Gå til innhold

Spise mat man ikke liker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Spiser du noen ganger mat du ikke liker? Hva er det og hvorfor spiser du det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ofte. Jeg hater tomat og alkohol, men det er mange som elsker dette.

I forretter og middagsretter er det ofte rå tomat, og i desserter/konfekt er det ofte alkohol.

Må jo bare tvinge det ned når jeg er på besøk hos andre.

Gjest Spinell
Skrevet (endret)

Det spørs hvor sterkt jeg misliker det jeg får servert. Jeg spiser ikke det jeg over hodet ikke får ned (f.eks enkelte "hårete" oster), men om jeg får servert kvæfjordkake smiler jeg høflig, later som ingen ting og spiser en liten bit.

Endret av Spinell
Skrevet

Jeg spiser ingenting jeg ikke liker, sånn er det bare.

Skrevet

Neh, ser ikke vitsen i å ete noe jeg ikke liker..

Skrevet

Det er veldig lite jeg ikke liker, og det jeg liker mindre enn andre ting går greit ned. ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg er litt kresen på mat og det er en del ting jeg ikke liker, men hvis jeg får noe servert spiser jeg opp av høflighet. Hjemme spiser jeg aldri noe jeg ikke liker.

Skrevet

Det spørs hva det er. Er jeg invitert hos noen jeg kjenner, så spiser jeg ikke det jeg ikke liker. Men ellers ville jeg vært høflig og prøvd å spise det. Men misliker jeg det veldig sterkt, så lar jeg være og spise det.

Skrevet

Neh,pleier bare å si at jeg er mett - og hvis vert/vertinne maser,ville jeg sagt i fortrolighet at jeg får så dårlig mage av det, så da unngår jeg det :P

Skrevet

Det hender det ja, hvis jeg f.eks er hos andre og de serverer noe jeg i utgangspunktet ikke liker.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Når det gjelder mat er jeg ikke så veldig kresen. Jeg liker ikke så mange kaker, så de pleier jeg å holde meg unna, men kan godt true ned en liten bit for høflighetens skyld. Der jeg derimot ikke takler er kjøtt med fett og sener i, Dersom jeg tygger det og prøver å svelge får jeg brekninger, så da får jeg heller virke litt uhøflig å skjære bort deler av kjøttet. Så lenge maten er bra tilbrett liker jeg nesten alt, men dersom en amatørkokk har laget maten og kjøttet er seigt osv da har jeg mer problemer med det.

Skrevet

Jeg spiser ting jeg får servert så langt det lar seg gjøre.

Hvis det er noe jeg virkelig sliter med å få ned, lar jeg være.

Skrevet

Det er veldig lite mat jeg ikke klarer å spise, så om jeg får servert noe jeg ikke er kjempefan av spiser jeg det likevel. Og har vel egentlig aldri opplevd å få servert noe problematisk.

Skrevet

Var i selskap i julen og kakene kom på bordet etter middag. Trodde den ene hadde sjokolade i seg, men fant fort ut at det var dadler, og at det var noe jeg ikke likte noe særlig. Men spiste den allikevel for å være høflig. Jeg prøver stort sett å spise det jeg får, men går det ikke så går det ikke.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Jeg er litt sånn at de fleste ting jeg egentlig ikke liker, går jo ned, men så er det visse ting jeg bare ikke greier å få ned uten brekningstendenser. Og da er det egentlig mer høflig av meg å ikke spise det for jeg får det rett og slett ikke ned. Lutefisk for eksempel, jeg bare makter det ikke. Får jeg det servert hos andre så vil jeg slite veeeldig.

Skrevet

I selskap spiser jeg litt av det jeg ikke liker, (og vipper resten over på tallerkenen til samboer), for høflighets skyld. Best er det hvis jeg kan forsyne meg selv, da er det jo greit å ta bare litt. Greier å få ned det meste, men laksemousse, det er det verste jeg vet!!

Det kan også hende jeg spiser ting jeg egentlig ikke er så begeistret for hjemme, for å lære ungene å spise sunn mat :gjeiper:

Skrevet

Jeg prøver alltid å spise alt for høflighetens skyld når jeg er i selsakp, men klarer jeg ikke så klarer jeg ikke - og da får jeg bare beklage meg.

Jeg er ikke så kresen, men jeg tåler ikke seigt kjøtt, med sener og "tråder". Får jeg en slik bit i munnen MÅ den ut fort som F, ellers kaster jeg opp. Jeg har brent meg på å prøve å tvinge det ned/skylle med vann - jeg har flere ganger brekt meg/kastet opp ved middagsbordet.. :sjenert:

Skrevet

Jeg er ikke veldig glad i bløtekake, men når vi skal feire noen på jobb eller lignende har jeg pleid å ta et lite stykke. Grunnene er for å være høffelig og for å slippe å fortelle hver eneste gang at jeg ikke liker det... Det er akkurat som om bløtekake skal alle like og om jeg har forklart en gang at jeg ikke liker det så husker de ikke det neste gang :(

Skrevet

Jeg bruker ikke å spise ting jeg ikke liker. For all del, det er mye jeg ikke er begeistret for som jeg kan spise hvis jeg får det servert, men det byr meg i mot å spise ting jeg ikke liker.

Skrevet

Nei, jeg spiser ikke ting jeg ikke liker. Ser virkelig ikke poenget med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...