KaDust Skrevet 16. januar 2011 #21 Skrevet 16. januar 2011 Om det er snakk om kaker å slikt jeg får servert, så forsyner jeg meg ikke i det hele tatt. Jeg liker ikke kake, og skjønner ikke hvorfor jeg skal tvinge det i meg for høflighetsskyld når det ikke er særlig sunt heller. Er det middager så prøver jeg gjerne å spise opp. Er ikke alle grønnsaker det går så bra med da, om det er kokt. Ikke skjønner jeg hvorfor man skal koke de heller, da de er mye mer næringsrike og smakfulle som ferske råvarer.
N@omi Skrevet 16. januar 2011 #22 Skrevet 16. januar 2011 Jeg har aldri hatt et problem med at jeg får servert mat jeg absolutt ikke liker. Er det en type dessert/kaker som jeg ikke er veldig glad i, forsyner jeg meg med litt, og kun èn gang.
Plym Skrevet 16. januar 2011 #23 Skrevet 16. januar 2011 Nei, jeg spiser ikke ting jeg ikke liker. Ser virkelig ikke poenget med det. Normal høflighet?
Neala Skrevet 16. januar 2011 #24 Skrevet 16. januar 2011 Normal høflighet? Det går an å takke nei uten å være uhøflig.
Gina_ Skrevet 16. januar 2011 #25 Skrevet 16. januar 2011 Normal høflighet? Er det høflig å stappe i seg mat man ikke kan fordra, og skjære grimaser under hele måltidet? Jeg syns ikke det. Jeg takker pent nei, spiser det jeg liker, og blir det spørsmål forklarer jeg at nei, jeg liker det ikke. Har alltid vært kresen, folk i min omgangskrets er vant til det. Krever ingen spesialbehandling heller - serveres det poteter + kjøtt jeg ikke liker, da spiser jeg poteter 1
Pingting Skrevet 16. januar 2011 #26 Skrevet 16. januar 2011 Jeg er ekstremt lite kresen, så det er egentlig ikke en problemstilling for min det. Helt ærlig: jeg kan ikke komme på noe jeg noengang har spist som jeg ikke har klart å spise opp. Så hvis jeg først skulle blitt servert noe sånt, så fortjener nesten kokken ros for prestasjonen, tror jeg. Får jeg servert noe jeg klarer å spise men ikke synes er noe særlig, så spiser jeg opp. 1
Plym Skrevet 21. januar 2011 #27 Skrevet 21. januar 2011 Er det høflig å stappe i seg mat man ikke kan fordra, og skjære grimaser under hele måltidet? Jeg syns ikke det. Jeg takker pent nei, spiser det jeg liker, og blir det spørsmål forklarer jeg at nei, jeg liker det ikke. Har alltid vært kresen, folk i min omgangskrets er vant til det. Krever ingen spesialbehandling heller - serveres det poteter + kjøtt jeg ikke liker, da spiser jeg poteter Nei, det er ikke høflig å skjære grimaser under måltidet. jeg svarte som jeg gjorde fordi du ikke så poenget med å spise det du får servert. Jeg mener det er normal høflighet å forsøke, for å vise at man setter pris på det man får. Men er det noe man har prøvd å spise flere ganger, og bare ikke får til, så er det jo selvfølgelig bedre å la være.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå