Steinar40 Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #3121 Skrevet 17. februar 2011 Vi snakket vel om at DU mente at folk over 40 ble mer rigide. Er ditt poeng da at man ikke opplever sine foreldre som rigide fordi det er kjærlighet mellom foreldre og barn??? Mitt inntrykk av f.eks. min far og andre slektninger i hans generasjon er at de ofte blir mindre rigide. De er litt mindre påståelige og har via sin livserfaring forstått at de ikke vet alt og ikke er verdensmestre. Dette opplever jeg med meg selv ettersom åra går også. Jeg blir mer og mer tollerant. Og jeg er godt over 40. Men selvsagt er det gamle folk som blir påståelige og rigide også. Som blir litt for opptatt av vaner og at ting var bedre før..... Min påstand er altså i hovedsak at det er flere med årene som blir opptatt av vaner etc. enn de som ikke blir det.
Lizzee Skrevet 17. februar 2011 #3122 Skrevet 17. februar 2011 Og da har det vist seg at personligheten ikke er fastlagt før ved 35-årsalderen. Og det er helt normalt å bli mer "satt" med årene. Definer "satt".
Steinar40 Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #3123 Skrevet 17. februar 2011 HUN har kun ansvar for sin dårlige oppførsel. Så lenge du tillater at pengestrømmen fortsetter på tross av at hun kaller deg stygge ting (noe du har rasjonalisert bort med at det er vanlig, forøvrig) eller gir henne sjanse på sjanse til å endre seg på tross av at hun ikke viser noen tegn til endring så er det du som bærer ansvaret for hva denne situasjonen gjør med ditt liv. Ja, jeg har som sagt belønnet helt feil oppførsel. Og det var en stygg tabbe ifra min side. Det har jeg ingen problemer med å innse og innrømme. Men det unnskylder altså IKKE hennes oppførsel! 1,5 år i denne situasjonen burde fortelle deg i ... k l a r t e k s t ... at dette ALDRI kommer til å dø av seg selv. For HUN har ingenting å tape, men mye å vinne på å fortsette å overtale deg til å sende penger nordover. Ingenting i din oppførsel forteller henne at dette ikke nytter for du er ikke en mann for dine ord. At du de siste 5 dager har snakket med henne eller sms'et med henne forteller henne at det bare er et spørsmål om tid før du er mør nok til å åpne pengeboken igjen. Jeg har ikke hatt noen kontakt med henne i det hele tatt denne uka. Og hvorfor skal hun mase om å få penger når hun ikke får noen. Det er i hvert fall bare bortkastet tid.
Steinar40 Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #3124 Skrevet 17. februar 2011 Thank you for proving my point. Prima eksempel på at deg diskuterer man ikke med. Jeg tror du liker best mannfolk som gir deg rett?
QueenPenelope Skrevet 17. februar 2011 #3125 Skrevet 17. februar 2011 Og hvorfor skal hun mase om å få penger når hun ikke får noen. Det er i hvert fall bare bortkastet tid. Fordi det har virket før. Hver eneste gang. Noen ganger har hun fått dem med en gang, andre ganger har hun måttet mørne deg litt mer. Men pengene har alltid dukket opp. Derfor. 1
QueenPenelope Skrevet 17. februar 2011 #3126 Skrevet 17. februar 2011 Jeg tror du liker best mannfolk som gir deg rett? Tror du skal være litt forsiktig med å synse rundt hva jeg liker. Men jeg kan fortelle deg at jeg liker en god diskusjon! Men helst av typen hvor folk svarer på det som er tema, og det det blir spurt om. Og ikke en masse utenomsnakk, roing og svada.
Steinar40 Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #3127 Skrevet 17. februar 2011 Definer "satt". Som du skrev selv, at man blir mer et vanedyr. Og at man har de meningene som man allerede har skaffet seg oppigjennom livet. Samtidig roer jo kroppen ned også. Men jeg ser ikke bort ifra at det kan forekomme kjønnsforskjeller på dette området. På engelsk er det jo et berømt uttrykk som heter "Grumpy Old Men": http://www.ehow.com/how_4999793_deal-grumpy-old-men.html
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #3128 Skrevet 17. februar 2011 Ja, jeg har som sagt belønnet helt feil oppførsel. Og det var en stygg tabbe ifra min side. Det har jeg ingen problemer med å innse og innrømme. Men det unnskylder altså IKKE hennes oppførsel! Hvilken oppførsel? Det at hun ba om penger og fikk det? Det at hun sa at hun skulle flytte til deg, deretter ba om penger, fikk penger, og så ikke flyttet til deg??? Eller at hun kaller deg en pikk og ber deg dra til helvete. Det siste er ikke god oppførsel. Men det første - det med pengene og at du trodde hun skulle flytte - det er din egen skyld. Det var ingen som tvang deg til å gi penger. Hun hadde kanskje lyst til å være sammen med deg i utgangspuntet... men så gikk jo året, du ble eldre, du ble litt "satt", hun oppdaget dine rigide regler og fant vel ut at det ikke var noe å satse på. 1
Lizzee Skrevet 17. februar 2011 #3129 Skrevet 17. februar 2011 Som du skrev selv, at man blir mer et vanedyr. Og at man har de meningene som man allerede har skaffet seg oppigjennom livet. Samtidig roer jo kroppen ned også. Men jeg ser ikke bort ifra at det kan forekomme kjønnsforskjeller på dette området. På engelsk er det jo et berømt uttrykk som heter "Grumpy Old Men": http://www.ehow.com/how_4999793_deal-grumpy-old-men.html Det var vel det at du ble grumpy old man som gjorde at tolkningsdama ombestemte seg da.... 2
Steinar40 Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #3130 Skrevet 17. februar 2011 Fordi det har virket før. Hver eneste gang. Noen ganger har hun fått dem med en gang, andre ganger har hun måttet mørne deg litt mer. Men pengene har alltid dukket opp. Derfor. Tja, det kan jo hende at hun gjøre et forsøk til. Men det kommer til å mislykkes. Og isåfall tenker jeg å spille jokeren som jeg har oppi ermet
Lizzee Skrevet 17. februar 2011 #3131 Skrevet 17. februar 2011 Jeg har ikke hatt noen kontakt med henne i det hele tatt denne uka. Det er jo bare fordi at HUN ikke har sendt deg noen melding. Hver kan dere har kontakt så forteller jo du at det er hun som har sendt deg en mail eller sms. Kanskje hun har bestemt seg for at hun ikke vil ha kontakt. Eller... det som pleier å skje er jo at hun sender melding når tråden her blir litt kjedelig. Så det er bare å vente noen dager tenker jeg! Til helgen kanskje? 2
Steinar40 Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #3132 Skrevet 17. februar 2011 Det var vel det at du ble grumpy old man som gjorde at tolkningsdama ombestemte seg da.... Problemet er nok heller at hun aldri har klart å bestemme seg selv.
QueenPenelope Skrevet 17. februar 2011 #3133 Skrevet 17. februar 2011 Tja, det kan jo hende at hun gjøre et forsøk til. Men det kommer til å mislykkes. Og isåfall tenker jeg å spille jokeren som jeg har oppi ermet Hvilken joker? Du kan jo teste den på oss først
Steinar40 Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #3134 Skrevet 17. februar 2011 Tror du skal være litt forsiktig med å synse rundt hva jeg liker. Men jeg kan fortelle deg at jeg liker en god diskusjon! Men helst av typen hvor folk svarer på det som er tema, og det det blir spurt om. Og ikke en masse utenomsnakk, roing og svada. Tror ikke jeg er så langt unna sannheten jeg
Gjest Eurodice Skrevet 17. februar 2011 #3135 Skrevet 17. februar 2011 Tja, det kan jo hende at hun gjøre et forsøk til. Men det kommer til å mislykkes. Og isåfall tenker jeg å spille jokeren som jeg har oppi ermet :smoke: Hva er det da? Bankutskrift som viser at kontoen din er tom? 2
Steinar40 Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #3136 Skrevet 17. februar 2011 Hvilken oppførsel? Det at hun ba om penger og fikk det? Det at hun sa at hun skulle flytte til deg, deretter ba om penger, fikk penger, og så ikke flyttet til deg??? Eller at hun kaller deg en pikk og ber deg dra til helvete. Det siste er ikke god oppførsel. Men det første - det med pengene og at du trodde hun skulle flytte - det er din egen skyld. Det var ingen som tvang deg til å gi penger. Hun hadde kanskje lyst til å være sammen med deg i utgangspuntet... men så gikk jo året, du ble eldre, du ble litt "satt", hun oppdaget dine rigide regler og fant vel ut at det ikke var noe å satse på. Tja, hvem vet. Jeg har i hvert fall gitt opp å forstå henne ettersom hun ikke klarer eller vil kommunisere på en normal måte.
Gjest Blondie65 Skrevet 17. februar 2011 #3137 Skrevet 17. februar 2011 Hva er det da? Bankutskrift som viser at kontoen din er tom? Jeg tror kanskje Steinar er gravid. Med en annen dame.
Lizzee Skrevet 17. februar 2011 #3138 Skrevet 17. februar 2011 Problemet er nok heller at hun aldri har klart å bestemme seg selv. Kanskje hun har truffet en ung fyr (som ikke er grumpy og satt) som har mer penger enn deg - også har han bestemt for henne?? 1
Steinar40 Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #3139 Skrevet 17. februar 2011 Det er jo bare fordi at HUN ikke har sendt deg noen melding. Hver kan dere har kontakt så forteller jo du at det er hun som har sendt deg en mail eller sms. Kanskje hun har bestemt seg for at hun ikke vil ha kontakt. Eller... det som pleier å skje er jo at hun sender melding når tråden her blir litt kjedelig. Så det er bare å vente noen dager tenker jeg! Til helgen kanskje? Det eneste som er sikkert det er at jeg IKKE kommer til å kontakte henne først. Det har ingenting med denne tråden å gjøre. Faktisk. Og hun er helt uberegnelig. Men det er mye mulig at hun nå har innsett at banken er stengt og derfor ikke vil ha kontakt.
Steinar40 Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #3140 Skrevet 17. februar 2011 Kanskje hun har truffet en ung fyr (som ikke er grumpy og satt) som har mer penger enn deg - også har han bestemt for henne?? Jeg håper virkelig ikke det for hennes del. Kommer aldri til å ende bra.
Fremhevede innlegg