dramaet har du vel ingenting. Syns litt synd i deg.

Tja, jeg begynner i hvert fall å føle et sterkt behov for sjelefred snart. Ikke akkurat noe jeg forbinder med kvinnfolk!

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Men hvis hun oppfører seg så fælt - HVORFOR fortsetter du i samme sporet?

HVA er det som er så fantastisk med denne kvinnen som gjør at du holder det gående? Det vi hører er jo intet annet enn negativt.

Kan du svare på dette, Steinar, så kan vi kanskje få noe mer forståelse for deg og din handlemåte.

Endret av Belladonna
Skrevet

Heldigvis er det lenge til jul igjen.

Jeg er ikke lite verdt. Men etter så lang tid vil jeg ha dette avklart en gang for alle. Nå gjenstår altså å se hvordan hun reagerer på skruestikka.

Du påsto jo at det var avklart i november?

Hun vet hun kan utnytte deg. Du legger jo selv opp til at hun kan fortsette å oppføre seg dårlig.

Tror anonym har litt rett her. Dama oppfører seg dårlig fordi Steinar tillater det. Han er med på å "fore" den dårlige oppførselen som han selv påstår han ikke liker.

Bestemme seg for hva?

Du skjønner det Steinar at denne dama har to valg. Fortsette å terge deg og la deg være på limpinnen, kanskje motta noen kroner i ny og ne. Valg nummer to er at hun kutter hun deg totalt ut.

Ditt feilgrep her er at du tror at det er du som har styringen og at du kan tvinge henne til noe som helst. Du har ikke det taket/grepet/makten over henne. Maktfordelingen er helt motsatt her. Det er du som trenger henne i livet ditt, hun trenger ikke deg. Du er bare kjekk å ha. Selvsagt må hun opprettholde kontakten med deg for å få noe av deg innimellom. Men det har ikke noe med forhold å gjøre. Det er bare for at hun skal kunne utnytte deg.

Hvis hun prøver å vise at hun er lei seg om du sier at du setter hardt mot hardt? Glem det. Det er bare skuespill for å holde deg på limpinnen. Og der trives du jo, så hvorfor ikke?

Skrevet

Om dette forholdet blir noe av noen gang, så forventer jeg at Godot kommer brasende inn døren rett etterpå.

patetisk (av gr. pathos, lidelse), følelsesfull, lidenskapelig (især på kanten av det høystemte el. sentimentale); gripende; egnet til å vekke sentimentalt farget medynk; latterlig, tragikomisk, Steinar40.

Gjest Eurodice
Skrevet

På hvilken måte skulle det skje?

Skrevet

First thing first. Det er viktig å få closure.

Ehhhhhh..... det fikk du jo i november?

Hvor mange ganger trenger du colsure?

Skrevet

Kan du svare på dette, Steinar, så kan vi kanskje få noe mer forståelse for deg og din handlemåte.

Jeg har (hadde) bestemt meg for at hun er (var) bra nok.

Gjest Eurodice
Skrevet

Tja, jeg begynner i hvert fall å føle et sterkt behov for sjelefred snart. Ikke akkurat noe jeg forbinder med kvinnfolk!

Ett kvinnfolk, Steinar. Skjær ikke alle over én kam!

Skrevet

Ehhhhhh..... det fikk du jo i november?

Hvor mange ganger trenger du colsure?

Husk at Steinar har sine egne definisjoner på det meste. Closure for ham betyr sannsynlig noe helt annet enn hva som står i ordboken. Det er jo et abstrakt begrep, må vite. Det samme gjelder ordet "skruestikke" i denne sammenhengen (ettersom det vel ikke er snakk om en fysisk skruestikke).

Selv om vi ser for oss en skruestikke som strammes mer og mer, må vi nok gå ut fra at Steinars skruestikke strammes og løsnes i passe intervaller alt etter hvilke små smuler av hengivenhet tolkningsdama slenger til ham.

Lommeboken åpnes og lukkes i samme takt.

Skrevet

Jeg har (hadde) bestemt meg for at hun er (var) bra nok.

Du sitter bare og ler av oss, ditt lille troll. Men det er greit. Vi ler av deg vi også. :fnise:

Skrevet

Og hvis dere tenker dere litt om, så er det faktisk egentlig ikke min oppførsel som er problemet. Det er hennes oppførsel.

Det er slike utsagn som overbeviser meg om at dette må være trolling. Ingen voksne folk - som ikke har (eller bør få) en diagnose - sier slikt i en slik situasjon som dette. Så lite ansvar for egne handlinger kan ikke voksne, oppegående mennesker ha. Ergo er dette enten et troll, eller Steinar har problemer som er større enn hva KG kan forholde seg til.

• Liker 1
Skrevet

Hun HAR allerede bestemt seg.

Kommunikasjon er mer enn ord. Kommunikasjon er også kroppspråker og handlinger, eller ord som ikke sies.

Det virker du du trenger en tolk.

Jeg vil ikke snakke med deg før du har gitt meg penger

Dette betyr "Jeg ønsker ikke et forhold med deg, jeg vil kun ha penger"

• Liker 1
Skrevet

Bestemme seg for hva?

Du skjønner det Steinar at denne dama har to valg. Fortsette å terge deg og la deg være på limpinnen, kanskje motta noen kroner i ny og ne. Valg nummer to er at hun kutter hun deg totalt ut.

Ditt feilgrep her er at du tror at det er du som har styringen og at du kan tvinge henne til noe som helst. Du har ikke det taket/grepet/makten over henne. Maktfordelingen er helt motsatt her. Det er du som trenger henne i livet ditt, hun trenger ikke deg. Du er bare kjekk å ha. Selvsagt må hun opprettholde kontakten med deg for å få noe av deg innimellom. Men det har ikke noe med forhold å gjøre. Det er bare for at hun skal kunne utnytte deg.

Hvis hun prøver å vise at hun er lei seg om du sier at du setter hardt mot hardt? Glem det. Det er bare skuespill for å holde deg på limpinnen. Og der trives du jo, så hvorfor ikke?

Hvem som egentlig trenger hvem er nok ikke klart.

Men jeg trenger absolutt ikke henne i livet mitt slik hun oppfører seg nå.

Det skal bli klargjørende å se hvordan hun reagerer når hun innser at banken er stengt.

Skrevet

Det er slike utsagn som overbeviser meg om at dette må være trolling. Ingen voksne folk - som ikke har (eller bør få) en diagnose - sier slikt i en slik situasjon som dette. Så lite ansvar for egne handlinger kan ikke voksne, oppegående mennesker ha. Ergo er dette enten et troll, eller Steinar har problemer som er større enn hva KG kan forholde seg til.

Ingen voksen uten diagnose ville sittet og trollet på KG om det samme oppat og oppat i flere år. Steinar er nødt til å ha en eller annen form for lidelse, enten diagnosert eller udiagnosert.

Skrevet

Hvem som egentlig trenger hvem er nok ikke klart.

Men jeg trenger absolutt ikke henne i livet mitt slik hun oppfører seg nå.

Det skal bli klargjørende å se hvordan hun reagerer når hun innser at banken er stengt.

Hun trenger i hvertfall ikke deg. Når man trenger et menneske betyr det at man ønsker å tilbringe tid med dette mennesket og at man vil snakke med det. Hun er bare interessert i at du skal gi henne penger, og utover det ønsker hun å ha så lite som mulig med deg å gjøre.

Skrevet

Eller så er det kanskje sånn at hun har alvorlige problemer som reflekteres igjennom meg?

Skrevet

Banken er ikke stengt. Det er bare for henne å komme med noen godord om hvordan hun skal flytte ned og alt skal bli så fint og flott, så kommer pengene igjen. Det viste du jo tydelig ved juletider.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...