Gå til innhold

Dere med hund!


PeuàPeu

Anbefalte innlegg

Hvilke hunderase/blanding har du/dere?

Navn)?

Alder, kjønn?

Eventuelle resultater?(Utstilling, jakt, apport, agility, lydighet, osv)

Familien vår har fem hunder av rasen korthår vorstehhund.

http://i1225.photobucket.com/albums/ee389/AneBergen/Fjellfanten/IMG_53150liten-1.jpg

Her er den hvite tispen vi har.

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke hunderase har du/dere? Gatemix

Navn(Oppdretternavn, og hverdagsnavn)? Buster

Alder, kjønn? 6

Premier(Utstilling, jakt, apport, agility, lydighet, osv? Nei

Bilde? Nei

Helt ærlig tror jeg dette er en tråd som TS kan bruke til å skryte av egne hunder, og jeg må si at jeg finner det ganske latterlig, derav mitt flotte eksempel på en hund som kan være like bra som en eller i dette tilfelle fem hunder som vasser i premier og fancy navn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Instamatic

Haha det var akkurat det jeg tenkte også defor la ikke jeg inn oppdretternavn og sånt på min hund. Kan godt skryte av ham nord og ned med god grunn, men hvem bryr seg liksom:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke hunderase har du/dere? Gatemix

Navn(Oppdretternavn, og hverdagsnavn)? Buster

Alder, kjønn? 6

Premier(Utstilling, jakt, apport, agility, lydighet, osv? Nei

Bilde? Nei

Helt ærlig tror jeg dette er en tråd som TS kan bruke til å skryte av egne hunder, og jeg må si at jeg finner det ganske latterlig, derav mitt flotte eksempel på en hund som kan være like bra som en eller i dette tilfelle fem hunder som vasser i premier og fancy navn.

Det var absolutt ikke derfor, jeg kan godt ta vekk resultater om det blir bedre da! Jeg vil bare vite hvem her inne som har hund, og hvilken hund dere eventuelt har :) Sorry hvis dere trodde jeg skulle "jeg har mye bedre hunder enn alle andre", det var virkelig ikke meningen!

Men jeg skjønner ikke problemet med å skrive ned sine resultater. Resultater er noe en jobber hardt for, og komme ikke av seg selv.

Haha det var akkurat det jeg tenkte også defor la ikke jeg inn oppdretternavn og sånt på min hund. Kan godt skryte av ham nord og ned med god grunn, men hvem bryr seg liksom:D

Det er jo kjekt å se hva andre eventuelt har oppnådd med sine hunder! Jeg syns hvert fall det er gøy å se :)

Endret av Anemoren90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir kanskje litt som å lage en tråd på "barn og familie" hvor man skal fortelle om barnet sitt, legge ut bilder og fortelle detaljert når han krabbet, sto, gikk, spiste selv, første ord osv. - ingen bryr seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir kanskje litt som å lage en tråd på "barn og familie" hvor man skal fortelle om barnet sitt, legge ut bilder og fortelle detaljert når han krabbet, sto, gikk, spiste selv, første ord osv. - ingen bryr seg!

Herregud! Nå tenkte jeg at jeg skulle lage en tråd for å se hvem som har hund her inn, og hvilke hunder de har. Ikke vet jeg hvorfor dere absolutt skal kommentere det, og mene at jeg bare gjør det for å skryte av hundene.. Jeg syns det er helt idiotisk, faktisk.

Da kan heller de som vil skrive om sin hund, og legge inn et bilde gjøre det, og dere som bare tror jeg laget dette for å skryte, kan gå et annet sted. Takk! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over at opplysningene du legger ut om hundene dine lett kan føres til at du blir identifisert av brukere? Det står vel i reglene på KG at det ikke er lov til å legge ut opplysninger hvor man identifiserer seg selv eller andre brukere, og i mine øyne er denne tråden i strid med regelverket.

Og forresten: Jeg har fuglehund selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zoogatas Vesla (Vesla)

Golden Retriever

Tispe

22/11-04, så hun er 6 år nå

Vi har ikke deltatt på noe, så merietter og slikt er det dårlig med.

http://i255.photobucket.com/albums/hh143/marita122006/2.jpg

Fin hund! Har ønsket meg golden selv en stund, men nå har jeg gått over på en annen rase. Jeg så dog på jaktlinjer, men liker den energiske hunden ute og den rolige og avbalanserte hunden inne :D Glade hunder!

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en dvergschnauzer på snart 10 måneder. Ingen utstillinger eller noe slikt. Han heter Shnaffentangens miracle man Dexter. Dexter til daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med folk her inne da?! Det finnes massevis av ulike tråder her inne av ulike slag, og det forbauser meg at folk har et behov for å rakke ned på andre som dere gjør. Dette er da aldeles ikke en skryte tråd. Men hva om? Hva så? La vær å svar da om dere ikke har noe å komme med.

TS, har ikke hund lengere. Men hadde ei nydelig shetland sheepdog tispe som vi dro på utstillger med. Koselig hobby :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ved sport og idrett så skal en ikke legge ut resultater av kamper etc fordi ingen bryr seg? :gjeiper:

Jeg tror absolutt det finnes mange her inne som stiller ut hunden sin eller driver me AG og lignende, og for de kan vel en slik tråd være interessant :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en dvergschnauzer på snart 10 måneder. Ingen utstillinger eller noe slikt. Han heter Shnaffentangens miracle man Dexter. Dexter til daglig.

:) Bra noen klarer å svare, og ikke bare rakke ned på andre! Sikkert en fin hund :)

Hva er det med folk her inne da?! Det finnes massevis av ulike tråder her inne av ulike slag, og det forbauser meg at folk har et behov for å rakke ned på andre som dere gjør. Dette er da aldeles ikke en skryte tråd. Men hva om? Hva så? La vær å svar da om dere ikke har noe å komme med.

TS, har ikke hund lengere. Men hadde ei nydelig shetland sheepdog tispe som vi dro på utstillger med. Koselig hobby :)

Takk! Helt enig med deg.. Ja, syns utstillinger er fint, og veldig sosialt! :) Dog kan det bli for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen flotte hunder du har! Regner med det blir mye tid i skog og mark med fem fuglehunder :) Bare en kommentar, er alle farger lov på vorsteher? Jeg spør fordi jeg ikke kan så mye om fuglehunder, og jeg tror det er første gang jeg har sett en vorsteher med så mye hvitt som din Vita.

Jeg legger ikke ut detaljert info om hunden min her da jeg vet jeg blir gjenkjent.

Men jeg har en flott, eldre Chow Chow-tispe som i sin tid har blitt norsk og svensk utstillingschampion. Hun har fått...hmm...7 CACIB, tror jeg. To i Sverige og resten i Norge. Hun blir dessverre ikke Int. UCh da hun aldri har blitt stilt i noen andre land, og nå er hun for gammel.

Men det er såklart ikke utstillingen som er viktigst - vi har også trent en god del lydighet. Dessverre er hun litt for egenrådig (og vi bor altfor usentralt) til at jeg har meldt henne på noen konkurranser, men vi hadde klasse 1 og klasse 2 i boks. I tillegg har vi trent masse morsomme triks.

Men aller morsomst for oss begge to er lange skogturer, spesielt de gangene hun får vise vei gjennom granskoger, mellom kampesteiner, over bakkar og berg... ;) Da finner vi nesten alltid en ny og spennende plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Du kan starte en tråd om dette på hundesonen, eller canis. Tror du faktisk kommer mye lengre på diskusjonsorum for hund, enn på ett forum som dette, der det gjerne blir lest veldig mye mellom linjene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For noen flotte hunder du har! Regner med det blir mye tid i skog og mark med fem fuglehunder :) Bare en kommentar, er alle farger lov på vorsteher? Jeg spør fordi jeg ikke kan så mye om fuglehunder, og jeg tror det er første gang jeg har sett en vorsteher med så mye hvitt som din Vita.

Takk! Det er lov med, hel hvit/brun/svart. Ved hel hvit, må det være brunt hode. Så ja, hvitt er lov, men ikke så vanlig :)

Jeg legger ikke ut detaljert info om hunden min her da jeg vet jeg blir gjenkjent.

Men jeg har en flott, eldre Chow Chow-tispe som i sin tid har blitt norsk og svensk utstillingschampion. Hun har fått...hmm...7 CACIB, tror jeg. To i Sverige og resten i Norge. Hun blir dessverre ikke Int. UCh da hun aldri har blitt stilt i noen andre land, og nå er hun for gammel.

Men det er såklart ikke utstillingen som er viktigst - vi har også trent en god del lydighet. Dessverre er hun litt for egenrådig (og vi bor altfor usentralt) til at jeg har meldt henne på noen konkurranser, men vi hadde klasse 1 og klasse 2 i boks. I tillegg har vi trent masse morsomme triks.

Men aller morsomst for oss begge to er lange skogturer, spesielt de gangene hun får vise vei gjennom granskoger, mellom kampesteiner, over bakkar og berg... ;) Da finner vi nesten alltid en ny og spennende plass.

Så gøy, og bra! :D Er ikke ofte en ser en Chow Chow i lydighetsringen, så det skulle dere gjort :D Har selv veldig lyst å trene LP med fremtidig hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan starte en tråd om dette på hundesonen, eller canis. Tror du faktisk kommer mye lengre på diskusjonsorum for hund, enn på ett forum som dette, der det gjerne blir lest veldig mye mellom linjene.

Er det ikke like lov for meg å lage en hundetråd her, som alle andre har om andre ting??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Det er lov med, hel hvit/brun/svart. Ved hel hvit, må det være brunt hode. Så ja, hvitt er lov, men ikke så vanlig :)

Skjønner, da er det kanskje ikke så rart at jeg ikke har sett noen med den fargen før. Hadde jeg sett flokken din i forbifarta hadde jeg trodd du hadde fire vorstehere og en pointer ;)

Så gøy, og bra! :D Er ikke ofte en ser en Chow Chow i lydighetsringen, så det skulle dere gjort :D Har selv veldig lyst å trene LP med fremtidig hund.

Hehe, nei, LP preges veldig av Border Collier som klistrer seg inntil førers fot og ALDRI slipper blikkontakten... Vi var ikke helt der, så hun ville aldri vunnet noen konkurranse, men hun utførte alle øvelser korrekt - det var bare veldig tydelig at hun KUN gjorde det fordi hun visste det kom en godbit på slutten. Det er tingen med Chow Chow, man kan lære dem nesten hva som helst, men de kontrollerer alltid at godbiten er på plass før de gidder å utføre en kommando :P

Nå er hun gammel og stiv, så det er lenge siden jeg har prøvd meg på hele programmet med henne, men det hender vi tar noen enkeltøvelser - det vanskeligste var den øvelsen som heter stå under marsj, som var sånn at man gir hunden ståkommando under fri ved fot (uten at man bremser selv), går videre uten den, deretter snur og stiller seg noen meter bak hunden en stund, for så å "hente" hunden ved å gå frem og gi fotkommando. Hun har nemlig så lyst å ha lomma der hun vet det ligger godbiter under oppsikt hele tiden... Men vi får til det også.

Men min mor har tatt appellmerket i lydighet med en av sine tidligere Chow Chower, så det er fullt mulig. :) Og gøy! Så du kan glede deg til å få en hund du kan trene LP med. Eller, du kan sikkert trene LP med vorsteher også, men jeg regner med det er en anelse utfordrende, akkurat som å trene LP med Chow Chow... Vi har hatt irsk setter en gang, og han var iallefall helt fjern, umulig å trene til noe som helst. Jeg kunne ha ham i hagen og prøve å trene noen lydighetsøvelser, og plutselig så han et Braathensfly han tok stand på og koblet helt ut. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...