Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så nå sier du at jeg juger?

Jeg flyttet hjemmenfra da jeg var 16. Hvordan tror du jeg har klart meg i livet? Dette er et seriøst spørsmål.

Det første jeg tenker er at du flyttet i sammen med en fyr.

Klarte deg helt selv som 16-åring kan jeg aldri tenke meg du gjorde. Hvis du ikke bodde på hybel og levde på borteboerstipend og studielån da selvfølgelig. Men det er ikke det samme som å klare seg selv.

Det er heller ikke å klare seg selv hvis du fikk penger/goder av foreldrene dine eller av denne fyren du levde med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her vil jeg utdype, har du hatt et forhold på NOE NIVÅ til en kvinne, utenom din mor. Har du hatt en dyp samtale med en kvinne, noen gang?

Ååååå nå er du veldig personlig. Dette er sikkert veldig privat for Steinar.... Og litt flaut også... :flau: Å innrømme at han aldri har... ja det private du vet.... :flau:

Skrevet

Har du hatt noe forhold til en kvinne bortsett fra det du (innbiller deg at du) har til tolkningsdama?

Hm?

Skrevet

Jaha? Og hva er den nye taktikken din?

På hvilken måte har du gjort det?

Har du ikke fått det med deg?

Han har satt et aller siste ULTIMATIUM!!

Hardt mot hardt!

Firer ikke en tomme!

.... eller vent, det er jo ikke noe nytt...

Nå ble jeg litt usikker også. Ja, hva er den nye taktikken?

Den nye taktikken er at jeg ikke kommer til å fire en tomme.

My way or the high way! :smoke:

Skrevet

Steinar, har du sagt til henne at hun skal få pengene dine at du skal hjelpe henne økonomisk hvis hun flytter til deg?

Hei Pøbelsara, hjelper deg litt mht oppdateringen:

Her er en av mailene hun sendte meg i dag:

"Hei søten min ♥

Nei du må hjelpe mej nå!!!!! Du får heller få tilbake senere vis du ABSOLUTT MÅ!!!!!!! Jeg Må ha til forsikring på bilen 6000 ,- skulle vært betalt i januar og så må jeg betale på huset... Jeg føler du er den rette for mej , og jeg er sikker på att vi to får det fint i sammen , vi er veldig like og litt ulike....bra kombinasjon ♥"

Kan noen av dere virkelig forstå dette? :klo:

Nei, alt er faktisk ikke ved det samme gamle. Dette er hva jeg svarte henne på mailen og som hun nå forholde seg til:

"Jeg MÅ nå se noe mer enn bare tomt prat ifra din side!

Du får som sagt låne penger av mora di så lenge, og jo fortere vi treffes og blir enige, desto fortere kan du betale henne tilbake igjen.

Det er altså helt opp til deg selv. Og nå må jeg være streng med deg. Kan ikke bare holde på sånn som dette!

Jeg har faen ikke sett deg engang siden i sommer!

Og du kan ikke alltid få viljen din uten å gjøre noe som helst for det selv. Tenk litt på meg også!"

Akk, dette er jammen bare trist...

Skrevet

Klarte deg helt selv som 16-åring kan jeg aldri tenke meg du gjorde. Hvis du ikke bodde på hybel og levde på borteboerstipend og studielån da selvfølgelig. Men det er ikke det samme som å klare seg selv.

Dette er vel likt for både gutter og jenter som flytter pga av skole??? Og har ingenting med å blir forsørget av en ektefelle å gjøre!!!!

• Liker 2
Skrevet

:skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte:

Skrevet

Det svarer ikek på spørsmålet - det er akkurat det du sa for et halvt år siden og enda lenger tilbake. Akkurat det samme, så hva er annerledes nå?

Gjest Passing by
Skrevet

Det kan sikkert godt være.

Men her er det altså en vesentlig kjønnsforskjell ute og går igjen.

Samme hvor likestilte "vi" innbiller oss å være i dagen samfunn, så forventer forsatt de fleste kvinner at mannen skal ta seg av og forsørge henne.

Noe menn ikke forventer på samme måte av ei kvinne.

Og dermed blir kjønn helt avgjørende når det gjelder hvordan man reagerer på slike "krav".

Og om du/dere ikke liker det, spiller ingen som helst rolle ute i den virkelige verden. Sånn fungerer det fortsatt. Hvis man skal være helt ærlig.

Ok, nå skal jeg være helt ærlig. JEG HAR ALDRI UTNYTTET EN MANN FOR PENGER, JEG HAR ALLTID HATT EGEN INNTEKT OG HAR KLART MEG SELV, OGSÅ DA JEG BLE SKILT. Bånn ærlig, så kom ikke her og beskyld meg for å opptre som den "gærne" damen din. Og menn av idag forventer faktisk at kvinnene er med på å forsørge familien, det er en felles greie idag.

Skrevet

Isåfall har hun fortsatt ikke klart å kommunisere dette på en normal måte.

Det finnes faktisk ingenting normalt i å si til meg; "Jeg skal flytte til deg til sommeren." hvis hun egentlig vil noe helt annet selv.

For veldig mange mennesker er det faktisk helt normalt at HANDLINGER kommuniserer over 80% ofte nærmere 90%, mens ORD kommuniserer de siste 10%

Det er her du sliter med medmennesklig kommunikasjon, Steinar, rett og slett.

Skrevet

Det er heller ikke å klare seg selv hvis du fikk penger/goder av foreldrene dine eller av denne fyren du levde med.

Nå er du bare vanskelig!

Å få borteboerstipend som 16-åring kommer da virkelig ikke innunder å forvente å bli forsørget av en mann?

Og hvis jeg og en mann bor sammen og deler alle regninger 50/50. Hvem forsørger da hvem? I følge din logikk blir vel jeg da forsørget av mannen?

Gjest Passing by
Skrevet

:ler:

Hun har brukt deg i ett og et halvt år allerede :kari:

Hvorfor skal hun endre noe (sett fra hennes side)? Hun får det hun vil ha (penger) uten å lee mer enn jugemuskelen (tunga) og det på trygg avstand fra deg.

Sant, hun trenger ikke å betale med sex engang, noe andre golddiggende kvinner gjerne må, hun trenger bare å lyve i telefonen, via sms. Et fantastisk opplegg i grunnen. Nei, ikke tenk tanken engang Steinar, jeg ville ikke ha gjort det samme.

Skrevet

Hva mener du?

Tror du Kate W lyver?

Jeg har levd 10 år lenger enn henne, og jeg har heller ALDRI blitt forsørget. I samboerskap har vi delt likt på alle utgifter.

Jeg tror som de fleste andre her at du har fått sett litt naken hud, og har mistet hodet fullstendig.

Du kan ikke bygge et forhold på det utgangspunktet dere har. Skjønner du det ikke???

Kan du forklare med hva som er grunnmuren i forholdet deres bortsett fra at hun er huslig og du er "solid"?

Ungene hennes vil nok synes dette blir en fest!

Jeg ser ikke noe som helst galt i forsørge hverandre på en rettferdig måte og etter beste evne.

Når man lever i et parforhold så har man altså visse økonomiske/praktiske fordeler av det. Eller man kan i hvert fall ha det hvis begge bruker hue litt. Noe selvfølgelig ikke alle gjør.

Skrevet

Nå er du bare vanskelig!

Å få borteboerstipend som 16-åring kommer da virkelig ikke innunder å forvente å bli forsørget av en mann?

Og hvis jeg og en mann bor sammen og deler alle regninger 50/50. Hvem forsørger da hvem? I følge din logikk blir vel jeg da forsørget av mannen?

:Nikke: Sikkert. Mannens penger er selvsagt mer verdt. :regler:

Skrevet

Har du hatt noe forhold til en kvinne bortsett fra det du (innbiller deg at du) har til tolkningsdama?

Jeg venter fortsatt på svar på dette jeg da.... :roll:

Gjest Passing by
Skrevet

Vet du, Steinar, hva med å si høyt til deg selv.

"Jeg heter Steinar, jeg har dummet meg ut, denne dama var aldri interessert i meg. Bare i Mr. Penis, og i pengene mine!"

Glem Mr. Penis, det er kun pengene. Mr. Penis har hun ikke sett på veeeeldig lenge, og hadde hun savnet den så hadde hun vært hos den for lenge siden.

• Liker 2
Skrevet

Hva? Så om en kvinne flytter hjemmenfra som tenåring, så er det for å flytte sammen med en mann? Jeg flyttet for å studere, jeg fikk studielån, ja, men det er jo faktisk å klare seg selv, spesielt når man jobber to, tre jobber vedsiden av. Foreldrene mine (eller min far, som du vel mener) har aldri bidratt til økonomien min. Jeg flyttet ikke sammen med en mann før jeg giftet meg, og da jobbet jeg 140% for å støtte ham gjennom sine studier.

• Liker 1
Skrevet

Steinar, har du sagt til henne at hun skal få pengene dine at du skal hjelpe henne økonomisk hvis hun flytter til deg?

Det sier seg selv at vi deler på alle utgifter når vi bor og lever i sammen.

Skrevet

Dette er vel likt for både gutter og jenter som flytter pga av skole??? Og har ingenting med å blir forsørget av en ektefelle å gjøre!!!!

Regn med at min saksbehandler var en mann. Så da ble jeg EGENTLIG forsørget av en mann...

Skrevet

Regn med at min saksbehandler var en mann. Så da ble jeg EGENTLIG forsørget av en mann...

Enkel logikk: Statsministeren i Norge er en mann. :nigo:

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...