Gå til innhold

Menn: vil dere vite det?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dama kan jo ta en test som viser positivt, å legen kan bekrefte at dama er gravid, men vet mannen om det er hans barn. Hu kan ha hatt flere tilfeldige sexpartnere i samme perioden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Riktig,men hun kan jo lyve om at hun er gravid også ;)

Gjest Mynona83
Skrevet (endret)

HERREGUD!!! Prøv å holde dere litt til tema da.. Snakker her om fakta: JEG ble gravid når jeg hadde sex med DEG! Vil du vite det?

Ikke noe jeg SIER at jeg blir gravid, må ha bevis osv.. det kommer jo evt senere. Ren fakta: vil du vite det hvis du har gjort noen gravid!

Saken var at jeg for noen år siden ikke fikk mensen, og ble j*vlig redd. Omstendighetene gjorde at jeg ikke fikk tak i graviditetstest med det første, og jeg sa til venninnen min at jeg lurte på hvordan jeg skulle si det til han jeg hadde hatt sex med (ikke ons, men en i bekjentskapskretsen). Jeg hadde hatt mange scenario i hodet på hvordan den samtalen kom til å gå. Hun svarer med, du trenger jo ikke å si noe til han da... Sånn startet diskusjonen.

Endret av Mynona83
Skrevet

Etter å ha vokst opp med foreldre som egentlig aldri burde ha vert sammen eller fått barn sammen så, NEI! Om du seriøst lurer på om jeg vil vite det eller ikke så trenger du ikke lure lengre, hvis det vi har sammen er så lite håndfast og solid at du lurer på om dette er noe jeg vil vite eller ikke så er det bare å ta abort og fortsette i livet.

Det er uansett ikke min unge hvis jeg ikke hadde medbestemmelesrett! Jeg mener at det og få barn inn i forhold det foreldrene ikke er 100% stabile i forhold til jobb og fremtidsutsikter samt at forholdet i seg selv er stabilt. Rett og slett er barnemisshandling, skal du drive på sånn får du gjøre det på dine egne premisser!

Skrevet

HERREGUD!!! Prøv å holde dere litt til tema da.. Snakker her om fakta: JEG ble gravid når jeg hadde sex med DEG! Vil du vite det?

Ikke noe jeg SIER at jeg blir gravid, må ha bevis osv.. det kommer jo evt senere. Ren fakta: vil du vite det hvis du har gjort noen gravid!

Saken var at jeg for noen år siden ikke fikk mensen, og ble j*vlig redd. Omstendighetene gjorde at jeg ikke fikk tak i graviditetstest med det første, og jeg sa til venninnen min at jeg lurte på hvordan jeg skulle si det til han jeg hadde hatt sex med (ikke ons, men en i bekjentskapskretsen). Jeg hadde hatt mange scenario i hodet på hvordan den samtalen kom til å gå. Hun svarer med, du trenger jo ikke å si noe til han da... Sånn startet diskusjonen.

Og du må regne med at vi vil se dette fra mange flere sider enn deg og din venn.

Gjest Mynona83
Skrevet

Etter å ha vokst opp med foreldre som egentlig aldri burde ha vert sammen eller fått barn sammen så, NEI! Om du seriøst lurer på om jeg vil vite det eller ikke så trenger du ikke lure lengre, hvis det vi har sammen er så lite håndfast og solid at du lurer på om dette er noe jeg vil vite eller ikke så er det bare å ta abort og fortsette i livet.

Det er uansett ikke min unge hvis jeg ikke hadde medbestemmelesrett! Jeg mener at det og få barn inn i forhold det foreldrene ikke er 100% stabile i forhold til jobb og fremtidsutsikter samt at forholdet i seg selv er stabilt. Rett og slett er barnemisshandling, skal du drive på sånn får du gjøre det på dine egne premisser!

Leste du innlegget? Det var bestemt at det skulle bli en abort. Du har hatt en medbestemmelsesrett når barnet ble unnfanget - du burde brukt beskyttelse... Men du ville kanskje ikke visst det uansett om jeg tolker det riktig?

Gjest Mynona83
Skrevet

Og du må regne med at vi vil se dette fra mange flere sider enn deg og din venn.

Sorry, blir bare så irritert når spørsmålet er klart, og det blir dratt inn så mye som ikke er relevant. Etter min mening.

Det er klart det skal bevises at man er gravid osv.. men det var ikke det jeg lurte på i spm.

Gjest Mynona83
Skrevet

Jeg ville fortalt det. Føler at det er rettferdig.

Kan tenke meg at hvis jeg ikke hadde fortalt det, og han hadde fått greie på det noen år senere kunne det kanskje vært litt "sårt" for han eller noe sånt. Jeg vet ikke. Vet ikke om menn tenker på samme måte, men det er sånn jeg tenker som kvinne.

Men å ringe å fortelle dette, fryktet jeg. Var bombesikker på at han kom til å bli forbannet på meg. Heldigvis var testen negativ i mitt tilfelle, så jeg slapp unna hele samtalen og aborten.

Skrevet

Uttale deg om hva? Hun har bestemt seg for abort. Skal du da tvinge ei ukjent jente som du har hatt tilfeldig sex med til å føde et barn til deg? Skal du eller den tilfeldige damen ta seg av ungen?

Dersom man er uenig i at graviditeten avbrytes via abort må man få anledning til å uttale seg om dette. Altså la jenta/dama forstå at dette ikke er ens ønske.

Aller helst hadde jeg sett at hun tok en samtale med meg før hun bestemte seg, da det trengs to for å lage barn og da også bør være to til å ta konsekvensene.

Hun ble jo tross alt ikke gravid på egenhånd!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har diskutert litt med venninner og vi blir ikke helt enige, eller kloke.

Hvis du som mann har hatt sex med en kvinne (som du ikke er kjæreste med), hun blir gravid, og har bestemt seg for å ta abort. Vil du vite om det, eller vil du være lykkelig uvitende?

Legger til en forutsetning her: Det er ditt barn!

Det du egentlig spør om her er om jeg vil at kvinnen skal være ærlig med meg eller om fordektighet/løgn er bedre.

Jeg vil at kvinner skal være ærlig mot meg og ærlig mot andre. Det er faktisk kun ærlige kvinner jeg ønsker å omgås. Jeg er overbevist om at de aller fleste menn foretrekker ærlighet framfor fordektighet/uærlighet.

Dersom en kvinne som ble gravid med mitt barn hadde bestemt seg for å ta abort uten en gang å spørre meg om min mening så hadde det nok ikke vært grunnlag for noe framtidig kontakt mellom oss, men jeg ville foretrekke at hun var ærlig framfor å unnlate å si det.

Endret av Spiralis
  • Liker 1
Skrevet

Det du egentlig spør om her er om jeg vil at kvinnen skal være ærlig med meg eller om fordektighet/løgn er bedre.

Jeg vil at kvinner skal være ærlig mot meg og ærlig mot andre. Det er faktisk kun ærlige kvinner jeg ønsker å omgås. Jeg er overbevist om at de aller fleste menn foretrekker ærlighet framfor fordektighet/uærlighet.

Dersom en kvinne som ble gravid med mitt barn hadde bestemt seg for å ta abort uten en gang å spørre meg om min mening så hadde det nok ikke vært grunnlag for noe framtidig kontakt mellom oss, men jeg ville foretrekke at hun var ærlig framfor å unnlate å si det.

Men om hun hadde bestemt seg for abort,hadde du jo ikke hatt noe du skulle sagt.

Skrevet

Jeg, som kvinne, føler at det riktige er å fortelle det.

Skrevet

Men om hun hadde bestemt seg for abort,hadde du jo ikke hatt noe du skulle sagt.

Jeg vil likevel vite sannheten. Dersom hun er gravid sammen med meg og ikke en gang er interessert i min mening i saken før hun bestemmer seg så sier det noe om hennes holdning til meg. Driter hun i meg og min mening i en så viktig sak så vet jo jeg at det er en person jeg ikke ønsker noe vidre relasjon til. Hadde jeg ikke vist det så kunne det ha fortsatt en relasjon på falske premisser og det vil jeg jo ikke.

Skrevet

Jo, man kunne sagt at man er uenig i at hun tar dette valget. Både selve valget om abort, og at hun tar valget alene.

Om hun velger å høre på hva jeg har å si er en annen sak, men hold meg i allefall ikke for løgn.

Gjest Mynona83
Skrevet

Jo, man kunne sagt at man er uenig i at hun tar dette valget. Både selve valget om abort, og at hun tar valget alene.

Om hun velger å høre på hva jeg har å si er en annen sak, men hold meg i allefall ikke for løgn.

Jeg er enig med deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...