Cata Skrevet 16. januar 2011 #21 Skrevet 16. januar 2011 Har ikke alle 50-åringer sixpack? :klø: På bordet eller på magen? :klø: Mnei, jeg kjenner i allfall opptil flere som verken har sixpack her eller der.
Hoppetaujenta Skrevet 16. januar 2011 #22 Skrevet 16. januar 2011 Jeg håper faktisk at min eventuelle fremtidige ikke har sixpack, eller er treningsnarkoman i det hele tatt. Det er veldig behagelig å ha en mann som er fornøyd med seg selv, vanlig fysisk aktivitet ala skogsturer og vanlig vedlikehold i hus og heim, og med sansen for en god middag, uten å måtte ut og jogge og løfte vekter for å bli kvitt det igjen. Jeg senker ikke kravene med tiden, men er en realist i stedenfor en drømmer. Jeg tilhører den eldre og vise garde her inne. Har over hodet ingen smørbrødliste over hvordan "han" (mannen i fremtiden)skal være, og det kunne ikke falle meg inn i det hele tatt. "Han" kommer til å være den rette med den bagasjen han har i seg, med sin livserfaring og modenhet. Han er som han er om det er slik eller sånn, og etter det (om Gudene vil det) er han den stauteste og vakreste karen i hele min verden. Slik er det med den saken.
Suzy Skrevet 16. januar 2011 #23 Skrevet 16. januar 2011 Jeg har nå hvert fall ikke senket kravene mine etter som jeg ble eldre, snarere tvert i mot. Vet veldig godt hva jeg vil ha og hva jeg trenger i et forhold. Akter ikke å fire på det lenger. Heller alene enn i et dårlig forhold! Akkurat sånn tenker jeg også. Jo eldre jeg blir og jo mer erfaring jeg har - jo mer obs er jeg på hva jeg ikke vil ha og trygg på at jeg kan klare meg fint på egen hånd. 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #25 Skrevet 19. januar 2011 Av erfaring så får menn for høye forventinger med åra og går som single år etter år. Etterhvert blir de bitre og snakker bare dritt om damer. Mens damer tenker at de har blitt mindre attraktive, og senker kravene og tar den mannen som viser interesse selv i frykt for å være alene resten av livet. Tja, jeg er dame og blir mer og mer kresen (og sær?) etterhvert som tiden går. Jeg er i slutten av 20-årene og mannen jeg skal ha nå er en som jeg virkelig VIL satse på. Jeg gidder ikke å tulle rundt halveis som jeg gjorde for 10 år siden. Han jeg skal ha nå skal virkelig være en jeg har lyst til, og ser for meg at jeg skal dele resten av mitt liv med 1
Tromsø mann Skrevet 19. januar 2011 #26 Skrevet 19. januar 2011 Jeg vil nok si at det er vel ikke kravene man skal senke på om man kan sette et tall fra en til ti på kravene... Men jeg har mere inntrykk av at man som eldre setter feile krav. Det er jo en ting som man bare MÅ innse er jo at man bli jo ikke yngre eller fastere i kroppen med tiden.... Har selv tenkt den tanken som singel "Hvor pen", "Helst yngre" osv osv Når man blir eldre må man vel heller se på det INDRE og ikke det ytre. Det kan for mange være vanskelig å se forbi det ytre og bli glad i det indre...
Arctandria Skrevet 23. januar 2011 #27 Skrevet 23. januar 2011 Kan ikke si at jeg stiller mindre krav nå når jeg har kommet litt over 30 enn hva jeg gjorde tidligere. Det er vel kanskje bare endel mindre potentsielle "good catches" for min del da mange er opptatt, men ellers så har jeg ikke satt ned kravene for å si det slik. Nå vet jeg ikke helt for å være ærlig om mine krav har vært særlig høye heller da, har sett mange søte jenter opp gjennom alle år og er vel litt rart om alle skulle være opptatt enda. I mitt tilfellet så har jeg aldri flydd mye på byen heller da, jeg er vel den som alltid har vært typen til å møte en jente på biblioteket eller en bokhandel. Dessuten er jeg komfortabel alene og når men lever godt slik så er muligheten for å gjøre noen "kompromiss" mindre tenker jeg for min del. Finner meg aldri dame bare for ikke å leve alene for å si det slik. Som jeg skulle sagt det selv. Man tar ikke til takke med Ola Dunk til tross for at man er singel og i midten av de tredve sier jeg bare !!! Dessuten er det vel ikke alle som er samboende eller gifte som er forferdelig lykkelige....? eller er det bare mine venner ?
Steinar40 Skrevet 23. januar 2011 #28 Skrevet 23. januar 2011 Som jeg skulle sagt det selv. Man tar ikke til takke med Ola Dunk til tross for at man er singel og i midten av de tredve sier jeg bare !!! Dessuten er det vel ikke alle som er samboende eller gifte som er forferdelig lykkelige....? eller er det bare mine venner ? Det er ikke normalt å være lykkelig hele tiden.
Arctandria Skrevet 29. januar 2011 #29 Skrevet 29. januar 2011 Det er ikke normalt å være lykkelig hele tiden. Det sa jeg heller ikke. Men helt generelt og gjennomsnittlig sett er jeg lykkelig som singel. Ergo skal det noe til for at livet skal bli enda bedre. Ergo orker jeg bare ikke desperat hooke up med noen som jeg ikke passer sammen med osv osv. Man er sin egen lykkes smed
Gjest brutal_mann Skrevet 29. januar 2011 #30 Skrevet 29. januar 2011 Betyr det at man må fire ned på "kravene" sine for å få seg en partner? Er vel ikke slik at man treffer så mange nye mennesker hele tida heller. Hva tenker dere? Kommer an på om du har unger eller ei. Ego-kjerringer uten unger blir latterlig desperate og tar hvem som helst bare for å få seg en unge. Tidsrommet de har fyren for varierer, men det er aldri den O'Store kjærligheten. De med barn blir bare urimelig kresne og elver som regel i av og på tilstand resten av livet. I sum, å finne kjærlighet med norske kvinner kan en drite i. 1
Steinar40 Skrevet 29. januar 2011 #31 Skrevet 29. januar 2011 Det sa jeg heller ikke. Men helt generelt og gjennomsnittlig sett er jeg lykkelig som singel. Ergo skal det noe til for at livet skal bli enda bedre. Ergo orker jeg bare ikke desperat hooke up med noen som jeg ikke passer sammen med osv osv. Man er sin egen lykkes smed Ja, det er sant at det er veldig lite motiverende å gjøre noe man ikke må når man ikke er motivert for det. Og der kommer forelskelsen inn i bildet som den sterkeste motiverende faktoren i dagens Norge.
Steinar40 Skrevet 29. januar 2011 #32 Skrevet 29. januar 2011 (endret) Kommer an på om du har unger eller ei. Ego-kjerringer uten unger blir latterlig desperate og tar hvem som helst bare for å få seg en unge. Tidsrommet de har fyren for varierer, men det er aldri den O'Store kjærligheten. De med barn blir bare urimelig kresne og elver som regel i av og på tilstand resten av livet. I sum, å finne kjærlighet med norske kvinner kan en drite i. Greia er at kjærligheten har en klar sammenheng med egne behov. Klarer man seg godt alene så har man lite behov for en annen. Endret 29. januar 2011 av Steinar40
Arctandria Skrevet 29. januar 2011 #33 Skrevet 29. januar 2011 Kommer an på om du har unger eller ei. Ego-kjerringer uten unger blir latterlig desperate og tar hvem som helst bare for å få seg en unge. Tidsrommet de har fyren for varierer, men det er aldri den O'Store kjærligheten. De med barn blir bare urimelig kresne og elver som regel i av og på tilstand resten av livet. I sum, å finne kjærlighet med norske kvinner kan en drite i. Ego-kjerringer uten unger.....jeg har ingen unger, og er likevel tilfreds med livet som det er. Hvorfor er kvinner uten barn Ego? Den der vil jeg gjerne ha definert...... Og norsk vs. utenlandsk??? Norske kvinner kommer vel i like mange nyanser som utenlandske kvinner??? Vil du si at kvinner fra Usbekistan eller Romania er mindre eller mer desperat enn norske? Er kvinner fra Uganda eller Finland mindre Ego? Hva med kvinner fra Finland, Kanada, Argentina? Hvor ligger disse i graden av egoisme og desperathet.....
Arctandria Skrevet 29. januar 2011 #34 Skrevet 29. januar 2011 Greia er at kjærligheten har en klar sammenheng med egne behov. Klarer man seg godt alene så har man lite behov for en annen. Man skal da vel ikke ha behov for en partner.(et ønske om en partner er noe helt annet) MEN - En partner er en berikelse av et allerede bra liv. Alt annet blir forhold inngått på feile premisser. Hvis man tror et annet menneske skal komme inn i livet og gjøre oss lykkelige og løse alle våre problemer kan man bare gi opp med en gang. Det er ingen som vil ha et slikt ansvar. Jeg tror alle som har denne innstillingen kommer til å ende opp veldig lite tilfredse i det lange løp...... 1
Gjest Sobril Skrevet 29. januar 2011 #35 Skrevet 29. januar 2011 Kommer an på om du har unger eller ei. Ego-kjerringer uten unger blir latterlig desperate og tar hvem som helst bare for å få seg en unge. Tidsrommet de har fyren for varierer, men det er aldri den O'Store kjærligheten. De med barn blir bare urimelig kresne og elver som regel i av og på tilstand resten av livet. I sum, å finne kjærlighet med norske kvinner kan en drite i.
Gjest brutal_mann Skrevet 29. januar 2011 #36 Skrevet 29. januar 2011 Ego-kjerringer uten unger.....jeg har ingen unger, og er likevel tilfreds med livet som det er. Hvorfor er kvinner uten barn Ego? Den der vil jeg gjerne ha definert...... Og norsk vs. utenlandsk??? Norske kvinner kommer vel i like mange nyanser som utenlandske kvinner??? Vil du si at kvinner fra Usbekistan eller Romania er mindre eller mer desperat enn norske? Er kvinner fra Uganda eller Finland mindre Ego? Hva med kvinner fra Finland, Kanada, Argentina? Hvor ligger disse i graden av egoisme og desperathet..... Fordi norske kvinner heller vil drikke latte med venninnene sine en å leve i et A4 forhold. Kravene de har til en mann er såpass urimelige at de er garantert singelliv resten av livet. Sex og Byen er deres store livsfilosofi, og hvis du sier at det er opprør i Egypt så er de mer bekymret for ferien sin en å sette seg inn hva opprøret betyr i historisk, nåtid og fremtidig kontekst. Kvinner fra Øst-Europa er ofte velutdannede og generelt meget kunnskapsrike innen både historie og kultur. Noe en knapt kan si om den jevne norske kvinne. Resten du nevner har jeg for liten erfaring til å si noe bestemt om, men Argentinske kvinner har jeg en følelse av kan passe bra for en som er opptatt av drama.
Skorpion_21 Skrevet 29. januar 2011 #37 Skrevet 29. januar 2011 Jeg tror også at det ligger noe i det at man stiller høyere krav jo eldre man blir. Det er vell også grunne til at mange forblir singel, rett og slett fordi man har forhøyet kravene.
Gjest Sobril Skrevet 29. januar 2011 #38 Skrevet 29. januar 2011 Fordi norske kvinner heller vil drikke latte med venninnene sine en å leve i et A4 forhold. Kravene de har til en mann er såpass urimelige at de er garantert singelliv resten av livet. Sex og Byen er deres store livsfilosofi, og hvis du sier at det er opprør i Egypt så er de mer bekymret for ferien sin en å sette seg inn hva opprøret betyr i historisk, nåtid og fremtidig kontekst. Kvinner fra Øst-Europa er ofte velutdannede og generelt meget kunnskapsrike innen både historie og kultur. Noe en knapt kan si om den jevne norske kvinne. Resten du nevner har jeg for liten erfaring til å si noe bestemt om, men Argentinske kvinner har jeg en følelse av kan passe bra for en som er opptatt av drama. Fy faen du generaliserer altså. Kjenner jeg holder på å eksplodere her!
Arctandria Skrevet 29. januar 2011 #39 Skrevet 29. januar 2011 Fordi norske kvinner heller vil drikke latte med venninnene sine en å leve i et A4 forhold. Kravene de har til en mann er såpass urimelige at de er garantert singelliv resten av livet. Sex og Byen er deres store livsfilosofi, og hvis du sier at det er opprør i Egypt så er de mer bekymret for ferien sin en å sette seg inn hva opprøret betyr i historisk, nåtid og fremtidig kontekst. Kvinner fra Øst-Europa er ofte velutdannede og generelt meget kunnskapsrike innen både historie og kultur. Noe en knapt kan si om den jevne norske kvinne. Resten du nevner har jeg for liten erfaring til å si noe bestemt om, men Argentinske kvinner har jeg en følelse av kan passe bra for en som er opptatt av drama. Slik du omtaler kvinner på denne måten høres det mest ut som du snakker om husdyr ”Fjordinger er driftigere enn en varmblods, krever mindre mosjon og stell, og klarer seg på høy gjennom hele vinteren, men ikke undervurder denne lille ponnien. Den har et glimrende hode og er kjent for å være smart” Jeg tror ikke du innerst inne er like misogynistisk som du forsøker å gi utrykk for, og at du egentlig vet at du lurer deg selv noe voldsomt ved å tro at gresset er grønnere på den andre siden av grensa ( og at kvinner fra andre land syns det er mer trivelig å bli sett på som avlsdyr som lett kan trives med A4 liv i grissgrendte strøk til tross for at de har en pHD i molekylærgenetikk, har lest om opprørene i Egypt, helsetilstanden til Nelson Mandela og Baby Doc Cuvaliers egentlig motiver for å besøke Cuba) Innerst inne vet du at dette er en forsvarsmekanisme og en forklaring du har laget deg på hvorfor ting er som de er i livet ditt. Hvis alle andre er dumme, er det kanskje på tide å gå i seg selv litt og se om det kanskje er behov for å ta en titt på den berømte bjelken...... 4
Gjest Purple Haze Skrevet 29. januar 2011 #40 Skrevet 29. januar 2011 Ser at Arctandria er en ny bruker som jeg fort kan få sansen for. Godt skrevet! Hvorfor skal noen ta til takke med et annet menneske, kun fordi man begynner å bli eldre? Alle som ønsker et forhold, vil ha det til noen man faktisk kan ha det godt sammen med. Da må visse ting klaffe. Og i motsetning til hva mennene her inne later til å tro, handler det ikke om det overflatiske. Det hører ungdommen til. Når man blir mer voksen, og har erfart litt forskjellig, blir man mer bevisst på hvordan man ønsker livet sitt skal være. En partner er en som skal bidra til at livet blir bedre, ikke en belastning. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå