AnonymBruker Skrevet 15. januar 2011 #441 Skrevet 15. januar 2011 Når hun skriver en bok og sier "Ædda bædda, jeg har lurt norge i 8 år" Da fortjener hun å bli kastet ut. Vi er nødt til å statuere et eksempel, så ingen innvandrer tror de kan true seg til et opphold i norge, eller at det hjelper å hjemme seg her i flere år. Det er sikkert synd på henne, men fra et helhetlig perspektiv må Norge vise ryggrad i denne saken. 2
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2011 #443 Skrevet 15. januar 2011 Min stemme til Arbeiderpartiet har utvilsomt blitt borte i denne saken. Jeg er spennt på hvor stor oppslutningen til Ap blir ved neste valg med avgjørelser som dette. For deres uttalelser BEVISER jo at påstander som omsorg, felleskap, likhet, etc, ikke er deres politikk. Isteden har de hengt seg på FrP sin holdning, og Ap burde vite bedre enn å tro at de kan ta stemmer fra FrP selv om de henger seg på FrP's ønsker og slår hånden av Amelie. Ap snakker bl.a. om "felleskap" og EU som en fin ting, men de ønsker ikke fellesskap med resurs sterke personer som Amelie. Isteden blir det Tyrkia, Romania, Bulgaria, etc. At folk fra disse landene er så mye bedre å ha felles skap med enn Marie Amelie er jeg tvilsom til.
The Kitten Skrevet 15. januar 2011 #444 Skrevet 15. januar 2011 Joda. Jeg kan gjerne titte innom henne med noen ulltepper når jeg er på ferie i St.Petersburg i påsken. Og du sier jeg er lite empatisk?
The Kitten Skrevet 15. januar 2011 #445 Skrevet 15. januar 2011 det betyr "en date" свидания uttales Svidaniya og betyr "ha det". Ikke "en date."
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2011 #446 Skrevet 15. januar 2011 свидания uttales Svidaniya og betyr "ha det". Ikke "en date." Det betyr en date! до свидания betyr på gjensyn, ha det. Direkte oversatt blir det "til daten", altså til neste møte. Du kan fortsatte å diskutere med en russisk snakkende men hvor smart det er vet jeg ikke....
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2011 #447 Skrevet 15. januar 2011 Jeg synes det er veldig forståelig at Norge og Finland ikke kjenner til denne faren. Russland er og var veldig uoversiktelig, og mafiaen er infiltret så tett med myndighetene at det er vanskelig å skille de fra hverandre. Det kan godt være samme gjengen for alt jeg vet, eller flere gjenger. Jeg kan ikke fatte og begripe at Norge og Finland har ressurser til å skaffe seg slik detaljkjennskap. Når man er på flukt, så er det nødvendig å si og gjøre det som trengs for å overleve. Hvis deres dødsangst skyldes banditter som de tror ikke er "godkjent" asylgrunn, samtidig som man ser at tsjetsjenske terrorister får opphold, så er det kanskje det lureste å utgi seg for å være tsjetsenere. Det kan også være at de kjente mafiaen puste så tett i nakken at de ikke turte å gå under egne navn. Så, hvis jeg legger meg ut med si..øst europeisk mafia i Oslo, så kan jeg da søke asyl i Sverige? Dama kommer ikke til å tilbringe 24 timer på russisk jord før hun er tilbake. Denne saken handler om å tvinge politikerne til å endre Norsk asylpolitikk. 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2011 #448 Skrevet 15. januar 2011 Så, hvis jeg legger meg ut med si..øst europeisk mafia i Oslo, så kan jeg da søke asyl i Sverige? Dama kommer ikke til å tilbringe 24 timer på russisk jord før hun er tilbake. Denne saken handler om å tvinge politikerne til å endre Norsk asylpolitikk. Under 24 timer? Skjønner du ikke at behandligstiden på en oppholdstillatelse er på 14 måneder? Skjønner du ikke at for å søke om en, må du ha papirer. Hun har ikke pass engang og det vil ta en ganske langt stund før hun får det av russiske myndigheter.
Riskrem Skrevet 15. januar 2011 #449 Skrevet 15. januar 2011 Men hvis de sender henne ut, hvor flyr de henne til da? Moskva? Eller rett til Ossetia?
Gjest Raina Skrevet 15. januar 2011 #450 Skrevet 15. januar 2011 Det betyr en date! до свидания betyr på gjensyn, ha det. Direkte oversatt blir det "til daten", altså til neste møte. Du kan fortsatte å diskutere med en russisk snakkende men hvor smart det er vet jeg ikke.... Korleis kan do svidaniya, som betyr hadet, bli direkte oversatt til "til daten"?
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2011 #451 Skrevet 15. januar 2011 Korleis kan do svidaniya, som betyr hadet, bli direkte oversatt til "til daten"? do betyr til, svadaniya betyr daten. Direkte oversatt blit det "til daten". Folk sier de når de drar eller når samtalen er over. I Norge er det ingenting som heter "til daten", derfor blir det oversatt til "ha det".
The Kitten Skrevet 15. januar 2011 #452 Skrevet 15. januar 2011 do betyr til, svadaniya betyr daten. Direkte oversatt blit det "til daten". Folk sier de når de drar eller når samtalen er over. I Norge er det ingenting som heter "til daten", derfor blir det oversatt til "ha det". Så det brukes på samme måte som når vi sier "ha det" eller "på gjensyn?"
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2011 #453 Skrevet 15. januar 2011 Så det brukes på samme måte som når vi sier "ha det" eller "på gjensyn?" Jo, men bare "svedaniya" betyr en date. Det er hele poenget mitt.
Gjest Koala Skrevet 15. januar 2011 #454 Skrevet 15. januar 2011 Vi får håpe Maria Amelie ender opp i et land som setter pris på kompetansen hun representerer. Hun er ekspert på festivalarrangementer. Trolig representerer hun en kompetanse på det området som ingen i Norge har. Kanskje hun sitter som festivalsjef for Roskilde eller en annen utenlandsk festival om noen få år. Da vil hun sikkert bidra til at den festvalen holder seg på et mye høyere nivå enn noe vi her i pottitnorge klarer å få til. Vi frykter kompetanse i Norge. Middelmådighet derimot er svært glade i. En innvandrerkvinne med spisskompetanse er vi neppe klare for ennå.
The Kitten Skrevet 15. januar 2011 #455 Skrevet 15. januar 2011 (endret) Hva er denne kompetansen Maria besitter som mange mener er helt uunnværlig for Norge? Endret 15. januar 2011 av The Kitten
Independent_ Skrevet 15. januar 2011 #456 Skrevet 15. januar 2011 Der traff du spikeren! Det er akkurat slik de nissene som står å vifter med plakater i Oslo tenker. Stakkars jente. Med så fin utdannelse og alt. Dessuten ser hu jo norsk ut. Patetisk! Hu har oppholdt seg i Norge i 8 år - ulovlig! Studert uten ID - dokumentforfalskning, og jobbet og solgt bøker - uten å betale svart. Hu er 25 år - og dette mediahysteriet er meget godt regissert. Våkn opp! Den somaliske familien borte i gata de skal ha akkurat samme muligheter. Eller vil du ha det så at naboens barn skal få gå i barnehage, ikke betale skatt, mens du har helt andre vilkår for å leve i det samme samfunnet? Bruk hode! Man kan gjerne ha samme rettigheter, og ja selvfølgelig har de det, men det handler om å BIDRA til samfunnet her. Den somaliske familien jeg skisserer er en familie som absolutt ikke bidrar, og som ikke ønsker å bidra. De har fått endeløst med tilbud om å lære seg norsk og å bli intrigert i samfunnet, men gjentatte ganger sitter de hjemme foran TV istedet for. Da mener jeg Maria Amelie er et bedre alternativ. Hun viser at hun bryr seg om landet Norge når hun gjør de tingene hun har gjort mens hun har vært her. Man burde kanskje begynne å bruke skjønn når det kommer til slike saker som denne. Det er til stadighet foreldre til barn eller barn som sendes ut, istedet for de menneskene som faktisk ikke har noen grunn til å vært her i landet. 2
The Kitten Skrevet 15. januar 2011 #457 Skrevet 15. januar 2011 Man kan gjerne ha samme rettigheter, og ja selvfølgelig har de det, men det handler om å BIDRA til samfunnet her. Den somaliske familien jeg skisserer er en familie som absolutt ikke bidrar, og som ikke ønsker å bidra. De har fått endeløst med tilbud om å lære seg norsk og å bli intrigert i samfunnet, men gjentatte ganger sitter de hjemme foran TV istedet for. Da mener jeg Maria Amelie er et bedre alternativ. Hun viser at hun bryr seg om landet Norge når hun gjør de tingene hun har gjort mens hun har vært her. Man burde kanskje begynne å bruke skjønn når det kommer til slike saker som denne. Det er til stadighet foreldre til barn eller barn som sendes ut, istedet for de menneskene som faktisk ikke har noen grunn til å vært her i landet. Det burde være en selvfølge for alle som får lovlig opphold i landet.
Gjest Dainty Skrevet 15. januar 2011 #458 Skrevet 15. januar 2011 (endret) Man kan gjerne ha samme rettigheter, og ja selvfølgelig har de det, men det handler om å BIDRA til samfunnet her. Den somaliske familien jeg skisserer er en familie som absolutt ikke bidrar, og som ikke ønsker å bidra. De har fått endeløst med tilbud om å lære seg norsk og å bli intrigert i samfunnet, men gjentatte ganger sitter de hjemme foran TV istedet for. Da mener jeg Maria Amelie er et bedre alternativ. Hun viser at hun bryr seg om landet Norge når hun gjør de tingene hun har gjort mens hun har vært her. Man burde kanskje begynne å bruke skjønn når det kommer til slike saker som denne. Det er til stadighet foreldre til barn eller barn som sendes ut, istedet for de menneskene som faktisk ikke har noen grunn til å vært her i landet. Men skjønner du ikke at denne tankegangen ikke fungerer i praksis? At det er en fin tanke, men det har store konsekvenser utover kun Maria-saken? Det har jo blitt forklart sikkert femti ganger i denne tråden. Det er forresten fullt mulig å bruke skjønn i asylsaker, og det er gjort også i denne saken. Endret 15. januar 2011 av Dainty 1
Independent_ Skrevet 15. januar 2011 #459 Skrevet 15. januar 2011 Det burde være en selvfølge for alle som får lovlig opphold i landet. Ja det burde vært det, men det er ikke det desverre. Men skjønner du ikke at denne tankegangen ikke fungerer i praksis? At det er en fin tanke, men det har store konsekvenser utover kun Maria-saken? Det har jo blitt forklart sikkert femti ganger i denne tråden. Ja selvfølgelig ser jeg at dette ikke fungerer i praksis. Jeg bare mente det som et svar til den som siterte meg i den siste posten min, da den personen tydeligvis ikke tok poenget selv om at det var forklart flere ganger før i tråden.
Gjest Dainty Skrevet 15. januar 2011 #460 Skrevet 15. januar 2011 Vi får håpe Maria Amelie ender opp i et land som setter pris på kompetansen hun representerer. Hun er ekspert på festivalarrangementer. Trolig representerer hun en kompetanse på det området som ingen i Norge har. Kanskje hun sitter som festivalsjef for Roskilde eller en annen utenlandsk festival om noen få år. Da vil hun sikkert bidra til at den festvalen holder seg på et mye høyere nivå enn noe vi her i pottitnorge klarer å få til. Vi frykter kompetanse i Norge. Middelmådighet derimot er svært glade i. En innvandrerkvinne med spisskompetanse er vi neppe klare for ennå. Du har ennå ikke skjønt et plukk.. Det er ikke Marias "spisskompetanse" (som uansett bare blir spekulasjoner fra din side) som er poenget her. Poenget er at det ikke er funnet reelt grunnlag for asylbehov. Hvilket er det hun har søkt om. Punktum. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå