Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når bør jeg egentlig slutte med det???

Videoannonse
Annonse
Gjest Eowyn i.i.
Skrevet

Okei...Jeg leste i en bok at mot slutten av graviditeten så ville det å ligge rett på rygg forhindre at babyen fikk surstoff fordi blodet ikke sirkulerer som normalt. Er så redd for at babyen ikke skal få nok surstoff selv om jeg får det...

Gjest sunshine-t
Skrevet

på slutten av svangerskapet, så lå jeg litt oppover. jeg klarte ikek å ligge på siden eller magen så da hadde jeg ikke noe valg.men da la jeg noe undermadrassen så jeg kom litt skeivt viss du skjønner... og da lå jeg mye bedre også faktisk. det ble ikke så mye tyngde på kroppen liksom.

Skrevet

Det er heller omvendt Eowyn, at du merker først at du ikke får nok surstoff før babyen får for lite, og da vil du nok automatisk legge deg på siden, så det er ikke noe du skal bekymre deg for.

Du blir svimmel og uvel.

Skrevet

Okei:) Føler meg litt mer avslappet nå, har tenkt mye på det der.:) Finner sikkert noen fikse løsninger etterhvert som det nærmer seg slutten av svangerskapet når det føles ubehagelig å ligge på rygg. Jeg liker jo egentlig best å ligge på magen jeg men det blir litt vanskelig nå.:D Og så kan jeg ikke fordra å ligge på siden....Men det blir vel en vanesak etterhvert!

Skrevet

Jeg savner også å ligge på magen, får ikke sove på ryggen heller, så ligger på siden/over på magen så langt det lar seg gjøre før det blir ubehagelig. Først var jeg redd for å klemme ihjel ungen, men har kommet til at "før det skjer" vil jeg ligge så ubehagelig at jeg vil nok snu meg av meg selv :-? .

Skrevet

Jeg har ikke hørt annet enn at man skal slutte med å ligge på ryggen etter uke 12, pga. at oksygentilførselen til fosteret blir radikalt dårligere da. Av samme grunn skal man heller ikke trene feks. situps under graviditeten, mens annen trening er OK. (ikke styrketrening).

Er det ikke sånn likevel?

Gjest Anonymous
Skrevet

Uke 12 var nå veldig tidlig, jeg har hørt noe om 3. trimester.

Du kan trene sit-ups, men ikke "vanlig" rett framover, fordi den store magemuskelen deler seg. Skrå sit-ups, for styrking av de skrå magemusklene er OK - det står i alle fall i heftet fra Libero jeg fikk ved første kontroll...

Skrevet

Jeg får ikke lov til å ligge på ryggen i det hele tatt

pga at barna da kommer til å trykke på en nerve som

gjør at jeg får lammelser i bena..

Uansett er det ikke noe problemer, for jeg har ikke sjans

til å ligge på ryggen ..

Skrevet

Jag började med att sova på rygg i 3:e månaden ungefär, har alltid sovit på mage men det blev verkligen obekvämt. Nu senaste veckan har jag börjat få problem med sovställning - ligger jag på sidan så sparkar han - massor. Ett tag har jag kunnat ligga halvvägs på mage men det börjar också bli obekvämt nu.

Det är faktiskt ryggläge som fungerar bäst för mig och Malvin just nu, får se om det blir några domningar eller liknande längre fram. Min jordmor har inte sagt något om att det skulle vara olämpligt att ligga på rygg heller, ska fråga nästa gång.

Furstina som är i uke 31 nu.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...