kvinnerkvinner Skrevet 29. januar 2011 #61 Skrevet 29. januar 2011 Men nå babler jeg her. Poenget mitt er, at når man blir eldre, blir man mer bevisst på hva man hvert fall ikke vil ha, og velger partner med større omhu. For min del bruker jeg ikke ordet krav, men heller ønske. Man kan aldri kreve at en partner skal være sånn og slik, men man kan velge noen som passer til de ønskene man har. Jeg tenker omvendt: nå som jeg har blitt eldre er jeg mye mer bevisst på hva jeg faktisk ønsker av en partner og ikke hva jeg ikke ønsker. Det gjør det mye lettere å sile når jeg nå skal ut på markedet igjen. 1
Gjest Purple Haze Skrevet 29. januar 2011 #62 Skrevet 29. januar 2011 Jeg tenker omvendt: nå som jeg har blitt eldre er jeg mye mer bevisst på hva jeg faktisk ønsker av en partner og ikke hva jeg ikke ønsker. Det gjør det mye lettere å sile når jeg nå skal ut på markedet igjen. Men da er vi jo helt enige, for det sier jo jeg også. Bare sa det på en annen måte enn i første innlegget mitt Jeg vet hva jeg vil ha, og hva jeg ikke vil ha. Det ene utelukker ikke det andre 1
kvinnerkvinner Skrevet 29. januar 2011 #63 Skrevet 29. januar 2011 Men da er vi jo helt enige, for det sier jo jeg også. Bare sa det på en annen måte enn i første innlegget mitt Jeg vet hva jeg vil ha, og hva jeg ikke vil ha. Det ene utelukker ikke det andre Jeg skjønner absolutt hva du mener, men for meg var det en prossess å finne ut hva jeg faktisk ønsket. Det er så lett å si at man ikke ønsker ditt og ikke ønsker datt og fokusere på det.
Gjest Purple Haze Skrevet 29. januar 2011 #64 Skrevet 29. januar 2011 Jeg skjønner absolutt hva du mener, men for meg var det en prossess å finne ut hva jeg faktisk ønsket. Det er så lett å si at man ikke ønsker ditt og ikke ønsker datt og fokusere på det. Helt enig, og jeg har gjort det samme. Etter mitt forrige forhold endte, brukte jeg lang tid på å tenke gjennom livet mitt. Hva jeg kunne gjøre annerledes, hvordan jeg kunne tenke annerledes, endre fokus. Til slutt satte jeg meg ned og skrev en liste over hva jeg ønsker meg i livet. Da mener jeg på alle områder, inkludert parforhold. Jeg skrev ned hva jeg ønsket meg i en ny partner, punkt for punkt, ut fra hva jeg vet jeg trenger og fungerer sammen med. Det morsomme var, at da jeg skulle flytte sammen med kjæresten min, fant jeg igjen denne listen (hadde glemt hele greia), og han oppfyller faktisk alle punktene Så bevisstgjøring er bra. Og jeg har egentlig aldri fokusert på hva jeg ikke vil ha, så egentlig var det dumt å skrive det.
studebaker Skrevet 29. januar 2011 #65 Skrevet 29. januar 2011 jeg tror ikke at lister med krav funker når man møter ett menneske man blir betatt av,uansett alder...da ser man stort sett bare positive sider hos den andre, ..og dette med froskekyssing, det kan jo forsåvidt være morsomt det oxo
Gjest brutal_mann Skrevet 29. januar 2011 #66 Skrevet 29. januar 2011 Jeg har en enkel kravliste: Jeg må elske henne. Hun må få meg til å tro at hun elsker meg. 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2011 #67 Skrevet 29. januar 2011 jeg tror ikke at lister med krav funker når man møter ett menneske man blir betatt av,uansett alder...da ser man stort sett bare positive sider hos den andre, ..og dette med froskekyssing, det kan jo forsåvidt være morsomt det oxo Sant nok. Men mange av oss har krav som må opfylles før vi i det hele tatt møter til date. Det er selvsagt hvis man går aktivt ut på søken, mens det blir anderledes dersom man ellers i dagliglivet plutselig dumper borti noen på jobb, butikken, el.
studebaker Skrevet 29. januar 2011 #68 Skrevet 29. januar 2011 om jeg blir ordentlig interessert i noen, så gir jeg beng i kravlistene. Det er min erfaring, ikke dermed sagt at det har hatt lykkelige utfall bestandig, men mye morro også på veien.Jeg tror at de mennesker vi omfavner, på alle slags vis er til låns, for kortere eller lengre perioder....helst lengre:))
Gjest Purple Haze Skrevet 30. januar 2011 #69 Skrevet 30. januar 2011 Ok, da må jeg fram med teskja. Jeg hadde ingen kravliste. Derimot så tenkte jeg nøye gjennom hva jeg ønsket meg hos en partner - legg merke til ordet ønske - og var så heldig å treffe en som levde opp til ønskene mine.
Steinar40 Skrevet 30. januar 2011 #70 Skrevet 30. januar 2011 Ok, da må jeg fram med teskja. Jeg hadde ingen kravliste. Derimot så tenkte jeg nøye gjennom hva jeg ønsket meg hos en partner - legg merke til ordet ønske - og var så heldig å treffe en som levde opp til ønskene mine. Hva var de viktigste ønskene dine?
Gjest Purple Haze Skrevet 30. januar 2011 #71 Skrevet 30. januar 2011 Hva var de viktigste ønskene dine? En som aksepterer meg som jeg er. Som kan prate og kommunisere med meg om alt. Ha humor og godt humør. Være litt eventyrlysten og ta initiativ. Sosial og utadvendt. Ærlig og trofast. At han har en jobb han trives med. Og et utseende jeg liker. 1
Steinar40 Skrevet 30. januar 2011 #72 Skrevet 30. januar 2011 En som aksepterer meg som jeg er. Som kan prate og kommunisere med meg om alt. Ha humor og godt humør. Være litt eventyrlysten og ta initiativ. Sosial og utadvendt. Ærlig og trofast. At han har en jobb han trives med. Og et utseende jeg liker. Når man leser denne "lista" di så får jeg i utgangspunktet inntrykket av at du er meget kravstor. Men det du egentlig sier er bare at han skal være en relativt oppegående og solid fyr, samt at dere skal ha en god personkjemi Sånn sett kan faktisk slike lister virke avskrekkende i seg selv.
Gjest Purple Haze Skrevet 30. januar 2011 #73 Skrevet 30. januar 2011 Når man leser denne "lista" di så får jeg i utgangspunktet inntrykket av at du er meget kravstor. Men det du egentlig sier er bare at han skal være en relativt oppegående og solid fyr, samt at dere skal ha en god personkjemi Sånn sett kan faktisk slike lister virke avskrekkende i seg selv. Mulig jeg er kravstor, men hvorfor skal man ikke være bevisst på hva man ønsker og trenger? Etter å ha vært gjennom et par forhold, finner man ut at en ikke trenger ta til takke. Jeg er blitt så voksen nå, at det er på tide å ha det godt! Og jeg spikret ikke akkurat den lista opp på nærbutikken heller 1
Suzy Skrevet 30. januar 2011 #74 Skrevet 30. januar 2011 Mulig jeg er kravstor, men hvorfor skal man ikke være bevisst på hva man ønsker og trenger? Etter å ha vært gjennom et par forhold, finner man ut at en ikke trenger ta til takke. Jeg er blitt så voksen nå, at det er på tide å ha det godt! Amen! Og jeg spikret ikke akkurat den lista opp på nærbutikken heller Ikke? Kjenner jeg er litt skuffa nå så for meg Purple:
Gjest Purple Haze Skrevet 30. januar 2011 #75 Skrevet 30. januar 2011 Amen! Ikke? Kjenner jeg er litt skuffa nå så for meg Purple: Ja, det skulle tatt seg ut. Da hadde det nok blitt lang kø
Gjest brutal_mann Skrevet 30. januar 2011 #76 Skrevet 30. januar 2011 Og jeg spikret ikke akkurat den lista opp på nærbutikken heller I dag bruker en nettsjekkesteder til slik...
Gjest Purple Haze Skrevet 30. januar 2011 #77 Skrevet 30. januar 2011 I dag bruker en nettsjekkesteder til slik... Noen gjør jo det. Da jeg var på slike steder, hadde jeg heller tekst som omhandlet meg selv. Og da helst litt humoristisk. Må jo være bedre at en skriver noe som gjør at de som leser kan få et slags bilde av hvem man er, og svare om det skulle friste.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå