Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og du har vært en av dem i 1,5 år nå. ;)

Joda, jeg kan se den. Jeg har belønnet feil oppførsel.

Egentlig hadde jeg forutsatt og håpet og tenkt at folk i voksen alder faktisk skulle være relativt voksne ellers også, men det stemmer nok langt ifra på alle dessverre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egentlig hadde jeg forutsatt og håpet og tenkt at folk i voksen alder faktisk skulle være relativt voksne ellers også, men det stemmer nok langt ifra på alle dessverre.

Det kommer når du blir 50. Det har i hvert fall jeg hørt.

• Liker 1
Skrevet

Du skjønte ironien, sant? ;)

Er det noe jeg ikke skjønner? :smoke: hehe

Skrevet

Det kommer når du blir 50. Det har i hvert fall jeg hørt.

Det kan sikkert være noe i det altså :ler:

Skrevet

Ååååå???? Mener du det????

Så prosjektet går altså ut på å få tolkningsdama til å gjøre det hun sier???

Eller vil du at hun skal si det hun gjør...?

Begge deler selvfølgelig.

Og hadde hun gjennomført dette så kunne kanskje hun og jeg spart meg (og henne) for en masse bortkastet tid.

Dessuten har det vel nesten blitt et slags prosjekt av det hele etterhvert - en slags psykologisk studie. Ikke akkurat av mitt frie valg, men det går ikke alltid som man vil i denne verden.

Uansett tolkningsdama faller nok i den kategorien av mennesker som sier det hun har lyst til til menn som deg, for så å få en fordel av det. Hun sier ikke at hun skal flytte fordi hun mener det, men fordi hun da vet at du får et håp, og tidligere har det betydd penger!!

Ja, jeg har som sagt belønnet helt feil oppførsel. Og det var en stygg tabbe ifra min side.

At du i din total-logiske verden insisterer på å få inn i hodet hennes at hun MÅ mene at hun skal flytte når hun SIER at hun skal flytte - det er en umulig oppgave. Denne dama kommer til å fortsette å si en ting og mene/gjøre en annen.

Mye mulig, men ikke overfor meg.

Jeg har støtt på mange menn som er sånn også.

Folk som sier en ting og mener en annen ting er det egentlig ganske lett å avsløre etterhvert. Også er det veldig lurt å bare holde seg unna dem. De som lar seg lure er helst oppover ørene forelsket og/eller svært naive. Og/eller de lider av det samme som deg.

Ingen grunn til å tro at menn er noe bedre enn kvinner på dette området. Tvert imot.

Skrevet

Og hadde hun gjennomført dette så kunne kanskje hun og jeg spart meg (og henne) for en masse bortkastet tid.

Hun har da ikke kastet bort noe tid. Hun bor der hun bor og livet går sin vante gang. Sender deg en melding i ny og ne for å be om noe. Kan ikke se at hun er den som har kastet bort tiden her..

Skrevet

Hun har da ikke kastet bort noe tid. Hun bor der hun bor og livet går sin vante gang. Sender deg en melding i ny og ne for å be om noe. Kan ikke se at hun er den som har kastet bort tiden her..

Kaste bort tiden er som vanlig en definisjonssak.

Men ender det på denne måten så kan ikke jeg se at hun egentlig har oppnådd noe som helst i praksis hun heller.

Skrevet (endret)

Fordi du (og alle andre) sannsynligvis ikke fikk med deg ordet egen i følgende setning jeg skrev:

"Derfor skal man ALDRI undervurdere egen og andres dumskap."

Som altså betyr at også DU kan være dum og teit hvis du ikke passer deg :smoke:

Jeg fikk med meg ordet egen - det er igrunnen derfor jeg har ledd så voldsomt.

Alle debattantene i denne tråden her har garantert en eller annen gang gått på ei blemme i kjærlighetens navn. Alle har vært dumme og/eller naive og alle har gjort feil, oppdaget feilen og lært.

Meg inkludert.

At du, som ikke på noe sett og vis er i stand til å diskutere som et oppegående menneske, som ikke har noe livserfaring (eller i allefall ikke har erfaring med så mye annet enn å sitte hjemme hos deg selv og ruge over verdens og kvinners ondskap) og som har gått på din aller første blemme i kjærlighetens navn helt nylig, du skal belære andre mennesker som alt har vært ute den vinternatta man ofte snakker om... ja det blir for meg komplett latterlig.

De fleste mennesker opplever den typen forelskelse som du har opplevd tidlig i livet og går i fella, gir for mye og venter for lenge på et eller annet utnyttende menneske. Det er helt normalt. Det sørgelige med deg er at du er godt over førti før det skjer deg. Kanskje er det derfor det virker vanskeligere for deg å forstå det. Kanskje er det derfor du ikke klarer å moderere egen oppførsel og at du ikke forstår din egen rolle i saken - kanskje har du bare ikke blitt ferdig med modningsprosessen og skjønt at det er mulig å få sex fra et annet menneske... jeg vet ikke :vetikke:

Uansett - det blir sabla ironisk at du skal lære meg eller noen andre noe om livet Stein-gutt. Du må nesten ut og oppleve det først :smoke:

Endret av Suzy
  • Liker 5
Skrevet

Kaste bort tiden er som vanlig en definisjonssak.

Men ender det på denne måten så kan ikke jeg se at hun egentlig har oppnådd noe som helst i praksis hun heller.

Hun har fått en hel del penger uten å anstrenge seg da...

• Liker 3
Skrevet

Jeg fikk med meg ordet egen - det er igrunnen derfor jeg har ledd så voldsomt.

Alle debattantene i denne tråden her har garantert en eller annen gang gått på ei blemme i kjærlighetens navn. Alle har vært dumme og/eller naive og alle har gjort feil, oppdaget feilen og lært.

Meg inkludert.

At du, som ikke på noe sett og vis er i stand til å diskutere som et oppegående menneske, som ikke har noe livserfaring (eller i allefall ikke har erfaring med så mye annet enn å sitte hjemme hos deg selv og ruge over verdens og kvinners ondskap) og som har gått på din aller første blemme i kjærlighetens navn du skal belære andre mennesker som alt har vært ute den vinternatta man ofte snakker om... ja det blir for meg komplett latterlig.

De fleste mennesker opplever den typen forelskelse som du har opplevd tidlig i livet og går i fella, gir for mye og venter for lenge på et eller annet utnyttende menneske. Det er helt normalt. Det sørgelige med deg er at du er godt over førti før det skjer deg. Kanskje er det derfor det virker vanskeligere for deg å forstå det. Kanskje er det derfor du ikke klarer å moderere egen oppførsel og at du ikke forstår din egen rolle i saken - kanskje har du bare ikke blitt ferdig med modningsprosessen og skjønt at det er mulig å få sex fra et annet menneske... jeg vet ikke :vetikke:

Uansett - det blir sabla ironisk at du skal lære meg eller noen andre noe om livet Stein-gutt. Du må nesten ut og oppleve det først :smoke:

Jeg har ingen interesse av å prøve å lære deg noe som helst.

Det virker nemlig rimelig håpløst. Ser ingen tegn på at du har evne til å lære (lenger). Så der har nok du og hun tolkningsdama mi muligens noe til felles. Alt tyder i hvert fall på det i øyeblikket.

Jeg konstaterer altså bare de rene fakta :smoke:

Lære deg noe er bare din oppgave.

Skrevet

Hun har fått en hel del penger uten å anstrenge seg da...

Penger er ikke alt.

Og stort sett har hun bare surret dem bort så vidt jeg kan se.

Gjest Ludovie
Skrevet

Men Steinar: Du sa jo at hun ikke hadde oppnådd noe. Men, som Suzy påpeker, har hun jo fått en del penger uten å anstrenge seg - det eneste hun har trengt å gjøre er å vekselvis si at hun skal flytte til deg en gang i fremtiden, og å kalle deg en pikk og lignende skjellsord. Det siste faller henne dessuten tydeligvis veldig lett. Så jo, hun har jo oppnådd masse.

• Liker 1
Gjest Ludovie
Skrevet

... mens du bare har tapt. Det gjelder både tid, penger og energi.

Skrevet (endret)

Men Steinar: Du sa jo at hun ikke hadde oppnådd noe. Men, som Suzy påpeker, har hun jo fått en del penger uten å anstrenge seg - det eneste hun har trengt å gjøre er å vekselvis si at hun skal flytte til deg en gang i fremtiden, og å kalle deg en pikk og lignende skjellsord. Det siste faller henne dessuten tydeligvis veldig lett. Så jo, hun har jo oppnådd masse.

Som jeg ser det så har hun bare "oppnådd" å kaste bort akkurat like mye tid som meg hittil.

Endret av Steinar40
Skrevet

... mens du bare har tapt. Det gjelder både tid, penger og energi.

Noen ganger vinner man selv mer på å "tape".

Gjest Eurodice
Skrevet

Sjel, vær trofast til det siste!

Seirens seir er alt å miste.

Tapets alt din vinning skapte;

evig eies kun det tapte!

• Liker 1
Gjest Ludovie
Skrevet

Hun har da ikke kastet bort noe tid, Steinar! Tvert imot, hun har bare levd livet sitt som vanlig, og av og til vekselvis gitt ulne lovnader, og skjelt deg ut, sånn at hun skulle få mer penger. Mye penger for minimal innsats.

• Liker 2
Gjest Ludovie
Skrevet

Hva mener du med dette? Og på hvilken måte er dette relevant for din rolle i denne saken? Vennligst forklar.

Gjest Eurodice
Skrevet

Hva mener du med dette? Og på hvilken måte er dette relevant for din rolle i denne saken? Vennligst forklar.

Det som Steinar sier nå, kalles rasjonalisering (de luxe!).

Skrevet

Som jeg ser det så har hun bare "oppnådd" å kaste bort akkurat like mye tid som meg hittil.

Nei, hun har ikke det. Hun har oppnådd penger. Og ettersom du gjentar til det kjedsommelige hvor viktig penger er, kan du faktisk ikke snu nå, og bagatellisere betydningen av dem.

Dine penger gjorde det mulig for henne å flytte vekk fra mannen sin.

Dine penger har også gjort det mulig for henne å unngå å bryte helt med mannen sin, i form av å dele boet de har sammen. Ettersom pengene dine også har gått til å betale halvparten av HANS husleie.

Pengene dine har gjort det mulig for henne å jobbe langt mindre enn hun ellers måtte ha gjort, og dermed gitt henne masse tid til å gjøre andre ting.

Og pengene dine har antageligvis gjort det mulig for henne å kjøpe seg ting hun ellers ikke hadde hatt råd til.

Og alt hun har måttet gjøre, er å sende noen sms eller e-poster og innimellom love noe som ligger så langt frem i tid at det finnes 100 muligheter for å trekke lovnadene tilbake, eller klage litt over hvor vanskelig hun har det.

Helt ubegripelig at du ikke ser dette selv.

Steinar: Hvordan tolker du at hun ikke har fortalt mannen sin om deg enda? Og at hun ikke engang har forlangt å dele boet (enten selge huset, eller forlange at han kjøper ut henne) slik at hun kan få kuttet utgiftene sine, og kanskje til og med få en pen slump penger inn på egen konto?

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...