Gå til innhold

Jo eldre man blir jo mindre krav...

per78

Anbefalte innlegg

Jo eldre man blir, jo mindre omgangskrets vil man få. Spesielt mange som gifter seg eller får samboere. Det er vel ikke så lett å få med seg opptatte venner med på ting hele tida heller.

Er vel annerledes enn i 20-årene som besto av fester og byturer, der man traff andre likesinnede.. Men når man vipper over de 30, så føler jeg at det er vanskeligere å finne seg en partner..

Betyr det at man må fire ned på "kravene" sine for å få seg en partner?

Er vel ikke slik at man treffer så mange nye mennesker hele tida heller.

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok noe i det.

For etterhvert som man blir eldre får man også mer erfaring. Altså man har klarere tanker om hva man ønsker og hva man ikke ønsker hos en partner.

Det betyr ikke nødvendigvis at man må fire på kravene, men heller at man nok må bruke lenger tid på å finne noen man kan få følelser for.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er utvalget og mulighetene som størst før de fleste etablerer seg (for første gang). Typisk vil det være mens man studerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av erfaring så får menn for høye forventinger med åra og går som single år etter år. Etterhvert blir de bitre og snakker bare dritt om damer. Mens damer tenker at de har blitt mindre attraktive, og senker kravene og tar den mannen som viser interesse selv i frykt for å være alene resten av livet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av erfaring så får menn for høye forventinger med åra og går som single år etter år. Etterhvert blir de bitre og snakker bare dritt om damer.

Og hvorfor blir det sånn da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo eldre man blir, jo mindre omgangskrets vil man få. Spesielt mange som gifter seg eller får samboere. Det er vel ikke så lett å få med seg opptatte venner med på ting hele tida heller.

Er vel annerledes enn i 20-årene som besto av fester og byturer, der man traff andre likesinnede.. Men når man vipper over de 30, så føler jeg at det er vanskeligere å finne seg en partner..

Betyr det at man må fire ned på "kravene" sine for å få seg en partner?

Er vel ikke slik at man treffer så mange nye mennesker hele tida heller.

Hva tenker dere?

Jeg tenker som så at jeg ikke ser noen grunn til å "senke på kravene", så det ser jeg ingen grunn til å gjøre.

at mange av de jeg gikk på skole sammen med er gift er greit, jeg har flyttet vekk fra der jeg gikk på skole uansett, og de fleste i min omgangskrets er i liknende situasjon som meg; det vil si at vi er voksne, vi jobber, vi sørger for at fritiden vår blir brukt aktivt på ting som gjør oss glad, og er derfor fornøyd med våre liv slik de er. At vi alle vel kunne tenke oss å møte en mr.rett på et tidspunkt hemmer oss ikke fra å gjøre det vi synes er gøy.

MEN, det er helt rett i at noe har forandret seg, vi flyr ikke på byen og diskon for å treffe nye folk, vi treffer nye folk gjennom aktivitet som ikke handler om fyll og sjekking, men der vi faktisk treffer mennesker med samme interesse som oss selv.

Det blir vel sånn sett vanskeligere å treffe noen når vi er eldre? Både fordi det er noe mindre utvalg, + at man selv har kysset nok frosker til at vi ihvertfall vet hva vi ikke vil ha. :ler: og det er ikke snakk om å finne seg noe "greit nok", til det er livet for godt uten, så han må være mer en "grei nok".

Føler likevel ikke jeg treffer færre gutter, eller har få sjanser til å treffe nye folk, det er jo hva jeg gjør det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av erfaring så får menn for høye forventinger med åra og går som single år etter år. Etterhvert blir de bitre og snakker bare dritt om damer.

Og det kommer sånn helt av seg selv? Ut av de blå...

Nei, selvsagt er det fordi de har brent seg på damer ved tidligere anledninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det kommer sånn helt av seg selv? Ut av de blå...

Nei, selvsagt er det fordi de har brent seg på damer ved tidligere anledninger.

Ja, det er jo bare damenes feil :sarkasme:

Så klart har de sikkert brent seg på damer tidligere, men det er nok også fordi de har for høye krav til en ny dame fordi hun skal være MYE bedre enn de forrige, og fordi han ikke innser at han ikke er på topp10-lista lenger. Man er tross alt sin egen lykkes smed, og som voksen mann burde man slutte å skylde på alle kvinnene i verden for sin egen bitterhet. I will not be one of those men!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det går andre veien, har vært singel i to-tre år nå og jeg stiller høyere krav ettersom tida går. Men hvis jeg er singel og godt opp i 30-årene kan det fort snu igjen, det får tida vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke kresenheten er koblet til alderen, men til antall år som singel. Jo mer singel jo mer tilsynelatende kresen. Rett og slett fordi man mister ferdighetene som trengs for å kjenne igjen en god catch, og ikke minst glemmer at det faktisk tar litt tid med en ny person for å finne alle de gode egenskapene med personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine krav er betraktelig høyere nå enn i tjueåra. Ergo kommer jeg sikkert til å sitte mutters alene resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine krav er betraktelig høyere nå enn i tjueåra. Ergo kommer jeg sikkert til å sitte mutters alene resten av livet.

Hvor gammel er du og lenge har du vært alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du og lenge har du vært alene?

Noen få år unna 40. Vært fysisk alene i litt over en måned bare. Mentalt har jeg vært alene i årevis :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man vet hva man vil ha og hva man ikke vil ha, så er man kravstor?

Jeg var alene i nesten fem år, før jeg møtte en mann som tilfredsstilte mine krav. Fyttigrisen, så mye dating og froskekyssing før han dukket opp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man vet hva man vil ha og hva man ikke vil ha, så er man kravstor?

Jeg var alene i nesten fem år, før jeg møtte en mann som tilfredsstilte mine krav. Fyttigrisen, så mye dating og froskekyssing før han dukket opp.

Så flott og høre.. Glad på dine vegne.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si at jeg stiller mindre krav nå når jeg har kommet litt over 30 enn hva jeg gjorde tidligere. Det er vel kanskje bare endel mindre potentsielle "good catches" for min del da mange er opptatt, men ellers så har jeg ikke satt ned kravene for å si det slik.

Nå vet jeg ikke helt for å være ærlig om mine krav har vært særlig høye heller da, har sett mange søte jenter opp gjennom alle år og er vel litt rart om alle skulle være opptatt enda.

I mitt tilfellet så har jeg aldri flydd mye på byen heller da, jeg er vel den som alltid har vært typen til å møte en jente på biblioteket eller en bokhandel. Dessuten er jeg komfortabel alene og når men lever godt slik så er muligheten for å gjøre noen "kompromiss" mindre tenker jeg for min del. Finner meg aldri dame bare for ikke å leve alene for å si det slik.

Endret av Equinox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessuten er jeg komfortabel alene og når men lever godt slik så er muligheten for å gjøre noen "kompromiss" mindre tenker jeg for min del. Finner meg aldri dame bare for ikke å leve alene for å si det slik.

Det er nok faktisk helt nødvendig å være litt "desperat" hvis man skal finne seg ei dame.

For ellers så er man rett og slett ikke motivert nok til å legge ned alt arbeidet som er nødvendig for å lykkes.

Det koster mye tid, ressurser og energi. Uten noen som helst garanti for å "vinne".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Jeg har nå hvert fall ikke senket kravene mine etter som jeg ble eldre, snarere tvert i mot. Vet veldig godt hva jeg vil ha og hva jeg trenger i et forhold. Akter ikke å fire på det lenger. Heller alene enn i et dårlig forhold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For eget vedkommende så har jeg nok firt på en del krav, men samtidig er enkelte krav blitt mer absolutte ettersom jeg opp gjennom årene har lært litt mer om hva jeg absolutt ikke vil godta. Men "ikke-kritiske" krav ser jeg mer gjennom fingrene med. Skal man "forlange" en 50 åring med "sixpack" så sliter man nok vesentlig mer enn om man forlanger det samme av en på 25, f.eks. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For eget vedkommende så har jeg nok firt på en del krav, men samtidig er enkelte krav blitt mer absolutte ettersom jeg opp gjennom årene har lært litt mer om hva jeg absolutt ikke vil godta. Men "ikke-kritiske" krav ser jeg mer gjennom fingrene med. Skal man "forlange" en 50 åring med "sixpack" så sliter man nok vesentlig mer enn om man forlanger det samme av en på 25, f.eks. ;)

Har ikke alle 50-åringer sixpack? :klø:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...