Gå til innhold

Dere med hund!


PeuàPeu

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skjønner, da er det kanskje ikke så rart at jeg ikke har sett noen med den fargen før. Hadde jeg sett flokken din i forbifarta hadde jeg trodd du hadde fire vorstehere og en pointer ;)

Hehe, nei, LP preges veldig av Border Collier som klistrer seg inntil førers fot og ALDRI slipper blikkontakten... Vi var ikke helt der, så hun ville aldri vunnet noen konkurranse, men hun utførte alle øvelser korrekt - det var bare veldig tydelig at hun KUN gjorde det fordi hun visste det kom en godbit på slutten. Det er tingen med Chow Chow, man kan lære dem nesten hva som helst, men de kontrollerer alltid at godbiten er på plass før de gidder å utføre en kommando :P

Det er Bc jeg kanskje kjøper meg. Jeg syns igrunn det er litt dumt det er rasen jeg vil ha, siden det er så mange i ringen av de. Man blir liksom "bare en av de tredve bc'ene". Haha :P Ikke "den ene chowchowen som var så flink"^ Men men :)

Nå er hun gammel og stiv, så det er lenge siden jeg har prøvd meg på hele programmet med henne, men det hender vi tar noen enkeltøvelser - det vanskeligste var den øvelsen som heter stå under marsj, som var sånn at man gir hunden ståkommando under fri ved fot (uten at man bremser selv), går videre uten den, deretter snur og stiller seg noen meter bak hunden en stund, for så å "hente" hunden ved å gå frem og gi fotkommando. Hun har nemlig så lyst å ha lomma der hun vet det ligger godbiter under oppsikt hele tiden... Men vi får til det også.

Ja, jeg kan mye LP i teorien, men har ikke prøvd ut i praksis :) Leser for tiden "Lydighetstrening i teori og praksis", kjempe bra bok! Stå under marsj er nok ikke en av de enkleste øvelsene å få inn nei.. Eller stå på innkalling.. Stå generelt er vaskelig! :P

Men min mor har tatt appellmerket i lydighet med en av sine tidligere Chow Chower, så det er fullt mulig. :) Og gøy! Så du kan glede deg til å få en hund du kan trene LP med. Eller, du kan sikkert trene LP med vorsteher også, men jeg regner med det er en anelse utfordrende, akkurat som å trene LP med Chow Chow... Vi har hatt irsk setter en gang, og han var iallefall helt fjern, umulig å trene til noe som helst. Jeg kunne ha ham i hagen og prøve å trene noen lydighetsøvelser, og plutselig så han et Braathensfly han tok stand på og koblet helt ut. :sukk:

Ja, har prøvd litt "hagetulle" agility med hun ene. Det går greit, men hun vil heller se på kanine, eller ha godbiten uten å gjøre noe :P haha. Har lært hun eldste utgangsstilling og fot. (Hun kunne gå fot, men med sitt ved holt og vending). Det gikk ganske bra, for hun er så sykt matvrak :P Og veldig lærevillig for å være snart 12.

Apellmerke, er det bronsemerke? Eller noe annet? :)

Gleder meg veldig til egen hund, og mye trening :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Instamatic

Jeg var frekk, unnskyld.

Tilgitt?

Jeg har en kinesisk nakenhund på snart to år, hvit om vinteren mørkebrun på sommeren og med Ifa-pastill nese, legger ikke ut stamtavlenavnet her. Vi driver med hverdagslydighet og agility. Verdens beste hund i mine øyne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Bc jeg kanskje kjøper meg. Jeg syns igrunn det er litt dumt det er rasen jeg vil ha, siden det er så mange i ringen av de. Man blir liksom "bare en av de tredve bc'ene". Haha :P Ikke "den ene chowchowen som var så flink"^ Men men :)

Nei, men så trener man jo stort sett for sin egen skyld, så med kombinasjonen flink fører + bc får du heller gleden av å rykke opp i klassene :)

Eller så får du farge hunden rosa, så blir du "hun med den flinke rosa bc'en", i det minste :P:ironi:

Ja, jeg kan mye LP i teorien, men har ikke prøvd ut i praksis :) Leser for tiden "Lydighetstrening i teori og praksis", kjempe bra bok! Stå under marsj er nok ikke en av de enkleste øvelsene å få inn nei.. Eller stå på innkalling.. Stå generelt er vanskelig! :P

Ja, du har rett i det. Mamma hadde en Chow Chow-tispe som rett og slett ikke var spesielt smart. Hun skjønte ALDRI kommandoen stå. Det var som om hun tenkte "sitt" - ok, "dekk" - ok, men "stå" - hva, nå gjør jeg jo ingenting??

Ja, har prøvd litt "hagetulle" agility med hun ene. Det går greit, men hun vil heller se på kaninen, eller ha godbiten uten å gjøre noe :P haha. Har lært hun eldste utgangsstilling og fot. (Hun kunne gå fot, men med sitt ved holt og vending). Det gikk ganske bra, for hun er så sykt matvrak :P Og veldig lærevillig for å være snart 12.

Apellmerke, er det bronsemerke? Eller noe annet? :)

Gleder meg veldig til egen hund, og mye trening :D

Bra, da har du jo kommet litt igang :) Skjønner jo hundene godt, jeg, jeg ville også helst hatt lønn for ingenting... Matvrak er en stor fordel, så sånnsett er det egentlig litt rart at det ikke er større andel labradorer i ringen, er ikke de de ultimate matvrakene?

Ja, appellmerke er det samme som bronsemerke. Jeg vet egentlig ikke hvorfor det er to navn på det, men ser at begrepene brukes om hverandre overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke hunderase/blanding har du/dere?

Golden Retriever

Navn)?

Det har jeg ikke lyst til å si, vil ikke at noen skal kjenne meg igjen.

Alder, kjønn?

6 år, blir 7 i september. Er en hannhund :)

Eventuelle resultater?(Utstilling, jakt, apport, agility, lydighet, osv)

Vi har ikke deltatt i noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en Bichon Havanais :) hun er ikke fra et oppdrett, men et resultat av en familie som hadde to nydelige Havanaiser som uplanlagt parra og fikk et nydelig kull på 6 hvor hun var den valpen som skilte seg mest ut, som også oppdretterne var mest facinert av. Den mest aktive, glade i flokken og det er hun fortsatt :) Hun er sort og hvit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men så trener man jo stort sett for sin egen skyld, så med kombinasjonen flink fører + bc får du heller gleden av å rykke opp i klassene :)

Eller så får du farge hunden rosa, så blir du "hun med den flinke rosa bc'en", i det minste :P:ironi:

Haha, ja! :D

Ja, du har rett i det. Mamma hadde en Chow Chow-tispe som rett og slett ikke var spesielt smart. Hun skjønte ALDRI kommandoen stå. Det var som om hun tenkte "sitt" - ok, "dekk" - ok, men "stå" - hva, nå gjør jeg jo ingenting??

Haha :P Jeg hadde ikke giddet å stå i ro selv, når jeg viste at godbiten gikk... Det sier seg selv :D

Bra, da har du jo kommet litt igang :) Skjønner jo hundene godt, jeg, jeg ville også helst hatt lønn for ingenting... Matvrak er en stor fordel, så sånnsett er det egentlig litt rart at det ikke er større andel labradorer i ringen, er ikke de de ultimate matvrakene?

Ja, appellmerke er det samme som bronsemerke. Jeg vet egentlig ikke hvorfor det er to navn på det, men ser at begrepene brukes om hverandre overalt.

Labradorene ja.. Haha. Kjenner til noen labber, men det er jo også en del golden nå etter hvert! :) Det har vel mer med at BC er mye mer populært, og derfor mange som kjøper de av den grunn..

Okei! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, jeg synes ikke det var noe rart at du startet tråd. Mange som er stolte av dyrene sine og som gjerne vil fortelle om dem. De som ikke vil kan jo bare la være. Hundene dine var flotte, spesiell farge på den hvite ja, men vakker :) Driver dere oppdrett, siden dere har så mange?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blanding av Rottweiler og Dalmatiner, tispe på 8 mnd. Søt, egenrådig dame med god appetitt. Vi går lydighet (bronsemerket) men som deg med Chow Chow, er det godbiten som er grunnen til at alle øvelser blir utført... Men flink lita snuppe er hun :rødme: Og veldig gøy :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akita og shiba og svarer anonymt siden jeg ellers lett kan gjenkjennes...

All honnør til deg som har gått LP med chow chow! Jeg lærer mine en del av øvelsene, men jeg har aldri startet i LP. Jeg har også gått agilitykurs og blodsporkurs med mine.

http://i449.photobucket.com/albums/qq212/ak-inu-ba/tuk6hodered.jpg

http://i449.photobucket.com/albums/qq212/ak-inu-ba/fin06-hodeWEB.jpg

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blanding av Rottweiler og Dalmatiner, tispe på 8 mnd. Søt, egenrådig dame med god appetitt. Vi går lydighet (bronsemerket) men som deg med Chow Chow, er det godbiten som er grunnen til at alle øvelser blir utført... Men flink lita snuppe er hun :rødme: Og veldig gøy :jepp:

Oi, hvordan ser den ut? Har du mulighet til å legge ut bilde? Høres ut som en kombinasjon som egner seg bra til lydighet og ymse bruks.

Jeg har akita og shiba og svarer anonymt siden jeg ellers lett kan gjenkjennes...

All honnør til deg som har gått LP med chow chow! Jeg lærer mine en del av øvelsene, men jeg har aldri startet i LP. Jeg har også gått agilitykurs og blodsporkurs med mine.

Åh, vakre hunder. Akita er en av drømmerasene mine (men så elsker jeg hunder, så jeg har vel syv-åtte drømmeraser...). Blodspor har jeg lenge hatt lyst til å prøve, kanskje du kan fortelle litt mer om hvordan det gikk (hvis ikke TS synes det gjør noe med en avsporing fra hovedtemaet i tråden)? Høres ut som en spennende aktivitet for både hund og eier.

For øvrig var jeg veldig heldig og fikk en særdeles intelligent Chow Chow som skjønte at hun måtte gjøre som jeg ba om for å få godbiter, så hun var ikke så vanskelig å byttehandle med. Skikkelige godbiter, som pølse, leversnacks eller vafler, så utførte hun det meste med glans ;) Jeg tror det er fullt mulig å få til med alle hunder som vet å sette pris på godteri.

Hilsen Chow Chow-dama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irsk ulvehund, tispe, halvannet år.

Har aldri vært interessert i utstilling eller trening, vi bruker mer enn nok tid til å få henne til å forstå "the basics". Men hun er veldig pen da, og snill :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rottweiler/Dalmatiner er en veldig fin blanding! :enig: Kroppen er Dalmatiner, altså høy og elegant. Men brystet og nesen/kinn er kraftig som Rottweileren. Min er helt sort, men i sollys ser man anntydning til aubergine/burgunder i kinn og på bena + "prikken" over øynene.

Hun er veldig lærevillig og syntes det er kjempe gøy å jobbe.. (såfremt gobiten er innefor rekkevidde..)

Så det er en fin mix :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ane, er det ikke egentlig faren din sine hunder, men at du regner de som dine/deres fram til du får egen hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har en boerboelgutt på 2,5 år.

Denne rasen har egne utstillinger da den ikke er godkjent i FCI, men siden pjokken min har feilfarget ansikt kan han ikke stille der heller :)

Av meritter har vi vel ingen,har nok med hverdagslydigheten og prøve å få ham fra å "spise" vår andre,noe eldre hund :gjeiper:

MEN...han er helt suveren rundt barn, både våre og andres, han elsker å sitte i fanget (noe som til tider kan være vanskelig da han har passert 60 kilo), er et matvrak av dimensjoner og sikler en bøtte for dag. Det som litt for ofte kommer ut i andre enden snakkes ikke høyt om, men de fleste rømmer rommet til tider :gjeiper:

post-34060-0-85841100-1295139800_thumb.j

post-34060-0-84370000-1295139950_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garm (Faibious Freind)

Rottweiler, hannhund, snart 5 år.

Han har ingen resultater å vise til, dessverre. :ler:

post-12300-0-49332700-1295222267_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garm (Faibious Freind)

Rottweiler, hannhund, snart 5 år.

Han har ingen resultater å vise til, dessverre. :ler:

post-12300-0-49332700-1295222267_thumb.j

Med det utseende der trenger han ingen resultater :gjeiper:

Absolutt nydelig hund du har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...