Gå til innhold

Maria Amelie kastes ut.

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Du har ennå ikke skjønt et plukk..

Det er ikke Marias "spisskompetanse" (som uansett bare blir spekulasjoner fra din side) som er poenget her. Poenget er at det ikke er funnet reelt grunnlag for asylbehov. Hvilket er det hun har søkt om. Punktum.

Det der er utrolig unødvendig. Spesielt den derre "punktum". Du må da la andre få ha sine egne poeng i tråden. Det er ikke bare DIN mening som gjelder her. Jeg syns at det er et verdig poeng å ta med, uansett om at tråden handler mye om asylbehovet og grunn for opphold.

Endret av Independent_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er denne kompetansen Maria besitter som mange mener er helt uunngåelig for Norge?

Det å leve under radaren fra en alder de fleste funderer på hvordan de skal få flest mulig klikk på bloggen sin og ser fram til den sjefsknæsje russetida neste år, lære seg norsk på nullkommasvisj, og få seg en master og skrive en bok før fylte 25 mens man lever i en uvisshet om at man når som helst kan bli kastet ut, viser at personen har drive. Et drive som er langt over driven til den gjennomsnittlige sedate nordmannen. En drive som vil heve Norge, ikke senke landet. Noe som er tilfellet med importerte trygdebrukere. Dette bør føre til at hun raskt skal kunne få arbeidstillatelse fra Norge uten å måtte dra den grå byråkratveien via Russland først.

Men seff, jeg skjønner problemet til AP: folk med drive stemmer ikke AP. Trygdebrukere og byråkratene stemmer AP.

Endret av Heisannmannen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ennå ikke skjønt et plukk..

Det er ikke Marias "spisskompetanse" (som uansett bare blir spekulasjoner fra din side) som er poenget her. Poenget er at det ikke er funnet reelt grunnlag for asylbehov. Hvilket er det hun har søkt om. Punktum.

Det er mange flinke nyutdannede mennsker som ikke får jobb. Problemet er ikke at vi mangler kompetanse i norge, men at de som har bra utdannelse sliter med å få jobb. Hvis Maria Amelia får oppholdstillatelse nå sender vi ut budskap om at det er helt ok å oppholde seg i norge etter å ha fått avslått søknad om opphold. Det at hun har skrevet en bok om sitt ulovlige opphold her i landet teller mot hennes sak, og det er nok det den norske stat prøver å poengtere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å leve under radaren fra en alder de fleste funderer på hvordan de skal få flest mulig klikk på bloggen sin og ser fram til den sjefsknæsje russetida neste år, lære seg norsk på nullkommasvisj, og få seg en master og skrive en bok før fylte 25 mens man lever i en uvisshet om at man når som helst kan bli kastet ut, viser at personen har drive. Et drive som er langt over driven til den gjennomsnittlige sedate nordmannen. En drive som vil heve Norge, ikke senke landet. Noe som er tilfellet med importerte trygdebrukere. Dette bør føre til at hun raskt skal kunne få arbeidstillatelse fra Norge uten å måtte dra den grå byråkratveien via Russland først.

Men seff, jeg skjønner problemet til AP: folk med drive stemmer ikke AP. Trygdebrukere og byråkratene stemmer AP.

Det skulle bare mangle. Hun har vært her siden hun var 16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er denne kompetansen Maria besitter som mange mener er helt uunngåelig for Norge?

Dette lurer jeg også på.

Dessverre ser det ut til at det allerede trekkes i trådene for at hun skal få komme inn igjen i landet etter utsendelse. Bl.a. ved å ikke gi henne utvisning (hvilket er vanlig praksis ved illegal innvandring) som vil si at hun ikke slipper inn igjen i Schengen på flere år. I stedet får hun kun utsendelse, som gjør at hun kan søke om arbeidstillatelse. Nå blir jo stillinger nærmest oppkonstruert og skreddersydd for henne, så hun er vel snart tilbake. Ar hun ikke har papirer, og dermed ikke burde få noen arbeidstillatelse, blir nok kjapt glattet over.

Media har sviktet sin oppgave som vaktbikkje i denne saken, synes jeg. De har latt én person få fremme sin sak ubegrenset, uten å måtte forholde seg til ett eneste kritisk spørsmål. De har ikke satt søkelys på noe av det jeg lurer på: Hvordan kan NTNU dele ut studieplasser til mennesker som ikke har rett på dem? Hvorfor blir ikke f.eks. kjæresten til Maria stilt til veggs, han har jo hjulpet en illegal innvandrer med å skjule seg, hvilket etter lov er straffbart med inntil to år i fengsel? Når media ikke stiller disse åpenbare spørsmålene, så svikter de alle de som har måttet forholde seg til norsk innvandringslov og evt. har blitt straffet ved lovbrudd.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er denne kompetansen Maria besitter som mange mener er helt uunnværlig for Norge?

Amelie har som nevnt av flere en høy kompetanse både formelt og reellt innen festivalledelse. Tilsvarende kompetanse har svært få, om mulig ingen i Norge.

Det har ikke vært hevdet at denne kompetansen er "uunværlig for Norge".

Mitt poeng er at jeg tror andre land enn Norge kommer til å kunne utnytte denne kompetansen mer enn det vi får til. Jeg håper Amelie får seg en flott, kvalifisert og spennende jobb... et sted i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har ikke et reelt beskyttelsesbehov, det er det som er saken her. Ikke om hun er en ressursperson; det er irrelevant.

Om hun er en ressursperson og har kvalifikasjoner Norge har bruk for får hun søke om opphold via de riktige kanalene. Ikke lyve på seg en bakgrunnshistorie som ikke er sann.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er utrolig unødvendig. Spesielt den derre "punktum". Du må da la andre få ha sine egne poeng i tråden. Det er ikke bare DIN mening som gjelder her. Jeg syns at det er et verdig poeng å ta med, uansett om at tråden handler mye om asylbehovet og grunn for opphold.

Når man prøver å forklare vedkommende noe, men kun får det samme argumentet og spørsmålet tilbake gjentatte ganger, så forbeholder jeg meg retten til å klargjøre mitt poeng på en striksere måte enn ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amelie har som nevnt av flere en høy kompetanse både formelt og reellt innen festivalledelse. Tilsvarende kompetanse har svært få, om mulig ingen i Norge.

Det har ikke vært hevdet at denne kompetansen er "uunværlig for Norge".

Mitt poeng er at jeg tror andre land enn Norge kommer til å kunne utnytte denne kompetansen mer enn det vi får til. Jeg håper Amelie får seg en flott, kvalifisert og spennende jobb... et sted i utlandet.

Jeg håper også det går bra med henne, men jeg håper likevel hun blir kastet ut av landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle bare mangle. Hun har vært her siden hun var 16.

Skulle det bare mangle?

Jeg pratet ikke om hennes norskkunnskaper i dag, men den gang (derav nullkommesvisj: nullkommasvisj er ikke ni år). Hun lærte seg raskt språket, og klarte seg fint på vgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send jenta langt bort!!

Hun har vært her ulovlig, og forfalsket papirer. Og det burde ikke tas hensyn til om hun har "unik kompetanse" og venner her. Det har ikke noe med saken å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.nettavisen.no/innenriks/ioslo/article1442884.ece

Denne jobben ville da passet fint til Marie Amelie. Hun har spisskompetanse innen dokumentforfalsk, leve under radaren, lure seg inn på steder hun ikke har tilgang og manipulere store folkemengder.

Slikt krever skills og intelligens. Noe Norge har alt for lite av. Så bare bra å få inn folk fra Russland hvor man faktisk har tradisjoner for slikt. Vi trenger jo folk som kan betale for dere som får mer fra staten enn hva dere betaler inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den personen som ga henne opptak på NTNU burde straffes. Norge bør ikke være et korrupt land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt krever skills og intelligens. Noe Norge har alt for lite av. Så bare bra å få inn folk fra Russland hvor man faktisk har tradisjoner for slikt. Vi trenger jo folk som kan betale for dere som får mer fra staten enn hva dere betaler inn.

Da får hun søke på jobben på samme måte som alle andre. Loven er lik for alle, også spionaspiranter. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan hun har finansiert sin utdanning i Norge...

Ikke har hun hatt rett til studielån/stipend da hun ikke har noe fødsels-/personnummer.

For det andre har hun ikke hatt andre muligheter enn å jobbe svart, da man ikke får skattekort uten fødsels-/personnummer.

Virker som staten Norge finansierer universitetsutdannelse til asylsøkere, mens norsk ungdom må sitte igjen å betale et stort studielån etter fullførte studier.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skulle det bare mangle?

Jeg pratet ikke om hennes norskkunnskaper i dag, men den gang (derav nullkommesvisj: nullkommasvisj er ikke ni år). Hun lærte seg raskt språket, og klarte seg fint på vgs.

Hva så?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det faktisk er hyklerisk at folk hisser seg kraftig opp av at hun har betalt utdannelsen sin selv ved å jobbe som vaskehjelp svart. Hun har ikke kostet staten noen ting, og likevel sutrerer dere. Jeg er ikke for at hun skal få bli, i og med at hun er ulovlig. Men akkurat det der med at det er så ille at hun jobbet svart - vel hvor mange nordmenn ansetter ikke polske byggefolk og betaler dem minimalt med lønn? De fleste av dem jobber og svart. Det er tydeligvis helt greit å ansette noen for å jobbe svart for deg, men at noen jobber svart er uhørt. Hvor er logikken??

Selv kjenner jeg mange som jobber svart ved å være vaskehjelp hos eldre mennesker, både nordmenn og utlendinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva så?

Seriøst, er du kun med i tråden for å kverulere?

Du etterspurte hennes kompetanse. Jeg nevnte eksempler på hennes kompetanse. Å lære seg et språk raskt fordrer skills. Det sammen med de andre eksemplene viser at hun er godt over gjennomsnittlig begavet, og vil således lett kunne bli en nettobidragsyter til den norske stat. Og ikke en nettomottaker som jo er det gjengse for mange.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, er du kun med i tråden for å kverulere?

Du etterspurte hennes kompetanse. Jeg nevnte eksempler på hennes kompetanse. Å lære seg et språk raskt fordrer skills. Det sammen med de andre eksemplene viser at hun er godt over gjennomsnittlig begavet, og vil således lett kunne bli en nettobidragsyter til den norske stat. Og ikke en nettomottaker som jo er det gjengse for mange.

Ingenting av det hun har gjort tilsier at hun er over gjennomsnittet begavet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...