Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Som jeg ser det så har hun bare "oppnådd" å kaste bort akkurat like mye tid som meg hittil.

Ny vinkling:

Når du sier at hun kun har oppnådd å kaste bort like mye tid som deg, så forutsetter du at hun har vært ute etter det samme som du er ute etter. Den forutsetningen er, med største mulige sannsynlighet, feil. Og da blir også din påstand feil.

Jeg mener at hun kun har vært ute etter pengene dine, og med den forutsetningen, så har hun faktisk oppnådd nøyaktig det hun var ute etter.

Endret av QueenPenelope
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette blir bare for dumt. Siden jeg har adhd har jeg hengt en del på et forum som heter bokstavbarna. Der er det mange folk med adhd og aspergers, men jeg har ennå tilgode å se en som har hatt like tungt for det som Steinar. Han virker rett og slett alt for hard rammet til at det kun kan være aspergers som ligger til grunn. Kan det vært en mer alvorlig form for autisme? Anbefaler deg fortsatt å lese Ellingbøkene, eller se filmene, tror du kan kjenne deg igjen i det rigide tankemønsteret da.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ingen interesse av å prøve å lære deg noe som helst.

Først og fremst - jeg refererte ikke til at du forsøkte å lære meg spesifikt noe. Det du skrev tidligere i tråden formulerte du som om vi alle hadde noe å lære.

Jeg siterer:

Et meget godt råd til alle. Selv om sikkert ingen skjønner det hehe.

Det virker nemlig rimelig håpløst. Ser ingen tegn på at du har evne til å lære (lenger). Så der har nok du og hun tolkningsdama mi muligens noe til felles. Alt tyder i hvert fall på det i øyeblikket.

Jeg vet ikke hvorfor du skulle ha noen tanker om min læreevne...? :vetikke:

Jeg konstaterer altså bare de rene fakta :smoke:

Jeg og :nigo:

Du, hr. ittno.dott.no, forøker å fake smart. Sorry, funker ikke. Det er også fakta.

Skrevet (endret)

Hva mener du med dette? Og på hvilken måte er dette relevant for din rolle i denne saken? Vennligst forklar.

Jeg mener at det jeg absolutt ikke vil ha er feil dame inn i livet mitt.

Det koster betydelig mer enn det smaker. Ris til egen bak. Nei takk!

Og derfor har det hele tiden vært aller viktigst å unngå dette.

Så lenge hun ikke beviser det jeg trenger å se, så er ingenting aktuelt sett ifra mitt ståsted.

Endret av Steinar40
Skrevet

Det som Steinar sier nå, kalles rasjonalisering (de luxe!).

Rasjonalisering kan være det samme som sunn fornuft.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg mener at det jeg absolutt ikke vil ha er feil dame inn i livet mitt.

(...)

Så lenge hun ikke beviser det jeg trenger å se, så er ingenting aktuelt sett ifra mitt ståsted.

NÅR har du tenkt å begynne å leve i tråd med det du sier her og kutte ut den feile damen som verken har tenkt å endre innstilling, flytte sørøstover eller dele livet sitt med deg?

Gjest Blondie65
Skrevet

Rasjonalisering kan være det samme som sunn fornuft.

Du får spørre vedkommende som skrev ordet hva hun mente, her er ordbokdefinisjonen:

rasjonalisering.

— 1. Organisering av produksjons- el. arbeidsprosesser slik at innsatsen av kapital og arbeid blir mest mulig effektivt utnyttet.

— 2. Psyk., det å bortforklare, finne akseptable grunner som skjuler virkelige og uakseptable motiver.

Det første er ofte knyttet til å spare resurser f.eks. ved å gå til oppsigelser av ansatte.

Det andre - som jeg antar var ment her - betyr at man prøver å bortforklare/omforklare/skjule at man har gjort en gigant tabbe.

Skrevet

Nei, hun har ikke det. Hun har oppnådd penger. Og ettersom du gjentar til det kjedsommelige hvor viktig penger er, kan du faktisk ikke snu nå, og bagatellisere betydningen av dem.

Dine penger gjorde det mulig for henne å flytte vekk fra mannen sin.

Dine penger har også gjort det mulig for henne å unngå å bryte helt med mannen sin, i form av å dele boet de har sammen. Ettersom pengene dine også har gått til å betale halvparten av HANS husleie.

Pengene dine har gjort det mulig for henne å jobbe langt mindre enn hun ellers måtte ha gjort, og dermed gitt henne masse tid til å gjøre andre ting.

Og pengene dine har antageligvis gjort det mulig for henne å kjøpe seg ting hun ellers ikke hadde hatt råd til.

Og alt hun har måttet gjøre, er å sende noen sms eller e-poster og innimellom love noe som ligger så langt frem i tid at det finnes 100 muligheter for å trekke lovnadene tilbake, eller klage litt over hvor vanskelig hun har det.

Helt ubegripelig at du ikke ser dette selv.

Hvem har sagt at jeg ikke ser dette? Men virkeligheten er nok slik at penger, og ikke minst det man kan få for penger, er betydelig viktigere for henne enn det er for meg.

Steinar: Hvordan tolker du at hun ikke har fortalt mannen sin om deg enda? Og at hun ikke engang har forlangt å dele boet (enten selge huset, eller forlange at han kjøper ut henne) slik at hun kan få kuttet utgiftene sine, og kanskje til og med få en pen slump penger inn på egen konto?

Jeg tolker det som en helgardering.

Det siste hun fortale meg var at de planlegger å selge huset før sommeren og at taksten er høy. Men ingenting av dette imponerte på meg ettersom oppførselen hennes overfor meg er helt feil.

Og når det gjelder henne og penger, så er mitt inntrykk at hun stort sett ikke har peiling på noe annet enn å bruke dem opp. Og det har vært en negativ overraskelse.

Skrevet

Ny vinkling:

Når du sier at hun kun har oppnådd å kaste bort like mye tid som deg, så forutsetter du at hun har vært ute etter det samme som du er ute etter. Den forutsetningen er, med største mulige sannsynlighet, feil. Og da blir også din påstand feil.

Jeg mener at hun kun har vært ute etter pengene dine, og med den forutsetningen, så har hun faktisk oppnådd nøyaktig det hun var ute etter.

Ja, hun har oppnådd å surre dem bort. Og jeg kaller ikke det å oppnå noe.

Skrevet (endret)

Dette blir bare for dumt. Siden jeg har adhd har jeg hengt en del på et forum som heter bokstavbarna. Der er det mange folk med adhd og aspergers, men jeg har ennå tilgode å se en som har hatt like tungt for det som Steinar. Han virker rett og slett alt for hard rammet til at det kun kan være aspergers som ligger til grunn. Kan det vært en mer alvorlig form for autisme? Anbefaler deg fortsatt å lese Ellingbøkene, eller se filmene, tror du kan kjenne deg igjen i det rigide tankemønsteret da.

Det du oppfatter som et rigid tankemønster er noe som skjer med de fleste når man passerer 40+års alder. Og det er nok ikke helt usannsynlig at menn blir hardere "rammet", tenker jeg hehe

Prøv å diskutere med faren din (hvis han er over 40+) så skal du se hvor lett det er ;)

Endret av Steinar40
Skrevet

Jeg tolker det som en helgardering.

Hvorfor vil du ha en dame som helgarderer?!

Ja, hun har oppnådd å surre dem bort. Og jeg kaller ikke det å oppnå noe.

Det var ikke poenget.

Poenget er at hun har fått det hun er ute etter i forhold til deg. På din bekostning. Vi sitter bare her og lurer på hvor lenge du skal la henne utnytte og le av deg...

• Liker 1
Skrevet

NÅR har du tenkt å begynne å leve i tråd med det du sier her og kutte ut den feile damen som verken har tenkt å endre innstilling, flytte sørøstover eller dele livet sitt med deg?

Som sagt, hennes oppførsel som den er betyr at ingenting er aktuelt.

Og vi har heller ingen kontakt i øyeblikket.

Skrevet

Det andre - som jeg antar var ment her - betyr at man prøver å bortforklare/omforklare/skjule at man har gjort en gigant tabbe.

Ja, og dette kan være det eneste rette å gjøre.

Skrevet

Det du oppfatter som et rigid tankemønster er noe som skjer med de fleste når man passerer 40+års alder. Og det er nok ikke helt usannsynlig at menn blir mer sterkere "rammet", tenker jeg hehe

Prøv å diskutere med faren din (hvis han er over 40+) så skal du se hvor lett det er ;)

Enda en bortforklaring og ansvarsfraskrivelse. Finnes det noe som helst i ditt liv du selv tar ansvar for?

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor vil du ha en dame som helgarderer?!

Det vil jeg selvfølgelig ikke ha.

Jeg har sagt at hun må satse alt på oss i sammen. Men at hun må velge og ville det selv. Dette har jeg ventet på å få se.

Det var ikke poenget.

Poenget er at hun har fått det hun er ute etter i forhold til deg. På din bekostning. Vi sitter bare her og lurer på hvor lenge du skal la henne utnytte og le av deg...

Hun får ikke mer penger. Det har jeg bestemt for lengst.

Skal noe endre seg så blir det helt opp til henne å sørge for det. Jeg gjør ingenting.

Skrevet

Det du oppfatter som et rigid tankemønster er noe som skjer med de fleste når man passerer 40+års alder. Og det er nok ikke helt usannsynlig at menn blir mer sterkere "rammet", tenker jeg hehe

Pappa er faktisk en ganske oppegående fyr. Han kan være litt konservativ noen ganger og er kanskje ikke like oppdatert som meg på de siste trendene, men han går helt fint ann å diskutere med, og han gir seg når han skjønner at han tar feil.

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Ja, og dette kan være det eneste rette å gjøre.

Er det riktig å bortforklare sin egen oppførsel? Bortforklare er ikke et positivt ladet ord Steinar. Man bortforklarer noe når man har noe å skjule, ikke vil innrømme at en har gjort feil - stort sett det du har utviklet til en ren sport i +3000 innlegg bare i denne tråden alene.

Skrevet

Det vil jeg selvfølgelig ikke ha.

Jeg har sagt at hun må satse alt på oss i sammen. Men at hun må velge og ville det selv. Dette har jeg ventet på å få se.

Hun får ikke mer penger. Det har jeg bestemt for lengst.

Skal noe endre seg så blir det helt opp til henne å sørge for det. Jeg gjør ingenting.

Og i mellomtiden så venter du. Venter og venter og venter og venter. Selv etter halvannet år hvor hun ikke har beveget seg en millimeter i riktig retning, så venter du.

Du burde virkelig slå opp definisjonen av "å avslutte" samt "å gå videre i livet"...

• Liker 1
Skrevet

Enda en bortforklaring og ansvarsfraskrivelse. Finnes det noe som helst i ditt liv du selv tar ansvar for?

Jeg tar ansvaret for hele min oppførsel. Men jeg tar ikke ansvaret for hennes oppførsel.

Skrevet

Jeg tar ansvaret for hele min oppførsel. Men jeg tar ikke ansvaret for hennes oppførsel.

Tull. Du bortforklarer og fraskriver deg ansvaret for det meste.

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...